نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است
سرخط خبرها

آگهی‌ عجیب همیار تقلب آزمون آنلاین در فضای مجازی! +عکس

  • کد خبر: ۳۰۵۴۸
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
  • ۱
آگهی‌ عجیب همیار تقلب آزمون آنلاین در فضای مجازی! +عکس
«همیار تقلب» خدمت جدیدی که در آن دانشجویی برای ساعت امتحان آنلاین، دانشجوی دیگری را به کمک می‌گیرد و قیمت این خدمت هم توافقی تعیین می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، فرهنگ تقلب در امتحانات در کشور ما متاسفانه هست، هیچ کسی ادعا نمی‌کند که در امتحانات حضوری تقلب نیست و تقریبا در تمام روش‌های امتحانی کم و بیش تقلب صورت می‌گیرد؛ اما با مجازی شدن آموزش‌های الکترونیکی و برگزاری امتحانات به صورت غیر حضوری، به نظر می‌رسد تقلب چهره واضح‌تری پیدا کرده است، این روزها آگهی‌های همیار و کمک برای حضور در امتحانات آنلاین، به لیست متعدد خدمات غیرمعمول اضافه شده است. خدمت جدیدی که در آن دانشجویی برای ساعت امتحان آنلاین، دانشجوی دیگری را به کمک می‌گیرد و قیمت این خدمت هم توافقی تعیین می‌شود.

آگهی‌ برای همیار تقلب در امتحان مجازی

گشتی در تجمع‌های دانشجویان در فضای مجازی نشان می‌دهد که خیلی زود ایده کمک داشتن در امتحانات به فکر بسیاری از دانشجویان رسیده است.

البته اگرچه کمپین‌های مجازی زیادی توسط دانشجویان درباره گلایه از کیفیت آموزش مجازی، لغو امتحانات حضوری به دلیل نگرانی بابت ابتلا به کرونا و لغو هر گونه امتحان به دلیل کیفیت پایین آموزش مجازی تشکیل شد؛ اما در هیچ یک از این کمپین‌ها، هیچ‌ نگرانی بابت کیفیت امتحان یا احتمال تقلب در امتحان از سوی دانشجویان ابراز نشده است؛ به نظر می رسد این موضوع جزء دغدغه‌های دانشجویان نیست.

گویا از دید برخی دانشجویان همیار تقلب در امتحان، راه‌حل خوشایند و میانبری برای امتحانات مجازی است.

در آگهی‌های متعدد در فضای مجازی از جمله گروه‌های تلگرامی، می‌توان نیازمندی به انواع دروس و محتوای درسی را دید و این درخواست‌ها مختص به رشته، گروه، دانشگاه یا شهر خاصی نیست.

استخدام همیار تقلب چند؟

یکی از سوالات اولیه‌ای که درباره این موضوع به ذهن خطور می‌کند،‌ قیمت این خدمت است.

شخصی با آی دی علی، در یکی از این گروه‌ها، دانشجوی رشته فنی است و به اصلاح دوستان و افراد دیگر کاربلد است، او برای کمک در چند درس اعلام آمادگی کرده‌ است. علی درباره قیمت همیاری در امتحان به خبرنگار فارس، گفت: «هزینه برای یک ساعت امتحان ۵۰ هزار تومان است؛ سوال‌ها را می‌بینم و اگر بلد بودم و خواستید هر چند سوال که توانستم کمک می‌کنم.» 

فرد دیگری با آی دی فرهاد، قیمت مناسب‌تری را ارایه می‌دهد. او می‌گوید: «قیمت ۴۰ هزار تومان است.» و هزینه را قبل از امتحان می‌گیرد و یادآوری می‌کند که این قیمت در مقابل هزینه‌ای که برای جبران درس و ترم می‌کنید و همین طور نگرانی بابت پاس نکردن درس چیزی نیست و قصدش از این کار، بیشتر کمک است.

البته مشتری‌های این کاربلدان  باید به این نکته هم توجه داشته باشند که بعد از اینکه همیاران هزینه را دریافت کردند معلوم نیست سر وقت جلسه امتحان حضور داشته باشند یا خیر.

به نظر می‌رسد در زندگی دانشجویی، همه چیز متناسب با همین سبک زندگی پیش می‌رود، انتظارها، نیازها، قیمت‌ها و حتی ارقام تخلف‌؛ اما آنچه که در این ماجرا بزرگ به چشم می آید، نفس اشتباه نهادینه شده در طرز فکر و رویه آموزش است.

همیشه پای پول در میان نیست، کمک مرامی در تقلب!

اما این تخلف در ظاهر شیرین همیشه با قصد مالی انجام نمی‌شود. آی دی سروش که برای داشتن همیار در امتحان یک درس فنی درخواست کمک کرده است در این باره به خبرنگار فارس، می‌گوید: اگر بخواهم پول بدهم که کمک هست اما مجانی هم کسی پیدا می‌شود که کمک کند، بالاخره یک جور مرام است؛ من هم چیزی را بلد باشم کمک می‌کنم. پول هم نمی‌گیرم. با قیمت ۵۰ هزار تومان کسی را پیدا کرده‌ام اما مطمئنم بدون پول هم پیدا می‌شود. فعلا تا امتحان زمان دارم.

دانشجویان سوال امتحان یا بخشی از تکالیف مربوط به ارزشیابی طول ترم خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و افراد احتمالی آشنا به درس، به او کمک می‌کنند.

 

آگهی‌های عجیب همیار تقلب آزمون آنلاین در فضای مجازی! +عکس

 

آگهی‌های عجیب همیار تقلب آزمون آنلاین در فضای مجازی! +عکس

 

آگهی‌های عجیب همیار تقلب آزمون آنلاین در فضای مجازی! +عکس

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عليرضا
France
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
5
2
سلام خسته نباشيد، نشاني اين سايت يا چنل تلگرام اين دوستان دانشجو رو به منم بديد تو دو سه تا درس مياز به هميار دارم ممنون.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->