آشنایی با مزایا و معایب استفاده از هوش مصنوعی در مدارس تعیین تکلیف پرداخت اضافه‌کار پرستاران به زودی (۷ آبان ۱۴۰۳) شرط کاهش شهریه دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اعلام شد | شرط و شروط برای پذیرفتن شهریه نجومی! آنتی‌بیوتیک‌هایی که باعث مسمومیت در برابر نور می‌شوند افزایش چند برابری هزینه ثبت نام در آزمون دکترا | سازمان سنجش: می‌توانید ثبت نام نکنید! در جنایتی هولناک، پسر جوان مادرش را به قتل رساند اعزام ۱۲۰ هزار و ۷۶۲ نفر از واجدین شرایط به عمره مفرده مراجعه بیماران کشور‌های اروپایی و آمریکایی برای درمان چشم به ایران دستگیری ۱۵ سارق خشن در جشن تولد موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مشهد + عکس سازمان غذا و دارو دستمال کاغذی‌های غیربهداشتی در بازار را معرفی کرد اعزام دو هزار و ۲۸۵ نفر به عمره مفرده از خراسان رضوی زمان صدور احکام جدید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری اعلام شد «۱۳ آبان» فرصتی برای محک ظرفیت‌های فرهنگی کشور تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون قضاوت تا ۲۰ آبان ۱۴۰۳ + شرایط ثبت‌نام پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۳) | بارش‌های پراکنده تا ظهر امروز سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی منصوب شد (۷ آبان ۱۴۰۳) هوش مصنوعی، راهکاری نوین در کنترل ترافیک آغاز دومین دوره واکسیناسیون اهداکنندگان خون، علیه هپاتیت B آیا دارو‌های ضدافسردگی اعتیادآور هستند؟ همه چیز در مورد ژن درمانی سرطان و جایگزینی ژن سالم به جای ژن جهش یافته جابه‌جایی بیش از ۱۵ میلیون مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد طی ۷ ماه امسال رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: ظرفیت‌های حاشیه شهر مشهد دیده شود برداشت زعفران در تایباد تلفات داد (۷ آبان ۱۴۰۳) شبکه فرسوده توزیع آب به طول ۲۵ کیلومتر در روستا‌های مشهد اصلاح شد احکام مستمری خانواده‌های جان‌باختگان حادثه معدن طبس در خراسان رضوی صادر شد سکته مغزی، دومین علت مرگ در ایرانی‌ها ثبت یک‌ونیم میلیون مراجعه بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی به مراکز درمانی بارش باران در محور مشهد- کلات | کاهش دید افقی رانندگان در محور مشهد- چناران (۷ آبان ۱۴۰۳) کودکان زیر ۵ سال پرخطرترین گروه سنی در بروز مسمومیت‌ها وضعیت نامناسب دستگاه‌های سنجش تراکم استخوان در کشور
سرخط خبرها

دیدار چهره به چهره فرماندار مشهد با مردم | درمانگاه به «شفا» می‌رسد

  • کد خبر: ۲۹۶۹۳۸
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
دیدار چهره به چهره فرماندار مشهد با مردم | درمانگاه به «شفا» می‌رسد
با دستور فرماندار مشهد، پیگیری‌ها برای افزایش سرانه درمانی در خیابان صفدری‌نژاد قوت می‌گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مسجد امام خمینی (ره) در مطهری شمالی ۶۶ میزبان نود و ششمین دیدار چهره به چهره محسن داوری، فرماندار مشهد، با مردم است؛ برنامه‌ای که با حضور سیدعلی حسین‌پور، شهردار منطقه ۲ و مسئولان چهارده دستگاه اجرایی، همچون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شرکت آب و فاضلاب، شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد و آستان قدس رضوی به محفلی برای رسیدگی بی‌واسطه به مشکلات مردم تبدیل شده است. در این دیدار درحقیقت، این امکان برای شهروندان مهیاست تا مسیر دور و دراز اداری برای پیگیری یک مطالبه را یک‌شبه به سرانجام برسانند.

بی‌واسطه با مردم، راهبرد قطعی فرمانداری

مطالبات مردم در این نشست، خرد و کلان است. از گلایه‌های مرتبط با حوزه ایثارگری گرفته تا مطالباتی که شهروندان درباره مسائل مختلف شهری اعم از سدمعبر، روشنایی ضعیف معابر و مشکلات ساخت‌وساز دارند. در این دیدار رسیدگی به هر مسئله، میز فرماندار مشهد را هویدا می‌کند. درحقیقت میز فرماندار، نخستین مرجع رسیدگی به درخواست‌هاست. در ادامه مسیر پیگیری به تشخیص محسن داوری، مردم با نامه ارجاع خورده به‌سراغ میز مربوط به اداره، نهاد یا سازمان مرتبط هدایت می‌شوند.

درمانگاه به «شفا» می‌رسد

تعیین تکلیف زمین برای احداث درمانگاه

کمبود سرانه‌های رفاهی اعم از ورزشی، فضای سبز، آموزشی و درمانی از جمله محوری‌ترین مطالبات مردم در این نشست است. یکی از شهروندان با ابراز گلایه از فعالیت محدود مرکز جامع خدمات سلامت ایثارگران، تأکید می‌کند: ظرفیت این مرکز پاسخگوی مراجعات مردم نیست. در هر ساعت از شبانه‌روز ازدحام شدید بیماران و موارد اورژانسی، مانع از ارائه خدمت مطلوب به بیماران می‌شود.

