یلدای خونین | قتل خاله و شوهرخاله در شب یلدا فوت ۲۴ بیمار در کشور به علت نبودِ داروی هموفیلی ۹۸۵۲ نفر در آزمون وکالت امسال کانون وکلای دادگستری قبول شدند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از ابتلا به بیماری‌های ویروسی و تنفسی پیشگیری کنید رئیس کل نظام پرستاری کشور: خدمات پرستاری در منزل تحت پوشش بیمه قرار بگیرد سامانه‌های بیماریابی علیه تب‌دنگی در کرمان فعال است برداشتن تخمدان احتمال آلزایمر را در زنان افزایش می‌دهد تخلف محرز در یکی از مدارس مشهد | نظافت اجباری مدرسه توسط ولی دانش‌آموز تصادف اتوبوس با تانکر حامل سوخت، جان ۹ نفر را در زاهدان گرفت (۳ دی ۱۴۰۳) سقط عمدی جنین سبب نارسایی دهانه رحم می‌شود افزایش تولید شیرخشک رژیمی برای کودکان زیر ۲ سال توصیه‌هایی به بیماران کلیوی ناشی از دیابت پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ۳ دی ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح نارنجی آلودگی هوا برای شهر‌های بزرگ و صنعتی مشهد، سکونتگاه یک میلیون و ۳۵۰ هزار حاشیه‌نشین | ۸۵ درصد اراضی بازآفرینی مشهد، موقوفه هستند + فیلم کلاهبرداری با شگرد ارائه تسهیلات | شناسایی ۱۰۰ مال‌باخته تاکنون (۳ دی ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: خدمت به مجاوران باید تشکیلاتی و مستمر باشد قتل زن هنرمند توسط راننده‌اش در مشهد مقابل کلانتری + عکس معرفی ۲ ویتامین که به کاهش وزن کمک می‌کنند غذا‌های کنسروی در چه شرایطی کشنده هستند؟ حکم ریاست ۱۸ دانشگاه کشور تأیید شد افزایش ۵۰ درصدی حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۴ | نحوه اجرای متناسب‌سازی در سال آینده چگونه است؟ نفوذ سامانه بارشی از غرب کشور از جمعه | آلودگی شدید هوای مشهد و ۹ شهر دیگر (۳ دی ۱۴۰۳) وزارت بهداشت: مردم هنگام آلودگی هوا در فضای باز تردد نکنند یک سرماخوردگی ساده با درمان میلیونی! «جنین» غیر از خدا پناهی ندارد وضعیت ارز دارو در سال ۱۴۰۴ چگونه خواهد بود؟ هشدار هواشناسی درباره آلودگی هوای مشهد در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه (۳ و ۴ دی ۱۴۰۳) سهم مردم از هزینه‌های درمان بین ۳۰ تا ۵۰ درصد است | بدهی ۹۴ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت زن معتاد مدعی شد: قابله نوزادم را بعد زایمان دزدید «فاطمه» و «زهرا» پرتعدادترین نام دختران در ایران در حادثه سقوط هواپیما گردشگری در برزیل ۹ نفر کشته شدند+تصویر نابینایی ۹ نفر در بیمارستان چشم‌پزشکی نگاه| سه نفر از کادر درمان تعلیق شدند
سرخط خبرها
‍‌‎‏تنش‌های آموزشی و مالی دانشجویان با دانشگاه‌ها:

دانشجویان مؤسسه «فردوس» خواهان حذف ترم با بازگشت شهریه هستند

  • کد خبر: ۳۱۷۰۱
  • ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
  • ۹۵
دانشجویان مؤسسه «فردوس» خواهان حذف ترم با بازگشت شهریه هستند
جمعی از دانشجویان مؤسسه آموزشی فردوس به‌علت آنچه که عدم آموزش عملی در رشته‌های تخصصی‌شان می‌دانند، خواستار بازگشت شهریه یا حذف کامل ترم هستند. این در حالی است که رئیس این مؤسسه آن را خلاف مصوبه وزارت علوم می‌داند.
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، ترم تحصیلی دانشگاه‌ها به پایان رسیده است و دانشجویان خود را آماده امتحانات می‌کنند، اما چگونگی پایان ترم، وضعیت پرداخت شهریه ها، کیفیت آموزش و بسیاری نکات دیگر در دانشگاه‌ها حل نشده است و میزان نارضایتی دانشجویان در شرایط فعلی زیاد است. در نقطه مقابل، مدیران دانشگاه‌های شهریهپرداز برای آنکه بتوانند تعهدات مالی خود را انجام دهند، به هر مسئله‌ای متوسل می‌شوند تا شهریه برگشت داده نشود و کلاس‌ها هرطور شده است برگزار شود، حتی به قیمت آموزش نصفه‌نیمه دانشجو یا از دست‌دادن فرصت آموزش برخی دروس عملی.

مؤسسه آموزش عالی فردوس در مشهد، از جمله مراکزی است که دانشجویان آن احتیاج مبرمی به برگزاری کلاس‌های عملی به‌صورت حضوری دارند. این مسئله در حالی مطرح است که تمام اخبار حکایت از آن دارد که وضعیت کرونا در مشهد قرمز است و دانشجویان و خانواده‌های آنان از حضور در دانشگاه اجتناب می‌کنند. مدیران این دانشگاه نیز ادعا کرده‌اند کلاس‌های عملی برخی رشته‌ها مانند نقاشی و موسیقی و امتحان آن را می‌توانند مهرماه امسال برگزار کنند و نمره کسب شده را برای ترم بهمن‌ماه ۹۸-۹۹ ثبت کنند.


مخالف کلاس تابستانی با شرایط کرونایی هستیم


یکی از نمایندگان دانشجویی مؤسسه آموزشی فردوس در گفتگو با شهرآرانیوز، با اعلام نارضایتی بسیاری از هم‌دانشگاهی‌های خود از وضعیت آموزشی، گفت: با شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه، وضعیت آموزشی ما دچار مشکل شد، به‌گونه‌ای که بسیاری از دروس مجازی تشکیل نشد یا استادان در گروه‌هایی که در فضای مجازی ساخته بودیم، پاسخ‌گوی ما نبودند.

وی به پیشنهاد تازه این مؤسسه مبنی بر برگزاری کارگاه‌های فشرده عملی در تابستان اشاره کرد و گفت: قطعا مخالف چنین کارگاهی در تابستان هستیم و آن را متضاد با منافع آموزشی‌مان می‌دانیم. اساسا این کارگاه براساس کدام آموزش قرار است برگزار شود، وقتی که هیچ چیزی از دروس این ترم نیاموختیم؟
 
کارگاه‌های مؤسسه کوچک است و در شرایط فعلی و با وجود کرونا چگونه می‌توانیم یک ماه به‌صورت فشرده کنار هم بنشینیم و کلاس‌های عملی را بگذرانیم؟ چگونه می‌شود آنچه را که در ۴ ماه به ما آموزش ندادند، در عرض یک ماه فرابگیریم؟ ما دنبال مدرک و مدرک‌گرایی نیستیم.

نماینده دانشجویان به وضعیت شهریه این ترم اشاره و تصریح کرد: بسیاری از هم‌دانشگاهی‌های ما برای پرداخت شهریه در فشار هستند و وضعیت کرونا و بیکاری خودشان یا والدینشان سبب شده است تا برای پرداخت‌های این ترم با شرایط بدی مواجه شوند. دانشگاه به ما کمکی نمی‌کند و از سوی دیگر مدیران آموزشی ما را از حذف ترم برحذر می‌کنند و می‌گویند ضرر می‌کنید! پیشنهاد ما این بود که شهریه ثابت نزد دانشگاه بماند، اما ترم یا آن درس عملی مهم حذف شود، نه اینکه دوره‌ای تخصصی را در مدت یک ماه بگذرانیم.

