سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وام تحصیلی کرونا برای دانشجویان غیردولتی

  • کد خبر: ۳۰۰۶۹
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
وام تحصیلی کرونا برای دانشجویان غیردولتی
رییس اتحادیه‌ دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی گفت: دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های غیردولتی که آسیب دیده از ویروس کرونا هستند، وام هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، در ایام شیوع ویروس کرونا، فرزانه شمیرانی مدیرکل دفتر آموزش های عالی غیردولتی غیرانتفاعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر از موافقت وزیر علوم برای حمایت از دانشگاه های غیردولتی غیرانتفاعی داد؛ چرا که این دانشگاه ها به علت خصوصی بودن، وابسته به شهریه دانشجویان هستند. برای نمونه با توجه به آنکه دانشگاه‌های غیردولتی بیش از دانشگاه‌های پرسابقه دولتی از شرایط اخیر و توقف فعالیت‌های حضوری در معرض آسیب هستند و به علت متکی بودن این دسته از دانشگاه‌ها به شهریه‌های دانشجویی، کوشش شد تا رایزنی های لازم برای بهره‌مندی این مراکز آموزشی از اعتبارات و تسهیلات حمایتی دولت به انجام رسد که با موافقت وزیر علوم در حال پیگیری است.

در این باره، علی آهون منش رییس اتحادیه دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا با اشاره به دو پیشنهاد این اتحادیه مبنی بر کمک به جامعه دانشگاهی غیردولتی ها، اظهار داشت: با توجه به اینکه دانشگاه های غیردولتی، ‌بخش خصوصی محسوب می شوند، همه گیر شدن کرونا از نظر اقتصادی به دانشگاه های غیردولتی و دانشجویان صدمه زده است.

وی افزود: در این زمینه اتحادیه دو درخواست به دولت برای حمایت از آنها ارسال کرده است که مورد موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا هم قرار گرفت؛ نخست اینکه صندوق رفاه دانشجویان به دانشجویان دانشگاه های غیردولتی که به علت شیوع ویروس کرونا، خود یا والدین شان بیکار شده اند و توان پرداخت شهریه دانشگاه را ندارند، وام هزینه تحصیلی متناسب با دو ترم شهریه به نام دانشجو و به حساب دانشگاه محل تحصیل پرداخت شود.

آهون منش درباره دومین پیشنهاد، خاطرنشان کرد: دولت خبر از اعطای تسهیلات ۸۰۰ هزار میلیارد تومانی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا داده بود؛ این وام در صورتی اختصاص می یابد که کسب و کارها اقدام به اخراج کارکنان خود نکنند.

رییس اتحادیه دانشگاه های غیردولتی غیرانتفاعی با بیان اینکه این وام هم در اختیار دانشگاه های غیردولتی قرار داده می شود، گفت: در صورتی که کارمند اخراج نشده باشد، مبلغ ۱۶ میلیون اختصاص می یابد. در حال حاضر دانشگاه های غیردولتی ۱۰ هزار عضو هیأت علمی دائم، ۸ هزار کارمند و ۳۵ هزار حق التدریس دارد که این وام به گروه سوم اختصاص داده نمی شود چرا که کارمند محسوب نمی شوند.

آهون منش درباره پرداخت این وام اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال بررسی این وام است که البته هنوز به کارمندان و اعضای هیأت علمی پرداخت نشده است.

 مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی کمتر از ۳۰۰ هزار نفر از دانشجویان کشور را پوشش می‌دهند و در حال حاضر ۳۲۰ دانشگاه و موسسه غیردولتی با مجوز وزارت علوم از طریق کنکور سراسری و سایر روش های پذیرش سازمان سنجش، دانشجو می پذیرند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->