به گزارش شهرآرانیوز؛ محسن زارعی در این خصوص اظهار کرد: کارنامهای برای هر مدرسه براساس نتیجه عملکرد دانشآموزان پایههای دهم، یازدهم و دوازدهم آن مدرسه تدوین شده است.
وی با بیان اینکه در هر رشته به تفکیک دروس برای هر مدرسه کارنامهای تدوین و در اختیار آنها قرار داده شده است، عنوان کرد: این کارنامه فقط برای متوسطه دومیها است که آزمون نهایی داشتهاند تا نتیجه عملکرد دانشآموزان در سه پایه برای هر مدرسه تولید و به مدارس ارسال شود.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش افزود: این کارنامه نشان میدهد در هر درسی دانشآموزان در چه سطحی قرار داشته و چه فاصلهای با نمره تراز امتحان دارند، همچنین این کارنامه کمک میکند تمرکز مدرسه بر دروس ضعیف بیشتر شود.
زارعی با اشاره به اینکه تحلیلها آماده است که به تفکیک سوال به سوال در اختیار دبیرخانههای راهبری قرار گیرد، تصریح کرد: نتیجه عملکردی دانشآموزان ناظر به هر درس است و نشان میدهد در هر درس چه سوالاتی را نتوانستند پاسخ دهند و چه عملکردی داشتند.
وی ادامه داد: وقتی ضعفی در عملکرد دانشآموزان وجود داشته باشد، با این کار مدرسه ضعف را میفهمد. مدارس باید در این حوزه دورههای توانمندسازی را در جهت بهبود کار برای همکاران برگزار کند.
منبع: ایسنا