این دانشجو به انصراف برخی استادان از تدریس در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: ما تلاش فراوانی برای حضور استادان برتر ملی برای درس‌هایمان کردیم و با شیوع کرونا و وضعیتی که می‌بینید، این استادان از تدریس انصراف دادند و دانشگاه استادان دیگری را جایگزین کرده است، اما دانشجویان آن‌ها را تأیید نمی‌کنند.


دانشجویان می‌توانند شهریه خود را قسطی پرداخت کنند


به سراغ رئیس این مؤسسه رفتیم تا درباره وضعیت به وجود آمده گفتگو کنیم.

هاشم جلیلی ضمن تأیید پیشنهاد برگزاری کلاس فشرده عملی گفت: این پیشنهاد به دانشجویان رشته‌های نقاشی و موسیقی ارائه شده است، ولی قرار نیست یک ماهه برگزار شود. تاریخ رسمی ما از ۲۰ تیرماه به مدت ۲ ماه خواهد بود و اگر دانشجویان موافق نباشند، می‌توانند دروس عملی این ترم را مجدد در سال تحصیلی جدید انتخاب کنند و پس از قبولی، نمرات آن در ترم بهمن‌ماه لحاظ شود.

جلیلی با اشاره به گله دانشجویان از فضای کوچک آموزش عملی در این طرح گفت: قطعا بنا نداشتیم تمام دانشجویان را در یک کد آموزشی جمع کنیم، بلکه قرار است کلاس‌ها و کارگاه‌ها تقسیم‌بندی شود. در این حالت، دانشگاه پول بیشتری برای حق‌الزحمه استادان خواهد پرداخت، اما چار‌های جز این نداریم.

رئیس مؤسسه فردوس در واکنش به درخواست دانشجویان برای بازگشت شهریهشان گفت: هر دانشجویی که بخواهد حذف ترم یا حذف درس کند، آزاد است، اما براساس مصوبه گذشته وزارت علوم، دانشگاه‌ها این شهریه را پس نخواهند داد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که ایران و بسیاری از کشور‌های جهان درگیر شرایط کرونا هستند، در زمینه آموزش هیچ راهی جز راه به وجود آمده در سیستم آموزش عالی ما وجود ندارد. اما دانشجویان فکر می‌کنند کلاس‌های مجازی وآموزش‌های از راه دور هزینه کمتری نسبت به آموزش حضوری دارد و از اینرو خواهان دریافت شهریه خود هستند که در عمل امکان‌پذیر نیست. مشکلات فراوانی در این سبک آموزش داشته‌ایم، اما با نظرسنجی‌ای که از دانشجویانمان کردیم، آن‌ها رضایت نسبی‌ای از آموزش مجازی داشته‌اند.

رئیس مؤسسه فردوس درباره اینکه چه رشته‌هایی با مشکل آموزش مجازی رو‌به‌رو هستند، گفت: به‌جز رشته‌های موسیقی و نقاشی، سایر رشته‌ها مشکلی در آموزش مجازی نداشته‌اند.

جلیلی به وضعیت شهریه و گله‌های دانشجویان اشاره کرد و افزود: برای رفع این چالش اطلاعیه‌ای از سوی معاونت مالی منتشر کردیم تا دانشجویانی که در شرایط کنونی امکان واریز شهریه ندارند، درخواست تقسیط آن را بدهند تا در شرایط کنونی از درس و امتحانات خود عقب نمانند. به هر شکل ما موظف به تعامل با دانشجویان هستیم و امیدواریم این مشکلات هرچه سریعتر به پایان برسد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قاانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
نحوه ی برگزاری کلاس های مجازی بسیااار صعیف و برای دروس عملی نقاشی و موسیقی کاملا غیر ممکن و بی فایده است .
دانشگا بعداز دوندگی و اجتماع دانشجویان درخواست دانشجویان را قبول و بعداز تفرق دانشجویان تکدیب کرد.آیا برای اشتباه نکرده و کلاهبرداری نکرده از تجمع دانشجویان هراس دارند؟
Zahra
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
1
امیدواریم که توی این شرایط بد بیماری و اقتصادی و از طرفی ضعیف بودن سیستم اموزش مجازی،حرفمون به جایی برسه و دانشگاه به خواسته مون عمل کنه.
ناشناس
United States of America
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
1
کاملا موافق بوده و خواستار حذف ترم اختیاری بدون پرداخت شهریه هستم.
ناشناس
United States of America
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
کاملا موافق بوده و خواستار حذف ترم اختیاری بدون پرداخت شهریه هستم.
Fatemeh
Germany
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
2
متاسفانه ما داریم شهریه ای رو پرداخت میکنیم که در قبالش هیچ اموزش و امکاناتی به ما داده نشده و اهمیتی هم به کیفیت کلاس ها داده نمیشه
Narges tarin
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
2
1_حذف ترم اختیاری با مرجوع شدن شهریه و یا واگذار شدن این ترم به مهرماه در روال عادی به دلیل:
عدم برگزار نشدن کلاس های مجازی برای گروه های مختلف و در دسترس و حضور نداشتن استاد چه کلاسهای حضوری چه مجازی و یا عدم کیفیت کلاس های مجازی در دروس مهم و عملی

2_اعتراض یه برگزاری کلاس ها درتابستان به دلیل وخیم بودن شرایط کرونا و سلامت وهمچنین فشرده کردن کلاسها به دلیل ضیق وقت و بازدهی نداشتن دروس مهم و عملی

3_تغییر نرخ شهریه ها باتوجه به شرایط جدید(عدم برگزاری کلاسها به صورت حضوری و کیفیت پایین کلاسهای مجازی )

4_مجوز حذف تک درس های مهم که نیاز به وقت و حضور استاد و تلاش مداوم دارد بدون پرداخت شهریه
Zahra
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
1
1_حذف ترم اختیاری با مرجوع شدن شهریه و یا واگذار شدن این ترم به مهرماه در روال عادی به دلیل:
عدم برگزار نشدن کلاس های مجازی برای گروه های مختلف و در دسترس و حضور نداشتن استاد چه کلاسهای حضوری چه مجازی و یا عدم کیفیت کلاس های مجازی در دروس مهم و عملی

2_اعتراض یه برگزاری کلاس ها درتابستان به دلیل وخیم بودن شرایط کرونا و سلامت وهمچنین فشرده کردن کلاسها به دلیل ضیق وقت و بازدهی نداشتن دروس مهم و عملی

3_تغییر نرخ شهریه ها باتوجه به شرایط جدید(عدم برگزاری کلاسها به صورت حضوری و کیفیت پایین کلاسهای مجازی )

