امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند
سرخط خبرها

قرص قاتل جان گرفت

  • کد خبر: ۳۰۶۳
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
قرص قاتل جان گرفت
مرگ دختر ۲۸ ساله و مسمومیت شدید یک مادر بر اثر استنشاق گاز‌های متصاعد شده از خانه همسایه

محمدجواد ابوعطا - درد چهره شان را در هم کشیده بود. همچون مارگزیده ها به خود می پیچیدند و فقط فریاد می کشیدند. اوضاعشان چنان به هم ریخته بود که دیگر بیماران حاضر در اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) درد خود را فراموش کرده بودند. حالت تهوع گریبانشان را گرفته بود و وضعیتشان چنان آشفته بود که سریعا کادری از پرسنل اورژانس اطراف آن ها را که بعدا مشخص شد مادر و دختر هستند، گرفت.
عملیات احیا و نجات جان این بیماران که با آمبولانس اورژانس به بیمارستان منتقل شده بودند، آغاز شد. علائم و دردهایی که برسرشان آوار شده بود همه نشان از یک علت داشت: مسمومیت با قرص برنج، قرص بی رحمی که قربانیانش را زجرکش می کند و اگر فردی آن را بخورد علاوه بر دردهای تحمل ناپذیر، هیچ راهی برای بازگشت به زندگی ندارد. دختر جوان در اثر این مسمومیت خیلی زود جان شیرینش را از دست داد و مادرش در بخش مراقبت های ویژه پزشکی برای زنده ماندن، در تلاش است.
با اعلام مرگ دختر جوان مأموران انتظامی مستقر در بیمارستان امام رضا(ع) مرگ مشکوک این دختر جوان را به قاضی احمدی نژاد، بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، اعلام کردند و پرونده ای در کلانتری شهرک ناجا تشکیل شد.
قاضی احمدی نژاد که در جریان این پرونده قرار گرفته بود، با صدور دستورات تخصصی از مأموران خواست تا به این پرونده رسیدگی کنند.
در ادامه مشخص شد که این افراد بر اثر استنشاق گازهای سمی ناشی از قرص خطرناک برنج که از سال 1384 خرید و فروش آن در کشور ممنوع شده است، مسموم شده اند.
به دستور قاضی احمدی نژاد، تحقیقاتی گسترده برای مشخص شدن جزئیات این پرونده آغاز شده است و مسئول روابط عمومی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد نیز جزئیاتی از این پرونده را رسانه ای کرد.

احتمال سم پاشی منزل همسایه
به گفته جواد باغستانی صبح دیروز مادر و دختری با علائمی شبیه مسمومیت به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل می شوند که متأسفانه در همان ساعات اولیه دختر بیست وهشت ساله جان خود را از دست داد.
بر اساس بررسی عوامل مسمومیت و نیز حالات بیمار، پزشکان احتمال آلودگی و مسمومیت با قرص برنج را حدس زدند که با طرح پرسش از پدر خانواده سم پاشی منزل همسایه متوفی تأیید شد.
مسئول روابط عمومی بیمارستان امام رضا (ع) ادامه داد: احتمالا یک شرکت خدماتی برای سم پاشی منزل مشتری خود از قرص برنج استفاده کرده و گاز ناشی از آن از طریق کانال کولر وارد منزل متوفی و مادرش شده است. بررسی های بیشتر و نتایج و حالات مشکوک، تیم پزشکی را به این نتیجه رساند که مسمومیت احتمالا به دلیل استنشاق گاز فسفیـت آلومینیوم است که از قرص برنج متصاعد می شود.

قرص برنج، قاتل دردآور
یکی از نکاتی که همواره در پس مسمومیت با قرص برنج اعلام می شود، دردهای ناشی از این مسمومیت است. بلعیدن و یا حتی استشمام بوی قرص برنج ظرف مدت 3 تا 4 ساعت دستگاه تنفسی و قلب را دچار اختلال می کند و فرد را در روندی دردناک به کام مرگ می کشد.
براساس آمارهای پزشکی قانونی کشور همواره بیشترین قربانیان قرص برنج متعلق به استان های تهران، گیلان و مازندران بوده که این آمار از سال 1387 تا کنون تغییری نداشته است. هرچند خوشبختانه خراسان رضوی در این زمینه رتبه دار نیست، اما مسمومیت و مرگ دختر جوان در مشهد بر اثر استنشاق گاز متصاعد شده از قرص برنج نشان داد که کوچک ترین بی احتیاطی ای می تواند عواقب جبران ناپذیری در پی داشته باشد و هیچ فردی از این خطر مصون نیست، مگر اینکه برای همیشه استفاده از این قرص قاتل را فراموش کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->