نگاهی به قسمت جدید «اکنون» | بازگشت جنجالی مجتبی شکوری معرفی برگزیدگان جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان برد پیت و جورج کلونی با یک فیلم طنز به سینما می‌آیند تغییر رئیس سازمان سینمایی تکذیب شد «بچه مردم» برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره کودک و نوجوان شد فتوکال مهمانان ویژه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان | از عمو پورنگ تا سامان احتشامی محمد کاسبی در بیمارستان بستری شد + علت کتابی با آموزه‌های رهبری برای کودکان منتشر شد پژمان جمشیدی با «شاخ» به سینما می‌آید + عکس «رویای آمریکایی» آماده نمایش شد طرح بلیت نیم‌بهای «یوز» موفق عمل کرد | فروش میلیاردی در روز نخست اعتراضی سینمایی به جنگ در فیلم «ما» گریم دامبلدور در سریال «هری پاتر» لو رفت + عکس مناسبت‌ها و تقویم فرهنگی هنری امروز (پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۴) حراج بین‌المللی ۳۰ تابلوی «باب راس» نقاش محبوب رونمایی از مستند استاد فرشچیان و نماهنگ «چای و گلاب» در مشهد اکران فیلم سینمایی «لیپار» آغاز شد وزیر فرهنگ: بعد از سفر شجریان، درباره کنسرتش گفت‌وگو می‌کنیم + فیلم
سرخط خبرها

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی: نشان مشهدالرضا(ع) به شهر مشهد اعتبار بین‌المللی می‌دهد

  • کد خبر: ۳۰۸۰۷۹
  • ۱۰ دی ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی: نشان مشهدالرضا(ع) به شهر مشهد اعتبار بین‌المللی می‌دهد
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: نشان مشهدالرضا(ع) در سطح ملی و بین‌المللی می‌تواند اعتبار بیشتری به این شهر به عنوان کلان‌شهر مذهبی بدهد.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید عسگری با تأکید بر برندشدن و اعتباربخشی به یک شهر به عنوان یکی از ضروریات توسعه فرهنگی و اجتماعی گفت: این مهم می‌تواند آن شهر را در فضای ملی و بین‌المللی برجسته سازد.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی ادامه داد: این اعتباربخشی نه‌تنها به ارتقای جایگاه شهر در سطح کلان کمک می‌کند، بلکه باعث ایجاد حس تعلق و توجه بیشتر در میان مردم و نخبگان آن شهر می‌شود.

عسگری در ادامه با اشاره به اینکه برند مشهد از دو منظر قابل بررسی است، افزود: منظر اول، توجه درون‌شهری است. زمانی که نشان یا برند شهری مانند مشهد مطرح می‌شود، خواص و فعالان فرهنگی و اجتماعی شهر بیشتر به فکر فرو می‌روند و درباره مشهد تأمل می‌کنند. این فرایند باعث می‌شود هنرمندان، اندیشمندان و دانشگاهیان به تولیدات فکری و فرهنگی مرتبط با مشهد توجه بیشتری نشان دهند.

وی افزود: همچنین قشر نوجوان و جوان نیز با این مفاهیم درگیر شده و ذهنشان بیشتر معطوف به مسائل و هویت شهری مشهد می‌شود.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در ادامه ابراز کرد: منظر دوم، نگاه بیرونی است. نشان مشهدالرضا(ع) در سطح ملی و بین‌المللی می‌تواند اعتبار بیشتری به این کلان‌شهر بدهد؛ شهری که باوجود ویژگی‌های بی‌نظیرش از جمله جایگاه معنوی بارگاه حضرت رضا (ع)، ظرفیت‌های حماسی مانند آرامگاه فردوسی و حکمت شاهنامه و همچنین حضور میلیونی زائران، از ارزش‌های منحصربه‌فردی برخوردار است. این ویژگی‌ها باید در فضای عمومی ملی و بین‌المللی به شکل گسترده‌تری دیده و شناخته شود.

عسگری از نقش جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی در گسترش این برند شهری سخن گفت و افزود: این اقدامات می‌تواند فرصت‌های تازه‌ای برای شناخت مشهد فراهم آورد و راه را برای توسعه بیشتر این شهر باز کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->