4_مجوز حذف تک درس های مهم که نیاز به وقت و حضور استاد و تلاش مداوم دارد بدون پرداخت شهریه
Fatemeh hoseini
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
من شاکی ام از دانشگاه چون داره با این وضعیت فقط حرف خودش به کرسی مینشونه اصلا به شرایط و حرفای ما دانشجوها اهمیت نمیده
نسيم نمايي
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
2
من دانشجوي ترم ٤ نقاشي دانشگاه فردوس هستم اما تاحالا هيچ كدوم از كلاس هاي عملي بصورت مجازي برگزار نشد كه اگر هم ميشد بازدهي نداشت اما دانشگاه در اين شرايط با وضعيت قرمز مشهد بدون مجوز كلاس هارو برگزار ميكنه و بصورت فشرده از دانشجو ميخواد كه در كلاس ها شركت كنه!!
ايا اين حق دانشجو نيست كه هر واحدش رو طبق روال عادي بگذرونه نه بصورت فشرده؟؟بله درسته اين شرايط در همه جا يكسانه و دانشگاه ميگه كه در اين شرايط همه بايد با هم همكاري كنند اما همكاري دانشگاه با ما چي بود؟غير از اينكه ميخواد شهريه رو بگيره در ازاي اموزشي كه نبوده!!
حذف، حق دانشجو هست و در اين شرايط كه اموزشي نبوده برگشت شهريه هم حق دانشجوست
سعیده صیامی
Canada
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
1_حذف ترم اختیاری با مرجوع شدن شهریه و یا واگذار شدن این ترم به مهرماه در روال عادی به دلیل:
عدم برگزار نشدن کلاس های مجازی برای گروه های مختلف و در دسترس و حضور نداشتن استاد چه کلاسهای حضوری چه مجازی و یا عدم کیفیت کلاس های مجازی در دروس مهم و عملی

2_اعتراض یه برگزاری کلاس ها درتابستان به دلیل وخیم بودن شرایط کرونا و سلامت وهمچنین فشرده کردن کلاسها به دلیل ضیق وقت و بازدهی نداشتن دروس مهم و عملی

3_تغییر نرخ شهریه ها باتوجه به شرایط جدید(عدم برگزاری کلاسها به صورت حضوری و کیفیت پایین کلاسهای مجازی )

4_مجوز حذف تک درس های مهم که نیاز به وقت و حضور استاد و تلاش مداوم دارد بدون پرداخت شهریه
انکار کردن شرایطی که ضمن بازگشت شهریه وزارت علوم طی یک بخشنامه برای دانشگاه ارسال شد و بی توجهی نظرات دانشجویان
قاانی
Germany
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
اگر دانشگاه خلاف مقررات برخورد نمیکنه و ادعای مساعدت و آوانس دادن به دانشجو هارو داره ، چرا با نظر نماینده معترضین موافقت کرده اما بعد از متفرق شدن دانشجوها از فضای دانشگاه حرفش رو پس گرفته و زیر حرف خودش زده؟؟
bhr
Germany
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
1
اگر دانشگاه خلاف مقررات برخورد نمیکنه و ادعای مساعدت و آوانس دادن به دانشجو هارو داره ، چرا با نظر نماینده معترضین موافقت کرده اما بعد از متفرق شدن دانشجوها از فضای دانشگاه حرفش رو پس گرفته و زیر حرف خودش زده؟؟؟
Avisa
Germany
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
پرداخت شهریه توقع بی جایی از ما دانشجویان است برای کلاسی که برگزار نشده و آموزشی که ندیدیم و برگزاری کلاسهای فشرده هم در همچین شرایط خطرناک بیماری فقط ظلم به مادانشجویان است و راهی برای بستن دهن ما. تا کی این بی قانونی و ظلم باید ادامه داشته باشه
سارا جوان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
تکیل دادن کلاسهای عملی بصورت مجازی
فشرده کردن کلاسهای عملی در چند جلسه
تغییر دادن اساتید بدون در نظر گرفتن حق دانشجو
گرفتن شهریه کلاسهایی که تشکیل نشده است و دانشجو در ان شرکت نکرده است
قبول نکردن مسئولیت از طرف دانشگاه و بلاتکلیفی دانشجو
پاسخگو نبودن مسئولین دانشگاه در قبال حذف ترم و پس دادن شهریه به دانشجو
کیمیا تیمورپور
Japan
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
اگر مخالف قوانین برخورد نمیکنن و دانشجو اشتباه میکنه پس برای چی باتجمع دانشجویان اوکی میدن برای برگشت شهریه بعداز تفرق حرف خودشونو نقض میکنن و تهدید میکنن؟
بخاطر کار نکرده و طبق قانون پیش رفتن از تجمع هراس دارن؟
ملکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
واقعا بی انصافیه کلاسای ما اصلا کیفیت نداشتن و چندتاشون برگزار نشدن بعد پول شهریه کامل رو دارن ازمون میگیرن. حروم خوری مگه شاخ و دم داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
1
سلام.وقت بخیر.
اینکه فرمودن شرایط اقساطی کردن شهریه وجود داره کاملا دروغ است چون من برای پرداخت اقساطی و یا حتی دادن چک برای دوهفته بعد از تایین مهلت پرداخت به امور مالی دانشگاه مراجعه کردم. ولی مسئولین امور مالی گفتند که این امکان به هیچ وجه وجود ندارد واگر تا زمان مشخص شده اقدام به پرداخت نکنید.امکان شرکت در امتحانات و ژوژمان ها از من سلب میشود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
1
1_حذف ترم اختیاری با مرجوع شدن شهریه و یا واگذار شدن این ترم به مهرماه در روال عادی به دلیل:
عدم برگزار نشدن کلاس های مجازی برای گروه های مختلف و در دسترس و حضور نداشتن استاد چه کلاسهای حضوری چه مجازی و یا عدم کیفیت کلاس های مجازی در دروس مهم و عملی

2_اعتراض یه برگزاری کلاس ها درتابستان به دلیل وخیم بودن شرایط کرونا و سلامت وهمچنین فشرده کردن کلاسها به دلیل ضیق وقت و بازدهی نداشتن دروس مهم و عملی

3_تغییر نرخ شهریه ها باتوجه به شرایط جدید(عدم برگزاری کلاسها به صورت حضوری و کیفیت پایین کلاسهای مجازی )

