تصادف مرگبار محور کاشان به قم سه کشته برجای گذاشت (۱۶ آبان ۱۴۰۴) مرگ ۶ زن در شمال هند پس از برخورد با قطار بیانیه دادسرای مرکز خوزستان به دنبال خودسوزی یک جوان اهوازی هشدار رئیس موسسه آب: تهران تا آخر پاییز بارش ندارد مونوکسیدکربن دوباره قربانی گرفت؛ یک فوتی و ۶ مسموم در حوادث امروز اصفهان دستگیری ۶۳۰ نفر از اراذل و اوباش و حاملان سلاح سرد درغرب استان تهران پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (جمعه، ۱۶ آبان ۱۴۰۴) | مشهد گرم می‌شود پیش‌بینی تداوم سرمای شبانه در ۵ مرکز استان (۱۶ آبان ۱۴۰۴) حقوق یک ماه ۳ هزار کارگر در هالووین تهران دود شد نکاتی برای رزرو مطمئن بلیط اتوبوس در مسیر‌های پرتردد کشور فرماندار مشهد: طرح جیره‌بندی آب در حال بررسی است درباره فواید ارده که هم مقوی است و هم اصالتی باستانی دارد | منبع خالص انرژی و سلامتی آموزش نفس‌کش بودن! آزادی ۹۷۶ زندانی جرائم غیرعمد از ابتدای امسال تاکنون | ۱۶۵۰ میلیارد تومان پرونده بدهکاری مختومه شد شایع‌ترین مشکلات دندانی در کودکان چیست؟ این کودکان در آینده به فشار خون بالا مبتلا می‌شوند ایمن‌سازی بیمارستان تأمین اجتماعی شهر مشهد نگاهی به پدیده پارتنر اجاره‌ای که این روزها کم‌وبیش در سایت‌های آگهی مشاهده می‌شود | همراهی اجاره‌ای چرا متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی ۱۴۰۱ و بازنشستگان وزارت کشور اجرا نشده است؟ ۴ نوشیدنی مفید و طبیعی برای ازبین‌بردن سنگ کلیه مصرف ۲ عدد از این میوه پاییزی، یبوست شما را برطرف می‌کند میوه‌هایی که خطر کبد چرب را افزایش می‌دهند، کدام‌اند؟ | مراقب میوه‌های پرپتاسیم باشید نشستن طولانی‌مدت پشت میز چه پیامد‌هایی برای بدن دارد؟  با روند کنونی تخصیص منابع، تکمیل شبکه فاضلاب مشهد ۷۰ سال دیگر طول می‌کشد | تخصیص ۵۰ همتی برای پروژه ۳۵۰۰ همتی بازسازی پرونده قتل پیرمرد در  باغ شخصی اش، پس از  ۳۸ روز از  وقوع جنایت | متهم: قصد کشتنش را  نداشتم وزیر آموزش و پرورش در مشهد: استکبارستیزی، هویت ذاتی عشایر ایران است | نظام آموزش عشایری کشور اصلاح می‌شود + فیلم ورود ۵ مگاوات برق خورشیدی به مدار تولید تا پایان سال ۱۴۰۴ در خراسان رضوی روند شناسایی دانش‌آموزان نابغه در بهزیستی‌ها همزمان با روز دانش آموز ۱۴۰۴ آغاز شد
سرخط خبرها

بیمه شدگان، قطع بودن سامانه درمانی تامین اجتماعی را اطلاع بدهند

  • کد خبر: ۳۱۴۹۲۹
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
بیمه شدگان، قطع بودن سامانه درمانی تامین اجتماعی را اطلاع بدهند
رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی از پایداری سامانه درمانی این سازمان و پایش ۲۴ ساعته آن خبر داد و از بیمه شدگان و کابران این سامانه خواست تا هر گونه اعلام قطعی این سامانه از سوی مراکز درمانی را از طریق اداره‌کل ارتباطات و نظارت مردمی و شماره ۱۴۲۰ به سازمان تأمین اجتماعی اطلاع بدهند.

