۸۴۵ خانه‌مسافر در مشهد دارای مجوز فعالیت هستند قدردانی استاندار خراسان رضوی از اقدامات شهرداری مشهدمقدس روایت خیابان «کوهسنگی»، یکی از زیباترین خیابان‌های مشهد | زندگی در جوار یک کوه سنگی شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از گره ترافیکی حدفاصل میدان آزادی تا استقلال مشهد + پاسخ سرنوشت نامعلوم بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان حاشیه شهر مشهد برگزاری دومین دوره اهدای نشان مشهدالرضا(ع) هوای کلانشهر مشهد بالاخره سالم شد (۱۲ آذر ۱۴۰۳) مشهدالرضا (ع) جهان‌شهر برکت‌وکرامت قطب دیپلماسی شهری دستورالعمل مقررات شهرسازی و معماری برای توان‌خواهان بازبینی می‌شود نگاهی به نخستین و تنها موزه ریلی کشور | قلب تاریخ راه‌آهن ایران در مشهد می‌تپد رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر مشهد: شادی مؤمنانه در ورزشگاه خالی امکان‌پذیر نیست استاندار خراسان رضوی: برای بهره‌برداری از مجموعه‌های ورزشی مدیریت آن‌ها باید واگذار شود چاره اندیشی معضل ۳۸ ساله ساکنان بزرگراه بسیج مشهد | خروج «سازگار» از بن بست میزان آلودگی صوتی در مشهد بیشتر از حد استاندارد کشور است افتتاح بزرگ‌ترین مجموعه ورزش‌های ساحلی شرق کشور | شهردار مشهد: ۱۰ درصد از بودجه شهرداری به حوزه فرهنگی و اجتماعی اختصاص یافته است + فیلم برگزاری ششمین جلسه کارگروه طلاق | تأکید بر همکاری بین سازمان‌ها برای تقویت ازدواج معاون فرهنگی شهردار مشهدمقدس: سیاست دوره ششم مدیریت شهری، افزایش سرانه ورزشی در تمام نقاط شهر است افزایش چشمگیر سرانه ورزشی در منطقه ۴ شهرداری مشهدمقدس پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (یکشنبه، ۱۱ آذر ۱۴۰۳) | تداوم روند کاهش دما تا اواسط هفته
سرخط خبرها

معاون استاندار خراسان رضوی: برقی‌کردن قطار مشهد- تهران ۲ میلیارد دلار هزینه دارد

  • کد خبر: ۳۰۱۴۵۵
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳
  • ۱
معاون استاندار خراسان رضوی: برقی‌کردن قطار مشهد- تهران ۲ میلیارد دلار هزینه دارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه برقی‌کردن قطار مشهد- تهران دو میلیارد دلار هزینه دارد، گفت: این موضوع موردتوجه استاندار است و در دستورکار ما قرار دارد.

حسن نوری‌زاده در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار داشت: در موضوع تردد مسافر و زائر بین مشهد و تهران، ما بیشترین حجم جابه‌جایی را داریم و یکی از راه‌هایی که هم ارزان‌قیمت باشد و هم امنیت مسافر حفظ شود، راه‌آهن و قطار است؛ موضوعی که دستور خود حضرت آقا هم است. به هر حال چندین سال است که می‌خواهیم این قطار سریع‌السیر و قطار برقی مشهد را سریع‌تر راه‌اندازی کنیم.

او در ادامه، خاطرنشان کرد: پس از بررسی کارشناسان فنی و با توجه به اعتبارات موجود در وضعیت اقتصادی کشور، مقرر شد فاز اول راه‌آهن فعلی مشهد-تهران به برقی ارتقا پیدا کند. این باعث می‌شود که قطار ۱۹۰ تا ۲۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: از سوی دیگر، با توجه به اینکه کریدور شمال به جنوب در حوزه باری برای ما بسیار حائز اهمیت بوده و در واقع اقتصادی است، ادامه توسعه و برقی‌کردن خط قطار از سرخس تا مشهد و از تهران تا تبریز و چشم ثریا جهت اتصال به حوزه کشور ترکیه و اروپا با هر دو نگاه یعنی هم باری و هم مسافری‌باری توجیه اقتصادی دارد. مسافری هم به جهت امنیتی که برای ما دارد. این موضوع در دستورکار اول قرار گرفته و در حوزه استان هم مصوب شده است.

نوری‌زاده ادامه داد: ما به دنبال اجرایی‌شدن این طرح هستیم؛ البته یک طرح دیگر هم هست، طرح «سریع‌السیر» که باید مطالعات آن انجام شود. چون از لحاظ هزینه، طرح برقی‌کردن قطار مشهد- تهران حدود دو میلیارد دلار هزینه دارد و طرح سریع‌السیر که تنها دو ساعت فاصله را کاهش می‌دهد، ۲۰ میلیارد دلار. اگر بحث ما مسافرین در موضوع زیارت باشد، طبیعتاً دو ساعت منطقی نیست و توجیه ندارد.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی و اعتبارات، اولین اقدام، برقی‌کردن فاز اول قطار مشهد به تهران است. مطالعات این پروژه انجام شده است، اما اینکه اجرای این پروژه چقدر زمان می‌برد، دوستان زیرساخت باید پاسخ دهند. آقای استاندار روی این موضوع تمرکز ویژه‌ای دارند و اگر اهتمام ایشان نبود، به این فاصله کم این اتفاقات نمی‌افتاد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۹/۰۲
0
0
به نظر من بجای اینکارجاده های زمینی روبیشترکنیدنه سرعت قطار.چون کسی که باقطارمیادراش سرعت ملاک نیست.اگه آزادراه حرم تا حرم وآزادراه مشهدقوچان تاگرگان روایجادکنین ،عاقلانه تروضروری تره.واگرهم اینهم مقدورنیست،حداقل ترمیم و بهسازی همین جاده های کنونی رودرست انجام بدین،منطقی تره تااینکه سالهاست مدام صحبت ازقول ووعده های پوچ وغیرعملی دراین پروژه میدهید.یاحق
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->