4_مجوز حذف تک درس های مهم که نیاز به وقت و حضور استاد و تلاش مداوم دارد بدون پرداخت شهریه
فاطمه نعمتی
United States of America
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
با عرض سلام من مخالفتمو برای شهریه پرداخت کردن اعلام میکنم و درخواست دارم شهریه این ترم نگیرن و بزارن برای مهر ماه و حذف تک درس کنیم و پول درسمون برگرده بهمون و کلاس های مجازی برامون برگزار نکنن چون هیچ تاثیری نداره تو یاد گیری ما
ح.ق
United States of America
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
اگر مخالف قوانین برخورد نمیکنن و دانشجو اشتباه میکنه پس برای چی باتجمع دانشجویان اوکی میدن برای برگشت شهریه بعداز تفرق حرف خودشونو نقض میکنن و تهدید میکنن؟
بخاطر کار نکرده و طبق قانون پیش رفتن از تجمع هراس دارن؟
بنده خواستار حذف ترم اختیاری بدون پرداخت شهریه هستم
ناشناس
Germany
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
دانشجوی رشته گرافیک هستم و طبیعتا واحد های عملی و تخصصی رو میگذرونم، برگزاری کلاس های عملی به صورت مجازی هیچ بازدهی ای نداشت، سرور ها همیشه به مشکل میخورد و همین آموزش مجازی هم استاندارد نبود
فارغ از همه ی این مسائل دریافت شهریه کامل برای خدماتی که ارائه نشده واقعا دور از انسانیته
لازمه که حذف ترم اختیاری باشه با مرجوع شدن شهریه و یا واگذاری این ترم به مهرماه
و همینطور مجوز حذف تک درس های مهم بدون پرداخت شهریه
زهرا
Netherlands
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
این منصفانه نیست كه شهریه ترمی كه تمامی كلاس های ان مجازی و غیر حضوری بوده بخاطر شرایط با شهریه یك ترم معمولی برابر و چه بسا بیشتر باشد .
ناشناس
Netherlands
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
این منصفانه نیست كه شهریه ترمی كه كلاسها مجازی و بی كیفیت داشته و بعضی كلاسها اصلا برگزار نشده حتی مجازی ،با شهریه ترم معمولی و حضوری برابر باشد .
سارا
Korea (Republic of)
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
کلاس ها نصفه نیمه و حتی گاهی تشکیل نمیشدند اینکه شهریه ای برابر با شرایط عادی بدهیم تماما به ضرر دانشجوست. شهریه باید نصف شرایط عادی باشد.
زهرا دوستی
United States of America
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
این دانشگاه برایش کیفیت دریادگیری دانشجو ارزشی ندارد و دنبال مدرک دادن به دانشجوس و انگیزه اصلی گرفتن پول از دانشجوس . برایش چه اهمیتی دارد که دانشجو چگونه فارغ التحصیل میشود
چ امکانات درستی را دراختیار ما گذاشتند که از ما پول میخواهند آنهم در شرایطی که وضعیت تغییر کرده و کلاس ها مجازیس
ایا منطقی نیس که باید در پرداخت شهریه تجدید نظر کنند
یا با حذف ترم دانشجو موافقت کنند درحالیکه دانشجو نتوانسته مجازی شرکت کنه و هیچ از کلاسها نفهمیده با این وضعیت نت ایران؟؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
گرفتن شهریه زمانی که کیفیت کلاس های مجازی خیلی خیلی پایین بوده ظلم در حق ما دانشجوها که حتی بعضی هامون با زحمت و کار خودمون پول شهریه مون رو میدیم ... ما دانشجویان خواستار این هستیم که حذف ترم بشه و نیمه حضوری کلاس ها برگزار بشه و کلاس مجازی نداشته باشیم و شهریه ترم گذشته به حسابمون برگرده و برای ترم بعد جایگزین بشه
ناشناس
United States of America
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
ما داریم پول یک ترم تمام و کمال میدیم اماکلاسارو بصورت مجازی بوده که همون هم واقعا اینقدرضعیف که قابل توصیف نیست .ماهایی که کار عملی هم داریم خودمون بیشتر چیزارو باید از سایت های مختلف برای کامل کردن پروژه هادنبالش میگشتیم تا بفهمیم و ارائه بدیم بعد دانشگاه پشت سر هم پول کلاس که برگزار نکرده وفعالیتی که انجام نداده رو بگیره؟آیا درسته ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
اگر دانشگاه خلاف مقررات برخورد نمیکنه و ادعای مساعدت و آوانس دادن به دانشجو هارو داره ، چرا با نظر نماینده معترضین موافقت کرده اما بعد از متفرق شدن دانشجوها از فضای دانشگاه حرفش رو پس گرفته و زیر حرف خودش زده؟؟
Erfan
United States of America
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
شهریه به ما بازگردانده شود و حذف این ترم برای مهر ماه کیفیت دروس عمومی مجازی افتضاح بود و درخواست تخفیف در شهریه
فاطمه عصاران دربان
Switzerland
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
حذف اختیاری این ترم با مرجوع شدن شهریه ، یا واگذار شدن این ترم به مهرماه طبق روال عادی
به علت عدم کیفیت کلاس های مجازی در درس های مهم و عملی
تغییر نرخ دانشگاه ها با توجه به شرایط جدید
مجوز حذف تک درس های مهم بدون پرداخت شهریه زیرا نیاز به حضور استاد و تلاش مداوم دارد
علی
United States of America
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
اگر مسولین محترم دانشکده فردوس ب فکر خدمت ب دانشجویان هستند باید نظر دانشجویان را ک نظر معقول و منطقی است قبول کنند و ب ان احترام بگذارند و در حرف عمل و مدریت صداقت وشفافیت داشته باشند
علي باقري
United States of America
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
1
من رشته موسيقي هستم و واقعا اين ترم در حق ما ظلم شد چون هيچ كلاسي برگذار نشد و مجازي هم با هزارتا مشكل روبه رو شد ، واقعا شته موسيقي و نقاشي به صورت مجازي نميشه ، ما هرچي با دانشگاه صحبت كرديم كه شهريه ثابت و متغير از ما نگرين و انتقال بدن به مهر سال ديگه هيچ توجهي صورت نگرفته و خودتونم ميدونين كه چقدر شرايط زندگي دشوار شده و واقعا ظلم در حق ما جوان ها كه به اين راحتي پولمون خورده بشه ، ما فقط خواهان اين هستيم كه اين پول انتقال پيدا كنه به ترم مهر .
حانیه
United States of America
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
با سلام
در این شرایط بحرانی که کمپین صاحب خانه خوب و غیره میزنیم و میخوایم که شرایط هارو درک کنیم ای کاش دانشجویان رو هم درک کنند و کمپین دانشگاه خوب راه بندازند
در این اقتصادی نیز ما دانشجویان امکان پرداخت شهریه نداریم و به جد خواستار حذف ترم با بازگشت شهریه هستیم
Nazi
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
مجوز حذف تک درسهای مهم که نیاز به وقت و حضور استاد و تلاش مداوم دارد و بدون پرداخت شهریه
و اینکه کلاس مجازی برگزار نکنین چون هیچ تاثیری تو یادگیری نداره
fateme
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
واقعا خیلی زور است گرفتن شهریه از دانشجوهایی که دروس عملی دارن مثل رشته گرافیگ یا نقاشی چون کیفیت کلاسا غیرقابل قبول بوده و حتی استادا اصلا وقت نمیذاشتن و جدیدا ۵۰ هزارتومان هم علاوه بر شهریه از تمامی دانشجوها خواستن بدون دلیل و پرداختش اجباری کردن و تا زمانی ک پرداخت نکنیم اجازه امتحان دادن نمیدن ب دانشجوها من خواهشمندم که پیگیری کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
جدا از بخش اقتصادی برای رشته های هنری برگزاری کلاس های مجازی یا فشرده به نفع دانشجوست یا پر کردن جیب دانشگاه ؟ ما خواستار حذف ترم با برگشت شهریه هستیم
Zahra
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
توی این شرایط بد کرونا و شرایط سخت اقتصادی کاش دانشگاه یکمم به فکر‌ ما بود..جلوی ما یه حرفی میزنن تا مارو اروم کنن و به محض اینکه میریم؛حرفشونو عوض میکنن و میزنن زیرش.
توی این شرایط بد اموزشی و اقتصادی ما نه میتونیم امتحان بدیم و نه میتونیم شهریه پرداخت کنیم.
فاطمه
Germany
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
واقعا درست نیست من موندم درسای کارگاهی مگه میشه مجازی برگزار کرد اونم با استادای سخت گیر شما ما هیچی از درسا نفهمیدیم که بماند شهریه کلاس های مجازی رو به اندازه حضوری دادیم این چه وضعشه اخه واقعا اینطوری نمیشه ما یک میلیون و هشتصد برای کلاسای مجازی که هرکدوم نیم ساعت برگزار میشد یا استادها کنسل میکردن درست نیست ما شهریه کامل بدیم
Fateme
Germany
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
امیدوارم صدامون به جایی برسه و پیگیری کنن،چون برای کلاسی که برگزار نشده و بازدهی خوبی که نداشته باید پول زور بدیم
Gh
United States of America
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
پرداخت کامل شهریه واسه کلاس هایی ک برگزار نشده اصلا درست نیس
الان باید پول امکاناتی ک دریافت نکردیم رو بدیم؟
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
بله ما مخالف کلاسای تابستونیم و میخایم دانشگاه طبق چیزی که قانونه ترم مارو حذف کنه و شهریه مون رو برگردونه.با این شرایط تدریس و بیماری ما نمیتونیم درس بخونیم
Dina
United States of America
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
درخواست حذف ترم منتقل به مهر ماه داریم برگشت شهریه رو دارم به دلیل کرونا ما رشته نقاشی دروس عملی را شرکت نمی کنیم دروس عمومی مجازی با کیفیت افتزاح بوده ویا درخواست تخفیف دارم
دانشجو گرافیک
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
ما انتظار داشتیم دانشگاه کمک حال ما باشد و تخفیفی در شهریه اعمال کند ولی کار خلاف عقل ازشان سر میزند و به شهریه اضافه هم می کنند!!!!!
هدیه
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
با سلام و آرزوی سلامتی
من دانشجوی موسیقی دانشگاه فردوس هستم. قبل از اینکه به این تنگنا برسیم راههای مختلفی را امتجان کردیم که به نتیجه ای نرسید.متاسفانه دانشجو در چرخه بین استاد و مدیرگروه و آموزش و امور مالی علاوه بر زنجیره کرونا بلاتکلیف بود.فرصت امتجان پایان تابستان یا گذراندن درس در ترم بعد با تعیین تاریخ امتحانات عملی و با توجه به پیش نیاز بودن درسها تناقض دارد. برای گروه ما حتی تمایلی از اساتید برای کلاسهای تابستان اعلام نشد. درک مطلب درس عملی طبیعتا از طریق مجازی میسر نیست. اگر بود کلیپهای آموزشی با کیفیت در فضای مجازی همیشه بوده است.شخص بنده گوشی هوشمند ندارم. آموزش مجازی برای من چند برابر مشکلتر بوده است.واضح است که اعتلای موسسه علاوه بر پذیرش دانشجوی جدید ، کمک به دانشجویان در حال تحصیل برای رسیدن به اهداف آموزشی است. اینجانب ضمن قدردانی از زحمات و با عنایت به شرایط موجود که ملاطفت بیشتری می طلبد ، تقاضا می کنم حذف ترم یا حذف دروس عملی البته با برگشت شهریه صورت گیرد. سپاس برای همدلی99/4/4
fateme
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
خیلی زور است گرفتن شهریه از دانشجوهایی که دروس عملی دارن مثل رشته گرافیگ یا نقاشی چون کیفیت کلاسا غیرقابل قبول بوده و حتی استادا اصلا وقت نمیذاشتن و جدیدا ۵۰ هزارتومان هم علاوه بر شهریه از تمامی دانشجوها خواستن بدون دلیل و پرداختش رو اجباری کردن و تا زمانی ک پرداخت نکنیم اجازه امتحان دادن به دانشجوها رو نمیدن
هدیه
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
من بابت حساب مالی دانشگاه تسویه کرده بودم و مبلغ مازاد هم در حسابم داشته ام. بدون اطلاع مبلغ اضافه ای بدون درج توضیح از حساب من کم شده. این چه معنایی می تواند داشته باشد؟؟
دانشجوی دانشگاه فردوس
یگانه
Germany
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
با توجه به وضعیت حاکم هم از نظر بیماری کرونا هم از نظر اقتصادی و... خواستار حذف ترم اختیاری بدون پرداخت شهریه هستم...
با توجه به عملی بودن دروس تخصصی رشته نقاشی و عدم امکان برگزاری کارگاه ها بصورت مجازی و در تابستان بصورت حضوری به دلیلی شیوع بیماری کرونا حذف ترم اختیاری بهترین گزینه هم برای دانشگاه و هم برای دانشجویان میباشد چراکه شرایط کنونی و در خطر بودن جانمان امکان حضور در کارگاه هارا برایمان فراهم نمی‌کند در نتیجه پرداخت شهریه برای کلاس هایی که برگزار نخواهد شد به زیان دانشجویان میباشد...
نیکو
United States of America
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
اگر دانشگاه خلاف مقررات برخورد نمیکنه و ادعای مساعدت و آوانس دادن به دانشجو هارو داره ، چرا با نظر نماینده معترضین موافقت کرده اما بعد از متفرق شدن دانشجوها از فضای دانشگاه حرفش رو پس گرفته و زیر حرف خودش زده؟
Dina
United States of America
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
درخواست حذف ترم وانتقال به مهرماه و برگشت هزینه دانشجو رشته نقاشی دروس عملی نیاز به حضور داره که به دلیل کرونا امکان پذیر نیست دروس عمومی کلاس های مجازی به صورت افتزاح بودهههه
...
Germany
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
با سلام . نسبت به پرداخت کامل شهریه شدیدا اعتراض دارم و این عمل بی عدالتیه محضه
ناشناس
Germany
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
1_حذف ترم اختیاری با مرجوع شدن شهریه و یا واگذار شدن این ترم به مهرماه در روال عادی به دلیل:
عدم برگزار نشدن کلاس های مجازی برای گروه های مختلف و در دسترس و حضور نداشتن استاد چه کلاسهای حضوری چه مجازی و یا عدم کیفیت کلاس های مجازی در دروس مهم و عملی

