هیات وزیران متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را تصویب کرد یمن، جهنم نظامیان آمریکایی خواهد شد بمباران ضاحیه جنوبی بیروت (۲۹ مهر ۱۴۰۳) پیام همسر شهید رئیسی به خانوادۀ شهید السنوار لغو مجوز فعالیت شبکه العربیه عربستان در الجزایر (۲۹ مهر ۱۴۰۳) دریادار ایرانی: خوشبختانه امروز در منطقه همه با هم متحد هستیم هلاکت فرمانده تیپ ۴۰۱ ارتش صهیونیستی در جبالیا| اخباری از مرگ چند افسر اسرائیلی دیگر «محمدرضا موالی‌زاده» استاندار جدید خوزستان کیست؟ فلسطین خواستار برگزاری نشست اضطراری اتحادیه عرب شد اعتراض شدید ایران به موضع‌گیری نسنجیده اتحادیه اروپا «سید‌سعید شاهرخی» استاندار جدید لرستان کیست؟ تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «پاییز آمد» منتشر شد + فیلم «اکبر بهنام‌جو» استاندار جدید قم کیست؟ «محمدصادق معتمدیان» استاندار جدید تهران کیست؟ «محمدصادق معتمدیان» استاندار تهران شد لاریجانی: ایران دنبال جنگ نیست سه نیروی ارتش لبنان در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند (۲۹ مهر ۱۴۰۳) سید حسن خمینی: کسی حق گزافه‌گویی درباره تمامیت ارضی ایران را ندارد پایان رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ واکنش سفارت ایران به شهادت یک شهروند ایرانی در لبنان‌ بقائی: جامعه بین‌الملل نسبت به ترور بانوی ایرانی سکوت نکند آیت‌الله علم‌الهدی: مسئولیت‌داشتن افراد، قدرت مطالبه‌گری و پاسخگویی ایجاد می‌کند سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال زمان خواهد برد یک منبع مطلع: حداقل ۳ فروند جنگنده پیشرفته در یکی از پایگاه‌های مورد حمله عملیات وعده صادق۲ منهدم شده است
سرخط خبرها

دادستانی تهران به موضوع سامان‌دهی مؤسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور ورود کرد

  • کد خبر: ۲۹۵۴۸۲
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
دادستانی تهران به موضوع سامان‌دهی مؤسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور ورود کرد
معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی عمومی و انقلاب تهران از برخورد جدی و قاطع با مؤسسات غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ولی‌الله مهبودی روز یکشنبه در جلسه تعیین تکلیف مؤسسات غیرمجاز در حوزه اعزام دانشجو به خارج از کشور با بیان اینکه این نشست در راستای عمل به تکالیف قانونی دادستانی تهران در صیانت از حقوق عامه و جلوگیری از وقوع جرایم، برگزار شده است، افزود: این جلسه با دستور تشریح اقدامات صورت‌گرفته در خصوص شناسایی و پلمب مراکز غیرمجاز و مسدودسازی سایت‌های اطلاع‌رسانی و مؤسسات فاقد مجوز در حوزه اعزام دانشجو به خارج از کشور و ارائه برنامه‌ها و پیشنهادهای دستگاه‌های مسئول درباره پیشگیری از فعالیت این مؤسسات برگزار شد.

وی افزود: مؤسسات غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور موجب ایجاد بستر برای تحصیل مال از طریق نامشروع و تضییع حقوق شهروندان به‌ویژه قشر دانشجو و دانش‌آموز شده‌اند. ضمن اینکه در این حوزه، شاهد کلاهبرداری‌هایی بوده‌ایم که نارضایتی دانشجویان و خانواده‌های آنان را در پی داشته است؛ از این رو دادستانی تهران در راستای حفظ حقوق شهروندان، به موضوع سامان‌دهی این مؤسسات ورود پیدا کرده است.

معاون دادستان تهران یادآور شد: در این جلسه، نمایندگان و مسئولان نهادهای مرتبط، به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در ارتباط با این موضوع پرداختند و تلاش شد با هم‌فکری اعضا به راه‌حل‌های مطلوبی برای مقابله و برخورد با مؤسسات غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور دست پیدا کنیم.

مهبودی ادامه داد: فهرست مؤسسات غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور، پیش از این تهیه شده و در اختیار فراجا قرار گرفته است، اما بناست با برگزاری جلسات مشترک با فراجا و سازمان بازرسی کل کشور، مستندات اقدامات متخلفانه تهیه و ضمن شناسایی دقیق آنها، با موسسات برخورد قاطع و جدی صورت گیرد.

معاون دادستان تهران بر لزوم نظارت بر فعالیت موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور تاکید و تصریح کرد: این نظارت‌ها علاوه بر تهران باید در سایر مراکز استان‌ها نیز اعمال و در صورت مشاهده تخلف به شدت با آن برخورد شود.

وی افزایش آگاهی‌های مردم در رابطه با این موسسات و نحوه فعالیت آن‌ها را در کاهش جرایم این حوزه موثر دانست و خاطرنشان کرد: لازم است با رصد و شناسایی فعالیت این موسسات در فضای مجازی، ضمن کنترل فعالیت‌های آنان با نحوه فعالیت این موسسات آشنایی کامل پیدا کرد همچنین با اطلاع‌رسانی عمومی و آگاهی‌بخشی به مردم در رابطه با این موضوع از گرفتار شدن آن‌ها در دام این شرکت‌ها و موسسات که در برخی موارد کلاهبردار هستند جلوگیری کرد زیرا حلقه اول و اصلی در امر پیشگیری از وقوع جرم، مردم هستند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->