بازدید سرزده حجت‌الاسلام پژمان‌فر از میدان‌بار سپاد مشهد (۲۴ بهمن ۱۴۰۳) | سیب‌زمینی در مشهد تا ۱۰ روز آینده ارزان خواهد شد عامل ریزش بازار ارز چه بود؟ (۲۴ بهمن ۱۴۰۳) هم نان، هم استقلال، هم آبادی! دلار در بازار جهانی عقب‌نشینی کرد (۲۴ بهمن ۱۴۰۳) سقف روزانه پرداخت رمزارز‌ها افزایش یافت + جزئیات (۲۴ بهمن ۱۴۰۳) دادستان کرمان:بازداشت سرپرست اردو مدرسه فرزانگان کرمان و پلمب یک مرکز معاینه فنی (۲۴ بهمن ۱۴۰۳) مبلغ واریزی کالابرگ الکترونیکی برای دهک‌های اول تا هفتم مشخص شد + زمان واریز قیمت جدید ارز‌های توافقی در مرکز مبادله امروز (۲۴ بهمن ۱۴۰۳) اعلام شد | دلار کاهشی شد وزیر جهاد کشاورزی: افزایش قیمت برنج ساختگی بوده است قطع سراسری دستگاه‌های نانینو در مشهد | علت چه بود؟ (۲۴ بهمن ۱۴۰۳) آغاز عرضه خودروهای سواری برای نخستین بار در حراج خرده‌فروشی اموال تملیکی + لینک ثبت‌نام اقبال سرمایه‌گذاران خارجی به خراسان رضوی قیمت طلای جهانی ریزشی شد (۲۴ بهمن ۱۴۰۳) قیمت بلیت هواپیمای تهران به مشهد در آستانه نیمه شعبان (۲۴ بهمن ۱۴۰۳) معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: ۱۰ درصد شرکت‌ها و واحد‌های فناور پارک‌های علم و فناوری در حوزه صنایع خلاق فعالیت می‌کنند ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و طلا (۲۴ بهمن ۱۴۰۳) | دلار کانال ۹۰ هزار تومان را از دست داد برگزاری رویداد تخصصی صنایع خلاق و فرهنگی پارک‌های علم و فناوری کشور در مشهد رتبه دوم خراسان رضوی در تعداد شرکت‌های صنایع خلاق پرداخت باقیمانده پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته۱۴۰۲ تا پایان هفته آینده (۲۴ بهمن ۱۴۰۳) معاون شرکت توانیر: علت ۲۰ درصد از ناترازی برق فعالیت ماینر‌ها است | این میزان ناترازی برق تا ۱۴۰۴ حل نمی‌شود سایه رکوردشکنی قیمت طلا بر بازار سهام | نوسانات بورس تا چه زمانی ادامه دارد؟ (۲۴ بهمن ۱۴۰۳) قیمت میوه و صیفی‌جات در میادین تره‌بار مشهد، امروز (۲۴ بهمن ۱۴۰۳) | نارنگی کیلویی چند؟ علت تعطیلی بورس‌ تهران در روز جاری چیست؟ (۲۴ بهمن ۱۴۰۳) ضرورت ورود دستگاه‌های امنیتی به نوسانات بازار ارز مدیریت خصوصی ایران‌خودرو، خودرو جدید تولید می‌کند + جزئیات زمان دقیق واریز کالابرگ الکترونیکی مشخص شد | مبلغ آن چقدر است؟
سرخط خبرها

«بازاریابی»؛ حلقه مفقوده عرضه سوغات در مشهد است

  • کد خبر: ۳۱۰۱۵۴
  • ۲۲ دی ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
«بازاریابی»؛ حلقه مفقوده عرضه سوغات در مشهد است
سوغات به عنوان نماد یک منطقه و مقصد گردشگری تلقی می‌شود که می‌تواند یادآور خاطرات سفر برای گردشگران نیز باشد. خرید سوغات؛ نه تنها یادگار تجربه سفر برای گردشگر است بلکه به نوعی جاذبه گردشگری نیز به شمار می‌رود که می‌تواند نمادی از فرهنگ و تاریخ آن مقصد گردشگری تلقی شود.

