آن روی سکه بحران زمان پرداخت حقوق معلمان حق‌التدریس نزدیک است آمادگی خدمت‌رسانی هتل لاله تهران به آسیب‌دیدگان در جنگ ۱۲ روزه وزیر آموزش و پرورش: در هیچ شرایطی آموزش را ترک نخواهیم کرد + فیلم چگونه فوق العاده ویژه حقوق خود را حساب کنیم؟  اهتزاز پرچم‌های متبرک حرم‌های مطهر ائمه‌اطهار(ع) در جمع معلولان ذهنی + عکس و فیلم احتمال برگزاری یک نشست با موضوع بازنشستگان تامین اجتماعی و تصمیم‌گیری در مورد معوقات فروردین ۱۴۰۴ ابتلا به یک بیماری آزاردهنده از طریق حیوانات خانگی آیا زمان پرداخت معوقات حقوق فروردین ماه ۱۴۰۴ بازنشستگان تأمین اجتماعی مشخص شده است؟ تحویل ۲۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌های مشهد نصب دکل مخابراتی در سایت مرکز تحقیقات یوزپلنگ آسیایی «توران» آخرین اخبار از وضعیت پرونده قتل امیرمحمد خالقی (۱۱ تیر ۱۴۰۴) توصیه‌هایی برای انتقال اضطراری آثار تاریخی در تهدیدات جنگی هشدار یونسکو به رژیم صهیونیستی درمورد آثار تاریخی ایران جذب داوطلب در ستاد مردمی جنگ جامعه پزشکی خراسان رضوی احداث ۱۱۰ فضای آموزشی با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در کرمانشاه صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در خراسان رضوی در پی پیش‌بینی گرمای شدید (۱۱ تیر ۱۴۰۴) اکتشاف جدید باستان‌شناسان در ماسوله جنگ و کنکور؛ آزمونی سخت‌تر از درس معاون قوه‌قضائیه: گروسی باید پاسخگوی اقدامات فریبکارانه خود باشد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (چهارشنبه، ۱۱ تیر ۱۴۰۴) | دمای مشهد امروز به ۴۰ درجه می‌رسد متهم در بازسازی صحنه جنایت: سرم داغ بود و  نفهمیدم چه‌  می‌کنم کشف بیش از ۱۴ تن غذای‌حیوانات قاچاق در تهران دعوت سراسری از عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) برای حفاظت از محیط زیست تصحیح اوراق امتحانی و اعلام نتایج نهایی، زودتر از موعد هرساله رنگ پریدگی، عرق شدید، سردرد و گرفتگی عضلات از علائم گرمازدگی است دستگیری مسافر خارجی حامل بیش از ۲ کیلوگرم طلا در مرز شلمچه آزادی ۱۰۴ زندانی جرائم غیرعمد در تهران طی یک هفته نمون‌برگ هدایت تحصیلی در دهه سوم تیر ۱۴۰۴ صادر می‌شود | افزایش ظرفیت شاخه‌های فنی و حرفه‌ای
سرخط خبرها

بیمه شدگان، قطع بودن سامانه درمانی تامین اجتماعی را اطلاع بدهند

  • کد خبر: ۳۱۴۹۲۹
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
بیمه شدگان، قطع بودن سامانه درمانی تامین اجتماعی را اطلاع بدهند
رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی از پایداری سامانه درمانی این سازمان و پایش ۲۴ ساعته آن خبر داد و از بیمه شدگان و کابران این سامانه خواست تا هر گونه اعلام قطعی این سامانه از سوی مراکز درمانی را از طریق اداره‌کل ارتباطات و نظارت مردمی و شماره ۱۴۲۰ به سازمان تأمین اجتماعی اطلاع بدهند.

