دومین پیروزی شهرداری گرگان در بسکتبال غرب آسیا سید حسین حسینی: هواداران بیایند تا صدر را پس بگیریم ملی‌پوش مشهدی فوتسال بانوان: مسابقات آسیا غیرقابل پیش‌بینی است فتح‌الله‌زاده: بعضی داوران روی علایق رنگی سوت می‌زنند نورمحمدی: بعضی تیم‌ها گل می‌زنند، بعضی تیم‌ها حرف می‌زنند جباری: امیدوارم استقلال قهرمان شود| همه پیشکسوتان پشت استقلال هستند جلالی: برای تیم امید سراغ گزینه‌های باتجربه می‌رویم نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و شمس آذر قزوین + قیمت و لینک خرید هم‌بازی طارمی در راه بارسلونا هشتمین طلا به نام امام رضا(ع) | انگیزه بالای والیبالیست‌ها برای طلای پارالمپیک جدیدترین اتهام مدیران سابق مس رفسنجان؛ ۴۰۰ سکه طلا و مقادیری دلار و یورو برای رشوه! حساب‌رسی عملکرد ۴۲۳ میلیاردتومانی فدراسیون کشتی پورموسوی: ۱۸۰ دقیقه باید بجنگیم تا در لیگ بمانیم مجیدی فصل بعد جای نکونام را می‌گیرد؟ پرسپولیس چطور متحول شد؟ امیری موثرتر از بیرانوند و عالیشاه مهاجم استقلال چشم اوسمار را گرفت عملکرد نکونام زیر ذره‌بین شهریاری نتیجه و ویدیو بازی والیبال ایران و کوبا(۶ خرداد ۱۴۰۳)| شکست پشت شکست
سرخط خبرها

بازگشت به اوج

  • کد خبر: ۳۰۰۱
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
بازگشت به اوج
دختران خراسانی با اقتدار قهرمان مسابقات کریکت کشور شدند، آن‌ها عنوان سومی سال گذشته خود را جبران کردند

سرویس ورزش - از روز چهارشنبه رقابت دختران سراسر کشور در رشته کریکت به میزبانی خراسان رضوی آغاز شد؛ مسابقاتی که ۵ روز در زمین چمن آزادی طرقبه پیگیری شد و درنهایت خراسان رضوی توانست از عنوان برتری چندساله خود دفاع کند و روی سکوی قهرمانی قرار گیرد. ۵ تیم از استان‌های تهران، اردبیل، کرمان، سیستان‌وبلوچستان و خراسان رضوی با یکدیگر مسابقه دادند و این درحالی بود که قرار بود در این مسابقات ۱۰ تیم حاضر شوند؛ اما به‌دلیل مشکلات مالی و عدم حمایت‌های مالی از رشته کریکت بانوان تیم‌هایی مانند نوشهر، گلستان و اصفهان در این رقابت‌ها حضور پیدا نکردند.

عصر روز گذشته که اختتامیه این مسابقات برگزار شد، تیم خراسان رضوی با ۴ پیروزی روی سکوی نخست قرار گرفت. تهران با ۳ پیروزی دوم شد و کرمان نیز با ۲ برد روی سکوی سوم ایستاد. کاپ اخلاق هم به تیم اردبیل که برای اولین‌بار در رقابت‌های کشوری حضور داشت، رسید و سیما هاشم‌زهی از تیم خراسان رضوی نیز عنوان بهترین بازیکن مسابقات را از آنِ خود کرد.

کاهش تعداد تیم‌های شرکت‌کننده
این نتایج درحالی رقم خورد که خراسان سال گذشته تیم سوم رقابت‌ها شده بود. در بین دیدار‌هایی که تیم خراسان به میدان رفت، چند نتیجه جالب نیز رقم خورد. در بازی نخست مشهدی‌ها مقابل تیم تهران به میدان رفتند که این دیدار با نتیجه بسیار نزدیک ۹۷ بر ۹۶ به سود تیم میزبان به پایان رسید. همچنین دیداری که با بیشترین اختلاف به پایان رسید، به دیدار تیم‌های خراسان رضوی و اردبیل اختصاص پیدا کرد و ۲۳۷ بر ۱۴ بازی با پیروزی نماینده مشهد تمام شد.

