سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار! ثبت نام جدید ایران خودرو بدون قرعه کشی با تحویل فوری + جزئیات (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز در پی مخابره پیامی مهم از ریاض و بغداد به تهران (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس بانک مرکزی: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد | رئیس اتحادیه: فروشندگان طلا نسبت به بازگشایی مغازه خود اقدام کنند + فیلم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی به کشور (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعریف متفاوت و باحال درباره کار و اشتغال چرا کیفیت آب شرب در نقاط مختلف مشهد متفاوت است؟ سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟ آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از ساعت ۱۶ امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان مسکن ملی هیچ قراردادی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ندارند بررسی وضعیت رهن و اجاره در منطقه پنجتن مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاملات مسکن بر اساس وجه رایج کشور منعقد می‌شود بورس همچنان در مدار نزول | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ افزایش قیمت صیفی‌جات در مشهد به دلیل بارندگی‌ها (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات برطرف شد دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا (۱۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود+شرایط مشخصات خودرو ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایش ملی فروشگاه‌های متصل به کالابرگ آغاز شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | سمند ۸۲۰ میلیون تومان ناقابل! (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

روند افزایشی قیمت خودروها + قیمت روز

  • کد خبر: ۳۰۶۱۹
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
  • ۳۶
روند افزایشی قیمت خودروها + قیمت روز
قیمت خودرو با وجود قوانینی که توسط وزارت صنعت مصوب شدند، باز هم روند افزایشی داشته‌است.

به گزارش شهرآرانیوز، به نظر می رسد یکی از دلایل عدم اجرای مصوبه فروش خودرو ۱۰ درصد بالاتر از نرخ کارخانه این است که عده ای از جمله خودروسازان مخالف اعلام قیمت جدید خودروها بر مبنای نرخ های اعلامی شورای رقابت هستند و منتظرند تا با گذشت یکی، دو ماه، قیمت گذاری مجدد برای خودروها بر مبنای نرخ تورم جدید صورت گیرد، چرا که ممکن است قیمت هایی که در شرایط فعلی برای خودروها اعلام می شود کمتر از قیمت هایی باشد که خودروسازان در سال گذشته در فروش خود اعمال کرده اند و این به معنی بدهکار شدن خودروسازان به خریداران سال قبل باشد.

 

در شرایطی که دستورالعمل و برنامه مشخصی برای مدیریت بازار خودرو وجود ندارد و کنترل بازار فقط به صدور فرمان و دستوراتی که اجرایی نمی شوند، محدود شده است شاهد خیز دوباره قیمت ها در بازار هستیم به طوری که قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که هفته گذشته به ۱۱۷ میلیون تومان رسیده بود، حالا ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته و در بازار به ۱۲۷ میلیون تومان رسیده است. همچنین پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار با رشد قیمت ۹ میلیون تومانی، امروز با نرخ ۱۵۹ میلیون تومان عرضه می شود.


در عین حال، سمند ال ایکس افزایش قیمت ۹ میلیون تومانی را طی روزهای اخیر تجربه کرده و حالا در بازار با قیمت ۱۲۳ میلیون تومان عرضه می شود. قیمت پژو پارس نیز با افزایش ۱۰ میلیون تومانی طی هفته گذشته، در حال حاضر با قیمت ۱۳۷ میلیون تومان در بازار ارائه می شود. پژو ۴۰۵ نیز رشد قیمت ۶ میلیون تومانی را داشته و قیمتش در بازار به ۱۱۵ میلیون تومان رسیده است.


