انتقال مهدکودک‌ها به آموزش و پرورش اتفاق موفقیت‌آمیزی نبود زباله‌هایی که زباله نیستند | درباره مواد بازیافتی که معمولاً به سطل زباله انداخته می‌شوند غذا‌های اقتصادی، خوب یا بد؟ مرجان‌های خلیج فارس احیا شدند رئیس سازمان محیط زیست: موضوع گردوغبار سرخس در دستورکار ماست + فیلم سند طرح جنگل‌داری اجتماعی در حوزه زاگرس تدوین شد تجهیز محیط‌بانان تهران در دستور کار قرار گرفت مرجعیت کنوانسیون تنوع زیستی به محیط زیست واگذار شد تلاش آموزش و پرورش برای رتبه بندی کادر اداری مدارس امتیاز جدید برای هنرستانی‌ها | هنرستان‌ها می‌توانند از مراکز فنی‌‌وحرفه‌ای، رایگان استفاده کنند نایب‌رئیس مجلس به تغییر ساعت شروع مدارس اعتراض کرد مهارت معلمان آموزش خانواده باید بازنگری شود هشدار جدی: اشتباهات مرگبار در مصرف مسکن‌ها و راه‌های پیشگیری فعالیت ستاد احیای دریاچه ارومیه با محوریت معاون اول رئیس جمهور پرداخت هزار میلیارد تومان برای تأمین منابع شیرخشک در دستورکار قرار گرفت فرود ایران به چاله جمعیتی؛ کاهش نرخ باروری به زیر ۱.۳۶ و سالمندی ۲۶ درصدی تا ۱۴۳۰ | هشدار مدیر جمعیت مشهد: بدون اقدام فوری، جبران کاهش جمعیت بیش از ۱۰۰ سال زمان می‌برد! انتقاد نماینده مجلس از بلاتکلیفی آزمون کیفیت‌بخشی معلمان وام، طلا و ارز؛ ۳ حربه وسوسه‌انگیز کلاهبرداران سایبری پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (چهارشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) | اوج گرما در مشهد بیش از ۷ میلیون گردشگر خارجی در سال ۱۴۰۳ به ایران وارد شدند هدف‌گذاری ساخت ۵ هزار واحد خوابگاهی متأهلی در هر سال رأی پرونده قتل داریوش مهرجویی تأیید شد یک بام و دو هوای مصوبات کشوری در خراسان رضوی باران نیامد؛ مشهد خشک‌تر از همیشه درمانگاه جهادی شهید رئیسی در مشهد افتتاح شد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) شروع مدرسه از ۶ صبح! | چالش‌های یک سیاست اضطراری ارسال لیست بیمه تأمین‌اجتماعی در روز‌های پنجشنبه هم امکان‌پذیر است اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۴ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) استاندار خراسان رضوی خبر داد: بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در اکتشاف معادن اطلاعیه وزارت بهداشت درباره آمار مرگ‌ومیر کودکان بر اثر آلودگی هوا
سرخط خبرها

وزارت علوم و سنجش چه پیشنهادی برای تاثیر پایه دوازدهم در آزمون سراسری دارد؟

  • کد خبر: ۳۱۳۰۰۱
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱
وزارت علوم و سنجش چه پیشنهادی برای تاثیر پایه دوازدهم در آزمون سراسری دارد؟
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات ارائه پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش کشور درباره تأثیر مثبت پایه دوازدهم در آزمون سراسری را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر رضا محمدی با اشاره به سیاست اعلام شده شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر مشارکت همه ذی‌نفعان و توجه به نظرات متولیان اصلی نظام آموزشی در اصلاح شیوه برگزاری آزمون سراسری، گفت: سازمان سنجش آموزش کشور ۲۳ مهر ماه پیشنهاد رسمی خود را مبنی بر تأثیر مثبت با اولویت پایه دوازدهم در آزمون سراسری برای دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال و در اواخر آبان ماه نیز همین پیشنهاد را در قالب گزارش کارشناسی ارائه کرده است و در واقع این پیشنهاد با دو مکاتبه رسمی به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شده است. با توجه به عدم تغییر سیاست سازمان در این خصوص نیازی به مکاتبه مجدد برای تأکید موارد بالا احساس نشد.

وی افزود: بر اساس ساز و کاری که شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اخذ نظرات نمایندگان نهاد‌های ذی‌صلاح، متخصصان و کارشناسان حوزه آموزش عالی در نظر گرفته بود نظرات در جلسات کارشناسی ستاد‌های علم و فناوری و تعلیم و تربیت شورا اخذ شد و پیشنهادات کارشناسی سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دی ماه در این جلسات مطرح و پیشنهاد شد تأثیر سوابق تحصیلی به صورت تأثیر مثبت پایه دوازدهم لحاظ شود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به حضور در جلسه اخیر ستاد‌های علم و فناوری و تعلیم و تربیت، گفت: در این جلسه به دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کردیم که علاوه بر سه طرحی که همواره در شورا مطرح می‌شود طرح کارشناسی چهارم نیز در دستور کار قرار گیرد که اگرچه با واکنش منفی اولیه مواجه شد ولی بعد از توضیحات تکمیلی عنوان شد که سازمان سنجش در این زمینه نگران نباشد و نظرات و طرح پیشنهادی این سازمان نیز در صحن شورا مطرح می‌شود.

وی با اشاره به گزارش کارشناسی ارائه شده سازمان سنجش آموزش کشور در مورد تأثیر سوابق تحصیلی بر چگونگی دسترسی دهک‌های پایین و محروم، گفت: علی‌رغم ارائه این گزارش و پیشنهاد شفاف سازمان سنجش به نمایندگی از وزارت علوم مبنی بر تأثیر سوابق تحصیلی به صورت تأثیر مثبت پایه دوازدهم به میزان حداکثر ۳۵ درصد، این پیشنهاد در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح نشد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد: پیشنهاد سازمان سنجش مبنی بر اعتبار یک ساله آزمون سراسری و برگزاری آزمون سراسری در یک نوبت در جلسه مشترک ستاد‌های علم و فناوری و تعلیم و تربیت شورا مطرح و با اجماع پذیرفته شد، اما پیشنهاد اول و مهم تأثیر مثبت پایه دوازدهم به میزان حداکثر ۳۵ درصد مطرح نشده است.

دکتر محمدی با اشاره به مطالعات انجام شده و داده‌ها و اطلاعات آزمون سراسری، گفت: با توجه به تنوع مدارس و نابرابری آموزشی در کشور که قابل مشاهده است پیشنهاد مشخص این است که تا زمان برقراری عدالت نسبی، تأثیر سوابق تحصیلی به صورت مثبت لحاظ شود، زیرا داده‌ها و اطلاعات آزمون سراسری نشان می‌دهد که تأثیر قطعی سوابق تحصیلی باعث شده است که مناطق برخوردار و دهک‌های درآمدی بالا از این تأثیر منتفع شوند.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان یک کارشناس نظام آموزشی تأکید می‌کنم که تا زمانی که حداقل دسترسی یکسان به امکانات آموزشی در سراسر کشور فراهم نشود تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری موجب افزایش شکاف و نابرابری و کاهش دسترسی دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار به فرصت‌های تحصیلی در آموزش عالی می‌شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->