بیش از ۵ عنوان قهرمانی در کارنامه خراسان
نایب‌رئیس انجمن کریکت بانوان خراسان رضوی درباره نحوه برگزاری این رقابت‌ها گفت: مسابقات به‌صورت دوره‌ای برگزار شد و در پایان این رقابت‌ها تیم‌هایی که درمجموع امتیازات بیشتری کسب کردند، رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دادند. ملیحه قاسم‌زاده‌تهرانی ادامه داد: تیم کریکت بانوان مشهد همیشه در مسابقات قهرمانی کشور صاحب سکو بوده است و بیش از ۵ سال قهرمانی کشور را در کارنامه ورزشی خود دارد. خداراشکر امسال نیز مشهدی‌ها توانستند از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند و تیم برتر کشور شوند. او تصریح کرد: در بحث استعدادیابی و توسعه کریکت بانوان در استان ضعف داریم؛ اما با حمایت خوب قهرمانی، رئیس انجمن هیئت‌های ورزشی، و امانی، نایب‌رئیس هیئت، باوجود مشکلات مالی و نبود زمین اختصاصی برای تمرین همچنان جایگاه تیمی خود را حفظ خواهیم کرد. قاسم‌زاده درباره ترکیب و آمار بازیکنان رقابت‌های تیمی کریکت نیز گفت: هر تیم از ۱۱ بازیکن اصلی در ترکیب تیم و ۵ بازیکن ذخیره سرمربی، مربی و سرپرست تشکیل می‌شود. رقابت‌ها در ۲ وقت یک‌ساعت‌ونیم و ۱۰ دقیقه زمان استراحت برگزار می‌شود.

کریکت بانوان، نیازمند حمایت‌های مالی
نرگس لفوتی، نایب‌رئیس انجمن کریکت فدراسیون انجمن‌های ورزشی، که از نزدیک این رقابت‌ها را پیگیری می‌کرد، در حاشیه این مسابقات با اشاره به موارد فنی برگزاری مسابقات از میزبانی خراسان رضوی تقدیر کرد و گفت: خیلی خوش‌حالیم که با پذیرش میزبانی مشهد از تیم‌های کریکت بانوان، انگیزه و شوروشوق رقابت‌های سالم را در میان ورزشکاران افزایش دادیم. او هدف از برگزاری این رقابت‌ها را توسعه، رشد و بالندگی کریکت بانوان در سطح کشور دانست و تأکید کرد: درحال‌حاضر تیم کریکت بانوان در سطح آسیا در رتبه پنجم قرار دارد که در صورت حمایت مسئولان و مدیران اجرایی کشور، انگیزه تلاش و کسب رتبه‌های برتر در سطح آسیایی را در بین بازیکنان ملی‌پوش افزایش خواهد داد. لفوتی با اشاره به مشکلات مالی و نبود حامی مالی در ورزش بانوان گفت: متأسفانه اغلب تیم‌های ورزشی با مشکلات مالی دسته‌وپنجه نرم می‌کنند؛ به‌طوری‌که مقرر شده بود در این مسابقات ۱۰ تیم حاضر شوند، اما به‌دلیل مشکلات مالی و نبود حمایت‌ها از رشته کریکت بانوان، تیم‌های خوبی مانند نوشهر، گلستان و اصفهان به‌دلیل بُعد مسافت و هزینه مالی در این رقابت‌ها حضور پیدا نکردند. تکتم و نگار ستوسر به‌عنوان داوران مشهدی در این مسابقات حضور داشتند. مدرس و داور آسیایی کریکت بانوان کشور نیز درباره وضعیت داوری‌های این دوره از رقابت‌ها تصریح کرد: خوشبختانه در بحث داوری غنی هستیم و بیشتر این داوران، مسابقات برون‌مرزی را قضاوت می‌کنند. نایب‌رئیس انجمن کریکت بانوان کشور با اشاره به حضور ۱۰۰ ورزشکار در رقابت‌های قهرمانی کشور گفت: بعد از اتمام این مسابقات ترکیب و شالوده تیم ملی کریکت بانوان را تشکیل خواهیم داد و نفرات برتر به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد. خوشبختانه ظرفیت یابی خوبی در خراسان رضوی وجود دارد. بازیکنان این استان از استعداد و توانایی خیلی خوبی برخوردارند و هم‌اکنون بیش از ۶ بازیکن این تیم به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->