بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) | تارا ۹۲۸ میلیون تومان شد بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) | دیگنیتی از ۲ میلیارد تومان فراتر رفت صاحب‌خانه‌ها چگونه می‌توانند وام ۲۸۰ میلیون تومانی بگیرند؟ سازمان هدفمندی یارانه‌ها: افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند یارانه‌شان را از خانوار جدا کنند عرضه‌کنندگان بورس پرقدرت ظاهر شدند | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) یارانه نقدی خردادماه ۱۴۰۴ چه زمانی واریز می‌شود؟ + جدول عبده تبریزی: کمبود نقدینگی، سرآغاز چالش‌های جدی و انحراف از مسیر صحیح است بررسی قیمت پرطرفدارترین موبایل‌های سامسونگ در مشهد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز ارز، طلا، سکه و رمزارز‌ها (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) | نوسان منفی دلار در کانال ۸۲ هزار تومان مرخصی کارگران و کارمندان برای تولد فرزندان دوقلو و بیشتر چقدر است؟ اعلام شرایط واردات بنزین سوپر | تأکید بر اصلاح قیمت‌گذاری بنزین و مالیات بر ارزش افزوده گلایه کامیون‌داران، از افزایش تورم در برابر درآمد ثابت تا نبود حمایت‌های اجتماعی و بازنشستگی بررسی قیمت بلیت هواپیمای تهران- مشهد در آستانه روز عرفه و عید سعید قربان ۱۴۰۴ | قیمت نجومی بلیت تا ۸ میلیون تومان! تغییر آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور در اتاق بازرگانی ایران | کار در معادن، دیگر سخت و زیان‌آور نیست؟ آیا سود سهام عدالت تا آخر خردادماه ۱۴۰۴ واریز می‌شود؟ نرخ دام زنده در آستانه عید قربان ۱۴۰۴ در مشهد اعلام شد نرخ امروز طلا در مشهد اعلام شد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) عرضه‌اولیه یک شرکت خراسانی یکشنبه هفته آینده در فرابورس (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) + جزئیات عرضه‌اولیه «نان» استاندار خراسان رضوی: چالش‌های امروز، نتیجه تصمیمات سیاسی در حوزه اقتصاد است قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در تره‌بار مشهد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) | گوجه‌فرنگی کیلویی چند؟ رشد ۴۰ درصدی قیمت لبنیات | مجوز قیمت‌گذاری آزاد به شرکت‌ها داده شده است رئیس سازمان اداری و استخدامی از ۲ تغییر در آزمون‌های استخدامی خبرداد شکر ارزان‌تر از نرخ مصوب در حال عرضه است گازوئیل بی کیفیت، ضربه مهلک به تولید صنعت سیمان خراسان رضوی، اسیر ناترازی انرژی جشنواره فرزند اولی‌های نیروی هوایی ارتش در مشهد برگزار شد نان حلال بازار، رزق پربرکت شهادت| یادواره ۳۰۰۰ شهید اصناف خراسان رضوی برگزار شد وزارت صمت دستور پزشکیان را اجرا کرد | تأمین برق مصرفی با پنل خورشیدی
سرخط خبرها

چرا سایپا در اجرای طرح‌های فروش خودرو به وعده خود عمل نکرد؟

  • کد خبر: ۳۰۴۲۸۴
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷
چرا سایپا در اجرای طرح‌های فروش خودرو به وعده خود عمل نکرد؟
با پایان آبان و اعلام افزایش قیمت محصولات خودروسازان، شرکت سایپا از اجرای طرح فروش محصولات خود در هفته دوم آذرماه خبر داده بود. اما اکنون با گذشت دو هفته از آذر، این شرکت در اقدامی ناگهانی از لغو این طرح خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، شرکت سایپا پس از دریافت مجوز افزایش قیمت محصولات خود، از برنامه خود برای اجرای طرح فروش در هفته دوم آذر ماه خبر داد. اما اکنون به‌رغم ورود به سومین هفته ماه جاری، این شرکت نتوانسته به وعده خود عمل کند و متقاضیان را چشم‌انتظار گذاشته است.

این خودروساز دولتی، ضمن عذرخواهی از مردم، علت تأخیر در را نیاز به به‌روزرسانی سیستم‌های فروش و ایجاد شرایط بهتر برای متقاضیان اعلام کرده است. با این حال، مشخص نبودن زمان جدید اجرای این طرح و هم‌زمانی آن به‌ویژه پس از تغییرات مدیریتی، سوالات بسیاری را مطرح کرده است.

تغییرات مدیریتی و تأثیر آن بر برنامه‌ها

لغو طرح فروش سایپا در حالی صورت گرفته که تغییرات مدیریتی در سایپا موضوعی چالش‌برانگیز بوده است.

در روز‌های اخیر، علی شیخ‌زاده به‌عنوان مدیرعامل جدید سایپا معرفی شد و جایگزین جواد توسلی‌مهر شد که تنها ۱۰ ماه در این سمت فعالیت داشت.
این تغییرات، که به‌طور مکرر در سایپا رخ می‌دهد و میانگین عمر مدیران عامل این شرکت را به حدود دو سال کاهش داده است، بار‌ها مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته است.

به گفته کارشناسان، این تغییرات زودهنگام باعث اختلال در اجرای برنامه‌های استراتژیک و بی‌ثباتی در مدیریت شده است. این مساله با توجه به همزمانی تغییرات مدیریتی و لغو طرح فروش اخیر سایپا و موکول شدن آن به زمانی دیگر کاملا مشهود است، طوری که می‌توان نتیجه گرفت تغییرات مدیریتی منجر به فراموش شدن برنامه‌های پیشین شده است.


در همین حال، فرشاد مقیمی، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، خبر از افزایش ۷۰ درصدی تولید روزانه خودرو‌های سایپا و ایران‌خودرو داده و اعلام کرده که تولید روزانه این شرکت‌ها به بیش از ۴۰۰۰ دستگاه رسیده است. 

با این حال به نظر می‌رسد هنوز قرار نیست این ۴۰۰۰ دستگاه به دست متقاضیان برسد و در خوش‌بینانه‌ترین حالت تعهدات قبلی این خودروساز دولتی را رفع کند. 

ابهامات لغو طرح فروش سایپا

با توجه به مواردی که به آنها اشاره شد این سوال مطرح است که آیا به‌روزرسانی سیستم‌های فروش دلیلی کافی برای لغو طرح فروش است یا تغییرات مدیریتی اخیر در این تصمیم تأثیرگذار بوده‌اند؟

سایپا حداقل از زمان اعلام برنامه خود، دو هفته برای اجرای به‌روزرسانی‌های مذکور فرصت داشت، اما لغو این طرح درست یک روز پس از انتصاب مدیرعامل جدید، ابهاماتی را درباره دلایل واقعی این اقدام به وجود آورده است. این موضوع به نگرانی‌های گسترده‌تر درباره چالش‌های مدیریتی و ساختاری در سایپا دامن می‌زند.

به نظر می‌رسد که سایپا به‌رغم افزایش تولید و تبلیغات گسترده برای فروش محصولات، همچنان با مسائل مدیریتی و برنامه‌ریزی روبه‌روست که اجرای طرح‌های مهم را به تأخیر می‌اندازد، اما آیا این تغییرات می‌تواند به بازسازی اعتماد عمومی و حل مشکلات ساختاری کمک کند یا صرفاً به پیچیده‌تر شدن اوضاع منجر خواهد شد؟

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->