برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد! پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان (۷ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد زنان هاکی ایران همچنان می‌تازند
سرخط خبرها

دادکان: بمیرم هم عذرخواهی نمی‌کنم!

  • کد خبر: ۲۹۶۷۳
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
دادکان: بمیرم هم عذرخواهی نمی‌کنم!
دادکان: به زور این آدم‌ها را به ورزش تحمیل کرده‌اند
به گزارش شهرآرانیوز، دادکان با کنایه به بیانیه چند روز پیش کمیته ملی المپیک و اینکه اعلام شده بود گزینه ۴۳ وزارت ورزش بوده است، گفت: شما که نفر اول بودید، برای ورزش چه‌کار کردید؟ خدایی اگر نمی‌توانید، نیایید. نه این دوره، هیچ زمانی نیایید. دیگر در مملکت واژه «به من تکلیف شد» را حذف کنید. قرآن می‌گوید اگر کاری را بلد نیستید، مسئولیتی را نپذیرید. رئیس سابق فدراسیون فوتبال کشورمان روز گذشته در واکنش به اظهارات سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، درباره وی و تعلیق ورزش به خبرگزاری مهر گفت: آدم‌ها همان‌طور زندگی می‌کنند که فکر می‌کنند. واقعیت را بگویید که -توافق‌نامه با کمیته بین‌المللی المپیک را- امضا کردیم و تدبیرمان این است که بگوییم امضا نکردیم.

به‌زور این آدم‌ها را به ورزش تحمیل کرده‌اند
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره اینکه گفته می‌شود مسئولان ورزش از فحوای نامه کمیته بین‌المللی المپیک بی اطلاع بوده و وقتی متوجه شدند نامه را پاره کرده‌اند، تأکید کرد: اگر واقعا چنین چیزی باشد که باید افسوس خورد که نامه را ندانسته امضا می‌کنند. نمی‌توانم این موضوع را تأیید کنم، ولی می‌توانم بگویم نامه را امضا کرده‌اند.
دادکان ادامه داد: ملاک انتخاب برای انتخاب مدیر در دنیا تخصص، دانش، تجربه و مقبولیت اجتماعی است. همه دنیا همین‌طور است. کسی که متخصص اقتصاد است را دراین‌زمینه به کار می‌گیرند. ما به‌زور این‌ها را به ورزش تحمیل کرده‌ایم و ایستاده‌ایم که بمانند.

مجلس، سلطانی‌فر و صالحی‌امیری را رد کرد
وی در پاسخ به این سؤال که ورود این افراد به ورزش کشور چطور بوده است؟ گفت: هر دو یعنی آقایان سلطانی‌فر و صالحی‌امیری از مجلس برای وزارت ورزش رأی اعتماد نگرفتند. یعنی من خلاف اخلاق می‌گویم؟ آقای سلطانی‌فر دوره اول رأی نیاورد و یک نفر دیگر را آوردند تا مجلس عوض شود و دوباره ایشان معرفی شد.
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با اشاره به معرفی صالحی‌امیری به عنوان خبره ورزشی برای شرکت در انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: ایشان را به عنوان خبره ورزشی معرفی کردند. به اعضا گفتم تو را به خدا این کار را نکنید، چون ورزش زمین می‌خورد. آمدی؟ اشکال ندارد، ولی دیگر چرا به ورزشکارانی که می‌روند می‌گویی ضدانقلاب. در سال۹۸ بیش از ۳۰ قهرمان رفته‌اند و بازهم سینه‌مان جلو است و می‌گوییم آمدیم خدمت کنیم!

بمیرم هم عذرخواهی نمی‌کنم
دادکان درباره اینکه آیا با وی تماسی برای وساطت و کوتاه‌آمدن از مواضعش گرفته شده است؟ تأکید کرد: یک فردی بین من و ایشان (صالحی‌امیری) گفت که شما کوتاه بیا و بیایید تا حرف بزنیم. به آن فرد که مورد اعتماد من هم هست گفتم بمیرم هم این کار را نمی‌کنم. گفتند مشتاق هستند با شما صحبت کنند، ولی من گفتم حرفی ندارم. من فقط دنبال بیدارکردن جامعه هستم.
وی ادامه داد: الان پول ویلموتس (سرمربی سابق تیم ملی فوتبال) را چه کسی خورده است؟ چرا نهاد‌های نظارتی ورود نمی‌کنند؟ یک نفر می‌خواهد یک ماه دیگر خراب‌کاری کند، نهاد‌های اطلاعاتی او را به‌راحتی می‌گیرند و امنیت را حفظ می‌کنند. چطور این‌همه پول رد‌وبدل شده و مرکز تجاری ایران - هلند برای انتخاب سرمربی تیم ملی نامه داده است؟ مرکز تجاری چه‌کاره است؟

