شعر افشین علا خطاب به رژیم صهیونی | عاقبت بیت‌المقدس را رها خواهیم کرد فریبرز عرب‌نیا: ترجیح می‌دهم در کنار مردم کشور عزیزم باشم + فیلم سریال محرمی «جایی برای همه» روی آنتن شبکه دو + زمان پخش آمار فروش سینماها در روزهای جنگ بین اسرائیل و ایران اکران سیار فیلم‌های کودکانه در مشهد کارگردان فیلم بعدی «جیمز باند» مشخص شد «کاتیا فولمر» ایران‌شناس آلمانی درگذشت فصل پایانی سریال «اسکویید گیم» در راه است تکرار سریال «مختارنامه» از شبکه آی‌فیلم (محرم ۱۴۰۴) + زمان پخش قدردانی سخنگوی پلیس از اصحاب قلم در دوران جنگ رژیم صهیونیستی علیه ایران | عزیزان رسانه، گل کاشتید، دستانتان را می‌بوسم برنامه‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد برای جبران خسارات گروه‌های موسیقی و نمایشی اجرای باشکوه ارکستر سمفونیک تهران در میدان آزادی حسام خلیل‌نژاد، بازیگر سینما و تلویزیون: اگر امروز هنری هست، میراث شهیدان است فیلم‌های آخر هفته تلویزیون (۵ و ۶ تیر ۱۴۰۴) + شبکه و زمان پخش سیمای محرم ۱۴۰۴ | معرفی برنامه‌های ویژه تلویزیون همراه با زمان پخش چرا توزیع سریال «شکارگاه» به تعویق افتاد؟ فرصت تماشای فیلم با قیمت نیم‌بها تا کی ادامه دارد؟ شعر‌هایی به‌مثابه موشک | شاعران مشهدی در کنار مدافعان وطن ایستادند
سرخط خبرها

سهام کمپانی نتفلیکس سقوط کرد

  • کد خبر: ۳۲۰۵۳۱
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
سهام کمپانی نتفلیکس سقوط کرد
سهام نتفلیکس به دلیل پیش‌بینی کاهش رشد مشترکان و آشفتگی بازار ناشی از تعرفه‌های ترامپ سقوط کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ارزش سهام شرکت نتفلیکس با کاهش ۸/۵ درصدی مواجه شد. این افت پس از آن رخ داد که تحلیلگران هشدار دادند رشد تعداد مشترکان این سرویس در حال کند شدن است. سال گذشته، نتفلیکس با اجرای سیاست محدودیت اشتراک‌گذاری رمز عبور، رکورد افزایش مشترکان خود را شکست. در عین حال، کاهش ارزش سهام این شرکت هم‌زمان با افت کلی بازار به دلیل تصمیمات دونالد ترامپ درباره تعرفه‌های تجاری با کانادا و مکزیک رخ داد.

علاوه بر نتفلیکس، برخی دیگر از شرکت‌های رسانه‌ای و فناوری از جمله اسپاتیفای (۷/۴- درصد)، وارنر دیسکاوری (۶/۴- درصد)، روکو (۶/۴- درصد)، دیزنی (۳/۶- درصد)، متا (۴/۳۵- درصد)، آمازون (۳/۷- درصد) نیز روز پنجشنبه کاهش ارزش سهام را تجربه کردند.

در مقابل، سهام برخی شرکت‌ها از جمله پارامونت گلوبال (۲/۲+ درصد)، کامکست (۲+ درصد) و سونی (۰/۳+ درصد) رشد داشته است.

این نوسانات پس از آن رخ داد که ترامپ اعلام کرد اجرای تعرفه‌های جدید بر واردات از مکزیک و کانادا را تا ۲ اپریل به تعویق می‌اندازد. این تصمیم تنها دو روز پس از آن اتخاذ شد که او از افزایش ۲۵ درصدی تعرفه‌ها بر کالا‌های وارداتی این دو کشور خبر داده بود.

کند شدن رشد مشترکان نتفلیکس پس از دوره‌ای طلایی

صبح پنجشنبه، گروهی از تحلیلگران شرکت مافت-ناتانسون به سرپرستی رابرت فیشمن در گزارشی اشاره کردند که نتفلیکس در نیمه دوم سال ۲۰۲۴، قوی‌ترین دوره رشد مشترکان خود را از زمان همه‌گیری کرونا تجربه کرده و در این مدت ۲۴ میلیون مشترک جدید به دست آورده است.

تحلیلگران معتقدند که چند فصل آینده نیز احتمالاً رشد قوی مشترکان ادامه خواهد داشت که ناشی از محتوای جذاب و مدل اشتراک همراه با تبلیغات است. با این حال، آنها پیش‌بینی کردند که مزایای سرکوب اشتراک‌گذاری رمز عبور به تدریج کاهش خواهد یافت.

نتفلیکس اعلام کرده است که از سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۵ دیگر آمار تعداد مشترکان را به‌طور منظم منتشر نخواهد کرد. این شرکت پیش‌تر نیز ارائه پیش‌بینی‌های فصلی مربوط به تعداد مشترکان را متوقف کرده بود. مدیران این شرکت معتقدند معیار‌هایی مانند میزان تعامل کاربران و سودآوری، بهتر می‌توانند وضعیت کلی نتفلیکس را نشان دهند.

کاهش تعامل روزانه مشترکان جهانی

تحلیلگران مافت-ناتانسون در گزارش خود اشاره کردند که میانگین تعامل روزانه مشترکان جهانی نتفلیکس در نیمه دوم سال ۲۰۲۴، حدود ۶ درصد کاهش یافته است. آنها تأکید کردند که رشد چشمگیر تعداد مشترکان، لزوماً به معنای گسترش واقعی پایگاه کاربران نیست، بلکه نتفلیکس توانسته است مدل درآمدی خود را به‌طور موثرتری بهینه‌سازی کند.

تأکید مدیر مالی نتفلیکس بر افزایش سرمایه‌گذاری در محتوا

در همین حال، روز چهارشنبه، اسپنسر نیومن؛ مدیر مالی نتفلیکس، در یک کنفرانس سرمایه‌گذاری بیان کرد که هزینه‌های این شرکت برای تولید محتوا همچنان افزایش خواهد یافت. وی گفت: «ما هنوز به سقف هزینه‌های تولید محتوا نرسیده‌ایم.»

نتفلیکس پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۲۵ حدود ۱۸ میلیارد دلار برای تولید محتوا هزینه خواهد کرد که ۱۱ درصد بیشتر از ۱۶/۲ میلیارد دلار سال ۲۰۲۴ است.

منبع: برنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->