در مورد قیمت پراید نیز باید به رشد ۳ میلیون تومانی طی روزهای اخیر اشاره کنیم، در حال حاضر هر دستگاه سایپا ۱۳۱ با قیمت ۷۰ میلیون تومان در بازار عرضه می شود. تیبا معمولی نیز با رشد قیمت ۶ میلیون تومانی، حالا با قیمت ۸۱ میلیون تومان به مشتریان عرضه می شود. قیمت تیبا ۲ نیز طی یک هفته گذشته ۴ میلیون تومان افزایش یافته و به ۸۹ میلیون تومان رسیده است.
این رشد قیمت ها در حالی اتفاق افتاده که به گفته فعالان بازار خودرو، تقاضایی برای خرید در بازار وجود ندارد ولی قیمت ها همچنان صعودی است.
احمد مرادپور، یکی از فعالان بازار خودرو در این مورد گفت: با توجه به اینکه خودروهای فروش فوق العاده و همچنین پیش فروش شده تا یک سال آینده امکان معامله در بازار ندارند، فعلا خودروی زیادی به بازار تزریق نخواهد شد و همین مسئله باعث شده تا فروشندگان در بازار تصور کنند که قیمت ها فعلا نمی شکند و  در نتیجه نرخ بالا برای خودروهایشان اعلام می کنند.

 

در وضعیتی که عرضه خودرو با نرخ کارخانه با محدودیت روبرو است و متقاضیان برای خرید آن باید هفت خوان را پشت سر گذاشته و شانس خود را در قرعه کشی امتحان کنند، عرضه خودروهای کارتکسی (خودروهایی که پلاک آنها به اسم هیچ شخصی نخورده است) توسط دفاتری که فعالیت شفافی ندارند هم قابل توجه است.


موتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در این مورد با بیان اینکه همکاران ما با خودروهای ایرانی بیگانه شده اند، گفت: ما نمی دانیم خودروهای صفر ایرانی از کجا می آیند و کجا فروخته می شوند؟ در حال حاضر در نمایشگاه های مجاز فروش خودرو، فقط تعداد محدودی خودروی صفر داخلی وجود دارد ولی شاهد فروش خودروهای کارتکسی توسط دفاتر غیرمجاز هستیم به طوری که به صورت زیرزمینی این خودروها را به مردم می فروشند.


وی افزود: ممکن است امروز یکی از این دفاتر را تعطیل کنند اما دو روز بعد در جای دیگری به کار خود ادامه می دهد. در حال حاضر این دفاتر با احتیاط زیاد کار می کنند و در آگهی خود حتی دیگر آدرس نیز قید نمی کنند، بلکه پس از چندبار تماس که مطمئن شدند خریدار از نهادهای نظارتی یا اتحادیه نیست، با فرد متقاضی خرید خودرو قرار می گذارند و آدرس می دهند.


موتمنی تصریح کرد: دو ماه است در تلاشیم بفهمیم خودروهای کارتکسی از کجا می آیند ولی به نتیجه نرسیدیم. برخی از دفاتر فروشنده این خودروها حتی برای بازارگرمی اعلام می کنند که خریدار نباید طی ۱۸ ماه گذشته خودرویی از ایران خودرو یا سایپا خریده باشد.


وی در عین حال نسبت به کلاهبرداری برخی از این دفاتر نیز هشدار داد و گفت: ممکن است برخی از آنها پول خودرو را از مردم بگیرند و بگویند چند روز دیگر خودرو را تحویل می دهیم ولی در نهایت خودرویی هم به مشتری تحویل ندهند.


در هر حال بازار خودرو بیش از هر زمان دیگر نیازمند کنترل و آرامش است و البته رفع التهابات موجود، بدون برنامه ریزی عملیاتی غیرقابل انجام خواهد بود. از این رو ضروری است تا وزارت صنعت، سازمان حمایت و دستگاه های نظارتی توجه بیشتری به حذف دلال بازی از این بازار داشته باشند و مدیریت بازار فقط به صدور بخشنامه هایی که در نهایت اجرایی نمی شوند، محدود نشود.