فرماندار مشهد در پاسخ به این موضوع می‌گوید: در دیدار‌های مردمی به میزبانی مساجد محلات، نمایندگان هر دستگاه حضور دارند و در حوزه سرانه‌ها، سازمان‌های متولی از شهرداری منطقه و دانشگاه علوم پزشکی گرفته تا ادارات کل ورزش و جوانان یا آموزش‌وپرورش به صورت موضوعی، مخاطب هر درخواست واقع می‌شوند.

رسیدگی به گلایه اهالی این منطقه در حوزه کمبود سرانه درمانی، تکلیفی است که بر دوش دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد تا در سایه تعامل با شهرداری، پرونده زمین این دانشگاه در منطقه هرچه زودتر تعیین تکلیف شود و عملیات اجرایی احداث درمانگاه جدید در دستورکار قرار بگیرد.

درمانگاه به «شفا» می‌رسد

رفع مشکل کمبود نانوایی

«فقط دو نانوایی در کل این منطقه فعالیت دارند که با حضور کارگران اتباع، در هر ساعت از شبانه‌روز شاهد ازدحام شدید جمعیت در این نانوایی‌ها هستیم.» این جمله را یک شهروند سال‌خورده بر زبان می‌آورد. محسن داوری در این باره بیان می‌کند: مسئله نانوایی‌ها، سازوکار دقیق اداری دارد و برای احداث یک نانوایی جدید، ابتدا باید موضوع در کمیته آرد و نان فرمانداری مشهد بررسی شود، بدین معنا که باید پارامتر‌هایی همچون بافت جمعیتی، سرشماری و جانمایی بررسی شود.

وی ادامه می‌دهد: پس از این، فهرستی از درخواست‌های مردمی برای صدور مجوز فعالیت نانوایی احصا می‌شود تا هرکس در منطقه مورد نظر درخواست ایجاد نانوایی را داده بود، سهمیه آرد برایش لحاظ شود و مجوز آغاز فعالیت بگیرد. برهمین اساس، تأکید ما به اهالی محله این است که اگر متقاضی ایجاد نانوایی جدید هستند، ابتدا به‌طور رسمی به کمیته آرد و نان فرمانداری درخواست بدهند تا مطالبه آنها درراستای سازوکار قانونی رسیدگی شود.

درمانگاه به «شفا» می‌رسد

چشم‌انتظار ایجاد بوستان‌های جدید

پیش‌بینی‌ناپذیر نبود که میز خدمت شهردار منطقه ۲ مشهد از شلوغ‌ترین حوزه‌های ارائه خدمت در این نشست باشد. شهردار منطقه ۲ در پایان این نشست با اشاره به جزئیات مطالبات مردم تأکید می‌کند: بیش از شصت مسئله و دغدغه در گفتگو با مردم بیان و طرح موضوع شد. حدود ۶۰ درصد از این مطالبات مردمی، گلایه از ساخت‌وساز‌های شبانه و غیرمجاز است.

سیدعلی حسین‌پور بیان می‌کند: مابقی مطالبات مردمی مربوط به حوزه آسفالت معابر، جمع‌آوری زباله و بازیافت، نظافت محلات و البته سرانه فضای سبز و تجهیز بوستان‌هاست. در این منطقه اگرچه بوستان بزرگ شهید مطهری، کانون حضور خانواده‌هاست، اما این ضرورت وجود دارد تا در گام نخست با تملک و تعیین تکلیف اراضی بلاتکلیف، بوستان‌های خطی بیشتری احداث شود و در گام بعد، فضای سبز موجود با وسایل ورزشی تجهیز شوند.

وی اضافه می‌کند: خوشبختانه در سال ۱۴۰۳، بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای منطقه ۲ پیش‌بینی شده که امیدواریم پاسخگوی بخش درخور توجهی از این مطالبات باشد.

میز خدمت در مساجد در خدمت مردم

فرماندار مشهد در حاشیه این دیدار و در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: ارتباطات مردمی ما به طور کلی، سه شیوه محوری دارد. در شکل اول، شبکه نظارت و بازرسی فرمانداری مشهد در قالب طرح شهید اصلانی، مجموعه به‌هم پیوسته از مشکلات و چالش‌های مردم را در مناطق مختلف شهری و حتی روستا‌های پیرامونی احصا می‌کند، سپس در جلسات منظمی که به‌طور هفتگی در فرمانداری برگزار می‌شود، این مشکلات رسیدگی شده و سازمان مسئول برای حل مسئله مشخص می‌شود و سپس ابلاغیه رسمی، مدیر مربوط را به انجام وظیفه مکلف می‌کند.

به گفته داوری، در شکل دوم ارتباطات مردمی، هر هفته در روز‌های دوشنبه، جلسات ملاقات مردمی به میزبانی فرمانداری مشهد برگزار می‌شود تا به صورت تجمیعی، همه مردم از محلات مختلف شهر و بخش‌های شهرستان بتوانند مشکلات خود را مطرح و درخواستی را که ارائه می‌کنند، مورد رسیدگی قرار دهند.

وی می‌افزاید: سومین شکل ارتباطات مردمی ما به صورت حضور در مساجد است؛ یعنی همین شکلی که در پاسخ به مطالبات مردم انجام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->