دیوان عدالت اداری: قیمت گذاری خودرو ربطی به وزارت صمت ندارد ایران دوباره در سازمان جهانی «فائو» دارای حق رای شد تمدید زمان پرداخت مالیات ۱۴۰۳ مشاغل قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) | فیدلیتی پرستیژ ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اختلاف خودروسازان و دولت منجر به رشد شدید قیمت خودرو‌های داخلی شد (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) تا ۳۰ میلیون تومان چه موبایل‌هایی می‌توان خرید؟ (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) چرا ناترازی برق امسال زودتر شروع شد؟ ویدئو | بابک زنجانی و ماجرای تأسیس ۲۰ شرکت و رؤیای سلطه بر اقتصاد ایران سامانه نظارتی پلتفرم‌های آنلاین طلا رونمایی شد فروکش‌کردن هیجان منفی در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) نرخ جدیدی برای نان اعلام نشده است (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) | دلار کاهش یافت نگاهی کوتاه بر حال‌وروز فرش ایرانی هم‌زمان با روز جهانی صنایع‌دستی | گسست تاروپود خط‌ونشان خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو رشد قیمت گوشت گوسفندی در مشهد (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) واردکنندگان برنج در انتظار تخصیص ارز آغاز برداشت گندم در ۱۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مشهد (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) طلا در بازار مشهد ارزان شد (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) ضرورت رفع ۲ مانع بزرگ پیش روی نهضت ملی مسکن واکنش‌های احتمالی بازار‌های مالی نسبت به آینده مذاکرات ایران و آمریکا چیست؟ | سرمایه گذاران در دو راهی تردید و امید تشریح پروژه‌های متعدد انتقال آب به مشهد | آب صنایع باید با پساب فاضلاب جایگزین شود قیمت طلای جهانی امروز (سه‌شنبه، ۲۰ خرداد ۱۴۰۴) اعلام شد معافیت حق بیمه سهم کارفرما مشمول چه کارگاه‌هایی می‌شود؟ + لیست کارگاه‌ها قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در تره‌بار (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) | ورود انبه با قیمت نجومی به بازار میوه مشهد قیمت زعفران کاهش یافت (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) جزئیات بیشتر از «پیش‌فروش ارز» اعلام شد شهر کرمان تعطیل شد (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) ویدئو| افشاگری رئیس بورس درباره علت ناتوانی خودروسازان در رفع زیان انباشته بازدهی مثبت ۴ ابزار مالی در بازار سرمایه در هفته دوم خرداد ۱۴۰۴ +جزئیات
سرخط خبرها

خودرو و باز هم افزایش نجومی قیمت!

  • کد خبر: ۳۰۱۷۱۹
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
  • ۱
خودرو و باز هم افزایش نجومی قیمت!
‌می‌شنویم و می‌خوانیم خودرو گران شد. خودرو خودش که نمی‌تواند گران بشود. نمی‌تواند روی خود قیمت بگذارد. دست‌ها در کارند و حساب‌و‌کتاب‌هایی دارد که نگو.

‌می‌شنویم و می‌خوانیم خودرو گران شد. خودرو خودش که نمی‌تواند گران بشود. نمی‌تواند روی خود قیمت بگذارد. دست‌ها در کارند و حساب‌و‌کتاب‌هایی دارد که نگو. اصلا مگر خودرو خودش می‌تواند؟ راه نمی‌رود که اینجا هم تصمیم گیرنده باشد؟ باید راننده‌ای پشت فرمان آن بنشیند تا راه برود.

قبل از اینکه استارت بخورد حتما باید بنزین و آب و روغن و... آن به راه باشد و‌الا اصلا راه نمی‌افتد که بخواهد فرد را به مقصد برساند یا مثل برخی از خودرو‌های صفر وطنی وسط راه از حرکت بایستد. مثل موجود زنده باید‌تر و خشک شود خودرو. این حکایت مجموعه فیزیکی خودروست که خود نمی‌رود پس حکایت قیمتِ خودرو خیلی عمیق‌تر و عملیاتی‌تر خواهد بود. 

همین طور هم هست. اینکه یک دفعه چند ده درصدی روی قیمت خودرو می‌رود حکایت از پرده‌هایی دارد که پشت دارند و آن پشت هم خبر‌هایی است. اما خوب نیست این خبرها. البته برای ما مردم، والا برای خودروسازان از خوب هم خوب‌تر است. کجای دنیا این‌طور یک دفعه ۳۰- ۲۰ درصد می‌کشند روی قیمت خودرو؟ آن هم خودرو‌هایی که اگر افراد حق انتخاب داشته باشند هرگز روی آن دست نمی‌گذارند چه رسد که در صف دریافت آن به هر دری هم بزنند.

شرکت‌های داخلی در بازار انحصاری، سر مردم را می‌تراشند و با این افزایش قیمت‌های نجومی، جیب مردم را خالی می‌کنند و دو‌قورت‌و‌نیمشان هم باقی است. سال‌های پیش بود که آمار دادند از زیان‌های انباشته انبوه و ضرر ۷۰‌میلیون تومانی به ازای فروش هر خودرو تعجب‌بر‌انگیز شد. آن خبر را گفتیم ما راضی به ضرر‌تان نیستیم خدایی. تعطیل کنید تا بیشتر ضرر نکنید.

یک مقام عالی در پلیس راه هم به صراحت گفت تعطیل کنید و نگران حقوق کارکنان خود هم نباشید. از محل کاهش مصرف بنزین با خودرو‌های وارداتی می‌توان همه را جبران کرد. تازه کلی هم فایده می‌کنیم و مهم‌ترینش هم این است که جان بسیاری از قربانیان جاده هم محفوظ می‌ماند اما. اما مگر کوتاه می‌آیند خودروسازان محترم؟ آن حرف‌ها را با همه منطقی که پشت آن بود ناشنیده گرفتند و نه راه که کوره راه‌ها را هم بر واردات احتمالی خودرو بستند تا همین ساخته و پرداخته‌های خود را به خلق‌ا... بفروشند. 

کاش فقط همین بود، اما شیوه بازارگردانی و فروش و نسیم‌هایی که خبر جا‌به‌جا می‌کند، هم قصه را دراماتیک‌تر کرده است. بگذریم که ماجرای خودرو و، اما و اگرهایش همزاد همه ایرانی‌ها شده است. کاش دولتیان که از قیمت پایین بنزین می‌نالند، به قیمت‌های نجومی خودرو‌ها هم نگاهی می‌کردند. این به آن در. اگر می‌توانند قیمت خودرو را منطقی کنند و حق انتخاب مردم را به رسمیت بشناسند آن وقت مردم خودشان برای واقعی کردن مصرف سوخت اقدام خواهند کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دانیز
Indonesia
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۹/۰۴
0
0
مخمصه استعماری راه انداخته اند و بازار را انحصاری کرده اند و میلیاردها دلار ارز ارزون می گیرند و خارج می کنند، سپس قیمت آشغال خودروهای دوزاری از رده خارج ۳۰ تا ۴۰ سال پیش را آنقدر گران می کنند درنتیجه قدرت خرید عمومی را آنچنان کاهش پیدا نی کند که کف خیابانهای ایران مملو می شود از آشغال خودروهای پراید و ۴۰۵ و وانتهای عهد بوق و موتور درحالیکه حتی خیابانهای عراق جنگزده در حال پر شدن از تویوتا راو ۲۰۲۴ است بقیمت ۳ تا ۴ میلیارد تومان و خیابانهای کابل در حال پر شدن از تویوتا کمری است.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->