کاهش قیمت دینار در مشهد (۱۴ مهر ۱۴۰۴) | لیر ترکیه، ریال سعودی و درهم امارات چقدر شد؟ قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۱۴ مهر ۱۴۰۴) | قیمت نجومی خیار در بازار آورده تکمیل شد، اما پروژه نهضت ملی مسکن نیمه تمام ماند قیمت جهانی طلا امروز (دوشنبه، ۱۴ مهرماه ۱۴۰۴) اعلام شد | رکورد جدید اونس جهانی! جزئیات اجرای طرح حذف چهار صفر از پول ملی + فیلم (۱۳ مهر ۱۴۰۴) آسمان کشور پویاتر شد | سرمایه‌گذاری ۱۲.۴ همتی در صنعت هوایی در دولت چهاردهم قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۱۳ مهر ۱۴۰۴) | افت شدید قیمت‌ها بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۳ مهر ۱۴۰۴) | عبور پراید از ۵۰۰ میلیون هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد درباره خریدوفروش طلای آب‌شده قاضی‌زاده هاشمی: وزارت جهاد کشاورزی قیمت مرغ را به‌درستی مدیریت نمی‌کند + فیلم سهولت در ضدعفونی و تهویه؛ چرا آب ژاول و ساید چنل استریم بهترین انتخاب هستند؟ شوک جدید به بازار | افزایش ۳۰ درصدی قیمت لپ‌تاپ قیمت سکه‌های پارسیان چقدر شد؟ (۱۳ مهر ۱۴۰۴) + جدول فتح قله ۲.۸ میلیون واحدی در بورس | رشد بیش از ۲ درصدی شاخص کل (۱۳ مهر ۱۴۰۴) شانس برنده شدن در قرعه‌کشی ایران خودرو چقدر است؟ (۱۳ مهرماه ۱۴۰۴) عرضه تجاری آیفون ۱۷ با قیمت نجومی ۲۸۰ میلیون تومانی آغاز شد (۱۳ مهر ۱۴۰۴) قیمت گوشت و مرغ در مشهد اعلام شد (۱۳ مهر ۱۴۰۴) + جدول افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن | بیت‌کوین از ۱۲۵ هزار دلار عبور کرد (۱۳ مهر ۱۴۰۴) مصرف ۴۰ درصد بنزین کشور در ۵ استان کشور | خراسان رضوی، دومین استان در مصرف بنزین کشور همایش بین‌المللی تجارت استان‌ها، در مشهد برگزار می‌شود | حمل‌ونقل، ظرفیت مهم خراسان رضوی در پیمان شانگهای کارگران شرکتی در انتظار تغییر وضعیت | چرا وعده‌های ساماندهی کارگران شرکتی عملی نمی‌شود؟ قیمت دلار در مشهد کاهش یافت (۱۳ مهر ۱۴۰۴) برنج با قیمت مصوب به دست مردم نمی‌رسد | چپاول مردم در غفلت ناظران بررسی قیمت امروز گل تازه و نگین زعفران (۱۳ مهر ۱۴۰۴) | هر کیلو گل زعفران چند؟ قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۱۳ مهر ۱۴۰۴) | افزایش قیمت کیوی، لیموشیرین، هلو و سیب زمان قرعه‌کشی ایران خودرو برای اولویت بندی دور هشتم (مهرماه ۱۴۰۴)  مشخص شد + جزئیات قیمت امروز دینار عراق، دینار کویت، لیر ترکیه و روپیه پاکستان در مشهد (۱۳ مهر ۱۴۰۴) معیار دهک‌بندی خانوار‌ها و دریافت یارانه چیست؟
سرخط خبرها

خودرو و باز هم افزایش نجومی قیمت!

  • کد خبر: ۳۰۱۷۱۹
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
  • ۱
خودرو و باز هم افزایش نجومی قیمت!
‌می‌شنویم و می‌خوانیم خودرو گران شد. خودرو خودش که نمی‌تواند گران بشود. نمی‌تواند روی خود قیمت بگذارد. دست‌ها در کارند و حساب‌و‌کتاب‌هایی دارد که نگو.

