دستگیری پسر جوان در پرونده قتل همسایه با آجر افسردگی، دیابت و سکته مغزی؛ نتایج تلخ ولع به خوردن شیرینی دستگیری عامل ایجاد ناامنی در جنوب سیستان و بلوچستان (۲۹ مهر ۱۴۰۳) قتل جوان نیشابوری بر اثر نزاع خیابانی| قاتل دستگیر شد کشف ۴ هزار عدد قرص مخدر در یک عطاری مشهد (۲۹ مهر ۱۴۰۳) کروکی‌های کاغذی تصادفات از امروز حذف می‌شوند (۲۹ مهر ۱۴۰۳) فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی آبان ۱۴۰۳ ثبت ۱۳ هزار تخلف در قاچاق تجهیزات و دارو در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳ دومین عمل پیوند قلب مصنوعی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد باموفقیت انجام شد (۲۹ مهر ۱۴۰۳) خودرو‌های داخلی، تله مرگ یا وسیله نقلیه؟ خرید BMW با رمزارز تقلبی، شگرد کلاهبرداری از ۶ نفر در مشهد (۲۹ مهر ۱۴۰۳) ثبت‌نام آزمون دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۴ آغاز شد آزمون اعزام معلمان به خارج از کشور چه زمانی برگزار می‌شود؟ بی توجهی شهروندان به ساعت بیرون‌گذاشتن زباله‌ها چهره شهرمان را نازیبا کرده است دولت پیگیر پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی است معلم ویژه آموزش دانش‌آموزان اوتیسم نداریم انتظار طولانی دانشجو معلمان برای دریافت کارت معافیت بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۴ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۹ مهر ۱۴۰۳) خسارت شن‌های روان به شبکه انتقال آب از سد دوستی آیا می‌توانیم عوارض نشستن طولانی‌مدت در محل کار را با ایستادن کاهش دهیم؟ تحصیل ۲۰۲۰ دانش‌آموز در مدارس همدل خراسان رضوی افزایش ۶۷ درصدی مصرف دخانیات در ایران | آیا قیمت سیگار افزایش پیدا می‌کند؟ حلقه‌های مرگ‌بار زیبایی، خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی و هپاتیت را به همراه دارد منابع اختصاص‌یافته برای سامان‌دهی سکونتگاه‌های غیررسمی به شکل کامل استفاده نشده است ۵ منشأ بروز کمردرد کدام‌اند؟
سرخط خبرها

ثبت ۱۳ هزار تخلف در قاچاق تجهیزات و دارو در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۹۵۵۴۷
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
ثبت ۱۳ هزار تخلف در قاچاق تجهیزات و دارو در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳
رئیس اداره نظارت و بازرسی اداره کل تجهیزات پزشکی، از تشدید اقدامات نظارتی برای جلوگیری از قاچاق تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد رشیدی، با عنوان این مطلب که سامانه‌های هوشمند و همکاری با پلتفرم‌های آنلاین در اولویت اقدامات این اداره کل قرار دارند، گفت: نظارت بر عرضه کالا‌های سلامت‌محور در فضای مجازی و پلتفرم‌های آنلاین به‌شدت افزایش یافته است.

وی افزود: در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳، بیش از ۱۳ هزار تخلف در زمینه تجهیزات و دارو‌های غیرمجاز شناسایی و ثبت شده است.

رشیدی ادامه داد: برخی پلتفرم‌های آنلاین تخلفات متعددی داشته‌اند و سازمان غذا و دارو به این پلتفرم‌ها هشدار داده که در صورت عدم رفع تخلفات، دسترسی آنها محدود یا مسدود خواهد شد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی بر استفاده از سامانه‌های رهگیری تأکید کرد و گفت: این سامانه‌ها برای شناسایی کالا‌های مجاز و جلوگیری از عرضه محصولات قاچاق نقش کلیدی دارند. هدف ما این است که مردم بتوانند از اصالت تجهیزات پزشکی و دندان‌پزشکی اطمینان حاصل کنند و از خرید کالا‌های غیرمجاز جلوگیری شود.

رشیدی همچنین به اجرای ضمانت‌های قانونی اشاره کرد و اظهار داشت: برای مقابله با قاچاق، قوانین محکمی وجود دارد که در صورت تخلف شامل جریمه، تعلیق مجوز، و حتی تعطیلی واحد‌های تجاری خواهد شد.

وی تأکید کرد: هماهنگی بین نهاد‌های دولتی و قضائی از دیگر راهبرد‌های مهم سازمان در این زمینه است.

رشیدی بر اهمیت آگاهی‌بخشی به مردم تأکید کرد و گفت: خریداران باید تجهیزات پزشکی و دندان‌پزشکی را فقط از مراکز معتبر تهیه کرده و از طریق سامانه‌های رسمی از اصالت کالا اطمینان یابند. این امر در حفظ سلامت عمومی جامعه نقش بسزایی دارد.

با ایجاد و توسعه سامانه انبار مجازی، تمامی تجهیزات و ملزومات پزشکی به‌صورت شفاف از ابتدا تا انتهای زنجیره تأمین و توزیع قابل رصد و پایش خواهد بود. در این سامانه، اسناد خرید و فروش شرکت‌ها و موجودی انبار آنها با قابلیت تأیید و رد شدن توسط گیرندگان کالا قابل دسترسی خواهد بود.

این زنجیره تا حد سری ساخت کالا و با اتصال به سامانه‌های قیمت‌گذاری قابلیت رصد و نظارت هوشمند سامانه‌ای را فراهم می‌کند. همچنین با دسترسی این سامانه‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی و با تفویض کامل نظارتی به آنها، هر گونه خروج کالا از زنجیره، وضعیت انبار شرکت‌ها و گران‌فروشی‌ها قابل احصا و برخورد خواهد بود.

تأکید می‌شود تمامی تجهیزات و ملزومات پزشکی و همچنین شرکت‌های تأمین‌کننده و توزیع‌کننده با اصالت و دارای تأییدیه در سایت www.imed.ir برای عموم مردم و ذی نفعان قابل دسترسی بوده و تمام کالا‌های تأمین شده با ارز ترجیحی دارای قیمت‌گذاری در همین سایت می‌باشند. از سوی دیگر، تمامی تجهیزات و ملزومات پزشکی با اجبار شناسه‌گذاری اصالت از سنوات گذشته دارای این شناسه هستند که می‌بایست توسط مصرف‌کننده استعلام شود و از اصالت آن اطمینان حاصل گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->