خودرو k132 تا پایان سال به بازار می‌آید+ عکس

  • کد خبر: ۳۲۰۲۱
  • ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
خودرو k132 تا پایان سال به بازار می‌آید+ عکس
مدیر عامل ایران‌خودرو گفت: محصول K۱۳۲ با نگاه تامین نیاز داخل و صادرات تولید شده است و امیدواریم تا پایان سال هزار دستگاه از آن را در بازار عرضه کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران‌خودرو در مراسم رونمایی محصول جدید این شرکت بیان کرد: بیش از آنچه که تصور می‌کردیم قطعه سازان کنار ما بودند و ما از این موضوع بسیار شگفت‌زده شدیم.


او افزود: تولید ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو و افزایش ۲۵ درصدی تولید را داشتیم و در تحویل به رشد ۵۵ درصدی دست پیدا کردیم. این پروژه جدید بیش از ۹۲.۳ درصد داخلی سازی شده است.


این مقام مسئول با تاکید بر کاهش ۷۰ درصدی معوقات این شرکت گفت: در خودرو‌هایی به روز شدیم و مابقی معوقات هم تا پایان شهریور به صفر خواهد رسید. خودرو پژو ۴۰۵ را هم به زودی از خطوط تولید خارج خواهیم کرد. این خودروی جدید آینده خوبی خواهد داشت و به زودی نسخه کراس اور آن رونمایی خواهد شد.


مقیمی گفت: تمرکز بر کلاس‌های b, c و cuv داشتیم؛ موتور‌های قبلی را به صورت مناسبی ارتقا دادیم تا علاوه بر کاهش مصرف بازدهی بیشتری داشته باشد. در راستای تولید خودرو‌های برقی هم گام‌های بسیار موثری برداشته شده است. این خودرو بدون شک با گیربکس ۶ سرعته داخلی عرضه خواهد شد.

 

مدیر عامل ایران‌خودرو با تاکید بر تعمیق بیشتر داخلی سازی در این حوزه گفت: این محصول با نگاه تامین نیاز داخل و صادرات تولید شده است و امیدوار هستیم تا پایان سال هزار دستگاه از آن را در بازار عرضه کنیم.
او با اشاره به عملکرد بسیار مناسب قوای محرکه گفت: ۱۳۹ تولید کننده داخلی، ۶ سازنده خارجی و ۱۴ شرکت دانش بنیان در این پروژه با ما همکاری داشتند. مجموعا این محصول ۸۱۹ قطعه را شامل می‌شود که ۶ قطعه خارجی دارد و مابقی قطعات یا قرار داد شده یا در مرحله عقد قرار داد است.


مقیمی با اشاره به روند توسعه محصولات این شرکت از سال ۱۳۴۶ گفت: به زودی k ۱۳۵ را رونمایی خواهیم کرد و روند معرفی یک محصول جدید در هر سال را خواهیم داشت. برای تحقق برنامه ریزی‌های انجام شده باید به هرجایی به هر دلیلی متوقف شدیم بلافاصله برنامه‌های جبرانی را در نظر داشته باشیم. محصول بعدی نمونه هاچبکی است که با نام پروژه k ۱۲۱ معرفی خواهد شد.


او گفت: حساسیت‌های بسیاری در تحقق اهداف و زمانبندی وجود دارد. مشکلاتی در تامین نقدینگی داریم، اما نقدینگی تولید شده در پروژه‌های مجزا با اصول لازم انجام خواهد شد.

 

چالش اصلی صنعت خودرو قیمت تمام شده است


پیر محمدی مدیر عامل ساپکو در ادامه مراسم گفت: در تولید این محصول تا حد امکان ساخت داخل دادیم و بیش از ۱۵۰ شرکت در این پروژه با ما همکاری داشتند. پلتفرمی کاملا ایرانی برای این محصول در نظر گرفته شده و به پروژه‌ای کاملا متفاوت با پژو ۳۰۱ تبدیل شده است. اغلب قطعات داخلی تغییر یافته تا در آینده هیچ مشکلی با پژو فرانسه نداشته باشیم.


او بیان کرد: طراحی در مرکز تحقیقات ایران‌خودرو بدون درصدی مشارکت خارجی انجام شده است. در جمع امروز که تولید کنندگان قطعات این محصول وجود دارند حتی یک خارجی وجود ندارد و این مایه افتخار ماست. صنعت خودرو لوکوموتیو صنایع هر کشور است و این حرکت مورد انتطار مردم از این لوکوموتیو است.


پیر محمدی با تاکید بر همکاری‌های بین بخشی گفت: موضوع اصلی قطعه سازان ما قیمت تمام شده و تولید است که اگر با برنامه ریزی درست مورد توجه قرار بگیرد به نتایج مناسبی منجر خواهد شد. نیاز امروز ما تصمیم‌گیری درست است که بر مبنای حقایق شرکت‌ها باشد.


او افزود: امروز تمام صنایع کشور پروژه داخلی سازی دارند و امیدوار هستیم این روند به درستی طی شده و بهبود پیدا کند.

خودرو «۱۳۲ K» تا پایان سال به بازار می‌آید
خودرو «۱۳۲ K» تا پایان سال به بازار می‌آید
خودرو «۱۳۲ K» تا پایان سال به بازار می‌آید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->