فیلم‌های بخش مسابقه کوتاه داستانی جشنواره فجر مشخص شد (۱۵ دی ۱۴۰۳) فروش میلیاردی فیلم سینمایی هفتاد سی | پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای ایران در هفته گذشته (۱۵ دی ۱۴۰۳) + عکس درگذشت مریم منصوری، بازیگر تئاتر + علت گزارشی از برگزاری نمایشگاه نقاشی تمام رخ، در نگارخانه هنگام رقابت سریالی سوپراستارهای سینما | نگاهی به حضور بازیگران شناخته شده در سریال های جدید نمایش خانگی جدیدترین کنسرت خانواده کامکار روی صحنه می‌رود سریال فریبا جایگزین سریال مهیار عیار می شود + زمان پخش ماجرای استخاره دبیر جشنواره تئاتر فجر برای گرفتن این مسئولیت پخش قسمت آخر سریال مهیار عیار امشب (۱۵ دی ۱۴۰۳) جدایی برادران کوئن ادامه دارد | جوئل کوئن به تنهایی فیلم جدیدش را می‌سازد آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر در مشهد طی هفته گذشته (۱۵ دی ۱۴۰۳) مسابقه بزرگ بازمانده با حضور سیامک انصاری و مهران غفوریان در شبکه نمایش خانگی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۱۵ دی ۱۴۰۳ نشست خبری چهل‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برگزار شد آمار فروش سینما‌های خراسان‌رضوی در هفته گذشته (۱۵ دی ۱۴۰۳) ویژه برنامه‌های رادیو به مناسبت شهادت امام هادی (ع) + زمان پخش فیلم سینمایی شمال از جنوب غربی، در راه جشنواره فجر انیمیشن ببعی قهرمان ۶۰ میلیارد تومان فروخت اژد‌های افتخاری جشنواره فیلم گوتبورگ به ژولی دلپی رسید کنسرت‌های زمستانی خوانندگان پاپ + جزئیات
سرخط خبرها

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی: نشان مشهدالرضا(ع) به شهر مشهد اعتبار بین‌المللی می‌دهد

  • کد خبر: ۳۰۸۰۷۹
  • ۱۰ دی ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی: نشان مشهدالرضا(ع) به شهر مشهد اعتبار بین‌المللی می‌دهد
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: نشان مشهدالرضا(ع) در سطح ملی و بین‌المللی می‌تواند اعتبار بیشتری به این شهر به عنوان کلان‌شهر مذهبی بدهد.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید عسگری با تأکید بر برندشدن و اعتباربخشی به یک شهر به عنوان یکی از ضروریات توسعه فرهنگی و اجتماعی گفت: این مهم می‌تواند آن شهر را در فضای ملی و بین‌المللی برجسته سازد.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی ادامه داد: این اعتباربخشی نه‌تنها به ارتقای جایگاه شهر در سطح کلان کمک می‌کند، بلکه باعث ایجاد حس تعلق و توجه بیشتر در میان مردم و نخبگان آن شهر می‌شود.

عسگری در ادامه با اشاره به اینکه برند مشهد از دو منظر قابل بررسی است، افزود: منظر اول، توجه درون‌شهری است. زمانی که نشان یا برند شهری مانند مشهد مطرح می‌شود، خواص و فعالان فرهنگی و اجتماعی شهر بیشتر به فکر فرو می‌روند و درباره مشهد تأمل می‌کنند. این فرایند باعث می‌شود هنرمندان، اندیشمندان و دانشگاهیان به تولیدات فکری و فرهنگی مرتبط با مشهد توجه بیشتری نشان دهند.

وی افزود: همچنین قشر نوجوان و جوان نیز با این مفاهیم درگیر شده و ذهنشان بیشتر معطوف به مسائل و هویت شهری مشهد می‌شود.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در ادامه ابراز کرد: منظر دوم، نگاه بیرونی است. نشان مشهدالرضا(ع) در سطح ملی و بین‌المللی می‌تواند اعتبار بیشتری به این کلان‌شهر بدهد؛ شهری که باوجود ویژگی‌های بی‌نظیرش از جمله جایگاه معنوی بارگاه حضرت رضا (ع)، ظرفیت‌های حماسی مانند آرامگاه فردوسی و حکمت شاهنامه و همچنین حضور میلیونی زائران، از ارزش‌های منحصربه‌فردی برخوردار است. این ویژگی‌ها باید در فضای عمومی ملی و بین‌المللی به شکل گسترده‌تری دیده و شناخته شود.

عسگری از نقش جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی در گسترش این برند شهری سخن گفت و افزود: این اقدامات می‌تواند فرصت‌های تازه‌ای برای شناخت مشهد فراهم آورد و راه را برای توسعه بیشتر این شهر باز کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->