به گزارش شهرآرانیوز؛ پوریا محمدیانیزدی امروز، ۲۲ آذر ۱۴۰۳، در جلسه شورای اداری شهرداری مشهد که در کارخانه نوآوری برگزار شد، اظهار کرد: ۴۵ پروژه شاخص در اولویت کار قرار گرفته که ۱۵ پروژه در حوزه معاونت عمران و حملونقل تعریف شده است. اولین پروژه نهضت آسفالت بوده که توانستیم تأمین قیر را انجام دهیم و هدفگذاری چهار میلیون مترمربع را داشته باشیم که الان ۱.۵ کیلومتر آسفالت را رد کردیم.
وی بیان کرد: تقاطع غیرهمسطح میدان شهید فهمیده با همکاری قرارگاه خاتمالانبیا(ص) انجام میشود که پیشرفتهای خوبی داشته است و تا پایان مدیریت شهری دو چپگرد و دوربرگردان افتتاح میشود. پروژههای میدان خیام و میدان انقلاب اسلامی را هم داریم که بخش شمالی میدان انقلاب تا دهه فجر و بخش جنوبی تا پایان دوره به بهرهبرداری میرسد. فاز یک خط سه مترو نیز تا پایان سال، مسافرگیری خواهد کرد.
محمدیانیزدی افزود: ایستگاه سلامت خط دو در دهه فجر به بهرهبرداری میرسد. دوربرگردان ابوطالبشرقی را نیز سازمان عمران در برنامه دارد. برای خرید ۴۰۰ دستگاه اتوبوس هدفگذاری کردیم که تا الان هفتاد،هشتاد اتوبوس خریداری شده است. مناقصه ۶۰ دستگاه واگن نیز دارد به سرانجام میرسد. پروژههای دیگری هم داشتیم که به ثمر خواهند رسید. محصولات سازمان عمران را میتوانیم با مطالبات پیمانکاران تهاتر کنیم.
معاون عمران، حملونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه سازمان عمران پذیرفت تأمین آسفالت پروژههای زودبازده را انجام دهد، عنوان کرد: با بنیاد مسکن نیز برای پیادهروسازی صحبت کردیم که مذاکرات در مرحله نهایی است. حقالزحمه مشاوران را متفاوت با پیمانکاران ببینید؛ زیرا بحث منابع انسانی مطرح است که باید توجه ویژه شود. مناطق با شرکتهای خدماتی برای رفع معارض کار میکنند که لازم است شرکتهای خدماتی مانند برق و آب نیز در نظر گرفته شوند.
وی ادامه داد: شارژ مالی ۴۵ پروژه باید در اولویت قرار داده شود و آمادگی داریم پروژههای با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۵ درصد را به اتمام برسانیم. در زمینه آسفالت، مشکلی برای تأمین نداریم. اولویت ما آسفالت بزرگراهها بود که به دلیل سردی هوا سرعت کار کاهش پیدا میکند. هر منطقهای مجوز انجام آسفالت در روز را از پلیس راهور دریافت کند، تحویل میدهیم. برای پیادهروسازی، نهضت خوبی شروع شد؛ اما اعتبارات آن باز نشد. در نتیجه امسال ضربه سنگینی خورد و تنها ۳۰ درصد آنچه برنامهریزی کرده بودیم، انجام شد.
محمدیانیزدی اضافه کرد: نگهداری پلهای عابرپیاده و آسانسورها کار سختی است. به کانال دفع آبهای سطحی و مسیلها نیز باید توجه ویژه شود. مناطق اعتبارات بخش خطکشی را بازکنند. اصلاح هندسی ۴۳ نقطه مدنظر بوده و به مناطق هم توزیع شده است. مرکز کنترل ترافیک ما بیستوچهارساعته آماده سرویسدهی است.