سرخط خبرها

بازدید تسهیلگران طرح «محله ما» در کنار اعضای شورای اجتماعی محلات

  • کد خبر: ۱۲۲۴۸
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵
بازدید تسهیلگران طرح «محله ما» در کنار اعضای شورای اجتماعی محلات
روند اجرایی طرح «محله ما» بررسی شد
لیلا لاریچه - اعضای شورای اجتماعی محلات به‌عنوان نمایندگان محله در مجمع‌های مختلف ساکنان، کسبه، تشکل‌های مردم‌نهاد، مدارس و مساجد بازو‌های اجرایی قوی در انتقال نظرات و دیدگاه‌های مردم به مسئولان هستند. این نمایندگان با نگاهی عمیق و ملموس می‌توانند مشکلات محله خود را شناسایی و در رفع آن‌ها تلاش کنند.
در کنار شورای اجتماعی محلات که به طور فعال در تک تک محلات در حال فعالیت است، طرح «محله ما» نیز با قوت به دنبال یافتن نقاط ضعف محلات از نگاه اهالی و ساکنان است. تسهیلگران طرح محله ما، در نقطه به نقطه محله در میان مردم حضور یافته و نظرات آن‌ها را درباره موقعیت مکانی خاص مشخص‌شده، جویا شده و پرسش‌نامه‌هایی را پر می‌کنند. این طرح با محوریت نظرات مردمی و افزایش رضایت ساکنان محله به دنبال انجام طرح‌هایی محله‌محور و زودبازده است.
باتوجه به نقش اعضای شورای اجتماعی محلات و فعالیت تسهیلگران محله، جلسه‌ای مشترک به دعوت دبیرخانه شورای اجتماعی محلات منطقه ۹ در هفته گذشته برگزار شد تا طرح‌های بررسی‌شده توسط تسهیلگران طرح «محله ما» به اعضای شورای اجتماعی محله ارائه شده و آن‌ها نیز نظرات خود را بیان و در این تغییر محلی مشارکت کنند.

پیروزی ۱۷ و پیروزی ۳ بررسی شد
جلسه مشترک تسهیلگران طرح «محله ما» با اعضای شورای اجتماعی محله رضاشهر ۱۸ آذر ماه در محل دبیرخانه شورای اجتماعی محلات منطقه در بوستان وفا برگزار شد. در این جلسه بر لزوم مشارکت شورای اجتماعی محلات در انتخاب اولویت‌های محله تأکید و طرح‌های محله ما در پیروزی ۱۷ و پیروزی ۳ بررسی شد.
اعضای شورای اجتماعی محله رضاشهر بعد از شنیدن توضیحات تسهیلگران به بیان نظرات خود پرداختند و درنهایت تسهیلگران طرح «محله ما»، مطالبات و درخواست‌های ساکنان محلات را ثبت کردند تا در قالب پیشنهاد‌های ارائه‌شده پس از بررسی، تبدیل به پروژه اجرایی در محله شود.
 
دستور پیگیری عملیات عمرانی محله کوثر
جلسه دیگری که در هفته گذشته برگزار شد، جلسه ویژه اعضای شورای اجتماعی محله کوثر بود. این جلسه با دستور پیگیری عملیات عمرانی طرح «محله ما» با موضوع جمع‌آوری درختان خشکیده، حمل و نقل و امنیت محله بود. باتوجه به ضرورت موضوع، این جلسه با حضور خزایی، معاون کلانتری نجفی و عبادی، رابط دادگستری، در کنار اعضای محترم شورای اجتماعی محله کوثر در تاریخ ۱۹ آذر برگزار شد.

سرافرازان ۱۳ جایگزین سرافرازان ۱۱
سومین جلسه‌ای که در هفته گذشته برگزار شد جلسه مشترک تسهیلگران طرح محله ما با اعضای شورای اجتماعی محله چهارچشمه بود که ۲۰ آذر ماه برگزار شد. در این جلسه بر لزوم مشارکت اعضای شورای اجتماعی محلات در انتخاب اولویت‌های محدوده تأکید شد. همچنین اولویت‌های محلات مطرح و انتخاب زمان و مکان استماع اول برای محله سرافرازان ۱۳ که قبلا در سرافرازان ۱۱ در نظر گرفته شده بود و سرافرازان ۳۹ بررسی شد و این نکته مطرح شد که در  طرح «محله ما»، مطالبات و درخواست‌های ساکنان محلات در قالب پیشنهاد ارائه و پس از بررسی، تبدیل به پروژه اجرایی در محله خواهد شد.
بازدید میدانی تسهیلگران پروژه محله ما به همراه اعضای شورای اجتماعی محله چهارچشمه نیز روز بعد آن برگزار شد و در این بازدید اولویت‌ها و محدوده‌ها در محله مورد بررسی اعضای شورای اجتماعی و تسهیلگران قرار گرفت. جایگزینی سرافرازان ۱۳ به جای سرافرازان ۱۱ و اجرای طرح محله ما در آن، از دستاورد‌های این نشست مشترک بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->