قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) استعلام متقاضیان وام ودیعه مسکن، ۴۸ساعته انجام می‌شود آغاز خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی + ساعت کاری مراکز خرید گندم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) آغاز دوباره خاموشی‌های برنامه‌ریزی‌شده در شهر تهران از امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال درآمد کتمان‌شده در حوزه حمل‌ونقل کشف شد بورس سیگنال مثبت مذاکرات را دریافت کرد | بازار سهام به مدار مثبت بازگشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) آیت‌الله علم‌الهدی: تبلیغ دینی باید با ابزار‌های نوین همراه باشد | مجمع نمایندگان طلاب خراسانی باید پل ارتباطی حوزه قم و مشهد باشد ریزش ۲ میلیونی قیمت سکه در مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) شرایط فروش فوری خودروی برقی ایران خودرو اعلام شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت ارز و طلا با مشخص‌شدن دور چهارم مذاکرات ریزشی شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) موج گرانی حبوبات آرام گرفت؟ حق مَسکن کارگران؛ مُسکنی بی‌اثر اینترنت دوباره گران شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) | هر گیگابایت ۷ هزار و ۷۰۰ تومان! ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از فردا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) آغاز می‌شود + جزئیات بررسی موجودی و قیمت بلیت حمل‌ونقل عمومی در مسیر تهران به مشهد در آستانه ولادت امام‌رضا(ع) آیین‌نامه اجرایی انتشار اوراق مالی اسلامی ابلاغ شد | عرضه اولیه اوراق توسط وزارت اقتصاد وزیر نیرو: آورد سالانه آب تجدیدپذیر کشور ۳۷ درصد کاهش پیدا کرده است «سیدحجت طباطبایی» هنرمند باسابقه مشهدی، مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی کشور شد قیمت طلای جهانی در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعلام شد قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) | نخودفرنگی به بازار آمد در نشست پایش آب مشهد عنوان شد: مدیران ادارات پرمصرف آب در مشهد تذکر می‌گیرند صادرات بی‌ضابطه عامل اصلی گرانی حبوبات است سخنگوی وزارت خارجه: حمله به زیرساخت‌های یمن نقض آشکار حقوق بین‌المللی است پیش بینی بورس (سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) جذب ۶۰ هزار معلم برای سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ + جزئیات ویدئو| شناسایی ۲۷۰۰ همت تراکنش مظنون به پولشویی در سال ۱۴۰۳ قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) | لاماری هیبرید ۶۵ میلیون تومان افت قیمت کرد بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) | رانا پلاس ۷۴۵ میلیون تومان شد
سرخط خبرها

چرا سایپا در اجرای طرح‌های فروش خودرو به وعده خود عمل نکرد؟

  • کد خبر: ۳۰۴۲۸۴
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷
چرا سایپا در اجرای طرح‌های فروش خودرو به وعده خود عمل نکرد؟
با پایان آبان و اعلام افزایش قیمت محصولات خودروسازان، شرکت سایپا از اجرای طرح فروش محصولات خود در هفته دوم آذرماه خبر داده بود. اما اکنون با گذشت دو هفته از آذر، این شرکت در اقدامی ناگهانی از لغو این طرح خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، شرکت سایپا پس از دریافت مجوز افزایش قیمت محصولات خود، از برنامه خود برای اجرای طرح فروش در هفته دوم آذر ماه خبر داد. اما اکنون به‌رغم ورود به سومین هفته ماه جاری، این شرکت نتوانسته به وعده خود عمل کند و متقاضیان را چشم‌انتظار گذاشته است.

این خودروساز دولتی، ضمن عذرخواهی از مردم، علت تأخیر در را نیاز به به‌روزرسانی سیستم‌های فروش و ایجاد شرایط بهتر برای متقاضیان اعلام کرده است. با این حال، مشخص نبودن زمان جدید اجرای این طرح و هم‌زمانی آن به‌ویژه پس از تغییرات مدیریتی، سوالات بسیاری را مطرح کرده است.

تغییرات مدیریتی و تأثیر آن بر برنامه‌ها

لغو طرح فروش سایپا در حالی صورت گرفته که تغییرات مدیریتی در سایپا موضوعی چالش‌برانگیز بوده است.

در روز‌های اخیر، علی شیخ‌زاده به‌عنوان مدیرعامل جدید سایپا معرفی شد و جایگزین جواد توسلی‌مهر شد که تنها ۱۰ ماه در این سمت فعالیت داشت.
این تغییرات، که به‌طور مکرر در سایپا رخ می‌دهد و میانگین عمر مدیران عامل این شرکت را به حدود دو سال کاهش داده است، بار‌ها مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته است.

به گفته کارشناسان، این تغییرات زودهنگام باعث اختلال در اجرای برنامه‌های استراتژیک و بی‌ثباتی در مدیریت شده است. این مساله با توجه به همزمانی تغییرات مدیریتی و لغو طرح فروش اخیر سایپا و موکول شدن آن به زمانی دیگر کاملا مشهود است، طوری که می‌توان نتیجه گرفت تغییرات مدیریتی منجر به فراموش شدن برنامه‌های پیشین شده است.


در همین حال، فرشاد مقیمی، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، خبر از افزایش ۷۰ درصدی تولید روزانه خودرو‌های سایپا و ایران‌خودرو داده و اعلام کرده که تولید روزانه این شرکت‌ها به بیش از ۴۰۰۰ دستگاه رسیده است. 

با این حال به نظر می‌رسد هنوز قرار نیست این ۴۰۰۰ دستگاه به دست متقاضیان برسد و در خوش‌بینانه‌ترین حالت تعهدات قبلی این خودروساز دولتی را رفع کند. 

ابهامات لغو طرح فروش سایپا

با توجه به مواردی که به آنها اشاره شد این سوال مطرح است که آیا به‌روزرسانی سیستم‌های فروش دلیلی کافی برای لغو طرح فروش است یا تغییرات مدیریتی اخیر در این تصمیم تأثیرگذار بوده‌اند؟

سایپا حداقل از زمان اعلام برنامه خود، دو هفته برای اجرای به‌روزرسانی‌های مذکور فرصت داشت، اما لغو این طرح درست یک روز پس از انتصاب مدیرعامل جدید، ابهاماتی را درباره دلایل واقعی این اقدام به وجود آورده است. این موضوع به نگرانی‌های گسترده‌تر درباره چالش‌های مدیریتی و ساختاری در سایپا دامن می‌زند.

به نظر می‌رسد که سایپا به‌رغم افزایش تولید و تبلیغات گسترده برای فروش محصولات، همچنان با مسائل مدیریتی و برنامه‌ریزی روبه‌روست که اجرای طرح‌های مهم را به تأخیر می‌اندازد، اما آیا این تغییرات می‌تواند به بازسازی اعتماد عمومی و حل مشکلات ساختاری کمک کند یا صرفاً به پیچیده‌تر شدن اوضاع منجر خواهد شد؟

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->