سخنگوی وزارت امور خارجه: به همسایگان هشدار می‌دهیم مراقب سوءاستفاده دشمن باشند رئیس شورای عالی استان‌ها: برخی دستگاه‌های اجرایی نقش شورا‌ها را کم‌رنگ می‌کنند | مجمع شهرداران کلانشهر‌ها می‌تواند به جامعه شورایی کشور کمک کند عضو کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد: شهرداری و شورای شهر نقش حمایتی ورزش را بر عهده دارند | خانه‌های ورزش در نقاط مختلف مشهد راه‌اندازی می‌شود عضو شورای اسلامی شهر مشهد: توسعه فضا‌های ورزشی، گامی مهم برای نشاط و سلامت جامعه است قدیمی ترین خانه تاریخی مشهد کجاست؟ نگاهی به زندگی میرزا ابراهیم رضوی، واقف بزرگ سادات رضوی که در کوهسنگی مدفون است شهردار مشهد مقدس: کُشتی مشهد باید جایگاه واقعی‌اش را پیدا کند | از ۲۲ پروژه کلان‌ ورزشی در مشهد بهره‌برداری می‌شود + فیلم برپایی ۷۰ ایستگاه صلواتی و موکب خدمت‌رسان در مسیر بارگاه منور رضوی خریداران غیر بومی خانه در مشهد شانس بیشتری دارند فضاسازی مسیر جاماندگان اربعین از میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر رضوی کیفیت هوای مشهد در وضعیت «قابل‌قبول» (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) اولویت‌های خراسان رضوی در مسیر پیگیری کمیسیون اصل ۹۰ | فراهم سازی زیرساخت‌های مسیر زیارت برای زائران پیاده دهه آخر ماه صفر عملکرد موفق نیرو‌های خدمات شهری مشهد در نجف اشرف |  کاهش چشمگیر زباله با برنامه‌ریزی دقیق + فیلم آئین بزرگداشت چهلمین روز شهادت سرلشکر شهید کاظمی در مشهد فردا (پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴) قدردانی حجت‌الاسلام ماندگاری از خدمات خالصانه پاکبانان مشهدی در نجف اشرف| خدمت به زائران، خود نوعی زیارت است+ فیلم قرعه کشی طرح فروش ایران خودرو در مرداد ۱۴۰۴ برگزار شد + تعداد متقاضیان شهردار مشهد مقدس: مجموعه ورزشی شهید بوکانی فردا افتتاح می‌شود | گامی مهم برای توسعه کشتی در مشهد توجه ویژه حوزه املاک شهرداری مشهد به استحصال اراضی بزرگ‌مقیاس شهر برای تأمین منابع مالی نگاهی به تاریخچه ایوان «تلگراف خانه» و کاشی های آن
سرخط خبرها

معاون استاندار خراسان رضوی: برقی‌کردن قطار مشهد- تهران ۲ میلیارد دلار هزینه دارد

  • کد خبر: ۳۰۱۴۵۵
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳
  • ۱
معاون استاندار خراسان رضوی: برقی‌کردن قطار مشهد- تهران ۲ میلیارد دلار هزینه دارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه برقی‌کردن قطار مشهد- تهران دو میلیارد دلار هزینه دارد، گفت: این موضوع موردتوجه استاندار است و در دستورکار ما قرار دارد.

حسن نوری‌زاده در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار داشت: در موضوع تردد مسافر و زائر بین مشهد و تهران، ما بیشترین حجم جابه‌جایی را داریم و یکی از راه‌هایی که هم ارزان‌قیمت باشد و هم امنیت مسافر حفظ شود، راه‌آهن و قطار است؛ موضوعی که دستور خود حضرت آقا هم است. به هر حال چندین سال است که می‌خواهیم این قطار سریع‌السیر و قطار برقی مشهد را سریع‌تر راه‌اندازی کنیم.

او در ادامه، خاطرنشان کرد: پس از بررسی کارشناسان فنی و با توجه به اعتبارات موجود در وضعیت اقتصادی کشور، مقرر شد فاز اول راه‌آهن فعلی مشهد-تهران به برقی ارتقا پیدا کند. این باعث می‌شود که قطار ۱۹۰ تا ۲۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: از سوی دیگر، با توجه به اینکه کریدور شمال به جنوب در حوزه باری برای ما بسیار حائز اهمیت بوده و در واقع اقتصادی است، ادامه توسعه و برقی‌کردن خط قطار از سرخس تا مشهد و از تهران تا تبریز و چشم ثریا جهت اتصال به حوزه کشور ترکیه و اروپا با هر دو نگاه یعنی هم باری و هم مسافری‌باری توجیه اقتصادی دارد. مسافری هم به جهت امنیتی که برای ما دارد. این موضوع در دستورکار اول قرار گرفته و در حوزه استان هم مصوب شده است.

نوری‌زاده ادامه داد: ما به دنبال اجرایی‌شدن این طرح هستیم؛ البته یک طرح دیگر هم هست، طرح «سریع‌السیر» که باید مطالعات آن انجام شود. چون از لحاظ هزینه، طرح برقی‌کردن قطار مشهد- تهران حدود دو میلیارد دلار هزینه دارد و طرح سریع‌السیر که تنها دو ساعت فاصله را کاهش می‌دهد، ۲۰ میلیارد دلار. اگر بحث ما مسافرین در موضوع زیارت باشد، طبیعتاً دو ساعت منطقی نیست و توجیه ندارد.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی و اعتبارات، اولین اقدام، برقی‌کردن فاز اول قطار مشهد به تهران است. مطالعات این پروژه انجام شده است، اما اینکه اجرای این پروژه چقدر زمان می‌برد، دوستان زیرساخت باید پاسخ دهند. آقای استاندار روی این موضوع تمرکز ویژه‌ای دارند و اگر اهتمام ایشان نبود، به این فاصله کم این اتفاقات نمی‌افتاد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۹/۰۲
0
0
به نظر من بجای اینکارجاده های زمینی روبیشترکنیدنه سرعت قطار.چون کسی که باقطارمیادراش سرعت ملاک نیست.اگه آزادراه حرم تا حرم وآزادراه مشهدقوچان تاگرگان روایجادکنین ،عاقلانه تروضروری تره.واگرهم اینهم مقدورنیست،حداقل ترمیم و بهسازی همین جاده های کنونی رودرست انجام بدین،منطقی تره تااینکه سالهاست مدام صحبت ازقول ووعده های پوچ وغیرعملی دراین پروژه میدهید.یاحق
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->