به گزارش شهرآرانیوز، دامون خدابنده در خصوص پایداری سامانه‌های نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی سازمان تأمین اجتماعی گفت: ارایه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان در حوزه‌های درمان مستقیم و غیرمستقیم سازمان، امری مستمر است و سرویس‌های نرم‌افزاری مورد استفاده به صورت شبانه‌روزی در خدمت کاربران و درمانگران درون سازمانی و برون سازمانی قرار گرفته است. از این‌رو پایش (مانیتورینگ) مستمر پروژه ملی نسخه الکترونیک (نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی) و همچنین خدمت‌رسانی برخط (نرم‌افزاری و زیرساختی) به مراکز درمانی ملکی و طرف قرارداد تأمین اجتماعی از ابتدای این طرح در دستور کار این مرکز بوده است.

وی با بیان این که «هم‌اکنون سامانه پرتال درمان و‌ای‌پی‌آی (API - اپلیکیشن‌ها یا نرم‌افزار‌های رابط) مربوطه، در حال ارایه سرویس بی‌وقفه به داروخانه‌های سراسر کشور هستند»، افزود: در خصوص سامانه پرتال درمان تأمین اجتماعی،‌ای‌پی‌آی (API) توسط شرکت‌های نرم‌افزاری خصوصی پیاده‌سازی شده و در صورت قطعی و یا بروز مشکلات نرم‌افزاری در بخش خصوصی، پرتال درمان اختصاصی تأمین اجتماعی، که به صورت رایگان در خدمت درمانگران است، می‌تواند جایگزین سایر سامانه‌های این بخش قرار گیرد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی تاکید کرد: با توجه توسعه زیرساخت و نرم‌افزار و همچنین انجام پایش لحظه‌ای نسخه‌پیچی الکترونیک توسط مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی، پایداری این سامانه به بیش از ۹۹.۹۲ درصد رسیده است.

خدابنده ادامه داد: در این راستا، با هدف ارتقای کیفیت و بهبود پایداری، مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی اقدام به بازطراحی و ایجاد «رابط کاربری جدید پرتال درمان (سامانه تایید نسخه)، پیاده‌سازی‌ای‌پی‌آی (API)‌های نسخه‌پیچی دارو و پاراکلینیک، ایجاد موتور قواعد حوزه درمان غیرمستقیم، یکسان‌سازی جداول پایه و بهینه‌سازی امنیت» نموده که به زودی سامانه یاد شده و‌ای‌پی‌آی (API)‌های مرتبط در تمامی داروخانه‌های کشور تعمیم می‌یابد. اکنون انجام آزمایشی این طرح تایید شده و در حال برنامه‌ریزی جهت تعمیم آن هستیم. رابط کاربری (UI) این سامانه جدید هم، با استفاده از آخرین استاندارد‌های روز دنیا، ارتقا یافته و کاربرپسند نیز شده است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: با هدف نگهداشت این سامانه، مرکز ارتباط با مشتری (CRM) شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین و با استفاده از داشبورد‌های لحظه‌ای (NOC) سرویس‌های مرتبط را به صورت ۷*۲۴ مورد پایش قرار داده و در صورت بروز مشکلات فنی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بدون ایجاد وقفه در امر خدمت‌رسانی، پایداری مطلوب سیستم را ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: بعضا مشاهده شده علی‌رغم پایداری سرویس، برخی مراکز درمانی طرف قرارداد به بیمه‌شدگان اعلام می‌کنند که سرویس‌های سازمان تأمین اجتماعی در دسترس نیست! که این موضوع متاسفانه در مواردی باعث بروز مشکلات و یا تحمیل هزینه‌های جانبی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان محترم شده است. برای رفع این مشکل مقرر شده تا سامانه ۱۴۲۰ (اداره‌کل ارتباطات و نظارت مردمی) از آخرین وضعیت پایداری سرویس مطلع باشد و در صورت تماس بیمه‌شدگان یا کاربران با این سامانه، امکان اعلام آخرین وضیعت به مخاطبان تأمین اجماعی را داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->