2_اعتراض یه برگزاری کلاس ها درتابستان به دلیل وخیم بودن شرایط کرونا و سلامت وهمچنین فشرده کردن کلاسها به دلیل ضیق وقت و بازدهی نداشتن دروس مهم و عملی

3_تغییر نرخ شهریه ها باتوجه به شرایط جدید(عدم برگزاری کلاسها به صورت حضوری و کیفیت پایین کلاسهای مجازی )

4_مجوز حذف تک درس های مهم که نیاز به وقت و حضور استاد و تلاش مداوم دارد بدون پرداخت شهریه
یگانه آخرتی
Germany
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
با توجه به شرایط حاکم هم از نظر شیوع کرونا و هم از نظر اقتصادی خواهان حذف ترم جاری بدون پرداخت شهریه را دارم....
با توجه به وضعیت قرمز مشهد و شیوع شدید بیماری امکان برگزاری کارگاه ها غیر ممکن خواهد بود و از طرفی برگزاری کار گاه های مجازی برای رشته عملی نقاشی و دروس تخصصی آن کار بیهوده ای است در نتیجه پرداخت شهریه ب زیان و ضرر دانشجویان میباشد...
Fatemeh. Gh
Germany
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
کاملا موافق بوده و خواستار حذف ترم اختیاری بدون پرداخت شهریه هستم
مقداد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
شهریه کامل رو در حالی از ما گرفتن که بعضی کلاس ها اصلا برگزار نشد. اونایی هم که برگزار شد با توجه به سرعت نت و مشکل دار بودن لینکها یا وسط کلاس قطع میشد و میپرید بیرون از کلاس یا اینکه صدای استاد قطع و وصل میشد و چیزی متوجه نمیشد آدم.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
با سلام.
واقعا درست نیست که برای کلاسی که برگذار نشده شهریه بدیم .
ما هدفمون از دانشگاه اومدن این است که حداقل یک چیزی یاد بگیریم الان میخوان کلاس ها رو تو چند هفته خلاصه کنن منی که رشتم نقاشیه و درس هام عملیه چطور تو این مدت کم درس ها رو یاد بگیرم. به عنوان دانشجو این دانشگاه درخواست حذف ترم اختیاری با مرجوع شدن شهریه و یا واگذار شدن این ترم به مهرماه در روال عادی را دارم
nasim
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
با توجه به شرایط موجود کمترین کار نصف کردن شهریس . بعضی رشته ها واقعا بازدهی ندارن و حذف ترم براشون واجبه
Elham
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
پاسخ کاملا موافقم و حذف ترم اختیاری بدون پرداخت شهریه حق دانشجو هست.
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
ما رفتیم با مسئولین دانشگاه صحبت کردیم به ما گفتن ما چند ماهه حقوق نگرفتیم باید شهریه را پرداخت کنین.
اخه کمی درک کنید مگر پدران ما در دوران کرونا حقوق گرفته اند؟همه تو این دوران از لحاظ مالی مشکل پیدا کردن حالا دانشگاه میخواهد هرطور شده کلاس هارا در چند جلسه خلاصه کند تا فقط پولش را بگیرد. مسئولین دانشگاه به فکر یاد گیری دانشجو و کیفیت کلاس نیستند. درخواست حذف ترم اختیاری با مرجوع شدن شهریه و یا واگذار شدن این ترم به مهرماه در روال عادی را دارم.
H
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
سلام. بنده گرافیک میخونم وقتی کلاسا داره با کیفیت پایین برگزار میشه چرا باید پول ۸ ساعت کارگاه رو بدیم واقعا این پول زوره. از کلاسای کارگاهی و دروس اصلی که بگذریم دروس نظری و عمومی هم کلا ۵-۶ جلسه شاید برگزار شده باشه. وقتی این ترم همه چیزش رو هوا بوده مسلما شهریه هم باید خیلی کم تر میشد نه اینکه اضافه ترم بگیرن. بایدحداقل نصف شهریه این ترم بزارن واسه ترم بعدی . امیدوارم یکم منطق داشته باشه این دانشگاه و رضایت دانشجوهاش رو جلب کنه. سپاس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
با توجه به نتایج ضعیف کلاس های مجازی برگزاری امتحانات و گرفتن شهریه بشدت کار بی رحمانه ای برای دانشجویان خواهد بود.
Kner
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
1_حذف ترم اختیاری با مرجوع شدن شهریه و یا واگذار شدن این ترم به مهرماه در روال عادی به دلیل:
عدم برگزار نشدن کلاس های مجازی برای گروه های مختلف و در دسترس و حضور نداشتن استاد چه کلاسهای حضوری چه مجازی و یا عدم کیفیت کلاس های مجازی در دروس مهم و عملی

2_اعتراض یه برگزاری کلاس ها درتابستان به دلیل وخیم بودن شرایط کرونا و سلامت وهمچنین فشرده کردن کلاسها به دلیل ضیق وقت و بازدهی نداشتن دروس مهم و عملی

3_تغییر نرخ شهریه ها باتوجه به شرایط جدید(عدم برگزاری کلاسها به صورت حضوری و کیفیت پایین کلاسهای مجازی )

