نایب‌رئیس شورای شهر مشهد: واسطه‌گری‌های ناسالم، گردشگری سلامت مشهد را زمین‌گیر کرد شهردار مشهد مقدس: فلسفه وجودی مشهد، بر محور ولایت و امامت است | گردشگری سلامت، نیازمند سامان‌دهی و مقابله با دلالی + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: زائران مشهد باید تجربه‌ای فراتر از زیارت داشته باشند آیین رونمایی از اکوسیستم گردشگری «زیوان» شهرداری مشهد برگزار شد وزارت بهداشت در پی حذف هپاتیت C تا ۳ سال آینده والدِ آگاه، والدِ ناآگاه | باید و نباید‌های تربیت کودک از دو منظر روان‌شناختی و دینی مهاجرانی: نمایندگان حق دارند وزرا را استیضاح کنند، اما سیاسی‌کاری ممنوع اعلام نتایج دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ویژه استعدادهای درخشان آمریکا مدعی شد یک سرکرده القاعده در سوریه به هلاکت رسیده است تدابیر مدیریت شهری مشهد برای آبیاری فضای سبز | تابستان داغ، مغلوب سرسبز‌ی شهر کیفیت هوای امروز مشهد همچنان «ناسالم برای افراد حساس» (۱۶ مهر ۱۴۰۴) آغاز اجرای قرارداد بازسازی ۱۷۸ دستگاه اتوبوس فرسوده در ناوگان اتوبوسرانی مشهد پلمب ۲ کافی‌شاپ متخلف در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۱۵ مهر ۱۴۰۴) رشد چشمگیر مشارکت مردمی مشهد در «طرح قرار زیارت»؛ بهره‌مندی بیش از ۱۱۰ هزار نفر در شش‌ماهه نخست ۱۴۰۴ رشد ۶۲ درصدی فضا‌های اختصاصی بانوان در مشهد تا پایان دوره ششم مدیریت شهری نمک مصرفی شهر مشهد هنوز هم از کیلومترها دورتر می‌آید تا دل شهر | معدن‌های دروازه قوچان برگزاری جشنواره «شادبوم» با محوریت پرچم ایران بازدید شهردار مشهد مقدس از روند احداث پارک شهربانو بوستان بسیج | افزایش ۳۰ هکتاری فضاهای بوستان‌های ورزشی ویژه بانوان در دوره ششم مدیریت شهری + فیلم حال سخنگوی دولت وسط نشست خبری بد شد | بازگشت مهاجرانی به نشست خبری + فیلم (۱۵ مهرماه ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

معاون استاندار خراسان رضوی: برقی‌کردن قطار مشهد- تهران ۲ میلیارد دلار هزینه دارد

  • کد خبر: ۳۰۱۴۵۵
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳
  • ۱
معاون استاندار خراسان رضوی: برقی‌کردن قطار مشهد- تهران ۲ میلیارد دلار هزینه دارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه برقی‌کردن قطار مشهد- تهران دو میلیارد دلار هزینه دارد، گفت: این موضوع موردتوجه استاندار است و در دستورکار ما قرار دارد.

حسن نوری‌زاده در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار داشت: در موضوع تردد مسافر و زائر بین مشهد و تهران، ما بیشترین حجم جابه‌جایی را داریم و یکی از راه‌هایی که هم ارزان‌قیمت باشد و هم امنیت مسافر حفظ شود، راه‌آهن و قطار است؛ موضوعی که دستور خود حضرت آقا هم است. به هر حال چندین سال است که می‌خواهیم این قطار سریع‌السیر و قطار برقی مشهد را سریع‌تر راه‌اندازی کنیم.

او در ادامه، خاطرنشان کرد: پس از بررسی کارشناسان فنی و با توجه به اعتبارات موجود در وضعیت اقتصادی کشور، مقرر شد فاز اول راه‌آهن فعلی مشهد-تهران به برقی ارتقا پیدا کند. این باعث می‌شود که قطار ۱۹۰ تا ۲۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: از سوی دیگر، با توجه به اینکه کریدور شمال به جنوب در حوزه باری برای ما بسیار حائز اهمیت بوده و در واقع اقتصادی است، ادامه توسعه و برقی‌کردن خط قطار از سرخس تا مشهد و از تهران تا تبریز و چشم ثریا جهت اتصال به حوزه کشور ترکیه و اروپا با هر دو نگاه یعنی هم باری و هم مسافری‌باری توجیه اقتصادی دارد. مسافری هم به جهت امنیتی که برای ما دارد. این موضوع در دستورکار اول قرار گرفته و در حوزه استان هم مصوب شده است.

نوری‌زاده ادامه داد: ما به دنبال اجرایی‌شدن این طرح هستیم؛ البته یک طرح دیگر هم هست، طرح «سریع‌السیر» که باید مطالعات آن انجام شود. چون از لحاظ هزینه، طرح برقی‌کردن قطار مشهد- تهران حدود دو میلیارد دلار هزینه دارد و طرح سریع‌السیر که تنها دو ساعت فاصله را کاهش می‌دهد، ۲۰ میلیارد دلار. اگر بحث ما مسافرین در موضوع زیارت باشد، طبیعتاً دو ساعت منطقی نیست و توجیه ندارد.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی و اعتبارات، اولین اقدام، برقی‌کردن فاز اول قطار مشهد به تهران است. مطالعات این پروژه انجام شده است، اما اینکه اجرای این پروژه چقدر زمان می‌برد، دوستان زیرساخت باید پاسخ دهند. آقای استاندار روی این موضوع تمرکز ویژه‌ای دارند و اگر اهتمام ایشان نبود، به این فاصله کم این اتفاقات نمی‌افتاد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۹/۰۲
0
0
به نظر من بجای اینکارجاده های زمینی روبیشترکنیدنه سرعت قطار.چون کسی که باقطارمیادراش سرعت ملاک نیست.اگه آزادراه حرم تا حرم وآزادراه مشهدقوچان تاگرگان روایجادکنین ،عاقلانه تروضروری تره.واگرهم اینهم مقدورنیست،حداقل ترمیم و بهسازی همین جاده های کنونی رودرست انجام بدین،منطقی تره تااینکه سالهاست مدام صحبت ازقول ووعده های پوچ وغیرعملی دراین پروژه میدهید.یاحق
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->