منبع: فارس  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
نارنجک
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
1
1
جناب موتمنی جالبه دوماهه در تلاش هستین بفهمین خودرو های کارتکسی از کجا می آیند و چگونه به دست دفاتر فروش میرسند!!!!!!
پس اینهمه در اخبار های بیست و چهار ساعته کشورمون از متلاشی کردن فلان باند مخوف و دستگیری بهمان سلطان مفاسد اقتصادی و گرفتن شهرام جزایری در کشورهای حوزه خلیج فارس و گرفتن عبدالمالک ریگی در آسمان و به درک واصل کردن فلان سرکرده ارازل و اوباش و..... به دست سربازان گمنام امام زمان (ع) رو با این صحبتتون میبرین زیر سوال که مملکتی که فساد از هرگوشه اش فوران میکنه دیگه تاب و توانِ مقابله با دلالان و مافیای حوزه خودرو و مسکن رو نداره و ولشون کرده به حال خودشون تا این ملت نگون بختو سرکیسه کنن و به ریش دستگاه های امنیتی و نظارتی و قضایی کشور پوزخند بزنن!!افسوس که فقط و فقط جای امثال خلخالیها خالیه که بازبون اعدام با اینجور مفاسد برخورد قاطع کنه نه زبون خوش!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
اون مغز نخودیت بکار بندازی می بینی سفره ای پهنه و دوستان جمعن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
0
خفه بابا مردم دیگه نمیتونن نفس بکشن همش گرونی گرونی هیچ موقع گفتین ارزونی ارزونی ی مشت دزد جم شدن خونه مردمو میمکن بسه دیگه جم کنید مردم نخرید اگه نخرید چنان ضربه ای میخورن که بگن بیاید ماشین بردارین فقط چند ماه نخرید ببین چی میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
2
فقط نخرید مردم تا الانم خودروسازا دلالا بازاریا نمایشگاهه داشتن سود میکردن هرچی سرمون بیاد تقصیره خودمونه نخرید با نخریدن درست میشه اینا بوی پوله مفت البته واسه اینا مفته واسه مردم با جون کندنه خورده ب دماغشون
د
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
والا با نخریدنم هیچی درست نمیشه الان نخریم دوروز دیگه ده میلیون گرونتر باید بخریم با این اشفتگی بازار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
باخرید هیچی درست نمیشه اگه ما۱۰۰م هم بخریم باید فردابفکر۱۲۰ باشیم اگه۱۲۰هم خریدیم بایدبه ۱۵۰فکرکنیم پس خریداشتباست اصلاببرن بالا هرچی میتونن اگه مانخریم مخوان چکارکنن شایدبگیم قسطی کنن اما قسطیم نمیخریم یچندوقت محکم وایستیم سختیم نداره اگه هدف داشته باشی به این فکرباشیم اگه بخریم همیشه بایدتوسختی باشیم وتحمل کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
1
3
دروغ و دروغ و دروغ یه ماشین نمیتونیم مثل تمام آدم های دنیا تواین خراب شده بگیریم پولمونم آمادست ولی هرکی یع قیمت میده دیگه نمیدونیم چه خاکی بریزیم سرمون عجب گیری اوفتادیم لعنت به مسعولان دزدبی عرضه
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
دوست عزیزمنم صبر کردم نخریدم ولی هر روز دارم میبینم گرونتر میشه ادم تکلیفشو نمیدونه
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
1
دولت به جای این طرح های احمقانه که بخواد قیمت خودرو رو پایین نگه داره , بد تر عطش مردم رو بیشتر کرده و مردم هم می دونند که در حال حاضر قیمت ماشین نسبت به اقلام دیگه خیلی ارزون تر هست اینه که همه هجوم به خرید ماشین آوردند اگه بجای این طرح های نابخردانه قیمت ماشین رو آزاد میکردن و سود پول روی هر ماشین رو برای کسری بودجه و ساخت مسکن که الان قیمت مسکن 5 برابر شده می کردند هم عطش مردم برای خرید ماشین کم می شد هم دلال باز ی جمع می شد و هم قیمت مسکن و لوازم خانگی و اقلام ضروری مردم کاهش پیدا میکرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
2
پس همه متوجه شدیم که همه ی حرفاتون فقط شعر بوده و هست.
کاش به جای دلالها و دزدا،دروغگوهارو مجازات میکردن،قطعا شرایط این نبود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