4_مجوز حذف تک درس های مهم که نیاز به وقت و حضور استاد و تلاش مداوم دارد بدون پرداخت شهریه
SFS
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
سلام وقت شمابخیر
متاسفانه دانشگاه ها کلاسهاشون رو دارن حضوری با عنوان رفع اشکال واختیاری برگزارمیکنند.این درصورتی هست که خیلی ازدروس ازجمله دروس اصلی وتخصصی ما که صفرتاصد ان عملی است ونیاز به کارگاه وحضوراستاد دارد به صورت مجازی برگزارنشده است ودرحال حاضراز ۱۷خرداد به حضوری برگزارشده که هیچکدام از دانشجویان شرکت نکردند و طی یک استشهاد جمعی اعتراض خود رامبنی بر برگزاری کلاسها درشرایط کنونی وهمچنین اخذ شهریه به طور کامل درصورتی که حتی یک جلسه کلاس هم چه به صورت حضوری وچه به صورت مجازی تشکیل نشده است را به سمع ونظر عوامل واساتید واموزش دانشگاه رساندیم.
نتیجه ی تمام اعتراضات ما ادامه برگزاری کلاسها به شکل حضوری وفشرده(درهرروز چند جلسه برای پایان دادن هرچه سریعتر کلاسها)اخذ شهریه وجایگزینی اساتیدی که به خاطر کرونا اعتصاب کردند وحاضرنیستند سرکلاس بیایند.
دانشگاه ما غیرانتفاعی است ومتاسفانه فقط به دنبال درامد وگرفتن شهریه هستند و بازدهی دانشجویان هیچ اهمیتی برایشان ندارد..
ما همچنان درحال اعتراضیم ودرهیچ کلاسی شرکت نکرده ایم.
امیدوارم که این سایت هم مثل چندمین اعتراض دیگرمان در سامانه بازرسی کل کشور و....بی نتیجه نباشد.
شکوفه روحانی
Germany
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
نحوه ی برگزاری کلاس های مجازی بسیااار صعیف و برای دروس عملی نقاشی و موسیقی کاملا غیر ممکن و بی فایده است .
دانشگا بعداز دوندگی و اجتماع دانشجویان درخواست دانشجویان را قبول و بعداز تفرق دانشجویان تکدیب کرد.آیا برای اشتباه نکرده و کلاهبرداری نکرده از تجمع دانشجویان هراس دارند؟
شکوفه روحانی
Germany
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
نحوه ی برگزاری کلاس های مجازی بسیااار صعیف و برای دروس عملی نقاشی و موسیقی کاملا غیر ممکن و بی فایده است .
دانشگا بعداز دوندگی و اجتماع دانشجویان درخواست دانشجویان را قبول و بعداز تفرق دانشجویان تکدیب کرد.آیا برای اشتباه نکرده و کلاهبرداری نکرده از تجمع دانشجویان هراس دارند؟
Amir
Germany
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
من دانشجوي معماري هستم و ميگم كه مهم ترين درس ما كه طرح هستش رو در بستري كه دانشگاه بصورت مجازي اماده كرده بود اصلا فايده اي نداشت و با تلاش زياد استاد و بقيه دانشجو ها در نرم افزار هاي ديگه كار رو جلو برديم و خيلي از دروس ديگه اصلا كيفيت لازم و تايم اموزشي مناسب رو نداشتن . درسته شرايط كرونا خاص هست و انتظار كيفيت عالي نيست اما همه اين مساعدت نبايد از طرف دانشجو باشه و دانشگاه از نظر شهريه بايد مساعدت كنه و حتي دروسي كه دانشجو بخاطر ضعف اموزش حذف ميكنه حداقل برگرداند نه كه بعد از پرداخت كامل شهريه ٥٠ هزار تومن اضافه دريافت كند!!
Zahra
United States of America
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
برای فضاهای آموزش نظر و همچنین رضایت دانشجو باید در درجه اول باشه و خیلی اهمیت داشته باشه مخصوصا با این وضعی که برای همه پیش اومده ما دانشجوها حق اینو داریم که خواستمون رو مطرح کنیم و همچنین توقع داریم عوامل منصفانه عمل کنن و به نظرات ما احترام بذارن تمام دانشجویان موسسه هزینه هایی رو پرداخت میکنن که در قبالش آموزش ببینن! در برابر دروسی که تو این مدت آموزش ندیدیم چه هزینه ای باید پرداخت کنیم؟!! آیا افرادی که به عنوان استاد، معلم که وظیفه آموزش دادن به دانشجوها رو دارن حق دریافت این هزینه رو دارن؟!!
rahimzade
United States of America
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
اگر مبلغ شهریه رو کمتر میکردن قابل قبول بود اما زمانی که نه کلاس های مجازی درست تشکیل شدن و نه ما بهره ای از کلاس ها بردیم این انصاف نیس که شهریه رو کامل پرداخت کنیم و کاملا مخالف برگزاری کلاسا تو تابستون هستم با این شرایط پیش اومده
فاطمه
Germany
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
سلام من شکایت دارم به اینکه دانشگاه مبلغ پنجاه هزار تومن رو بدون هیچ دلیل منطقی به شهریه دانشجوها اضافه کرده
ماها پول زور به دانشگاه نمیدیم
به جای اینکه تخفیف شهریه بدن اومدن اضافه کردن
Zahra
United States of America
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
برای موسسات آموزشی نظر و رضایت دانشجو ها صد در صد باید مهم باشه. آیا در قبال دروسی که نیاز به آموزش دارند اما با وضعیتی که برای تمام مردم پیش اومده باید هزینه ای دریافت بشه؟!!! آیا کسانی که به عنوان استاد، معلم و بقیه عوامل حق تدریس و انجام وظیفه دارند اما چنین وظیفه ای رو انجام ندادند چه هزینه ای رو باید پرداخت کنیم؟!!! حق پرداخت هزینه فقط در مقابل آموزش دیدن امکان پذیره در غیر این صورت منصفانه نیست. تمام دانشجو ها خواستار حذف ترم بدون پرداخت هزینه هستند
rahimzade
United States of America
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
اگر مبلغ شهریه رو کمتر میکردن قابل قبول بود اما زمانی که نه کلاس های مجازی درست تشکیل شدن و نه ما بهره ای از کلاس ها بردیم این انصاف نیس که شهریه رو کامل پرداخت کنیم و کاملا مخالف برگزاری کلاسا تو تابستون هستم با این شرایط پیش اومده
H
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
چرا باید ماهایی که رشته هنر هستیم مثل ارتباط تصویری، نقاشی، موسیقی‌، معماری بیشتر از بقیه رشته های دانشگاه که دروس نظری دارن شهریه بدیم وقتی الان دقیقا شرایطتمون برابر هست اگه کارگاهی برگزار میشد بله درست بود گرفتن شهریه بیشتر ولی الان واقعا ناحقی هستش که ۲ میلیون شهریه بدیم واسه چند جلسه کلاس مجازی که هییییچ بازدهی نداشته واقعا کی پاسخگو دانشجویان هست؟ دانشگاهی که فقط دنبال گرفتن پول باشه همین میشه دیگه. همه ما خواستار برگردوندن یا ذخیره شهریه پرداخت شده واسه ترم مهر یا تخفیف شهریه هستیم
Sjd
Germany
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
من دانشجو ترم آخر حسابداریم تو این شرایط کار میکنم ک شهریه بدم ولی خب نه کلاسه مجازی و نه آموزشه درستی دادن ک بخوایم کله شهریه رو بدیم و اینکه تازه بازم دانشگاه میخواد اضافه تر از شهریه پول بگیره که هیچکی نمیدونه برایه چی هست و حساب اکثر دانشجوهارو بدهکار کرده
Maghoul
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
اصلا منطقی و منصفانه نیست که شهریه کارگاههای عملی ۸ ساعته رو دریافت کنن و بجاش ۲ ساعت کلاس مجازی که دائم قطع و وصل میشه ارائه بشه و حالا هم که دانشجوها به شرایط اعتراض دارن به زور میخوان تو شرایط خطرناک شیوع بیماری کلاس حضوری برگذار کنن تا دانشجوهارو ساکت کنن
Zahra
United States of America
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
