وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها
سرخط خبرها

شش اثر علمی-تخیلی به دور نهایی جایزه آرتور سی کلارک راه یافتند

  • کد خبر: ۳۱۱۱۴
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
شش اثر علمی-تخیلی به دور نهایی جایزه  آرتور سی کلارک راه یافتند
با انتشار فهرست نهایی جایزه ادبیات علمی تخیلی آرتور سی کلارک ۶ فینالیست این رقابت در سال ۲۰۲۰ معرفی شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ لیست کوتاه نامزدهای دریافت سی‌وچهارمین جایزه ادبی آرتور سی. کلارک برای ادبیات علمی تخیلی منتشر شد.

 

شش اثر علمی تخیلی در این لیست حضور دارند:

«شهری در میان شب» نوشته چارلی جین اندرس چاپ شده توسط تایتان

«جوخه نور» نوشته کامرون هرلی منتشر شده توسط انگری روبات

«خاطره‌ای به نام امپراتوری» نوشته آرکیدی مارتین منتشر شده توسط تور

«جریان قدیمی» نوشته ناموالی سرپل منتشر شده توسط هوگارت

«قفس ارواح» نوشته ادرین چایکوفسکی منتشر شده توسط هد آف زوس

و در نهایت «آخرین فضانورد» نوشته دیوید ولینگتون منتشر شده توسط اوربیت.

 

تام هانتر، مدیر جایزه آرتور سی. کلارک، در بیانیه‌ای گفت: «بعد از گوش کردن به صحبت‌های اعضای امسال هیات داوران، دوباره یاد عمق اشتیاق و قدرتی افتادم که می‌تواند جامعه نویسندگان علمی تخیلی ما را متحد کند و چیزی که از نظر من در انتخاب‌های هیات داوران امسال بارز است، حس عشق مشترک برای این ژانر است. در میان آثار انتخاب شده تم‌های موضوعی آشنایی داریم، از نخستین ارتباط و استعمار گرفته تا نابودی جنگ و پایان جهان؛ اما تمام این تم‌ها در حالی مورد استفاده قرار گرفته‌اند که تمرکز روی آینده ژانر علمی تخیلی و همچنین تاریخچه طولانی‌مدت آن بوده است.»

 

اندرو ام. باتلر، رییس هیات داوران، هم اضافه کرد: «وقتی این نیم دو جین کتاب را انتخاب کردیم این حس را داشت که انگار واقعاً وسط رمان‌ها حضور داریم. این نخستین ملاقات مجازی ما برای انتخاب لیست کوتاه بود. به نظرم اعضای هیات داوران مجموعه‌ای از رمان‌های فوق‌العاده را انتخاب کرده‌اند. در این وهله هر یک از این شش کتاب می‌تواند برنده باشد.»

 

اعضای هیئت داوران شامل استوارت هاتستون و السدر استوارت از انجمن ادبیات علمی تخیلی بریتانیا، کریس پاک و فرح مندلسان از بنیاد ادبیات علمی تخیلی و رایان درینک‌واتر از فستیوال فیلم علمی تخیلی لندن می‌شوند.

 

امسال ۱۲۲ عنوان صلاحیت شرکت در رقابت را پیدا کردند که از میان آن‌ها شش عنوان برای لیست کوتاه انتخاب شد. برنده در سپتامبر معرفی می‌شود و تاریخ دقیق اعلام هنوز مشخص نیست.

 

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->