گوشت ارزان پاکستانی جایگزین گوشت برزیلی می‌شود پیش بینی بورس (یکشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۴) پیش‌بینی تحلیلگر گروه بانکداری سوئیسی درباره سقوط ارزش دلار بیانیه گروه ۲۰ در نقد سیاست‌های ترامپ واریز ۱۹ هزار میلیارد تومان سود برای ۱۲ میلیون سهامدار بورس زمان واریز اعتبار کالابرگ الکترونیک (مرحله سوم) دهک‌های چهارم تا هفتم اعلام شد نرخ کرایه از مرز تا نجف و کربلا برای اربعین ۱۴۰۴ چقدر است؟ سبد دارایی ۹۱ هزار سهام‌دار با «همیار» بیمه شد کاهش ۲۵درصدی تأمین ارز واردات از ابتدای سال ۱۴۰۴ شرایط خرید ارز اربعین ۱۴۰۴ در پیام‌رسان «بله» اعلام شد رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد: تعداد زیادی از واحد‌های صنفی به دنبال ابطال پروانه هستند | مردم طلای آب‌شده خریداری نکنند بررسی قیمت دینار عراق در بازار آزاد (۲۸ تیر ۱۴۰۴) | امروز نرخ ارز اربعین چقدر است؟ بورس کانال ۲.۸ میلیونی را پس‌گرفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۸ تیر ۱۴۰۴) پایانه‌های فروش وصل و پایدار است | اختلال برطرف شد واریز مرحله دوم سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۲ به کجا رسید؟ قیمت طلا در مشهد اعلام شد (۲۸ تیر ۱۴۰۴) قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۸ تیر ۱۴۰۴) | ریزش قیمت‌ها در بازار ارز قیمت خودرو امروز (۲۸ تیر ۱۴۰۴) | سقوط قیمت‌ها به زیر نرخ کارخانه بورس در  سایه خروج حقوقی ها و  بی اعتمادی سهام داران   تجهیز ۴۸۵۰ مشترک پرمصرف به کنتور هوشمند در خراسان رضوی «تولید» نیازمند یارانه هدفمند | فرایندهای اداری، مانع حمایت از  صنعت قیمت طلا در بازار جهانی امروز (۲۸ تیر ۱۴۰۴) | مسیر پرونده هفتگی طلای جهانی با کاهش دلار تغییر کرد قیمت برنج تا دو هفته آینده کاهش می‌یابد (۲۸ تیر ۱۴۰۴) جزئیات پرواز‌های اربعین اعلام شد + قیمت بلیت نجف از استان‌های مختلف ایران قرارداد‌های کار و امنیت شغلی دو رکن اساسی برای حفظ حقوق کارگران هستند آیا کالابرگ الکترونیکی دهک ۴ تا ۷ این هفته واریز می‌شود؟ پرواز‌های امارات به تهران از سرگرفته شد (۲۷ تیر ۱۴۰۴) پیش‌بینی قیمت دلار، طلا و سکه برای فردا (شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴) قیمت دینار فردا (شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴) چند؟
سرخط خبرها

«بازاریابی»؛ حلقه مفقوده عرضه سوغات در مشهد است

  • کد خبر: ۳۱۰۱۵۴
  • ۲۲ دی ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
«بازاریابی»؛ حلقه مفقوده عرضه سوغات در مشهد است
سوغات به عنوان نماد یک منطقه و مقصد گردشگری تلقی می‌شود که می‌تواند یادآور خاطرات سفر برای گردشگران نیز باشد. خرید سوغات؛ نه تنها یادگار تجربه سفر برای گردشگر است بلکه به نوعی جاذبه گردشگری نیز به شمار می‌رود که می‌تواند نمادی از فرهنگ و تاریخ آن مقصد گردشگری تلقی شود.

مینا گنجعلی خانی | شهرآرانیوز، سوغات یکی از مرسوم‌ترین رفتار‌های مشترک در میان گردشگران دنیاست که از اهمیت به سزایی برخوردار است و باید در خصوص ضعف‌هایی که در این زمینه وجود دارد راهکار‌های موثر از سوی دستگاه‌های اجرایی ارائه و سوغات مشهد سامان‌دهی شود. 

امید خدادادی، دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی در خصوص حلقه‌های مفقوده عرضه سوغات در مشهد اظهار کرد: کالا‌هایی که به عنوان سوغات در مشهد خریداری و مورد استفاده گردشگران و زائران قرار می‌گیرد شامل زعفران، زرشک، کشمش، آجیل، نبات، مُهر و تسبیح، فیروزه، سنگ‌های قیمتی، عطر، پوشاک، صنایع‌دستی و ... است. 

وی با اشاره به اینکه سوغات، حدود ۲۰ درصد از خرید هر گردشگر را به خود اختصاص می‌دهد، افزود: در زمینه سوغات عواملی وجود دارد که باعث می‌شود ما در حوزه برندینگ سوغات خاصی برای مشهد نداشته باشیم. ما در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان بسیار تلاش کردیم که این ضعف را جبران کنیم و تا حد زیادی انجام شد، اما کافی نیست؛ بنابراین این عوامل منجربه این می‌شود که تنوع و کیفیت مناسب را در برخی از محصولات که از آنها به عنوان سوغات یاد می‌کنیم، نداشته باشیم. 

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: عدم بازاریابی و تبلیغات موثر برای سوغات، عدم آموزش و مهارت کافی فروشندگان و تولید کنندگان حوزه سوغات، مشکلات زنجیره تامین و توزیع سوغات، نبود حمایت‌های قانونی و مالی از هنرمندان صنایع‌دستی و صنعتگران، نبود مرکز تخصصی و یا بازارچه سوغات برای مشهد از جمله چالش‌هایی است که در این حوزه وجود دارد. 

وی با بیان اینکه فروش صنایع‌دستی با قیمتی که برای آنها در نظر گرفته می‌شود کار راحتی نیست و گردشگران به ویژه داخلی ترجیح می‌دهند که از مواد خوراکی به عنوان سوغات خریداری کنند و این امر باعث می‌شود تا ما در حوزه صنایع‌دستی بیش از دیگر محصولات ضعف داشته باشیم. ادامه داد: مورد دیگری که منجربه مشکلاتی در زمینه سوغات به خصوص صنایع‌دستی شده این است که کالا‌هایی به صورت قاچاق یا قانونی از چین وارد می‌شود و این خود به حوزه صنایع‌دستی در بازار مشهد نیز لطمه می‌زند. 

خدادادی اضافه کرد: اگر مکانی به عنوان بازارچه سوغات مشخص شود که تمامی محصولات در آن محل تجمیع شود؛ می‌توان از طریق هتل‌ها و آژانس‌ها تور‌هایی را به وجود آورد تا گردشگران و زائران در آن محل حضور پیدا کنند و خرید خود را انجام دهند؛ بنابراین تمامی این چالش‌ها و عوامل دست به دست هم می‌دهند تا مشهد نتواند آنطور که باید و شاید در این زمینه درآمدی کسب کند. 

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه تمامی عواملی که مطرح شد؛ هر کدام دارای متولیانی است که باید پای کار باشند تا این چالش‌ها برطرف شود، تصریح کرد: ما باید بازاریابی را به درستی فعال کنیم و اگر در هر حوزه‌ای تولیدات ملی را به نهایت خود برسانیم، اما نتوانیم آن را به فروش برسانیم فایده‌ای ندارد و هدف اصلی باید در راستای ایجاد بازار مناسب برای فروش کالا نیز باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->