سرخط خبرها

رضایتمندی از «محله ما»

  • کد خبر: ۵۲۴۴
  • ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
رضایتمندی از «محله ما»
معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه9 از پروژه‌های «محله ما» می‌گوید

نجمه موسوی کاهانی - به هر کدام از محله‌های منطقه9 که سری می‌زنیم صحبت از پروژه‌هایی می‌شود که با نظر مردم همان محل اجرا شده است. اهالی بعضی محله‌ها که شامل این نظرسنجی شده‌اند از ادامه آن می‌پرسند و اهالی برخی محله‌ها نیز سؤالشان این است که چه زمانی محله آن‌ها شامل این نظرسنجی خواهد شد. برای یافتن پاسخ این سؤال به سراغ فرهاد ذبیحی، معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه9، می‌رویم و پاسخ سوالات را از او جویا می‌شویم.
ذبیحی درباره آغاز اجرای طرح «محله ما» می‌گوید: در طرح «محله ما» که اولین مرحله آن از سال96 و در قالب خانه بهار شروع شد یک محله در منطقه9 و یک محله در منطقه10به‌عنوان پایلوت این رویداد انتخاب شد. در منطقه9 محله شهید برسلانی یا همان محله اقبال برای اولین طرح انتخاب شد و مورد استقبال اهالی هم قرار گرفت. با اینکه اعتبار آن طرح کم بود اما در سطح مطلوبی انجام شد و طرح برای عید آماده بود.
وی ادامه می‌دهد: پس از محله اقبال باز هم منطقه9 پیشرو اجرای این طرح بود و این‌بار در 3محله طرح اجرا شد. در محله کوثر جنوبی، صابر یا نه‌دره و نوکاریزی یا رضاشهر که طرح محله ما با اعتبار 200میلیون تومانی برای هر محله آغاز شد و طرح‌های مورد تأیید هم‌اکنون در حال اجراست.
وی با اشاره به اینکه «محله ما» طی فرایندی پیش می‌رود که چندین بار توضیح داده شده است، بیان می‌کند: پس از اطلاع‌رسانی‌ها و نظرسنجی از مردم، نظرات جمع‌بندی شده و اولویت‌بندی می‌شود. بر اساس این مشارکت مردم در نظرسنجی‌ها، آمار نیازهای محله آنالیز می‌شود و سپس طرح آن ارائه شده و مرحله فنی آن به ما سپرده می‌شود. سپس ما شروع به بستن اسناد کرده و اعتباراتی را که می‌توانیم با این طرح‌ها همسو کنیم جمع‌آوری کرده و اجرای طرح‌ها را آغاز می‌کنیم.
ذبیحی تأکید می‌کند: ما خارج از چارچوب اعتبارات طرح «محله ما» نیز برای انجام طرح‌هایی که مورد نیاز محلات است، اعتباری را از بودجه عمرانی اختصاص داده و نیازهای مردم را در اولویت پروژه‌های عمرانی خود قرار می‌دهیم. به عنوان مثال در کوثر8، خیابان باهنر را خارج از اعتبار طرح آسفالت کردیم.
معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه بیان می‌کند که در سال98 نیز طرح «محله ما» گسترش یافته و در 4محله شقایق، کوثر، فرخی و نوفل لوشاتو اجرا می‌شود که مراحل استماع و نظرسنجی آن به پایان رسیده و در حال حاضر مجریان طرح در حال بررسی مراحل فنی و ایده‌پردازی طرح‌ها هستند.
ذبیحی ادامه می‌دهد: به‌عنوان مثال در محله شقایق از 818نظر جمع‌آوری شده که یک نظرسنجی با مشارکت بالا محسوب می‌شود 120نظر مردمی بر این بوده که پیاده‌روها نیاز به بهسازی دارد، 115مورد درباره نامناسب‌بودن روکش آسفالت نظر داده‌اند و 110مورد نیز به ایجاد فضای بازی و فضای سبز اشاره کرده‌اند.
وی می‌افزاید: ما در طرح «محله ما» اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت را دنبال می‌کنیم. هدف کوتاه‌مدت که اجرای همین پروژه‌های خردمقیاس با نظر مردم است و هدف بلندمدت نیز نیازسنجی پروژه‌های کلان است. به‌عنوان نمونه پس از اجرای طرح در محله اقبال احداث پارک در آن محله نیازسنجی شد که در اعتبارات آن زمان طرح نمی‌گنجید اما امسال موفق شدیم برای پارکی که بیش از 400میلیون تومان هزینه نیاز داشت اعتبار لازم را دریافت کنیم و اکنون خاک‌برداری آن انجام شده است. این نیازسنجی‌ها برای ما تبدیل به یک آمار و آنالیزی می‌شود که در اجرای طرح‌های عمرانی منطقه از آن بهره می‌بریم. بی‌شک اجرای طرح‌ها بر اساس خواسته مردم می‌تواند رضایتمندی عمومی را افزایش دهد.
معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه با اشاره به موفق‌بودن طرح «محله ما» در پیشبرد اهداف عمرانی اعلام می‌کند: برای سال آینده نیز فهرست محلات را بررسی می‌کنیم تا محلاتی که بیشترین نیاز را دارند و کمترین کار در آن‌ها انجام شده است انتخاب شده و طرح «محله ما» در آن‌ها نیز اجرا شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->