برای موسسات آموزشی نظر و رضایت دانشجوها باید صد در صد مهم باشه. آیا در قبال دروسی که نیاز به آموزش دارند اما با وضعیت همگانی که پیش اومده باید هزینه ای پرداخت بشه؟!! آیا کسانی که به عنوان استاد، معلم و یا سایر عوامل حق تدریس و انجام وظیفه رو دارند اما چنین وظیفه ای رو انجام ندادند باید هزینه دریافت کنند؟!! چه هزینه ای!! پرداخت هزینه فقط در قبال آموزش دیدن امکان پذیره در غیر این صورت منصفانه نیست. تمام دانشجوها خواستار حذف ترم بدون پرداخت شهریه هستن
Reihane Vaezshahidi
Italy
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
کاش حداقل چند تا دروس تخصصی و عملی سخت رو، که هیییچ کارش پیش نرفته رو بتونیم حذف کنیم( با بازگشت شهریه نه به خودمون، برای ترم های آینده)
هنری
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
مخالف نحوه برگزاری کلاسهای مجازی و فاقد پروتکل های بهداشتی در شرایط خاص بیماری کرونا و خواستار حذف ترم و بازگشت شهریه هستم به دلیل سطح کیفیتی پایین دورس عملی و تغییر دادن اساتید بدون در نظر گرفتن نظر دانشجو .
Mohmdyn
Netherlands
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
شهریه کامل رو در قبال چی میگیرن واقعا تازه اونم با تهدید!!! چند جلسه کلاس آنلاین بدون بازدهی و سرهم بندی دروس تخصصی تو ۳ جلسه نصفه نیمه!!
ناشاس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
مسولین فردوس در سخن صداقت ندارند تقاضای ما دانشجویان زیر منگنه قراردادن مسولین هست و گرفتن جواب قطعی
صدای ما دانشجویان باشید
MKA
United States of America
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
تمام بچه ها از اين وضعيت ناراضي هستن...از كلاس هاي مجازي گرفته تا عدم رسيدگي به امور دانشجو ها...به غير كلاس هاي مجازي كه لغو ميشد هيچ...به استاد ميگفتيم كلاس مجازي ما نميتونم شركت كنيم نت ضعيفه يك كانالي باشه تو اون توضيح بدين بحرف نميكردن...غير اون يك سري رفتيم اموزش هر چي ميگفتيم جواب سر بالا ميدادن ربط ميدادن به دانشگاه فردوسي...
ناشاس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
سخن مسولین فردوس دارای صداقت نیست لطفا برای پاسخگویی دوباره انهارا زیر منگنه بگذارید تا جوابی قاطع و سرراست دهند
صدای ما دانشجویان باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
ما خواهان اجرای عدالت هستیم و رفتاری منصفانه
خواهان حذف ترم به همراه برگشت شهریه و یا سیو ان برای ترم بعدیمان
بعضی اوقات قانون در مقابل انصاف و عدالت پوچ میشود و انسانیت است ک تعریف تمامیه قوانین دنیاست
Amir Arsalan
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
باسلام
با توجه به شرایط معلوم بیماری کرونا و درست برگذار نشدن کلاس های مجازی و پایین بودن کیفیت آموزش و با توجه به اینکه موسسه هیچ کاری در قبال برگزار کردن کلاس های حضوری نداشته ما دانشجویان داریم شهریه ای رو پرداخت میکنیم که هیچ استفاده از ترمی که گذشت نداشتیم و هیچ امکاناتی به ما داده نشده؟
و همچنین این هزینه واقعا سنگین شده برای ما توی این شرایط بیماری کرونا و رکود اقتصادی که هستیم
چرا همانطور که به فکر دیگر مردم هستید به فکر داشنجویان نیستید
ارزش دانشجو در این وضعیت سخت چقدره؟؟ چرا کسی قدمی برای دفاع از دانشجویان در این وضعیت برنمیداره؟
احسان
Germany
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
اگر مخالف قوانین برخورد نمیکنن و دانشجو اشتباه میکنه پس برای چی باتجمع دانشجویان اوکی میدن برای برگشت شهریه بعداز تفرق حرف خودشونو نقض میکنن و تهدید میکنن؟
بخاطر کار نکرده و طبق قانون پیش رفتن از تجمع هراس دارن؟
Faeze
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
چرا ما باید واسه کلاس های مجازی که اصلا هیچ کیفیتی نداره شهریه کامل پرداخت کنیم
مهلااکبری
Germany
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
کلاس های مجازی پاسخگوی کارگاه های عملی نیست
مسولین دانشگاه بعداز دیدن اعتراضات جمعی دانشجویان قبول به حذف ترم و عودت شهریه کرد اما بعداز تفرق دانشجویان زیر حرف خود زد
پاسخگوی ما باشید
مهلااکبری
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
کلاس های مجازی پاسخگوی کارگاه های عملی نیست
مسولین دانشگاه بعداز دیدن اعتراضات جمعی دانشجویان قبول به حذف ترم و عودت شهریه کرد اما بعداز تفرق دانشجویان زیر حرف خود زد
پاسخگوی ما باشید
هنری
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
مخالف نحوه برگزاری کلاسها به دلیل شرایط خاص بیماری کرونا و خواستار حذف ترم و بازگشت شهریه به دلیل سطح بسیار ضعیف کیفیت کلاسها و تغییر اساتید و بی توجهی به نظر دانشجو
مهرنوش
Germany
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
كاملا موافق هستم و خواستار برگرداندن نصف شهريه هستم به اين دليل كه حتي بعضي از دروس كلاس مجازي نداشته و فقط لينك جزوه واسه امتحان داخل كانال دانشگاه گذاشته شده اما ما بابت اين دروس پول پرداخت كرديم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
شهریه نباید مطابق شرایط عادی محاسبه بشه با توجه به وضعیت تشکیل کلاسهایه مجازی خواهان بازگشت شهریه حداقل نصف مبلغ هستیم با تشکر
مانیفست احمدی نژاد
Netherlands
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
دانشگاه فردوس خیلی خوب است شهریه را کامل گرفته اند نوش جانشان
کلاس ها دایر بوده است
ما راضی هستیم
با تشکر از مدیریت
هدیه
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
با سلام و آرزوی سلامتی و قدردانی از زحمات. این شرایط ملاطفت بیشتری می طلبد.من دانشجوی موسیقی دانشگاه فردوس هستم. بیشتر دروس ما عملی هستند. این ترم هیچ استاندارد آموزشی نداشت. دانشجو علاوه بر زنجیره کرونا در یک چرخه بین استاد و مدیرگروه و آموزش و امور مالی بلاتکلیف بود. اگر آموزش مجازی برای درس عملی مناسب بود همیشه در سایتهای اینترنتی کلیپهای آموزشی با کیفیت موجود بوده اند. اساتید گروه موسیقی تمایلی به کلاس تابستان ندارند. تعیین تاریخ امتحانات و اینکه دروس پیش نیاز هم هستند با برگزاری امتحان آخر تابستان یا گذراندن درس در ترم آینده تناقض دارد.من تقاضای حذف ترم یا حذف کامل دروس عملی با برگشت شهریه دارم. در ضمن از حساب مالی من بدون اطلاع و بدون درج توضیح ، مبلغی اضافه بر تسویه حساب کسر شده. این چه معنایی می تواند داشته باشد؟ در این شرایط بحران اقتصادی . واضح است که اعتلای موسسه علاوه بر پذیرش دانشجوی جدید، کمک به دانشجویان فعلی برای رسیدن به اهداف آموزشی است. سپاس برای همدلی
bahareh ghazi
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
1_حذف ترم اختیاری با مرجوع شدن شهریه و یا واگذار شدن این ترم به مهرماه در روال عادی به دلیل:
عدم برگزار نشدن کلاس های مجازی برای گروه های مختلف و در دسترس و حضور نداشتن استاد چه کلاسهای حضوری چه مجازی و یا عدم کیفیت کلاس های مجازی در دروس مهم و عملی

