مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت شاخص بورس بالاخره قرمز پوش شد| ریزش ناچیز نماگر بازار سرمایه سه شنبه (۷ فروردین ۱۴۰۳) افزایش احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳؟ پیش بینی نوسانات قیمت در بازار خودرو مشهد (۷ فروردین ۱۴۰۲) قیمت پایه و شرایط عرضه سهام ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس اعلام شد | پرسپولیس گران‌تر از استقلال در فرابورس
سرخط خبرها

وزیر نیرو: امیدواریم تابستان گرم را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم

  • کد خبر: ۳۱۴۹۰
  • ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
وزیر نیرو: امیدواریم تابستان گرم را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم
وزیر نیرو با تأکید بر اینکه وقوع خاموشی در کشور ارتباط مستقیمی با مصرف برق دارد، اعلام کرد: تاجایی که اگر مصرف متعادل باشد گرفتار خاموشی نخواهیم شد.
به گزارش شهرآرانیوز، رضا اردکانیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تابستان امسال شاهد خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده همچون سال ۱۳۹۷ خواهیم بود؟ اظهار کرد: اگر مصرف درست باشد قطعا گرفتار خاموشی نخواهیم شد. با توجه به احتمال خاموشی در تابستان سال جاری، به همان میزان که احتمال عدم رعایت مصرف صحیح وجود داشته باشد، به همان میزان احتمال وقوع خاموشی نیز وجود دارد، از این رو امیدواری ما این است که مردم و صنایع بزرگ همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم این تابستان گرم را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.
 
حدود ۳۹۰ مگاوات با شکستن رکورد مصرف برق ایران فاصله داریم
روز دوشنبه مصطفی رجبی‌مشهدی – سخن‌گوی صنعت برق - درباره افزایش مصرف برق در کشور هشدار داد و گفت: حدود ۳۹۰ مگاوات با شکستن رکورد مصرف برق ایران فاصله داریم؛ لذا لازم است برای تامین برق پایدار و گذر بدون خاموشی از تابستان، به مساله مدیریت مصرف توجه شود.

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های تولید برق و نیروگاه‌های در مدار، اگر مصرف به بیش از ۶۰ هزار مگاوات افزایش یابد، با مشکلاتی در تامین برق مواجه خواهیم شد و حتی شاید ناچار به اعمال محدودیت شویم، گفت: قطعاً با رعایت صرفه‌جویی در مصرف برق در ساعات اوج مصرف برای پاسخگویی به رشد متعارف مصرف نیازی به خاموشی برنامه‌ریزی شده نخواهد بود.

شاهد افزایش ۵.۸ درصدی رشد مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم
سخن‌گوی صنعت برق کشور با بیان اینکه شاهد افزایش ۵.۸ درصدی رشد مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم و اکنون میزان مصرف از مرز ۵۷ هزار مگاوات گذشته است، اظهار کرد: با رسیدن اوج بار به رقمی فراتر از ۵۷ هزار و ۲۰۰ مگاوات تنها حدود ۳۹۰ مگاوات با شکستن رکورد مصرف برق ایران فاصله داریم.

همچنین انتشار نقشه مصرف برق روز دوشنبه نشان داد که ۱۴ استان و پنج کلانشهر در محدوده زرد قرار دارند. استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی، البرز، تهران، قم، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، هرمزگان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بخش‌های شرقی مازندران و جنوب کرمان در محدوده زرد مصرف قرار گرفته‌اند.

بر این اساس، علاوه بر این مناطق، پنج کلانشهر تهران بزرگ، تبریز، اصفهان، شیراز و اهواز نیز در محدوده زرد قرار گرفته‌اند. هم‌وطنان ساکن در مناطق یاد شده می‌توانند تنها با کاهش ۵ درصدی مصرف برق خود، در بازگشت به وضعیت سبز تاثیری فوری و بهنگام داشته باشند.
 
 
اگر مصرف برق بیش از ۶۰ هزار مگاوات شود احتمال وقوع خاموشی در کشور وجود دارد
این در حالی است که ۲۷ خرداد، مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی هشدار داد: اگر مصرف برق بیش از ۶۰ هزار مگاوات شود احتمال وقوع خاموشی در کشور وجود دارد.

محسن طرزطلب با بیان اینکه درحال‌حاضر نیروگاه‌های حرارتی وضعیت نسبتا مناسبی دارند، اظهار کرد: تعمیرات عمده نیروگاه‌ها تمام شده و تنها چند واحد نیروگاهی تعمیراتش نسبتا طولانی‌تر شده است که تعمیرات این واحد‌ها نیز نهایتا تا شنبه و یک شنبه تمام می‌شود و تمام نیروگاه‌ها با صد درصد توان وارد مدار خواهند شد.

وی با اشاره به افزایش مصرف برق در کشور و توان نیروگاه‌ها برای تامین نیاز برق کشور، اظهار کرد: به نظر نمی‌رسد که از نظر تولید مشکل خاصی وجود داشته باشد و تلاش ما این است که حداکثر توان تولیدی را مانند سال‌های قبل داشته باشیم تا بتوانیم تابستان را بدون مشکل سپری کنیم.

مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی با تاکید بر اینکه اگر روند مصرف روال افزایشی داشته باشد قطعا دچار مشکل خواهیم شد، تصریح کرد: با توجه به وضعیت موجود گمان نمی‌کنم که مشکل خاصی به وجود‌اید، اما لازم است تا مشترکان همکاری بیشتری برای گذر از شرایط فعلی داشته باشند.

طرزطلب در خصوص ظرفیت و توان تولید نیروگاه‌های کشور، گفت: توان عملی نیروگاه‌های حرارتی و غیر حرارتی تا ۶۰ هزار مگاوات است و اگر میزان مصرف از این عدد پیشی بگیرد احتمال وقوع خاموشی در کشور وجود دارد.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->