نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

سرنوشت لیگ در مشهد رقم خورد

  • کد خبر: ۳۱۰۷
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
سرنوشت لیگ در مشهد رقم خورد
مراسم قرعه کشی نوزدهمین دوره لیگ برتر روز گذشته در تالار شهر برگزار شد

آیین‌ قرعه‌کشی نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور برای اولین‌بار در تاریخ این بازی‌ها در خارج از تهران برگزار شد و مشهد میزبان این برنامه بود. مراسمی که با توجه به مشخص‌نبودن زمان شروع لیگ برتر پس از کش‌وقوس‌های فراوان، میزبانی‌اش به مشهد رسید و با همت هیئت فوتبال خراسان رضوی این مراسم در تالار شهر مشهد برگزار شد. قرعه‌های بخت و اقبال 16 تیم حاضر در بالاترین سطح فوتبال کشور از 7 استان در جوار بارگاه امام مهربانی‌ها از گوی سرنوشت بیرون آمد و تیم‌ها حریفان خود و مسیر رستگاری یا ناکامی در فصل پیش‌روی فوتبال لیگ برتر را شناختند؛ مراسمی که برگزاری‌اش در خارج از تهران خود سوژه داغی برای یک تغییر بود که مرور جزئیات و حواشی آن خالی از لطف نیست.

آنتن زنده و شروعی متفاوت
پخش زنده مراسم قرعه‌کشی نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال از شبکه ورزش، تکاپوی خاصی را در اطراف سالن برگزاری برنامه به وجود آورده بود؛ از رفت‌وآمد واحد‌های سیار صداوسیما تا کنترل‌های امنیتی برای برگزاری هر‌چه‌بهتر برنامه. دراین‌بین حضور چهره‌های فوتبالی در تالار شهر مشهد هم علاقه‌مندان را با وجود آنکه ورود برای عموم مردم آزاد نبود، به محل برگزاری مراسم کشانده بود تا اگر فرصتی پیش آمد، در ورود‌وخروج‌ها با چهره محبوبشان سلفی بگیرند و عکسی به یادگار بگذارند. اما دراین‌میان اتفاق خوب در شروع آیین قرعه‌کشی رقم خورد؛ جایی که یک کلیپ متفاوت با معرفی مشهد به‌عنوان میزبان این مراسم، پخش شد. در این ویدئو پسربچه فوتبالیستی با شعار «مشهد، شهر امید و زندگی» بر روی پیراهنش، در نقاط مختلف شهر مشهد که به‌نوعی گردشگری شهر بهشت را هم تداعی‌کننده بود، با توپ فوتبال روپایی زد و دست آخر، روپایی‌زنان به داخل سالن محل برگزاری مراسم آمد؛ اتفاقی که با تشویق حاضران در سالن همراه شد. پسربچه فوتبالیست، روپایی‌زنان توپ را به خداداد عزیزی رساند تا غزال تیزپای فوتبال ایران توپ‌به‌دست به روی صحنه برود و رسما آیین قرعه‌کشی لیگ برتر نوزدهم را آغاز کند.

سورپرایزی که واقع نشد!
خداداد عزیزی قرار بود سورپرایز ویژه مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر باشد، اما این‌طور نشد. چهره محبوب فوتبال مشهد که پیش از شروع برنامه به‌عنوان مجری در رسانه‌ها معرفی شده بود چندی است که سابقه حضوری پُررنگ در برنامه‌های تلویزیونی دارد و خودش هم بدش نمی‌آمد اجرا در یک برنامه زنده تلویزیونی را تجربه کند. باوجود‌این، عزیزی روی صحنه آیین قرعه‌کشی لیگ برتر نوزدهم چیزی نبود که از او انتظار می‌رفت و عنان کار را به سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ، سپرد! اتفاقی که نشان داد کار اجرا در برنامه زنده تلویزیونی هنوز نکات ریز و درشتی دارد که عزیزی برای درخشیدن در این عرصه هنوز آن‌ها را نشناخته است.

اعداد متناظر و گیج‌شدن سالن
بعد از صحبت‌های ابتدایی احسان اصولی، رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی، به‌عنوان میزبان مراسم و روی‌سن‌آمدن مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، و تأکید بر این مسئله که لیگ تا زمان استانداردسازی ورزشگاه‌ها آغاز نمی‌شود، نوبت به شروع آیین قرعه‌کشی و توضیحات چگونگی این قرعه‌کشی رسید. چگونگی برگزاری قرعه‌کشی از زبان فتاحی و استفاده از عبارت «اعداد متناظر»، بدون توضیح چیستی این عبارت و فرمول آن، موجب گیج‌شدن بیشتر حاضران در سالن شد که البته با سرعت بالای برداشتن قرعه‌ها، این گیجی بیشتر هم شد!

