جهش بی‌سابقه قیمت گوشت در بازار | علت چه بود؟ آخرین خبر از ساعت کاری کارکنان دولت (۷ آبان ۱۴۰۴) ساعت ثبت سفارش خرید عرضه‌اولیه امروز اعلام شد (۷ آبان ۱۴۰۴) | چقدر نقدینگی مورد نیاز است؟ رشد تومور تورم در خراسان رضوی | تورم نقطه به نقطه خوراکی‌ها در خراسان رضوی در مهرماه ۱۴۰۴، به  ۶۷.۴ درصد رسید دینار عراق امروز در مشهد چند است؟ (۷ آبان ۱۴۰۴) شنبه منتظر عرضه‌اولیه سهام «پتوسعه» باشید (۱۰ آبان ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۷ آبان ۱۴۰۴) | میوه‌های پاییزی چند؟ واردات برق ایران ۳برابر بیشتر از صادرات آن ایران‌خودرو بازهم افزایش قیمت داد (۷ آبان ۱۴۰۴) | هایما ۲۳۰ میلیون گران شد آغاز توزیع اضطراری ۲۶ هزار تن نهاده دامی از انبار ذخیره پشتیبانی امور دام خراسان رضوی قوای سه‌گانه در پی کشف آشفتگی‌ بازار کالاهای اساسی پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۷ آبان ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار چهارشنبه ۷ آبان ۱۴۰۴ پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه چهارشنبه ۷ آبان ۱۴۰۴ زمان قرعه‌کشی محصولات ایران‌خودرو در آبان ۱۴۰۴ اعلام شد + جزئیات و لینک هشدار درباره افزایش کشتار دام به دلیل کمبود نهاده‌های دامی (۶ آبان ۱۴۰۴) کشف ۱۴۵ تن برنج و نیم تن چای احتکاری در جنوب تهران | متهم ۶.۸ میلیارد تومان جریمه شد (۶ آبان ۱۴۰۴) تورم مهرماه اعلام شد | تورم نقطه به نقطه به ۴۸.۶ درصد رسید بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی و خارجی (۶ آبان ۱۴۰۴) + جدول قیمت مرغ در مشهد افزایش یافت (۶ آبان ۱۴۰۴) | گوشت گوسفندی و گوساله چند؟ افت شدید قیمت سکه‌های پارسیان درپی کاهش نرخ طلا (۶ آبان ۱۴۰۴) + جدول هشدار جدی بانک مرکزی: ۵ بانک ناتراز دیگر اصلاح یا انحلال را انتخاب کنند! بررسی قیمت گل زعفران در شهرستان‌های خراسان رضوی (۶ آبان ۱۴۰۴) فروش مخلوط برنج داخلی و خارجی با نام و قیمت برنج ایرانی پیشروی بورس با کمک پتروشیمی‌ها | گزارش وضعیت بازار سهام (۶ آبان ۱۴۰۴) شیر خام گران شد (۶ آبان ۱۴۰۴) آخرین مهلت ثبت‌نام محصولات ایران‌خودرو، امروز (۶ آبان ۱۴۰۴) است دیپلماسی کریدوری، بازوی سیاست همسایگی و نگاه به شرق ایران
سرخط خبرها

رونق بازار پوشاک با حضور نسل جوان

  • کد خبر: ۳۰۲۴۴۴
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
رونق بازار پوشاک با حضور نسل جوان
حضور نسل جوان و آنلاین‌شاپ‌ها یک واقعیت است و تهدید نیستند.

حضور نسل جوان و آنلاین‌شاپ‌ها یک واقعیت است و تهدید نیستند. آنلاین‌شاپ‌ها یا فروشگاه‌های مجازی که امروز با مدیریت نسل جوان در فضای مجازی مشغول فروش پوشاک هستند، بازار سنتی این صنف را به نفع خود مصادره کرده‌اند.
نسل قدیم در صنعت پوشاک برای کسب تجربه و شناخته‌شدن در بین بزرگان بازار چندین سال شاگردی و سرمایه زیادی جمع‌آوری می‌کرد، سختی‌ها را متحمل می‌شد تا بتواند خود را به جامعه بشناساند و درنهایت بعد از چندین سال تلاش می‌توانست مغازه یا کارگاهی با چند شاگرد دیگر داشته باشد و اسم و رسمی در بازار به هم بزند.