‌می‌شنویم و می‌خوانیم خودرو گران شد. خودرو خودش که نمی‌تواند گران بشود. نمی‌تواند روی خود قیمت بگذارد. دست‌ها در کارند و حساب‌و‌کتاب‌هایی دارد که نگو. اصلا مگر خودرو خودش می‌تواند؟ راه نمی‌رود که اینجا هم تصمیم گیرنده باشد؟ باید راننده‌ای پشت فرمان آن بنشیند تا راه برود.

قبل از اینکه استارت بخورد حتما باید بنزین و آب و روغن و... آن به راه باشد و‌الا اصلا راه نمی‌افتد که بخواهد فرد را به مقصد برساند یا مثل برخی از خودرو‌های صفر وطنی وسط راه از حرکت بایستد. مثل موجود زنده باید‌تر و خشک شود خودرو. این حکایت مجموعه فیزیکی خودروست که خود نمی‌رود پس حکایت قیمتِ خودرو خیلی عمیق‌تر و عملیاتی‌تر خواهد بود. 

همین طور هم هست. اینکه یک دفعه چند ده درصدی روی قیمت خودرو می‌رود حکایت از پرده‌هایی دارد که پشت دارند و آن پشت هم خبر‌هایی است. اما خوب نیست این خبرها. البته برای ما مردم، والا برای خودروسازان از خوب هم خوب‌تر است. کجای دنیا این‌طور یک دفعه ۳۰- ۲۰ درصد می‌کشند روی قیمت خودرو؟ آن هم خودرو‌هایی که اگر افراد حق انتخاب داشته باشند هرگز روی آن دست نمی‌گذارند چه رسد که در صف دریافت آن به هر دری هم بزنند.

شرکت‌های داخلی در بازار انحصاری، سر مردم را می‌تراشند و با این افزایش قیمت‌های نجومی، جیب مردم را خالی می‌کنند و دو‌قورت‌و‌نیمشان هم باقی است. سال‌های پیش بود که آمار دادند از زیان‌های انباشته انبوه و ضرر ۷۰‌میلیون تومانی به ازای فروش هر خودرو تعجب‌بر‌انگیز شد. آن خبر را گفتیم ما راضی به ضرر‌تان نیستیم خدایی. تعطیل کنید تا بیشتر ضرر نکنید.

یک مقام عالی در پلیس راه هم به صراحت گفت تعطیل کنید و نگران حقوق کارکنان خود هم نباشید. از محل کاهش مصرف بنزین با خودرو‌های وارداتی می‌توان همه را جبران کرد. تازه کلی هم فایده می‌کنیم و مهم‌ترینش هم این است که جان بسیاری از قربانیان جاده هم محفوظ می‌ماند اما. اما مگر کوتاه می‌آیند خودروسازان محترم؟ آن حرف‌ها را با همه منطقی که پشت آن بود ناشنیده گرفتند و نه راه که کوره راه‌ها را هم بر واردات احتمالی خودرو بستند تا همین ساخته و پرداخته‌های خود را به خلق‌ا... بفروشند. 

کاش فقط همین بود، اما شیوه بازارگردانی و فروش و نسیم‌هایی که خبر جا‌به‌جا می‌کند، هم قصه را دراماتیک‌تر کرده است. بگذریم که ماجرای خودرو و، اما و اگرهایش همزاد همه ایرانی‌ها شده است. کاش دولتیان که از قیمت پایین بنزین می‌نالند، به قیمت‌های نجومی خودرو‌ها هم نگاهی می‌کردند. این به آن در. اگر می‌توانند قیمت خودرو را منطقی کنند و حق انتخاب مردم را به رسمیت بشناسند آن وقت مردم خودشان برای واقعی کردن مصرف سوخت اقدام خواهند کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دانیز
Indonesia
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۹/۰۴
0
0
مخمصه استعماری راه انداخته اند و بازار را انحصاری کرده اند و میلیاردها دلار ارز ارزون می گیرند و خارج می کنند، سپس قیمت آشغال خودروهای دوزاری از رده خارج ۳۰ تا ۴۰ سال پیش را آنقدر گران می کنند درنتیجه قدرت خرید عمومی را آنچنان کاهش پیدا نی کند که کف خیابانهای ایران مملو می شود از آشغال خودروهای پراید و ۴۰۵ و وانتهای عهد بوق و موتور درحالیکه حتی خیابانهای عراق جنگزده در حال پر شدن از تویوتا راو ۲۰۲۴ است بقیمت ۳ تا ۴ میلیارد تومان و خیابانهای کابل در حال پر شدن از تویوتا کمری است.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->