اوناخیلی شعرمیگن ما قرارنیست بشعرشون گوش بدیم یاتماشاکنیم مانمیخریم خیلی راحت ساده بنزین ۳۰۰۰ت بزنم یالاستیکو روغن بیمه یه آژانس میگیریم خیلی بیدردسر نه استرس دزدی داری نخرابی مگه دیوانه ایم هزینه واسه خودمون بتراشیم
رعنا / ب
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
0
من تیبا دو رو خیلی دوس دارم و در اولین فرصت یکی میخرم تیبا 2 خیلی قشنگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
0
معلومه که دفاتر زیرزمینی بوجود میاد وقتی خرید و فروش پلیس بازی میشه همینه دیگه.....من الان فقط و فقط یه دونه ماشین دارم و می خوام فقط با ماشین ارزانتر عوض کنم و تنها همین یک پلاک رو دارم میترسم معامله کنم ..اول خودتون به به نفر 2000تا ماشین صفر می فروشید الکی و سیاه بازی دستگیر می کنید و همه این ها اجرای نمایش و شو هست تا دارایی امثال من رو از دستمون در بیارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
0
1
این حرفها واسه خودتون خوبه بی خود پای دلال ها رو وسط نکشید به خدا هر چی میگوید همه دروغه از اولم میخواستین قیمت ها رو بالا ببرین
رهام صادقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
0
0
به خدا که دارند سر مردم کلاه میذارند چه ساده اید
پیمان
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
0
0
الان هرچی رو نگاه میکنیم قیمتش نسبت به دو سال پیش 5 برابر شده فقط ماشین هست که قیمتش و برابر شده یعنی اگه ماشین هم با چیزهای دیگه مثل خونه و مصالح ساختمانی و طلا و.. بخواد قیمتش مثل اونها بالا بره قیمت پراید 22 ملیونی باید 110 ملیون بشه و قیمت پژو 405که 32 ملیونیه هم به 160 ملیون برسه یعنی بازار الان هنوز رشد نکرده که احتمالا تا آخر امسال این اتفاق می افته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
بدرک نمیخریم ازخودمو که بهترنیست که خودمون داغون کنیم اگه قرار مانداشته باشیم چرااونا داشته باشن نمیخریم اونام بغل مانداشته باشن هیچ چیزی که واجب حیاطی نیست نمیخریم بخریم تابیشترتوسرمون بزنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
0
یه ملت جون بکنن که یع عده حالشو ببرن/ آخه کجای دنیای واسه یه ماشین فکستنی اهل بوق یه چنین پولایی می گیرن / دستمزد چند ماه یه کارگر باید بره پایه اینا ... این یعنی داری چیب ملت رو میزنی ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
0
من که تا اوضاع درست نشه ماشین نمی خرم. حیف پول که واسه ای ماشینا بدیم، آخه که چی 90تومن بدی یه تیبا مسخره بخری یایه سمند عطیقه که ماشین نمیشه بهشون گفت ،یه ماشین بخای بخری که ماشین باشه باید 300تومن پول بدی بعد بزاری تو خونه دستمال بکشی دلت خوشه که ماشین داری،نخاستیم،یکسره دربست بگیرم بایه راننده برام کمتر در میاد بدونه درد سر.گور باباشون کرده.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
ازمن میشنوین زودتر هر اشغالی ک هست بخرین وگرنه با چند ده میلیون گرونتر باید بخرین هیچی ارزون نمیشه اینا میخا قیمت پرایدو ببرن بالای صدمیلیون ک جا واسه مانور بقیه ماشینهای اشغالشون باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
بعضیا میگن اینا هرچی میتونن میخوان ببرندبالا یه عده میگن بخرین هرآشغالی هست میخوادببرندبلاتر تواگه ۱۰۰ پراید بخری بازمنظر۱۲۰باش اگه ۱۲۰خریدی منظر۱۴۰باش پس فایده ای واسه مانداره ×مردم باعقلتون برید جلو اگه ازاول هیچ کسی نمیخرید آیا اینگونه میرفت چراهمیشه اول اجرامیکنیم بعدفکر میکنیم خرید میدونیم همه اشتباست پس دوباره تکرارنکنیم *اصلاببرندبالا خیلی ببرن بالاوقتی نخرید چباید بکنن اونادارن براتون دام پهن میکنن منکه بنوبع خودم اگه بیارن پایینم دیگه نمیخرم چون ارزش براخودم قاعلم مردم ایران بایداینطور باشن هیچ موقع کسی نتونه ضعف ازشمابگیره تااینجور سواستفاده کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
خرید اشتباست تاحالا خرید کردین چیشد
من نمیخرم حتی اگه به تنها ایستادن باشه

