آخرین وضعیت بازار سکه و طلا | رشد اونس جهانی و اثر آن بر بازار داخل پرداخت کالابرگ به خردادماه ۱۴۰۴ می‌رسد؟ ویدئو| رئیس برنامه و بودجه: مطالبات گندم‌کاران تا ۱۰ روز دیگر پرداخت می‌شود ارزش بازار سرمایه در پایان اردیبهشت ۱۴۰۴ از ۱۳.۶ هزار همت عبور کرد انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث همچنان معطل سازمان امور مالیاتی شرط سنی برای دریافت پروانه کسب حذف شد رشد دو برابری اعتبارات استانی و ملی بودجه خراسان رضوی در سال ۱۴۰۴ سکه ۲ میلیون تومان گران شد (۱۵ خرداد ۱۴۰۴) واکنش سازمان بورس به معاملات مشکوک و دارندگان اطلاعات نهانی سهام خودروسازان امتیاز ویژه واردات کشنده برای رانندگان کامیون+ جزئیات بخشنامه نکات بهداشتی ذبح دام در عیدقربان | گوشت تازه نباید بلافاصله پس از ذبح دام مصرف شود ویدئو| خبر خوش رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بازنشستگان کشوری عملکرد مدیران صندوق‌های اهرمی زیر ذره بین سازمان بورس تدوین طرح دوفوریتی توسط نمایندگان مجلس برای حل مشکلات کامیون‌داران نصب برچسب بدمصرفی سردر واحدهای تجاری و بانک‌ها جزئیاتی از افزایش قطعی قیمت نان قیمت طلای جهانی امروز (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) افزایش یافت قیمت خودرو در بازار امروز (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) | یک خودرو ۹۰ میلیون تومان گران شد + جدول مزایای کارمندان بر اساس عملکردشان پرداخت می‌شود | ۳ دستگاه مشمول مشخص شد پرواز‌های فرودگاه امام (ره) امروز (چهارشنبه، ۱۴ خرداد ۱۴۰۴) ۵ ساعت توقف خواهند داشت ارزش معاملات صندوق‌های طلا در بازار سرمایه به ۱.۹ همت رسید ویدئو| توضیحات سخنگوی دولت درباره تاخیر در پرداخت کالابرگ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) عرضه خودرو در بورس کالا تنها راه حل برای رفع چالش قیمت گذاری خودرو مهم‌ترین اخبار بورسی کدال امروز (سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۴) فروش مکمل سوخت در جایگاه‌ها ممنوع شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز خودرو (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | بازار خودرو در مسیر جهش قرار گرفت؟ بررسی قیمت آیفون‌های پرفروش در مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) قیمت کارخانه محصولات مدیران خودرو ویژه خرداد ۱۴۰۴ اعلام شد میادین تره‌بار مشهد، فردا (چهارشنبه، ۱۴ خرداد ۱۴۰۴) تعطیل است
سرخط خبرها

«بازاریابی»؛ حلقه مفقوده عرضه سوغات در مشهد است

  • کد خبر: ۳۱۰۱۵۴
  • ۲۲ دی ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
«بازاریابی»؛ حلقه مفقوده عرضه سوغات در مشهد است
سوغات به عنوان نماد یک منطقه و مقصد گردشگری تلقی می‌شود که می‌تواند یادآور خاطرات سفر برای گردشگران نیز باشد. خرید سوغات؛ نه تنها یادگار تجربه سفر برای گردشگر است بلکه به نوعی جاذبه گردشگری نیز به شمار می‌رود که می‌تواند نمادی از فرهنگ و تاریخ آن مقصد گردشگری تلقی شود.

مینا گنجعلی خانی | شهرآرانیوز، سوغات یکی از مرسوم‌ترین رفتار‌های مشترک در میان گردشگران دنیاست که از اهمیت به سزایی برخوردار است و باید در خصوص ضعف‌هایی که در این زمینه وجود دارد راهکار‌های موثر از سوی دستگاه‌های اجرایی ارائه و سوغات مشهد سامان‌دهی شود. 

امید خدادادی، دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی در خصوص حلقه‌های مفقوده عرضه سوغات در مشهد اظهار کرد: کالا‌هایی که به عنوان سوغات در مشهد خریداری و مورد استفاده گردشگران و زائران قرار می‌گیرد شامل زعفران، زرشک، کشمش، آجیل، نبات، مُهر و تسبیح، فیروزه، سنگ‌های قیمتی، عطر، پوشاک، صنایع‌دستی و ... است. 

وی با اشاره به اینکه سوغات، حدود ۲۰ درصد از خرید هر گردشگر را به خود اختصاص می‌دهد، افزود: در زمینه سوغات عواملی وجود دارد که باعث می‌شود ما در حوزه برندینگ سوغات خاصی برای مشهد نداشته باشیم. ما در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان بسیار تلاش کردیم که این ضعف را جبران کنیم و تا حد زیادی انجام شد، اما کافی نیست؛ بنابراین این عوامل منجربه این می‌شود که تنوع و کیفیت مناسب را در برخی از محصولات که از آنها به عنوان سوغات یاد می‌کنیم، نداشته باشیم. 

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: عدم بازاریابی و تبلیغات موثر برای سوغات، عدم آموزش و مهارت کافی فروشندگان و تولید کنندگان حوزه سوغات، مشکلات زنجیره تامین و توزیع سوغات، نبود حمایت‌های قانونی و مالی از هنرمندان صنایع‌دستی و صنعتگران، نبود مرکز تخصصی و یا بازارچه سوغات برای مشهد از جمله چالش‌هایی است که در این حوزه وجود دارد. 

وی با بیان اینکه فروش صنایع‌دستی با قیمتی که برای آنها در نظر گرفته می‌شود کار راحتی نیست و گردشگران به ویژه داخلی ترجیح می‌دهند که از مواد خوراکی به عنوان سوغات خریداری کنند و این امر باعث می‌شود تا ما در حوزه صنایع‌دستی بیش از دیگر محصولات ضعف داشته باشیم. ادامه داد: مورد دیگری که منجربه مشکلاتی در زمینه سوغات به خصوص صنایع‌دستی شده این است که کالا‌هایی به صورت قاچاق یا قانونی از چین وارد می‌شود و این خود به حوزه صنایع‌دستی در بازار مشهد نیز لطمه می‌زند. 

خدادادی اضافه کرد: اگر مکانی به عنوان بازارچه سوغات مشخص شود که تمامی محصولات در آن محل تجمیع شود؛ می‌توان از طریق هتل‌ها و آژانس‌ها تور‌هایی را به وجود آورد تا گردشگران و زائران در آن محل حضور پیدا کنند و خرید خود را انجام دهند؛ بنابراین تمامی این چالش‌ها و عوامل دست به دست هم می‌دهند تا مشهد نتواند آنطور که باید و شاید در این زمینه درآمدی کسب کند. 

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه تمامی عواملی که مطرح شد؛ هر کدام دارای متولیانی است که باید پای کار باشند تا این چالش‌ها برطرف شود، تصریح کرد: ما باید بازاریابی را به درستی فعال کنیم و اگر در هر حوزه‌ای تولیدات ملی را به نهایت خود برسانیم، اما نتوانیم آن را به فروش برسانیم فایده‌ای ندارد و هدف اصلی باید در راستای ایجاد بازار مناسب برای فروش کالا نیز باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->