تمام مهربانی‌های یار مهربان تصویرگر آواز‌های آبی شهر | یادی از استاد علی‌اکبر زرین‌مهر نقاش فقید مشهدی هم‌زمان با سالروز درگذشتش ماجرای تخلص استاد شهریار در مسابقه تلویزیونی «دونقطه» + فیلم گنجینه ای از هنر ناب ایرانی در حرم رضوی | گذری به موزه تخصصی فرش آستان قدس رضوی روایتی طنزآمیز از روابط انسانی | گزارشی از اکران مردمی فیلم «ناجورها» در مشهد پرتره «سیدحسن حسینی»، شاعر برجسته، روی آنتن تلویزیون + زمان پخش زوربا، یک مرد رها | معرفی کتاب «زوربای یونانی» به بهانه انتشار کتاب صوتی‌اش مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا: حمایت شهرآرا از سینما برای گرم‌ترشدن بازار هنر مشهد است «جیمی کیمل» مجری مشهور تلویزیون اخراج شد سواد رسانه‌ای؛ سپر دفاعی در جنگ نوین حماسه در غزل | فردوسی چه تأثیراتی بر شهریار گذاشته است؟ رائد فریدزاده: حمایت از پروژه‌های سینمایی استانی باید هدفمند و بلندمدت باشد لغو اجرا‌های محسن یگانه در گرگان + علت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی: ظرفیت هنری استان نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم است پایان بخش اجرایی جشنواره هجدهم موسیقی جوان رمان «جایی برای دفن مردگان نیست» در کتابفروشی‌ها مروری بر کارنامه هنری «فرهاد آییش» به مناسبت تولد هفتاد و سه سالگی‌اش استاندار خراسان رضوی: تولید فیلم سینمایی «کاکالوتی» گامی ارزشمند در مسیر تقویت فعالیت‌های هنری در استان است
سرخط خبرها

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی: نشان مشهدالرضا(ع) به شهر مشهد اعتبار بین‌المللی می‌دهد

  • کد خبر: ۳۰۸۰۷۹
  • ۱۰ دی ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی: نشان مشهدالرضا(ع) به شهر مشهد اعتبار بین‌المللی می‌دهد
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: نشان مشهدالرضا(ع) در سطح ملی و بین‌المللی می‌تواند اعتبار بیشتری به این شهر به عنوان کلان‌شهر مذهبی بدهد.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید عسگری با تأکید بر برندشدن و اعتباربخشی به یک شهر به عنوان یکی از ضروریات توسعه فرهنگی و اجتماعی گفت: این مهم می‌تواند آن شهر را در فضای ملی و بین‌المللی برجسته سازد.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی ادامه داد: این اعتباربخشی نه‌تنها به ارتقای جایگاه شهر در سطح کلان کمک می‌کند، بلکه باعث ایجاد حس تعلق و توجه بیشتر در میان مردم و نخبگان آن شهر می‌شود.

عسگری در ادامه با اشاره به اینکه برند مشهد از دو منظر قابل بررسی است، افزود: منظر اول، توجه درون‌شهری است. زمانی که نشان یا برند شهری مانند مشهد مطرح می‌شود، خواص و فعالان فرهنگی و اجتماعی شهر بیشتر به فکر فرو می‌روند و درباره مشهد تأمل می‌کنند. این فرایند باعث می‌شود هنرمندان، اندیشمندان و دانشگاهیان به تولیدات فکری و فرهنگی مرتبط با مشهد توجه بیشتری نشان دهند.

وی افزود: همچنین قشر نوجوان و جوان نیز با این مفاهیم درگیر شده و ذهنشان بیشتر معطوف به مسائل و هویت شهری مشهد می‌شود.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در ادامه ابراز کرد: منظر دوم، نگاه بیرونی است. نشان مشهدالرضا(ع) در سطح ملی و بین‌المللی می‌تواند اعتبار بیشتری به این کلان‌شهر بدهد؛ شهری که باوجود ویژگی‌های بی‌نظیرش از جمله جایگاه معنوی بارگاه حضرت رضا (ع)، ظرفیت‌های حماسی مانند آرامگاه فردوسی و حکمت شاهنامه و همچنین حضور میلیونی زائران، از ارزش‌های منحصربه‌فردی برخوردار است. این ویژگی‌ها باید در فضای عمومی ملی و بین‌المللی به شکل گسترده‌تری دیده و شناخته شود.

عسگری از نقش جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی در گسترش این برند شهری سخن گفت و افزود: این اقدامات می‌تواند فرصت‌های تازه‌ای برای شناخت مشهد فراهم آورد و راه را برای توسعه بیشتر این شهر باز کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->