فیلم صبح اعدام به برنامه هفت رسید چرا تلویزیون سخنرانی حجت‌الاسلام مسعود عالی را قطع کرد؟ ریدلی اسکات در ۸۸ سالگی همچنان پرکار است برگزاری نمایشگاه گروهی نقاشیخط «هفت هنر» در نگارخانه رضوان مشهد تام کروز با شانزدهمین پرش با چتر نجات، رکورد گینس را شکست علیرضا قربانی: فقدان «الهه»، دختر سرزمینمان، داغدارمان کرد ویدئو | گاف جدید شبکه ایران‌اینترنشنال علیه فرزند رهبر انقلاب اقدام دوباره نماوا برای دور زدن قانون درباره انتشار سریال سووشون؛ این‌بار با یوتیوب سیدعلی خامنه‌ایِ خمینی درباره نمایش خانم و آقای پاواروتی | صحنه‌هایی از یک فروپاشی روزمره فیلم‌های سینمایی تلویزیون در روزهای (۱۴، ۱۵ و ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۴) رکوردشکنی سریال «وحشی» در فیلم‌نت علی شادمان با فیلم «تهران کنارت» در راه جشنواره کارلووی واری تابستان فصلی پر از فرصت | نگاهی به برنامه‌های کانون پرورش فکری مشهد در تابستان ۱۴۰۴ شهاب موسوی‌زاده هنرمند نقاش درگذشت برنامه استعدادیابی بین‌المللی «ستاره شو» در راه نمایش خانگی جایزه بهترین فیلم جشنواره رینبو لندن در دستان «ایار» ایرانی
سرخط خبرها

ساخت چند بازی رومیزی و کارتی با اقتباس از آثار فاخر ادبیات کهن فارسی

  • کد خبر: ۳۰۳۰۲
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
ساخت چند بازی رومیزی و کارتی با اقتباس از آثار فاخر ادبیات کهن فارسی
ده بازی رومیزی و کارتی برگرفته از آثار فاخر ادبیات کهن فارسی و ادبیات معاصر رونمایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این بازی‌ها که مناسب کودکان و نوجوانان هفت سال به بالاست، از آثار فاخر ادبیات کهن فارسی همچون مثنوی‌ معنوی مولانا، منطق‌الطیر عطار نیشابوری، کلیله و دمنه و تاریخ بیهقی و همچنین ادبیات معاصر شامل آثار نیما یوشیج و حبیب یغمایی اقتباس شده است.

 

طراحی این بازی‌ها با الهام و اقتباس از داستان‌های ادبیات فارسی به سفارش مرکز سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۷ آغاز شد. در همین ارتباط نشست‌های هم‌اندیشی با حضور طراحان ایرانی بازی و اسباب‌بازی و متخصصان حوزه ادبیات فارسی تشکیل و دستاورد این پروژه تاکنون ۱۰ بازی رومیزی و کارتی شده است.

 

بازی‌های کارتی این مجموعه:

«سیمرغ» با اقتباس از منطق‌الطیر و بر اساس داستان سیمرغ عطار نیشابوری با طراحی آیدین مهدیزاده‌تهرانی،

«گنجیشکک اشی مشی» با اقتباس از ادبیات فولکور استان فارس و بر اساس داستان گنجشکک اشی‌مشی 

«مار و مارگیر» با اقتباس از منطق‌الطیر و بر اساس داستان مار و مارگیر هر دو با طراحی علی شیرکرمی،

«شغال هفت‌رنگ» با اقتباس از مثنوی‌معنوی و بر اساس داستان شغال هفت‌رنگ با طراحی احسان عبدی،

«طوطی و بقال» با اقتباس از مثنوی‌معنوی و بر اساس داستان طوطی و بقال با طراحی عماد ارغند و

پازل کارتی «آهو و پرنده‌ها» با اقتباس از آثار نیما یوشیج و بر اساس داستان آهو و پرنده‌ها با طراحی شادی عظیمی

 

بازی‌های مهره و صفحه:

«گوهر شب‌چراغ» با اقتباس از مثنوی‌ معنوی و بر اساس داستان گوهر شب‌چراغ با طراحی مهنام منفرد،

«روباه و زاغ» با اقتباس از دیوار اشعار حبیب یغمایی و بر اساس داستان روباه و زاغ با طراحی شهاب محسنین،

«زاهد و دزدان» با اقتباس از کلیله و دمنه و بر اساس داستان زاهد و گوسفند با طراحی فرحناز ورنان 

«ایاز و یاران» با اقتباس از تاریخ بیهقی و بر اساس داستان سلطان محمود و ایاز با طراحی عماد ارغند

 

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری درباره ضرورت بهره‌گیری از متون و ادبیات کهن در طراحی اسباب‌بازی و سرگرمی گفت: هدف از انجام این پروژه، آشنایی کودکان و نوجوانان با ادبیات، هنر و پاس‌داشت میراث کهن ایران زمین، زنده نگه داشتن ادبیات ملی و بومی و بسترسازی برای فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی است.

 

محسن حموله ضمن دعوت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران برای فعالیت در این حوزه گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال‌های گذشته برای معرفی طراحان و ایده‌پردازان در حوزه اسباب‌بازی فعالیت‌هایی را با برگزاری نشست‌های تخصصی و رویداد ملی ایده‌آزاد آغاز کرده است که پیش‌بینی می‌شود قابلیت‌ها و استعدادهای نسل جوان نوپرداز بیش از گذشته شناسایی و معرفی شود.

 

بر اساس این خبر، این محصولات با هدف رونق تولید کالای ایرانی و حضور در بازارهای بازی و اسباب‌بازی با مشارکت و همکاری سازمان‌ها و نهادهای علاقه‌مند در سال جهش تولید رونمایی می‌شود.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->