دوستان مشهدی خداداد و یک دعوت عجیب!
رضا عنایتی و حسین بادامکی، بازیکنان مشهدی اسبق سرخابی‌های پایتخت، در این مراسم به‌عنوان یاران خداداد عزیزی به روی صحنه آمدند و قرعه‌ها را از گوی‌ها درآوردند. تسلط عنایتی و بادامکی روی سن کمی از ضعف اجرای عزیزی کاست؛ اما دراین‌میان دعوت عجیب خداداد از رضا ناصحی برای برداشتن قرعه‌ 4 تیم با اعداد غیرمتناظر که نام شهرخودرو هم در میان آن‌ها بود، از شگفتی‌های مراسم به حساب می‌آمد. دعوت هماهنگ‌نشده‌ای که با چهره درهم ناصحی، کاپیتان سابق شهرخودرو، که به‌تازگی از این تیم جدا شده است، منجر شد. ناصحی هنگام بازکردن قرعه و مواجه‌شدن با نام «شهرخودرو» رو به خداداد عزیزی کرد و لبخند معناداری زد. حاضران در سالن هم بعد از خواندن نام شهرخودرو و مشخص‌شدن بازی‌های این تیم، خیلی بیشتر از زمان اعلام نام سرخابی‌های پایتخت سوت و کف زدند.

اذان و اجرای نیمه‌تمام
هم‌زمانی دقایق پایانی برنامه با اذان مغرب به افق مشهد، یکی از اتفاق‌هایی بود که مسئولان برگزاری مراسم را غافل‌گیر کرد؛ تاجایی‌که اجرای محسن میرزازاده، خواننده مشهور خراسانی، زمانی انجام شد که مراسم قرعه‌کشی تمام شده بود و خیلی‌ها رفته بودند. همچنین قرار بود در این مراسم تندیس‌هایی برای تقدیربه برخی افراد که معلوم نیست چه کسانی بودند! اعطا شود؛ ولی شلوغی برنامه و به‌هم‌ریختگی‌ها باعث شد این اتفاق نیفتد.

خلیلی با بادیگارد رفت!
بعد از پایان مراسم قرعه‌کشی، محسن خلیلی، سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس، که به نمایندگی از این باشگاه به مشهد آمده بود تا در مراسم حاضر باشد، با هجوم علاقه‌مندان برای عکس یادگاری و امضا روبه‌رو شد؛ هجومی که سبب شد بادیگاردهای حاضر در سالن، برای حفظ امنیت خلیلی، او را تا خارج از سالن اسکورت کنند. این درحالی بود که جواد زرینچه، سرپرست استقلال و پیش‌کسوت کهنه‌کار آبی‌های پایتخت، شاید به‌خاطر آنکه نسل جوان کمتر او را به‌خاطر دارند، کمتر با مشکل مواجه شد و عکس‌های یادگاری با او کمتر از خلیلی بود. رضا عنایتی، حسین بادامکی و خداداد عزیزی هم در پایان مراسم با هجوم علاقه‌مندان برای عکس یادگاری در اطراف سن و حتی در سالن خروجی رو‌به‌رو شدند.

قرعه خوب برای مردان شهرخودرو
میزبانی مشهد از مراسم قرعه‌کشی نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال جام خلیج همیشه فارس، برای نماینده استان خوش‌یمن بود؛ قرعه خوبی که ازسوی پیش‌کسوتان فوتبال مشهد برای تیم شهرخودرو از گوی‌های سرنوشت بیرون آمد، نشان می‌دهد تیم مشهد در 5 هفته ابتدایی لااقل روی کاغذ بازی‌های آسان‌تری دارد و اولین محک خیلی جدی شاگردان یحیی، بازی هفته ششم مقابل پرسپولیس کالدرون در ورزشگاه امام‌رضا(ع) است. جواد وطن‌خواه، مدیرعامل شهرخودرو، بعد از مراسم قرعه‌کشی درباره قرعه تیمش گفت: اینکه بازی اول میهمان هستیم، خوب است. به میهمانی در بازی شروع لیگ، راضی هستیم. پیکان هم تیم خوبی است و بازی سختی را در پیش خواهیم داشت. وی افزود: قرعه‌کشی لیگ برتر نشانه خوبی است که به‌زودی لیگ نوزدهم آغاز شود و ما این را به فال نیک می‌گیریم. ورزشگاه امام‌رضا(ع) یکی از استادیوم‌هایی است که مشکلی برای برگزاری مسابقات لیگ برتر ندارد و ما این مسئله را به سازمان لیگ اعلام کرده‌ایم. شهرخودرویی‌ها بر اساس قرعه، هفته ششم در مشهد میزبان پرسپولیس هستند و هفته سیزدهم هم در تهران میهمان استقلال خواهند بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->