وزارت ورزش در نامه‌اش نوشته بود جهت بررسی و بهره‌وری
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با اشاره به نامه وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال برای معرفی و انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال، گفت: عجیب است که معاون وزیر ورزش می‌گوید روی همه نامه‌ها می‌نویسند «جهت بررسی». اما شما در نامه به فدراسیون فوتبال نوشته‌اید «جهت بررسی و بهره وری». خب آقای تاج (رئیس سابق فدراسیون فوتبال) می‌گوید اگر این کار را نکنم زیر سؤل می‌روم. دادکان با بیان اینکه به مارک ویلموتس مبلغ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو پرداخت شده است، اظهار کرد: شما که پول نداری چرا رفتی این مربی را آوردی؟ چه ضمانتی پای این مربی بوده است؟ این‌ها خودشان را خبره ورزشی می‌دانند.

افشاگری عجیب از روسای فدراسیون جودو، تنیس و دوومیدانی
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تأکید بر اینکه گفته است ورزش کشور در آستانه تعلیق است نه اینکه تعلیق می‌شود، افزود: هیچ کاری هم نمی‌توان کرد، چون این‌ها ورزش را نمی‌شناسند. این‌ها استناد به یکسری اطرافیانشان و خبرنگاران می‌کنند. نمی‌گویند ۶ ماه دیگر این‌ها می‌روند کنار دیگران. دادکان ادامه داد: رؤسای اسبق فدراسیون‌ها جودو، دوومیدانی، تنیس و فردی از ورزش‌های رزمی این چند روز با من تماس گرفتند که آقای دادکان همه حرف‌هایت را راست می‌گویی و ما هم گیر افتاده‌ایم. خب چرا خودتان نمی‌گویید.

۱۰درصد مردم هم شما را بخواهند تا ابد حرف نمی‌زنم
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: این‌ها باید متوجه شوند و خودشان را به بوته آزمایش بگذارند. اگر ۱۰درصد از مردم هم گفتند شما - کمیته المپیک و وزارت ورزش- را می‌خواهیم، تا ابد حرف نمی‌زنم و حتی اگر واقعیت را هم ببینم، دیگر چیزی نمی‌گویم.
دادکان اظهار کرد: ما در آستانه تعلیق هستیم. امکانش هست این اتفاق رخ بدهد. ما امضا داده‌ایم که فعلا تعلیقمان نکنند. می‌گویند دادکان فوتبال را تعلیق کرد. همه خودشان را خبره می‌دانستند و آمدند مرا حذف کردند، ولی فیفا قبول نکرد. این‌ها هم بیشتر از آن (مهدی علی‌آبادی، رئیس پیشین سازمان تربیت‌بدنی) نیستند.

از شکایت استقبال می‌کنم
دادکان با کنایه به بیانیه چند روز پیش کمیته ملی المپیک و اینکه اعلام شده بود گزینه ۴۳ وزارت ورزش بوده است، گفت: شما که نفر اول بودید برای ورزش چه کار کردید؟ خدایی اگر نمی‌توانید، نیایید. نه این دوره، هیچ زمانی نیایید. دیگر در مملکت واژه «به من تکلیف شد» را حذف کنید. قرآن می‌گوید اگر کاری را بلد نیستید مسئولیتی را نپذیرید.
وی در ادامه صحبت‌هایش تأکید کرد: از شکایت آقایان استقبال می‌کنم تا شفاف سازی شود. حتی گفتند فرصت یک هفته‌ای به من می‌دهند، ولی می‌گویم فرصت ندهید. گفته بودند عذرخواهی کنم، شکایت نمی‌کنند. باید بگویم «بزک نمیر بهار میاد». من آدمی نیستم که حرفی بزنم و عذرخواهی کنم، چون تا برایم چیزی قطعی نشود حرفی نمی‌زنم. می‌گویند اطلاعات ورزشی من جامع نیست. خب اطلاعات شما هم کامل نیست.

آقای رئیس‌جمهور! تو را به خدا یک فرد مطلع بفرستید
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال یادآور شد: آقای رئیس‌جمهور! تو را به خدا یک فرد مطلع را بفرستید ببینید در این مدت چه قرارداد‌ها که بسته شده و فقط یکی از آن‌ها ویلموتس بوده است. قرارداد‌های تبلیغاتی دور زمین‌های فوتبال را چه کسانی بستند؟ اسپانسر استقلال، پرسپولیس و تراکتور را چه افرادی آوردند؟ آیا این حرفم توهین به کسی است؟
دادکان در پایان گفت: انتظار از آقای احسان قاضی‌زاده‌هاشمی (نماینده مجلس) این است که دیگر نگویند «می‌گوییم می‌گوییم». همه‌چیز را بررسی و شفاف‌سازی کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->