تکمیل ظرفیت ۵۵ درصدی مراکز اقامتی مشهدالرضا(ع) در دهه کرامت ۱۴۰۴ رضایت ۸۵ درصدی مردم از بوستان‌های شهر مشهد «مصطفی شریف» به عنوان مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد‌مقدس منصوب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) دیدار شهردار مشهد مقدس با کاتب بزرگ‌ترین قرآن هنری جهان افزایش ساعت سرویس‌دهی خط ۳ قطارشهری مشهد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) افزایش ۷۲ تنی زباله مشهد در روز پنجشنبه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) | ۲ هزار و ۲۳۲ تن زباله جمع‌آوری شد رفع گره ترافیکی چندساله ابتدای خیابان پنجتن مشهد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) مشهدالرضا (ع)، پیشگام در مسیر تحقق شعار سال ۱۴۰۴ رکورد بازدید از نمایشگاه گل و گیاه مشهد شکست | ثبت حدود ۷۰ هزار بازدیدکننده غرق‌شدن پسربچه ۴ساله در یک استخر ذخیره آب در حاشیه شهر مشهد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) تصویب طرح دوفوریتی حمایت از کارکنان شهرداری‌ها با پیگیری شورای عالی استان‌ها تبدیل ایست‌کار‌های شهرداری مشهد به الگوی ملی کیفیت هوای مشهد امروز در شرایط سالم قرار گرفت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) برای اولین بار، یک زن رئیس جدید MI۶ خواهد شد نصب سیستم‌های هوشمند ترافیکی با اعتباری بالغ بر ۹۸۱ میلیارد ریال در معابر شهری مشهد جزئیات جدید از پروژه هزار و ۷۷ واحدی مسکن در خراسان رضوی | سرپناهی برای محرومان ثبات‌نداشتن قیمت خرید گل‌محمدی از چالش‌های مهم تولید این محصول است عراقچی در دیدار با آل‌ثانی، بر همکاری منطقه‌ای برای حمایت از فلسطین تأکید کرد آغاز جلسه علنی مجلس | ادامه بررسی لایحه نظام جامع باشگاه‌داری در دستور (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) عراقچی: تصمیمات سوئد قابل توجیه نیست
سرخط خبرها

تکمیل خط ۲ مترو مشهد با بهره‌برداری از ایستگاه «سلامت» تا پایان ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۳۱۱۸۳۶
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
تکمیل خط ۲ مترو مشهد با بهره‌برداری از ایستگاه «سلامت» تا پایان ۱۴۰۳
آخرین ایستگاه خط ۲ قطارشهری مشهد با پیشرفت ۸۸‌درصدی، تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
مهدی عسکری
خبرنگار مهدی عسکری

به گزارش شهرآرانیوز؛ دوم اسفند سال ۱۳۹۵ بود که فاز اول خط‌۲ قطار‌شهری مشهد، با حضور مسئولان ملی و محلی و با شش ایستگاه از خیابان طبرسی تا میدان شهدا افتتاح شد و روز بعد از آن، نیز سرویس‌دهی عمومی این خط آغاز شد تا مشهد، همچنان که انتظارش می‌رفت، کماکان در راه‌اندازی مگاپروژه خط‌۲ قطار‌شهری، بعد از تهران، سرآمد کل کشور باشد.

کمتر از سه سال بعد و در ۱۸‌مرداد سال ۱۳۹۸ نیز فاز دوم خط‌۲ قطارشهری مشهد از میدان شریعتی تا ایستگاه شهید کاوه با حضور مسئولان ملی و محلی به بهره‌برداری رسید تا سرعت توسعه خطوط مترو مشهد باز هم مثال بارزی از کارآمدی و توانمندی مدیریت شهری مشهد باشد. هر‌چند با تمرکز بر روی عملیات اجرایی خط‌۳ و سپس حفاری بخشی از خط‌۴ مترو مشهد، سرعت تکمیل ایستگاه پایانی خط‌۲ مترو (ایستگاه سلامت) در دوره‌های گذشته مدیریت شهری با کندی پیش رفت، در دوره اخیر و با دستور شهردار مشهد و همراهی شورای‌اسلامی شهر، تکمیل ایستگاه پایانی خط‌۲ مترو سرعت گرفت تا با تأکید مسئولان، انتهای سال، آغاز خدمت‌رسانی ایستگاه سلامت به زائران و مجاوران باشد.

