درباره کوچه امام خمینی ۲۴ در مشهد و روزگار رفته بر آن | خیام؛ کوچه بود‌ها و نابود‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مدیریت دهه پایانی صفر، هر سال منسجم‌تر می‌شود پژمان‌فر خبر داد: افزایش ۴ درصدی تعداد زائران ایرانی شرکت‌کننده در مراسم اربعین ۱۴۰۴ نسبت‌به سال گذشته شهردار مشهد مقدس: رزق و روزی مدیریت شهری از اربعین و دهه آخر صفر است + فیلم عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد: مردم، بیت‌الغزل خدمات در دهه آخر صفر بودند رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد: هدف تیم بزرگ مدیریت شهری در دهه پایانی صفر، خدمت به زائران حضرت رضا(ع) بود ثبت جهانی توس همچنان در بلاتکلیفی| رفع ترافیک سه‌راه فردوسی اولویت مدیریت شهری است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه باغ‌راه شاهنامه چهره توس را دگرگون خواهد کرد پژمان‌فر: امروز فرزندان ما اسطوره‌های دیگری انتخاب می‌کنند، چون ظرفیت‌های خود را معرفی نکردیم انجام بازدید دوره ای از وسایل بازی کودکان در بوستان های مشهد شهرداری مشهد پیشگام در خدمات آبرسانی به مواکب در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ شهردار مشهد مقدس: هزینه‌های زیادی در حوزه توس و بولوار شاهنامه توسط مدیریت شهری صرف شده است | طرح تفصیلی توس دغدغه ۱۲ساله مردم به شمار می‌رود + فیلم معاون عمران شهرداری مشهد: باید ۷ پل دیگر بر روی بزرگراه پیامبراعظم(ص) ساخته شود شهردار منطقه ۱۲ مشهد: پیگیر طرح تفصیلی شاهنامه هستیم آغاز عملیات اجرایی پل چپگرد غیرهم‌سطح سه‌راه فردوسی مشهد (۹ شهریور ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد همچنان ناسالم است (۹ شهریور ۱۴۰۴) مدیر عالی حرم مطهر رضوی: خدمات شهرداری در دهه آخر صفر امسال، روان‌تر، متنوع‌تر و بهتر از سال‌های گذشته بود + فیلم دیدار شهردار مشهد با مدیر عالی حرم مطهر رضوی | قلندرشریف: فاز نخست خط ۳ متروی مشهد رهاورد همکاری آستان قدس رضوی با مدیریت شهری بود + فیلم مزین شدن ۵۰ قاب مفاخر شهری مشهد به تصاویر شهدای ترور آغاز عملیات اجرایی پل چپگرد غیرهمسطح سه راه فردوسی و افتتاح ۴۷ پروژه عمرانی منطقه ۱۲ مشهد
سرخط خبرها

مشروح سیاست‌های شورای شهر مشهد در حوزه حمل‌ونقل شهری

  • کد خبر: ۳۰۷۴۰۹
  • ۰۶ دی ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
مشروح سیاست‌های شورای شهر مشهد در حوزه حمل‌ونقل شهری
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد سیاست‌های شورای شهر در حوزه حمل‌ونقل شهری را تشریح کرد.
نیما صارمی
خبرنگار نیما صارمی

مجید نژادحسین در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز در حاشیه همایش هفته حمل‌ونقل که امروز (۶ دی ۱۴۰۳) در تالار شهر مشهد برگزار شد، گفت: سیاست‌های شورای ششم شهر در حوزه قطارشهری، ۸۴۰۰ میلیارد تومان اوراق بوده که تخصیص داده شده است. در حوزه خط یک قطارشهری یکی از سیاست‌های جدی ما خرید ۶۰ واگن بوده که تا پایان سال قرارداد آن تکمیل خواهد شد. همچنین ایستگاه سلامت در خط ۲ قطارشهری نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود. فاز یک خط سه قطارشهری نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. در خط ۴ نیز حفاری کماکان ادامه دارد و دستگاه تی‌بی‌ام از خواجه‌ربیع حفاری را آغاز کرده و در نزدیکی میدان شهدا قرار دارد.

وی در خصوص سیاست‌های شورا در حوزه اتوبوس‌رانی بیان کرد: مجوز انعقاد قرارداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید بسته شده که ۲۱۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد سیستم شده است. تقریباً هر هفته، پنج دستگاه به سیستم ناوگان اضافه شده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به سیاست‌های شورا در حوزه تاکسی‌رانی افزود: واگذاری ۱۳۰ دستگاه ون پیگیری شده و تا یک ماه آینده واگذاری آن‌ها انجام خواهد شد. به دو هزار تاکسی‌ران بابت نوسازی خودروهایشان مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان وام اهدا خواهد شد.

نژادحسین درخصوص سیاست‌های حوزه حمل‌ونقل بار گفت: مساحت توقفگاه‌های حمل بار شهری در این دوره دوبرابر شده است. از بزرگ‌ترین مرکز معاینه فنی نیز در همین دوره بهره‌برداری شده است. در حوزه حمل‌ونقل بار، مطابق ارزیابی‌های صورت‌گرفته، مشهد رتبه یک کشور را به دست آورده است.

وی درخصوص حوزه‌های زیرساختی خاطرنشان کرد: نهضت ۴ میلیون مترمربع آسفالت را داریم. تقریباً ۴۵ میلیون مترمربع معبر در مشهد داریم. اگر عمق آسفالت را ۱۵ سانتی‌متر محاسبه کنیم، تقریباً در هر سال باید ۳ میلیون مترمربع از معابر شهری را آسفالت کنیم. پیش‌بینی کرده بودیم که ۴ میلیون مترمربع از معابر را آسفالت کنیم که حدود ۵۰ درصد آن محقق شده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در حوزه پیاده‌روسازی بیان کرد: در این حوزه، ۱.۴ میلیون مترمربع از معابر سطح شهر پیاده‌روسازی شده است. این معادل آن چیزی است که پیش از این دوره از مدیریت شهری، در مشهد انجام شده بود.

وی اضافه کرد: حدود ۹۰ درصد از کال‌ها و مسیل‌های مشهد توسعه و تکمیل شده است. در حوزه دوچرخه نیز ۷۰ درصد تخفیف برای شهروندان در استفاده از بایدو در نظر گرفته شده است. تعداد دوچرخه‌ها از ۲۰۰ به ۱۷۰۰ دستگاه افزایش یافته و تعداد ایستگاه‌های بایدو نیز از ۶۰ به ۲۰۰ ایستگاه افزایش یافته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->