قیمت روغن مایع در بازار + جدول (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به خرید و فروش طلا عیار پایین و بدل اندازی به جای طلا در بستر سایت‌ها قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت ریزش قیمت سکه چه بود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی قیمت لاستیک خودرو هشدار درباره تورم‌زایی افزایش مدت اجرای نهضت ملی مسکن با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مشهد در وضعیت قرمز و هشدار مصرف برق

  • کد خبر: ۳۰۶۰۴
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
مشهد در وضعیت قرمز و هشدار مصرف برق
مشهد و خراسان‌رضوی با قرار گرفتن در وضعیت قرمز برق به خاموشی نزدیک شدند.
سعیده ساجدی‌نیا/شهرآرانیوز - روز یکشنبه ۲۵ خرداد، سخن‌گوی شرکت توزیع برق مشهد با اشاره به افزایش دمای هوا نسبت به مدیریت مصرف برق هشدار داد و از مشترکان مشهدی خواست تا با انجام ۳ کار ساده مانع خاموشی شهر شوند. او در عین حال این نکته را هم اضافه کرد که مشهد برنامه‌ای برای اعمال شرایط اضطراری ندارد. این درحالی است که گزارش‌های کشوری در روز دوشنبه ۲۶ خرداد از ورود سه استان و یک کلانشهر در وضعیت قرمز مصرف برق حکایت دارد که مشهد و خراسان‌رضوی در لیست جای گرفته است.

هم‌زمان با افزایش قابل توجه دما در نقاط مختلف کشور و استفاده هرچه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی، پیک مصرف روز گذشته به ۵۶ هزار و ۱۲ مگاوات رسید که همین مسئله احتمال وقوع خاموشی در کشور را افزایش داده است.

اوج مصرف برق در ۲۵ خرداد
روز یکشنبه ۲۵ خرداد در ساعت ۱۵:۲۹، پیک مصرف برق کشور به ۵۶ هزار و ۱۲ مگاوات رسید که این رقم بیشترین میزان مصرف برق کشور از ابتدای امسال تاکنون بوده است. در همین حال میزان مصرف برق در زمان مشابه سال گذشته ۵۲ هزار و ۷۸۱ مگاوات بوده که در مقایسه با میزان مصرف روز گذشته از افزایش ۳ هزار و ۲۳۱ مگاوات برخوردار بوده است.

بررسی نقشه مصرف برق کشور نشان می‌دهد که اکنون سه استان و یک کلانشهر در منطقه قرمز قرار دارند که شامل کلانشهر مشهد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.

رنگ قرمز در این نقشه نشان دهنده مناطقی است که میزان مصرف برقشان به بیش از حد مجاز رسیده و در معرض هشدار قرار گرفته‌اند. از این رو ضروری است ساکنان این نواحی با کاهش حداقل ۱۰ درصد از برق مصرفی خود، شرایط را برای تداوم تامین برق پایدار در این بخش‌ها امکانپذیر کند. انتشار این نقشه همچنین نشان داد که بسیاری از مناطق کشور به‌ویژه استان‌های واقع در مناطق مرکزی، در منطقه زرد قرار گرفته‌اند.

درخواست شرکت برق از مشترکان مشهدی
علیرضا کاشی، سخن‌گوی شرکت توزیع برق مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، با بیان اینکه سال ۹۸ بیشترین بار مصرفی برق مربوط به ۱۵ مردادماه بوده است، گفت: در این روز ۱۶۳۸ مگاوات برق مصرف شد و این در حالی است که هنوز وارد ماه‌های تابستانی نشده‌ایم. مشترکان مشهدی فقط در ۱۷ خرداد ۹۹ حدود ۱۵۰۰ مگاوات برق مصرف کردند.

او با درخواست جدی از شهروندان مشهدی برای همراهی با شرکت برق و مدیریت مصرف به‌ویژه در ساعات اوج مصرف، افزود: تنها با ۳ راهکار ساده به‌طور قطع مشکلی در تأمین برق مصرفی مشترکان نخواهیم داشت، به شرط اینکه کولر‌های گازی را روی درجه ۲۴ و کولر‌های آبی را روی دور کند قرار دهند و در طول روز نیز ترجیحا لامپ‌ها را خاموش و سعی کنند از نور طبیعی استفاده کنند.

کاشی ادامه داد: در شهر مشهد یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک برق داریم و چنانچه همراهی مردم را داشته باشیم، اطمینان می‌دهیم در گرمای تابستان خاموشی نداشته باشیم و این در حالی است که هیچ برنامه‌ای برای اعمال شرایط اضطراری در مشهد نداریم.

به گفته سخن‌گوی شرکت توزیع برق مشهد، مشهد از بزرگ‌ترین شرکت‌های توزیع برق در کشور را داراست که به سامانه هوشمند مجهز است و به‌صورت اتوماتیک شبکه‌های توزیع از مرکز کنترل رصد می‌شود.

طبق اعلام شرکت توانیر؛ گلستان، مازندران، منطقه غرب مازندران، گیلان، کلانشهر تبریز، سمنان، استان تهران، البرز، اصفهان، کلانشهر اصفهان، قم، استان مرکزی، خوزستان، کلانشهر اهواز، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و تبریز در منطقه زرد قرار دارند. هموطنان ساکن در این مناطق تنها با ۵ درصد صرفه جویی در مصرف برق می‌توانند به منطقه سبزد تبدیل شوند.

سایر مناطق در منطقه سبز نقشه قرار دارند، مشترکان می‌توانند برای کاهش میزان مصرف برق در پیک روزانه که از ساعت ۱۳ تا ۱۷ تعیین شده است از دور کند کولر‌های آبی استفاده، کولر‌های گازی و سایر وسایل سرمایشی را روی درجه ۲۴ تنظیم کنند.

همچنین مشترکان با عدم استفاده همزمان از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، جارو برقی، ماشین ظرفشویی و لباسشویی در ساعت‌های مذکور و یا انتقال آن به ساعت‎های پایانی شب یا اوایل صبح می‌توانند در کاهش مصرف برق نقش بسزایی داشته باشند.

در این رابطه مصطفی رجبی مشهدی، سخن‌گوی صنعت برق نیز گفته است: در حالی که هنوز وارد تابستان نشده‌ایم، ۱۵ استان پیک مصرف برق سال گذشته را شکسته و ارقامی بالاتر را ثبت کرده‌اند.

او از استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، کرمان، زنجان، قزوین، یزد و سیستان بلوچستان به عنوان استان‌هایی یاد کرد که پیک مصرف برق سال گذشته را پشت سرگذاشته و با افزایش مصرف برق نسبت به سال ۱۳۹۸ روبه رو شده‌اند.

سخن‌گو در عین حال تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های تولید برق و نیروگاه‌های در مدار، اگر مصرف به بیش از ۶۰ هزار مگاوات افزایش یابد، با مشکلاتی در تامین برق مواجه خواهیم شد و حتی شاید ناچار به اعمال محدودیت شویم. این در حالی است که در این شرایط برای تامین برق پایدار، بخصوص در استان‌های گرمسیر کشور، بیش از هر زمان دیگر به مدیریت مصرف برق نیازمندیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->