برای اطلاع‌رسانی درباره آخرین وضعیت ایستگاه سلامت خط ۲، مدیرعامل قطارشهری مشهد اعلام کرد: اکنون فضای آسانسور، شفت‌های پله فرار و شفت‌های هوا، مراحل پایانی عملیات عمرانی را طی می‌کنند.

پیشرفت ۸۸‌درصدی ایستگاه سلامت

کیانوش کیامرز در گفت‌و‌گو با شهرآرا افزود: مسیر دسترسی دوم هم که در حال ساخت است، عملا سرویس‌دهی به پروژه‌های دیگر را که در آینده و در پیرامون ایستگاه ساخته خواهند شد، عهده‌دار خواهد بود.

وی ادامه داد: با‌توجه‌به گودبرداری انجام‌شده، پارکینگ زیرسطحی به‌عنوان پارک‌سوار و پروژه‌های اداری و تجاری نیز در تراز روی سطح زمین و پیرامون ایستگاه ساخته خواهند شد.

مدیرعامل شرکت قطار‌شهری مشهد درباره میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه نیز بیان کرد: پیشرفت فیزیکی ایستگاه سلامت به ۸۸‌درصد رسیده است و عملیات باقی‌مانده در دو ماه آینده تمام و بهره‌برداری اولیه انجام خواهد شد.

ایستگاهی با ۱۴ پله‌برقی و ۴ آسانسور

وی با بیان اینکه ورودی اصلی ایستگاه از مجاورت بولوار شهید فکوری است، گفت: ایستگاه سلامت دارای چهارده پله‌برقی و چهار آسانسور است که در فاز اول، ایستگاه با شش پله‌برقی افتتاح خواهد شد و به‌مرور سایر قسمت‌ها هم وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند.

کیامرز با توضیح جزئیات بیشتری از ایستگاه سلامت خط‌۲ قطار‌شهری مشهد بیان کرد: تأسیسات مکانیکال اجرا شده و زیرسازی سقف کاذب هم در حال اجراست. ورق‌های کامپوزیت و سیستم‌های روشنایی هم آخرین مراحل نصب را طی می‌کنند. اتاق‌های بلیت‌فروشی، مسئول ایستگاه، حراست، مانیتورینگ و‌... نیز جانمایی شده است.

سکوی ایستگاه در مرحله نازک‌کاری

اما اینکه آیا در ایستگاه آخر خط‌۲ قطار‌شهری، همانند ایستگاه آخر خط‌یک، شاهد دور زدن قطار‌ها خواهیم بود یا اینکه صرفا تعویض ریل انجام می‌شود، پرسشی است که کیامرز در پاسخ به آن اعلام کرد: قطار بعد از تخلیه مسافر در ایستگاه آخر وارد یک پارکینگ سیصدمتری در انتهای ایستگاه می‌شود تا هم «استندبای» انجام شود، هم تعویض سکو صورت گیرد.

وی افزود: سکوی ایستگاه اکنون به عملیات نازک‌کاری رسیده و نصب سیستم روشنایی و چراغ‌ها نیز به انتها رسیده است و در مجموع، تنها خرده‌کاری در سکوی ایستگاه باقی مانده است که طی ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه خط‌۲ قطار‌شهری مشهد از نظر رعایت الگو‌های پدافند غیرعامل یکی از مهم‌ترین خطوط مترویی در کشور است، بیان کرد: خط‌۲ با اتصال شهرک سلامت به بیمارستان قائم (عج) و بیمارستان امام‌رضا (ع) و در ادامه ارتباط با خط‌یک و فرودگاه مشهد، از لحاظ بحث پدافندی و پشتیبانی درمانی در زمان بحران هم مسیر خوب و ایمنی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->