به گزارش شهرآرانیوز، دامون خدابنده در خصوص پایداری سامانه‌های نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی سازمان تأمین اجتماعی گفت: ارایه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان در حوزه‌های درمان مستقیم و غیرمستقیم سازمان، امری مستمر است و سرویس‌های نرم‌افزاری مورد استفاده به صورت شبانه‌روزی در خدمت کاربران و درمانگران درون سازمانی و برون سازمانی قرار گرفته است. از این‌رو پایش (مانیتورینگ) مستمر پروژه ملی نسخه الکترونیک (نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی) و همچنین خدمت‌رسانی برخط (نرم‌افزاری و زیرساختی) به مراکز درمانی ملکی و طرف قرارداد تأمین اجتماعی از ابتدای این طرح در دستور کار این مرکز بوده است.

وی با بیان این که «هم‌اکنون سامانه پرتال درمان و‌ای‌پی‌آی (API - اپلیکیشن‌ها یا نرم‌افزار‌های رابط) مربوطه، در حال ارایه سرویس بی‌وقفه به داروخانه‌های سراسر کشور هستند»، افزود: در خصوص سامانه پرتال درمان تأمین اجتماعی،‌ای‌پی‌آی (API) توسط شرکت‌های نرم‌افزاری خصوصی پیاده‌سازی شده و در صورت قطعی و یا بروز مشکلات نرم‌افزاری در بخش خصوصی، پرتال درمان اختصاصی تأمین اجتماعی، که به صورت رایگان در خدمت درمانگران است، می‌تواند جایگزین سایر سامانه‌های این بخش قرار گیرد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی تاکید کرد: با توجه توسعه زیرساخت و نرم‌افزار و همچنین انجام پایش لحظه‌ای نسخه‌پیچی الکترونیک توسط مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی، پایداری این سامانه به بیش از ۹۹.۹۲ درصد رسیده است.

خدابنده ادامه داد: در این راستا، با هدف ارتقای کیفیت و بهبود پایداری، مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی اقدام به بازطراحی و ایجاد «رابط کاربری جدید پرتال درمان (سامانه تایید نسخه)، پیاده‌سازی‌ای‌پی‌آی (API)‌های نسخه‌پیچی دارو و پاراکلینیک، ایجاد موتور قواعد حوزه درمان غیرمستقیم، یکسان‌سازی جداول پایه و بهینه‌سازی امنیت» نموده که به زودی سامانه یاد شده و‌ای‌پی‌آی (API)‌های مرتبط در تمامی داروخانه‌های کشور تعمیم می‌یابد. اکنون انجام آزمایشی این طرح تایید شده و در حال برنامه‌ریزی جهت تعمیم آن هستیم. رابط کاربری (UI) این سامانه جدید هم، با استفاده از آخرین استاندارد‌های روز دنیا، ارتقا یافته و کاربرپسند نیز شده است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: با هدف نگهداشت این سامانه، مرکز ارتباط با مشتری (CRM) شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین و با استفاده از داشبورد‌های لحظه‌ای (NOC) سرویس‌های مرتبط را به صورت ۷*۲۴ مورد پایش قرار داده و در صورت بروز مشکلات فنی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بدون ایجاد وقفه در امر خدمت‌رسانی، پایداری مطلوب سیستم را ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: بعضا مشاهده شده علی‌رغم پایداری سرویس، برخی مراکز درمانی طرف قرارداد به بیمه‌شدگان اعلام می‌کنند که سرویس‌های سازمان تأمین اجتماعی در دسترس نیست! که این موضوع متاسفانه در مواردی باعث بروز مشکلات و یا تحمیل هزینه‌های جانبی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان محترم شده است. برای رفع این مشکل مقرر شده تا سامانه ۱۴۲۰ (اداره‌کل ارتباطات و نظارت مردمی) از آخرین وضعیت پایداری سرویس مطلع باشد و در صورت تماس بیمه‌شدگان یا کاربران با این سامانه، امکان اعلام آخرین وضیعت به مخاطبان تأمین اجماعی را داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->