یروزی یکی اومد بهم گفت فلانی خیلی زرنگه گفتم چیشدمگه این سومین ماشینم بمن انداخت خیلی بابازرنگه نگاش کردم گفتم ببین اون زرنگ نیست توضعیفی شاید ماشین بازم ببرند بالاتر وسوسه کنن مردمو اما نخرین مجبورن بیارن پایین یا درشو گل بگیرن **چون بااین قیمتها دیگه نمیشه ماشین سوارشد ۳۰۰۰ت بنزین ،لاستیکوروغن بیمه تازه جلودربزاری دزد نزنه خریدش یطرف هزینه نگهداریش طرف دیگه پس همون آژانس خیلی باصرفه ست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
خرید اشتباست تاحالا خرید کردین چیشد
من نمیخرم حتی اگه به تنها ایستادن باشه

یروزی یکی اومد بهم گفت فلانی خیلی زرنگه گفتم چیشدمگه این سومین ماشینم بمن انداخت خیلی بابازرنگه نگاش کردم گفتم ببین اون زرنگ نیست توضعیفی شاید ماشین بازم ببرند بالاتر وسوسه کنن مردمو اما نخرین مجبورن بیارن پایین یا درشو گل بگیرن **چون بااین قیمتها دیگه نمیشه ماشین سوارشد ۳۰۰۰ت بنزین ،لاستیکوروغن بیمه تازه جلودربزاری دزد نزنه خریدش یطرف هزینه نگهداریش طرف دیگه پس همون آژانس خیلی باصرفه ست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
خرید اشتباست تاحالا خرید کردین چیشد
من نمیخرم حتی اگه به تنها ایستادن باشه

یروزی یکی اومد بهم گفت فلانی خیلی زرنگه گفتم چیشدمگه این سومین ماشینم بمن انداخت خیلی بابازرنگه نگاش کردم گفتم ببین اون زرنگ نیست توضعیفی شاید ماشین بازم ببرند بالاتر وسوسه کنن مردمو اما نخرین مجبورن بیارن پایین یا درشو گل بگیرن **چون بااین قیمتها دیگه نمیشه ماشین سوارشد ۳۰۰۰ت بنزین ،لاستیکوروغن بیمه تازه جلودربزاری دزد نزنه خریدش یطرف هزینه نگهداریش طرف دیگه پس همون آژانس خیلی باصرفه ست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
خرید اشتباست تاحالا خرید کردین چیشد
من نمیخرم حتی اگه به تنها ایستادن باشه

یروزی یکی اومد بهم گفت فلانی خیلی زرنگه گفتم چیشدمگه این سومین ماشینم بمن انداخت خیلی بابازرنگه نگاش کردم گفتم ببین اون زرنگ نیست توضعیفی شاید ماشین بازم ببرند بالاتر وسوسه کنن مردمو اما نخرین مجبورن بیارن پایین یا درشو گل بگیرن **چون بااین قیمتها دیگه نمیشه ماشین سوارشد ۳۰۰۰ت بنزین ،لاستیکوروغن بیمه تازه جلودربزاری دزد نزنه خریدش یطرف هزینه نگهداریش طرف دیگه پس همون آژانس خیلی باصرفه ست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
خرید اشتباست تاحالا خرید کردین چیشد
من نمیخرم حتی اگه به تنها ایستادن باشه

یروزی یکی اومد بهم گفت فلانی خیلی زرنگه گفتم چیشدمگه این سومین ماشینم بمن انداخت خیلی بابازرنگه نگاش کردم گفتم ببین اون زرنگ نیست توضعیفی شاید ماشین بازم ببرند بالاتر وسوسه کنن مردمو اما نخرین مجبورن بیارن پایین یا درشو گل بگیرن **چون بااین قیمتها دیگه نمیشه ماشین سوارشد ۳۰۰۰ت بنزین ،لاستیکوروغن بیمه تازه جلودربزاری دزد نزنه خریدش یطرف هزینه نگهداریش طرف دیگه پس همون آژانس خیلی باصرفه ست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
خرید اشتباست تاحالا خرید کردین چیشد
من نمیخرم حتی اگه به تنها ایستادن باشه

