مجوز فعالیت شبکه سعودی MBC در عراق لغو شد حملات پیاپی جنگنده‌های اسرائیلی به ضاحیه بیروت (۲۸ مهر ۱۴۰۳) رئیس جمهور چین به ارتش آماده باش داد افشای جزئیات جدیدی از عملیات اصابت پهپاد به اقامتگاه نتانیاهو رئیس شورای حماس با عراقچی دیدار کرد نشست مشترک سران قوا برگزار شد (۲۸ مهر ۱۴۰۳) شهادت و مجروح شدن ۱۵ تن در حمله رژیم صهیونیستی به لبنان (۲۸ مهر ۱۴۰۳) صدای انفجار اطراف پایگاه آمریکایی‌ها در شرق سوریه شنیده شد (۲۸ مهر ۱۴۰۳) پزشکیان راهی روسیه می‌شود (۲۸ مهر ۱۴۰۳) اردوغان بر گسترش روابط با ایران تاکید کرد پوتین: به دنبال آتش‌بس موقت با اوکراین نیستیم استاندار خراسان رضوی: به دنبال حل مشکلات و خدمت به مردم خواهیم بود کمیته تحقیقات بین‌الملل از جهان خواست به اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی پایان دهند نمایندگان مشهد در مجلس شورای اسلامی با استاندار خراسان رضوی دیدار کردند (۲۸ مهر ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: طلاب خارجی، سفیران فرهنگ و آموزه‌های انقلاب | حوزه‌های علمیه با طلاب خارجی ارتباط پویا و موثری داشته باشند اعلام جرم دادستانی علیه انتشار یک کاریکاتور، واکنش سخنگوی دولت را برانگیخت عراقچی در نشست خبری با هاکان فیدان: سیاست‌های اسرائیل منطقه را به بشکه باروت تبدیل کرده است نخستین فرماندار زن تاریخ استان کردستان منصوب شد + فیلم مؤمنی: هیچ پروژه عمرانی شهری نباید بلاتکلیف بماند دیدار عراقچی با هاکان فیدان در استانبول | بررسی اوضاع منطقه در دستور کار انسداد مرز‌های شمال شرق ایران با افغانستان چند سال زمان می‌برد؟ نماینده مجلس: تمامیت ارضی ما به هیچ عنوان شوخی‌بردار نیست سازمان ملل اعدام غیرنظامیان را یک سیاست سیستماتیک برای اشغالگری در غزه دانست مقاومت لبنان شهر حیفا و مناطقی در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد + فیلم
سرخط خبرها

واکنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شهادت یحیی السنوار

  • کد خبر: ۲۹۵۲۹۳
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
واکنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شهادت یحیی السنوار
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به شهادت یحیی السنوار، رئیس‌دفتر سیاسی حماس، تأکید کردند که راه و فکر مقاومت زنده است و محکم‌تر ادامه خواهد داشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خلیل الحیه، نایب‌رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه، در روز جمعه، ۲۷ مهرماه، شهادت یحیی السنوار، رهبر حماس، در حملات رژیم صهیونیستی در جنوب نوار غزه را تأیید کرد.

به دنبال شهادت یحیی السنوار، تعدادی از نمایندگان مجلس مطالبی در صفحات شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کردند که در زیر می‌خوانید:

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس:

«شهید السنوار به پیمانش با خدا با خون پاک خود عمل کرد. تصاویر مبارزه او تا پای جان، هزاران السنوار و نصرالله تربیت خواهد کرد؛ این بار در سراسر جهان زمانی که عزالدین قسام به شهادت رسید السنوار به دنیا نیامده بود.

شاید اهل مقاومت را بکشند ولی فکر مقاومت زنده است. عاش سعیداً و مات شهیدا»

روح‌الله متفکرآزاد، عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

«یحیی را شهید کردید، با هزاران رزمنده که یحیی اسطوره‌شان شد و با هزاران کودک فلسطینی که با اسطوره‌ی یحیی السنوارها قد می‌کشند، چه خواهید کرد؟»

محمد رشیدی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

«بی‌حسرت از جهان نرود هیچ‌کس به در

الا شهید عشق به تیر از کمان دوست»

مجتبی یوسفی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

«در مکتب مقاومت، فرماندهان اسلحه به دست و با لباس رزم، در میدان می‌جنگند و غرق در خون هم فریاد هل من مبارز سر می‌دهند.

درس امروز یحیی السنوار، ایستاده و مردانه جنگیدن است و آخرین تصویر از او معنی این شعر است:

رقص اندر خون خود مردان کنند...

هنیئاً لک الشهادة یا بطل»

احمد نادری، عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

«فمنهم من قضی نحبه ومنهم من ینتظر… شهادتت مبارک مرد باشرف؛ در زمانه عسرت و غروب مردانگی و شرافت و غیرت در جهان عرب شهادت برازنده تو بود و جز این در سرنوشت تو انتظاری نبود.»

ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

«یحیی السنوار بعد از عمری مجاهده و نبرد با سیاهی و ظلمت، در قلب میدان جنگ و در رویارویی مستقیم با دشمن، تا آخرین لحظه ایستاد و شرافتمندانه به فیض شهادت نائل آمد. نحوه شهادت السنوار یک الگوی کامل برای جبهه مقاومت و هر انسان آزادی خواهی در تمام دوران ها خواهد بود.»

محمود نبویان، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

«سگ هار آمریکا مجاهد مومن دیگری را دریده است. یقین بدانیم تا تروریست‌های صهیونیست در منطقه هستند منطقه غرب آسیا روی آرامش را نخواهد دید.»