2_اعتراض یه برگزاری کلاس ها درتابستان به دلیل وخیم بودن شرایط کرونا و سلامت وهمچنین فشرده کردن کلاسها به دلیل ضیق وقت و بازدهی نداشتن دروس مهم و عملی

3_تغییر نرخ شهریه ها باتوجه به شرایط جدید(عدم برگزاری کلاسها به صورت حضوری و کیفیت پایین کلاسهای مجازی )

4_مجوز حذف تک درس های مهم که نیاز به وقت و حضور استاد و تلاش مداوم دارد بدون پرداخت شهریه
فاطمه سجادی
Australia
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
سلام وقت شمابخیر
من سیده فاطمه سجادی دانشجوی رشته نقاشی از مشهد هستم.
متاسفانه دانشگاه ها کلاسهاشون رو دارن حضوری با عنوان رفع اشکال واختیاری برگزارمیکنند.این درصورتی هست که خیلی ازدروس ازجمله دروس اصلی وتخصصی ما که صفرتاصد ان عملی است ونیاز به کارگاه وحضوراستاد دارد به صورت مجازی برگزارنشده است ودرحال حاضراز ۱۷خرداد به حضوری برگزارشده که هیچکدام از دانشجویان شرکت نکردند و طی یک استشهاد جمعی اعتراض خود رامبنی بر برگزاری کلاسها درشرایط کنونی وهمچنین اخذ شهریه به طور کامل درصورتی که حتی یک جلسه کلاس هم چه به صورت حضوری وچه به صورت مجازی تشکیل نشده است را به سمع ونظر عوامل واساتید واموزش دانشگاه رساندیم.
نتیجه ی تمام اعتراضات ما ادامه برگزاری کلاسها به شکل حضوری وفشرده(درهرروز چند جلسه برای پایان دادن هرچه سریعتر کلاسها)اخذ شهریه وجایگزینی اساتیدی که به خاطر کرونا اعتصاب کردند وحاضرنیستند سرکلاس بیایند.
دانشگاه ما غیرانتفاعی است ومتاسفانه فقط به دنبال درامد وگرفتن شهریه هستند و بازدهی دانشجویان هیچ اهمیتی برایشان ندارد..
ما همچنان درحال اعتراضیم ودرهیچ کلاسی شرکت نکرده ایم.
امیدوارم که این سایت هم مثل چندمین اعتراض دیگرمان در سامانه بازرسی کل کشور و....بی نتیجه نباشد.
دانشجوی معترض موسسه فردوس
Serbia
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
با وجود شرایط بد اقتصادی هزینه کل شهریه کلاس های حضوری در قبال کلاس های مجازی بی کیفیت با بازدهی پایین و بعضاً برگزار نشده گرفته میشود.ما خواستار حذف ترم با بازگرداندن شهریه و نصف شدن شهریه دانشجویان ترم اخر هستیم
At
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
0
0
کم ترین کاری که بر میاد اینه که بتونیم درسای عملی که تو بعضیاش هیییچی یاد نگرفتیم رو حذف کنیم اما نه تنها باید شهریه بدیم. بلکه ما برای طراحی خودمونو کشتیم گفتن امکان حذف نیس مگه شرکت نکنین ژوژمانو و صفر بذارن و بعدا پیگری کنین تاثیر معدل نداشته باشه اما تت کارنامه اصلی صفر ثبت میشه!!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->