یروزی یکی اومد بهم گفت فلانی خیلی زرنگه گفتم چیشدمگه این سومین ماشینم بمن انداخت خیلی بابازرنگه نگاش کردم گفتم ببین اون زرنگ نیست توضعیفی شاید ماشین بازم ببرند بالاتر وسوسه کنن مردمو اما نخرین مجبورن بیارن پایین یا درشو گل بگیرن **چون بااین قیمتها دیگه نمیشه ماشین سوارشد ۳۰۰۰ت بنزین ،لاستیکوروغن بیمه تازه جلودربزاری دزد نزنه خریدش یطرف هزینه نگهداریش طرف دیگه پس همون آژانس خیلی باصرفه ست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
خرید اشتباست تاحالا خرید کردین چیشد
من نمیخرم حتی اگه به تنها ایستادن باشه

یروزی یکی اومد بهم گفت فلانی خیلی زرنگه گفتم چیشدمگه این سومین ماشینم بمن انداخت خیلی بابازرنگه نگاش کردم گفتم ببین اون زرنگ نیست توضعیفی شاید ماشین بازم ببرند بالاتر وسوسه کنن مردمو اما نخرین مجبورن بیارن پایین یا درشو گل بگیرن **چون بااین قیمتها دیگه نمیشه ماشین سوارشد ۳۰۰۰ت بنزین ،لاستیکوروغن بیمه تازه جلودربزاری دزد نزنه خریدش یطرف هزینه نگهداریش طرف دیگه پس همون آژانس خیلی باصرفه ست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
خرید اشتباست تاحالا خرید کردین چیشد
من نمیخرم حتی اگه به تنها ایستادن باشه

یروزی یکی اومد بهم گفت فلانی خیلی زرنگه گفتم چیشدمگه این سومین ماشینم بمن انداخت خیلی بابازرنگه نگاش کردم گفتم ببین اون زرنگ نیست توضعیفی شاید ماشین بازم ببرند بالاتر وسوسه کنن مردمو اما نخرین مجبورن بیارن پایین یا درشو گل بگیرن **چون بااین قیمتها دیگه نمیشه ماشین سوارشد ۳۰۰۰ت بنزین ،لاستیکوروغن بیمه تازه جلودربزاری دزد نزنه خریدش یطرف هزینه نگهداریش طرف دیگه پس همون آژانس خیلی باصرفه ست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
خرید اشتباست تاحالا خرید کردین چیشد
من نمیخرم حتی اگه به تنها ایستادن باشه

یروزی یکی اومد بهم گفت فلانی خیلی زرنگه گفتم چیشدمگه این سومین ماشینم بمن انداخت خیلی بابازرنگه نگاش کردم گفتم ببین اون زرنگ نیست توضعیفی شاید ماشین بازم ببرند بالاتر وسوسه کنن مردمو اما نخرین مجبورن بیارن پایین یا درشو گل بگیرن **چون بااین قیمتها دیگه نمیشه ماشین سوارشد ۳۰۰۰ت بنزین ،لاستیکوروغن بیمه تازه جلودربزاری دزد نزنه خریدش یطرف هزینه نگهداریش طرف دیگه پس همون آژانس خیلی باصرفه ست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
خرید اشتباست تاحالا خرید کردین چیشد
من نمیخرم حتی اگه به تنها ایستادن باشه

یروزی یکی اومد بهم گفت فلانی خیلی زرنگه گفتم چیشدمگه این سومین ماشینم بمن انداخت خیلی بابازرنگه نگاش کردم گفتم ببین اون زرنگ نیست توضعیفی شاید ماشین بازم ببرند بالاتر وسوسه کنن مردمو اما نخرین مجبورن بیارن پایین یا درشو گل بگیرن **چون بااین قیمتها دیگه نمیشه ماشین سوارشد ۳۰۰۰ت بنزین ،لاستیکوروغن بیمه تازه جلودربزاری دزد نزنه خریدش یطرف هزینه نگهداریش طرف دیگه پس همون آژانس خیلی باصرفه ست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
خرید اشتباست تاحالا خرید کردین چیشد
من نمیخرم حتی اگه به تنها ایستادن باشه