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

«برخلاف تصور صهیونیست‌ها، انتشار فیلم شهادت او حماقت رسانه‌ای بود.  تصویر لحظه شهادت السنوار می‌تواند یک اسطوره برای مجاهدان نسل بعد مقاومت شود؛ کسی که تا آخرین نفس جنگیده و در آخر و با یک دست قطع‌شده و تنی پر از زخم، مقاومت را کنار نمی‌گذارد ولو با پرتاب سلاح یا چوب در دست.»

فاطمه محمدبیگی، رئیس فراکسیون زنان مجلس:

«جهان بداند فلسطین عزیز هزاران که نه میلیون‌ها یحیی السنوار و اسماعیل هنیه دارد. قهرمان بزرگ شهید یحیی السنوار مجاهدانه تا آخرین نفس جنگید و اینک به نماد و الگویی برای مبارزه با ظلم تبدیل شده، شهادتش روح تازه‌ای به ملت فلسطین می‌بخشد و قطعا راه مقاومت بعد از این محکم‌تر ادامه خواهد داشت.»

سمیه رفیعی، نماینده تهران:

«یحیی السنوار بعد از عمری مجاهدت و نبرد با ظلم در خط اول و در رویارویی مستقیم، تا آخرین لحظه ایستاد و شرافتمندانه به فیض شهادت نائل آمد. او جاودانه شد و الگوی کامل برای هر انسان آزاده در تمام دوران ها خواهد بود. شهادت قهرمانان، خللی در مسیر مقدس جبهه مقاومت ایجاد نخواهد کرد.»

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده رشت:

«شهادت اسوه مقاومت شهید یحیی السنوار اثبات کرد فرماندهان مقاومت در کنار مردم خود هستند.»

منصور شکراللهی، نماینده کهنوج:

«شهادت فرمانده دلاور یحیی السنوار رهبر جبهه مقاومت توسط رژیم منحوس صهیونیستی تسلیت باد. شهید یحیی السنوار فرمانده شجاعی بود که در میدان نبرد تا آخرین نفس ایستادگی کرد و به شهادت رسید، مسیر او الهام بخش تمامی آزادگان جهان خواهد بود وبا شهادت وی جبهه مقاومت از حرکت باز نخواهد ایستاد.»

محمدجواد عسکری، نماینده داراب:

«یاد و خاطره مجاهد و فرمانده شهید یحیی السنوار همیشه در ذهن و ضمیر آزادگان جهان ماندگار و بر تارک هستی می درخشد و نهضت جهانی مقاومت را زنده نگه می دارد.»

بهروز محبی نجم‌آبادی، نماینده سبزوار:

«نماد مقاومت و آزادی خواهی و ظلم ستیزی و حق طلبی و نبرد تا شهادت. تاریخ، دوران بعد از شهادت او را به گونه ای دیگر ثبت خواهد کرد.»

مالک شریعتی، نماینده تهران:

«رژیم صهیونی، با انتشار تصاویر لحظات شهادت السنوار، خطای داعش در انتشار تصویر اسارت منجر به شهادت محسن حججی را تکرار کرد. خداوند متعال، گاهی دوستانش را به دست دشمنانش در تاریخ اسطوره می‌کند؛ آنچنان که حسین بن علی علیه السلام توسط شمر و یزید در کربلا جاودانه شد.»

علی خضریان، نماینده تهران:

«شهادت فرمانده شجاع، شهید یحیی السنوار با لباس رزم و در وسط میدان مبارزه با رژیم صهیونسیتی، ضمن اینکه باطل السحر دروغ پردازی رسانه‌ای دشمن پیرامون مخفی شدن فرماندهان بود، روح مقاومت را به پرواز درآورد تا او الگوی نوجوانان و کودکانی شود که راهش را برای آزادی فلسطین ادامه می‌دهند.»

محمدرضا احمدی، نماینده رشت:

«بار دیگر خون یحیی مظلومانه در فلسطین ریخته شد و این بار نیز این خون تا نابودی ظالمان ز جریان باز نخواهد ایستاد.

 سلام علیه یوم ولد و یوم یموت و یوم یبعث حیّا شهید قهرمان یحیی السنوار»

علی بابایی کارنامی، نماینده ساری:

«در خط مقدم نبرد بود، بی‌هراس و رو در روی دشمن در کنار همرزمانش و تا آخرین نفس جنگید و تسلیم نشد فرمانده قهرمان شهید یحیی السنوار»

کمال حسین‌پور، نماینده پیرانشهر:

«شهادتش داغ بزرگی است. او مرد میدان بود و شهادت در میدان برازنده‌اش بود.»

جعفر قادری، نماینده شیراز:

«محل شهادت یحیی‌ السنوار و نحوه برخورد با او اشغالگران صهیونیستی در آخرین لحظات زندگی، نشان داد که فرماندهی ایشان در حماس از نوع امامت است نه از نوع هدایت. تا زمانی که رزمندگان فلسطینی به وسیله چنین فرماندهانی امامت می‌شوند شکست برای آنها معنی و مفهومی ندارد.»

فرشاد ابراهیم‌پور، نماینده ایذه و باغملک:

«شهادت یحیی السنوار مصداق روشن جهاد فی سبیل الله و تجلی سنت استقامت است؛ مجاهدت و شهادت در راه خدا همواره مایه عزت و تقویت اراده امت اسلامی بوده و خواهد بود.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->