امروز با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توانید اطلاعات خوبی به دست آورید، افراد مشهور در جامعه امروز کسانی هستند که بتوانند در فضای مجازی و فضای حقیقی دانش و تجربه خود را در اختیار عموم بگذارند.
نسل جدید یا نسل z در بازار کنونی پوشاک که شامل جوانان متولد اواخر دهه۷۰ و دهه۸۰ است، آستانه تحملشان پایین بوده و دیگر تحمل پنج یا ۱۰سال شاگردی کردن در یک مغازه را ندارند تا در کنار کارفرما، کار را یاد بگیرند، آنان تمایل دارند در کمترین زمان ممکن بیشترین آورده را داشته باشند.

نسل دهه هشتادی که وارد بازار شده با یک چالش جدی با نسل دهه۴۰ و ۵۰ که بازار سنتی پوشاک را در اختیار داشته روبه‌رو شده است، نسل قدیم، چون در بازار شناخته شده و جایگاه دارد از سهم بیشتری نیز برخوردار است، اما غافل از آنکه فضای مجازی این جایگاه را تحت‌شعاع قرار داده است. نسل جدیدی که وارد بازار پوشاک شده چند امتیاز دارد، نخست اینکه فضای مجازی را خوب می‌شناسد،

ذائقه و سلیقه مخاطب را خوب درک می‌کند و حتی نداشتن سرمایه نقدی برایش یک نقطه‌ضعف نیست، فرصت گونه است و با کمترین سرمایه وارد بازار می‌شود. این نسل به بازار سنتی توجه نمی‌کند و سهم خودش را می‌خواهد، سهمی که توسط نسل سنتی نادیده گرفته شده است.

نسل جدید در بازار پوشاک خودش را درگیر نیروی انسانی و آموزش‌دادن به آنان نمی‌کند، از ظرفیت خالی کارگاه‌های نسل قدیم بهره می‌گیرد و با استفاده از مجوز «تولید بدون کارخانه» کسب‌وکار خود را راه می‌اندازد و محصولش را در فضای مجازی با سبک و سیاق خود و آنچه مخاطبش می‌پسندد، عرضه می‌کند و می‌داند آنکه قصه بهتری از محصولش ارائه دهد، برنده بازار خواهد بود.

نسل جدید در بازار پوشاک، فضای مجازی و نحوه عرضه کالا و ذائقه مخاطب خود را به‌خوبی می‌شناسد، با در دست داشتن یک تلفن همراه، زیباترین و جذاب‌ترین قصه را برای محصولش در فضای مجازی تعریف می‌کند و مشتری را برای محصولش جذب می‌کند.

در شرایط کنونی آنلاین‌شاپ‌ها در فروش پوشاک از سنتی‌ها موفق‌تر شده‌اند، نسل جدید در بازار پوشاک برگ برنده‌اش این است که نیاز و حتی خواسته جامعه کنونی و جوان امروز را می‌داند، قدرت ریسک بالایی دارد و طرحی را ارائه می‌دهد که اولین متقاضی‌اش هم‌نسلی خودش است، حتی تولید انبوه هم از یک محصول ندارد که به سبب عدم فروش آن ضرر کند.

نسل جدید آگاهانه و هوشمندانه با دانش روز، بازار پوشاک را به نفع خود مصادره خواهد کرد، زیرا می‌داند که نسل جوان امروز و هم‌دوره‌های خود چه ذائقه‌ای دارد و چه می‌خواهد.

ذائقه نسل حاضر در پوشاک مدام در حال تغییر است و برای تأمین نیاز این نسل در بازار نیاز به خلاقیت‌های نسل جوان و نسل دهه۸۰ داریم تا در بازار پوشاک موفق شویم.

بدنه سنتی بازار پوشاک برای ماندگاری در این بازار چاره‌ای جز همراهی با نسل جوان و آنلاین‌شاپ‌ها ندارند، باید اجازه دهند نسل جدید از ظرفیت و جایگاه آنها استفاده کنند تا با هم و هم‌زمان رشدیافته و صنعت پوشاک ایران ارتقا یابد. صنعت پوشاک ایران بسیار جای رشد و رونق دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->