علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

مدارس هیات‌ امنایی مجاز به دریافت شهریه نیستند

  • کد خبر: ۳۱۰۲۲
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
مدارس هیات‌ امنایی مجاز به دریافت شهریه نیستند
مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش: تنها هزینه فوق برنامه دریافت خواهد شد و چیزی به اسم شهریه در مدارس هیئت امنایی نداریم.
به گزارش شهرآرانیوز، رسول پاپایی با اشاره به ثبت نام مدارس هیئت امنایی گفت: مدارس هیئت امنایی ماهیتی کاملا دولتی دارند و بخشنامه ثبت نام مدارس دولتی برای مدارس هیئت امنایی نیز قابل تسری است.

وی افزود:مدارس هیئت امنایی مجاز به دریافت هیچ گونه وجهی هنگام ثبت نام نیستند.

مدیرکل امور شورا‌ها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه البته با توجه به اینکه مدیریت مدرسه به روش هیئت امنایی یک مدیریت مبتنی بر مشارکت و سبکی از مدیریت مشارکت محور است، معمولا هیئت امنا فعالیت‌های فوق برنامه طراحی می‌کنند گفت: اولیاء با علم به اینکه در این مدارس فعالیت‌هایی تحت عنوان فوق برنامه به صورت اختیاری تشکیل می‌شود علاقه‌مند به شرکت فرزندانشان در این کلاس‌ها هستند.

پاپایی افزود: جزئیات فوق‌برنامه‌ها به اطلاع اولیاء می‌رسد و تنها هزینه فوق برنامه دریافت می‌شود و چیزی به اسم شهریه در مدارس هیئت امنایی نداریم.

وی با بیان اینکه نرخ فوق برنامه‌ها یکسان نیست گفت: هیئت امنای هر مدرسه برنامه را تنظیم و مصوب می‌کند. مدارس برنامه عمل دارند و شورای آموزش و پرورش منطقه یا استان هزینه و نرخ فوق برنامه را با توجه به جغرافیا و اقتصاد آن ناحیه اعلام می‌کند. در واقع هر شهرستان هزینه فوق برنامه را با توجه به شرایط بومی تعیین می‌کند که رقم بالایی نیست.

مدیرکل امور شورا‌ها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: سال گذشته نرخ فوق برنامه در برخی استان‌ها ۱۰۰ هزار تومان بود و در کلانشهری مانند تهران برای متوسطه دوم در نهایت دو میلیون تومان تعیین شد؛ بنابراین هزینه فوق برنامه یک رقم واحد کشوری ندارد و مدرسه محور است.

پاپایی درباره بازگشت شهریه در ایام کرونا و تعطیلی مدارس اظهار کرد: رقم و هزینه فوق برنامه پایین است، در دوران تعطیلی مدارس، تقریبا ۲۰ درصد فوق برنامه‌ها باقی مانده بود. تصمیم گیری در این باره مانند سایر مدارس دولتی در اختیار شورای مدرسه قرار داده شد که اگر فعالیت فوق برنامه ناقص مانده در تعامل با اولیاء آن را حل کنند.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->