مینا گنجعلی خانی | شهرآرانیوز، سوغات یکی از مرسوم‌ترین رفتار‌های مشترک در میان گردشگران دنیاست که از اهمیت به سزایی برخوردار است و باید در خصوص ضعف‌هایی که در این زمینه وجود دارد راهکار‌های موثر از سوی دستگاه‌های اجرایی ارائه و سوغات مشهد سامان‌دهی شود. 

امید خدادادی، دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی در خصوص حلقه‌های مفقوده عرضه سوغات در مشهد اظهار کرد: کالا‌هایی که به عنوان سوغات در مشهد خریداری و مورد استفاده گردشگران و زائران قرار می‌گیرد شامل زعفران، زرشک، کشمش، آجیل، نبات، مُهر و تسبیح، فیروزه، سنگ‌های قیمتی، عطر، پوشاک، صنایع‌دستی و ... است. 

وی با اشاره به اینکه سوغات، حدود ۲۰ درصد از خرید هر گردشگر را به خود اختصاص می‌دهد، افزود: در زمینه سوغات عواملی وجود دارد که باعث می‌شود ما در حوزه برندینگ سوغات خاصی برای مشهد نداشته باشیم. ما در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان بسیار تلاش کردیم که این ضعف را جبران کنیم و تا حد زیادی انجام شد، اما کافی نیست؛ بنابراین این عوامل منجربه این می‌شود که تنوع و کیفیت مناسب را در برخی از محصولات که از آنها به عنوان سوغات یاد می‌کنیم، نداشته باشیم. 

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: عدم بازاریابی و تبلیغات موثر برای سوغات، عدم آموزش و مهارت کافی فروشندگان و تولید کنندگان حوزه سوغات، مشکلات زنجیره تامین و توزیع سوغات، نبود حمایت‌های قانونی و مالی از هنرمندان صنایع‌دستی و صنعتگران، نبود مرکز تخصصی و یا بازارچه سوغات برای مشهد از جمله چالش‌هایی است که در این حوزه وجود دارد. 

وی با بیان اینکه فروش صنایع‌دستی با قیمتی که برای آنها در نظر گرفته می‌شود کار راحتی نیست و گردشگران به ویژه داخلی ترجیح می‌دهند که از مواد خوراکی به عنوان سوغات خریداری کنند و این امر باعث می‌شود تا ما در حوزه صنایع‌دستی بیش از دیگر محصولات ضعف داشته باشیم. ادامه داد: مورد دیگری که منجربه مشکلاتی در زمینه سوغات به خصوص صنایع‌دستی شده این است که کالا‌هایی به صورت قاچاق یا قانونی از چین وارد می‌شود و این خود به حوزه صنایع‌دستی در بازار مشهد نیز لطمه می‌زند. 

خدادادی اضافه کرد: اگر مکانی به عنوان بازارچه سوغات مشخص شود که تمامی محصولات در آن محل تجمیع شود؛ می‌توان از طریق هتل‌ها و آژانس‌ها تور‌هایی را به وجود آورد تا گردشگران و زائران در آن محل حضور پیدا کنند و خرید خود را انجام دهند؛ بنابراین تمامی این چالش‌ها و عوامل دست به دست هم می‌دهند تا مشهد نتواند آنطور که باید و شاید در این زمینه درآمدی کسب کند. 

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه تمامی عواملی که مطرح شد؛ هر کدام دارای متولیانی است که باید پای کار باشند تا این چالش‌ها برطرف شود، تصریح کرد: ما باید بازاریابی را به درستی فعال کنیم و اگر در هر حوزه‌ای تولیدات ملی را به نهایت خود برسانیم، اما نتوانیم آن را به فروش برسانیم فایده‌ای ندارد و هدف اصلی باید در راستای ایجاد بازار مناسب برای فروش کالا نیز باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->