یروزی یکی اومد بهم گفت فلانی خیلی زرنگه گفتم چیشدمگه این سومین ماشینم بمن انداخت خیلی بابازرنگه نگاش کردم گفتم ببین اون زرنگ نیست توضعیفی شاید ماشین بازم ببرند بالاتر وسوسه کنن مردمو اما نخرین مجبورن بیارن پایین یا درشو گل بگیرن **چون بااین قیمتها دیگه نمیشه ماشین سوارشد ۳۰۰۰ت بنزین ،لاستیکوروغن بیمه تازه جلودربزاری دزد نزنه خریدش یطرف هزینه نگهداریش طرف دیگه پس همون آژانس خیلی باصرفه ست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
خرید اشتباست تاحالا خرید کردین چیشد
من نمیخرم حتی اگه به تنها ایستادن باشه

یروزی یکی اومد بهم گفت فلانی خیلی زرنگه گفتم چیشدمگه این سومین ماشینم بمن انداخت خیلی بابازرنگه نگاش کردم گفتم ببین اون زرنگ نیست توضعیفی شاید ماشین بازم ببرند بالاتر وسوسه کنن مردمو اما نخرین مجبورن بیارن پایین یا درشو گل بگیرن **چون بااین قیمتها دیگه نمیشه ماشین سوارشد ۳۰۰۰ت بنزین ،لاستیکوروغن بیمه تازه جلودربزاری دزد نزنه خریدش یطرف هزینه نگهداریش طرف دیگه پس همون آژانس خیلی باصرفه ست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
خرید اشتباست تاحالا خرید کردین چیشد
من نمیخرم حتی اگه به تنها ایستادن باشه

یروزی یکی اومد بهم گفت فلانی خیلی زرنگه گفتم چیشدمگه این سومین ماشینم بمن انداخت خیلی بابازرنگه نگاش کردم گفتم ببین اون زرنگ نیست توضعیفی شاید ماشین بازم ببرند بالاتر وسوسه کنن مردمو اما نخرین مجبورن بیارن پایین یا درشو گل بگیرن **چون بااین قیمتها دیگه نمیشه ماشین سوارشد ۳۰۰۰ت بنزین ،لاستیکوروغن بیمه تازه جلودربزاری دزد نزنه خریدش یطرف هزینه نگهداریش طرف دیگه پس همون آژانس خیلی باصرفه ست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
خرید اشتباست تاحالا خرید کردین چیشد
من نمیخرم حتی اگه به تنها ایستادن باشه

یروزی یکی اومد بهم گفت فلانی خیلی زرنگه گفتم چیشدمگه این سومین ماشینم بمن انداخت خیلی بابازرنگه نگاش کردم گفتم ببین اون زرنگ نیست توضعیفی شاید ماشین بازم ببرند بالاتر وسوسه کنن مردمو اما نخرین مجبورن بیارن پایین یا درشو گل بگیرن **چون بااین قیمتها دیگه نمیشه ماشین سوارشد ۳۰۰۰ت بنزین ،لاستیکوروغن بیمه تازه جلودربزاری دزد نزنه خریدش یطرف هزینه نگهداریش طرف دیگه پس همون آژانس خیلی باصرفه ست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
خرید اشتباست تاحالا خرید کردین چیشد
من نمیخرم حتی اگه به تنها ایستادن باشه

یروزی یکی اومد بهم گفت فلانی خیلی زرنگه گفتم چیشدمگه این سومین ماشینم بمن انداخت خیلی بابازرنگه نگاش کردم گفتم ببین اون زرنگ نیست توضعیفی شاید ماشین بازم ببرند بالاتر وسوسه کنن مردمو اما نخرین مجبورن بیارن پایین یا درشو گل بگیرن **چون بااین قیمتها دیگه نمیشه ماشین سوارشد ۳۰۰۰ت بنزین ،لاستیکوروغن بیمه تازه جلودربزاری دزد نزنه خریدش یطرف هزینه نگهداریش طرف دیگه پس همون آژانس خیلی باصرفه ست
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->