دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
سرخط خبرها

تدبیر به پیروزی رسید

  • کد خبر: ۳۲۱۱
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۹
تدبیر به پیروزی رسید
جهانگیری که در آیین تکمیل خط ۲ و آغاز عملیات اجرایی خط ۴ مترو حضور یافته بود، از درایت مدیریت شهری در اجرای پروژه‌های بزرگ مشهد قدردانی کرد

سارا رنگیان| سال گذشته شهردار مشهد وعده داد که خط دوم قطارشهری را تا تابستان امسال به پیروزی و ایستگاه شهید کاوه برساند. خوشبختانه این وعده از پنجم مرداد عملی شد و خدمت‌رسانی این خط تا ایستگاه شهید کاوه آغاز شد. روز گذشته نیز مراسم افتتاحیه رسمی مسیر باقی‌مانده این خط و کلنگ‌زنی خط چهارم مترو مشهد با حضور معاون اول رئیس‌جمهور انجام شد. به این ترتیب اسحاق جهانگیری که در محل ایستگاه شهید کاوه حضور داشت، به‌صورت ویدئوکنفرانس دستور کلنگ‌زنی چهارمین خط قطارشهری مشهد را در ایستگاه مشترک خط 3 و 4 واقع در میدان شهدا صادر کرد. قرار است تا در گام بعدی، حفاری خط4 از محل ایستگاه خواجه‌ربیع این خط ادامه یابد.
معاون اول رئیس‌جمهور روز گذشته در مراسم افتتاح رسمی ادامه مسیر خط2 قطارشهری از مبدأ شریعتی تا ایستگاه شهید کاوه (پیروزی) و آغاز عملیات اجرایی خط4 قطارشهری مشهد که با حضور استاندار خراسان‌رضوی، شهردار مشهد، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر و نمایندگان مشهد در مجلس برگزار شد، اظهار کرد: شهردار مشهد جوانی پرتلاش و پرانرژی است که می‌خواهد اجرای خط4 قطارشهری مشهد را در منطقه‌ای کم‌برخوردار و پرجمعیت آغاز کند که امیدواریم با همت شورای شهر، استانداری و دولت این اقدام انجام شود؛ در این مسیر از این پروژه حمایت می‌کنیم و از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هم می‌خواهیم کمک کند تا هرچه سریع‌تر خط3 قطارشهری مشهد برای استفاده مردم آماده شود.
اسحاق جهانگیری با بیان اینکه شهردار مشهد سال گذشته مدعی شد 4۴۰۰ میلیارد تومان از دولت طلب قطعی دارد که مبنای آن معلوم نبود، گفت: مشخص شد که این بدهی شهرداری مشهد متعلق به بانک‌ها است و این مجموعه توانست با زرنگی این بدهی را بر عهده دولت بگذارد. حالا بانک‌ها هم بدهی خود را بر عهده بانک مرکزی گذاشته‌اند و دولت امروز به بانک مرکزی بدهکار است.
او افزود: شهردار مشهد اعلام کرده است که امسال 7500 میلیارد تومان طرح و پروژه در مشهد اجرا می‌شود که این حجم پروژه خوش‌حال‌کننده و قابل قدردانی است.
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه شهردار مشهد پرتلاش و شورای این شهر و استاندار خراسان‌رضوی پیگیر امور هستند، گفت: همان‌طور که سال قبل توانستید 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطارشهری منتشر کنید، امسال نیز بتوانید 600 میلیارد تومان دیگر را محقق کنید و در این مسیر دولت نیز از شهرداری مشهد حمایت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه مشهد بعد از تهران، بزرگ‌ترین کلان‌شهر کشور است، افزود: مشهد به دلایل متعدد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی می‌تواند نمادی از آثار مدیریت جمهوری اسلامی در تمام کشور باشد. در این راستا مشهد از هر نظر می‌تواند بررسی شود؛ مبنی بر اینکه چه آسیب‌هایی در مدیریت کشور وجود دارد.
او با تأکید بر اینکه باید به مسائل شهری به‌صورت جدی توجه شود، گفت: خوش‌حال هستیم که مدیریت‌شهری و شورای شهر مشهد به این موضوع توجه ویژه داشته و دستورالعمل‌های مناسبی را در این راستا تعریف کرده است.
جهانگیری ترافیک، حمل‌ونقل عمومی و مسائل زیست‌محیطی را از کلیدی‌ترین مسائل کلان‌شهرها دانست و گفت: باید راهکاری برای رفع مشکل ترافیک و محیط‌زیست در نظر گرفت. در این راستا موفق‌ترین تجربیات شهرها در این مسیر ایجاد خطوط مترو بوده که متأسفانه در این حوزه سال‌ها عقب هستیم.
او یکی از اولویت‌های دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه حمل‌ونقل را توسعه خطوط ریلی در کلان‌شهرها دانست و افزود: در کنار آن معتقدیم که باید همه شهرها با راه‌آهن به هم متصل شوند که در این راستا امسال 5 مرکز استان از طریق مسیر ریلی به هم وصل شدند.
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: شهردار مشهد به‌عنوان مدیری خوش‌فکر در شرایط کنونی کشور که آمریکا می‌خواهد با اعمال تحریم‌های شدید نگذارد کاری انجام شود، 7500 میلیارد تومان پروژه در نظر گرفته است که این موضوع چشمگیر و قابل قدردانی است.


شوخی معاون اول با شهردار مشهد
آقای معاون اول در حال تشکر از دست‌اندرکاران پروژه خط دوم بود که مزاحی هم با شهردار مشهد و حادثه‌ای که به‌تازگی برایش به وقوع پیوسته کرد و گفت: شهردار مشهد جوان و پرانرژی است و همین جوانی کار دستش داده است. اگر جوان نبود، گردن و پای او را گچ نمی‌گرفتند. جهانگیری در ادامه با ذکر خاطره‌ای از شهردار مشهد گفت: اولین‌باری که شهردار مشهد را در جلسه‌ای در تهران می‌دیدم، آقای کلائی در صحبت‌هایش از لفظ «ما بچه‌ها» استفاده می‌کرد و یک‌باره گفت «شوخی که می‌کنم ناراحت نمی‌شین؟» گفتم نه جریان چیه؟ گفت «آخه شصت، هفتادساله‌ها می‌گن ما جوونیم، پس ما بچه‌ایم دیگه!»


معرفی وزیر آموزش‌وپرورش تا 2 هفته دیگر
جهانگیری در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: سامان‌دهی نقاطی در حاشیه شهر مشهد در دستورکار دولت است و ما کمک خواهیم کرد تا اقدامات زیربنایی در آن‌ها انجام شود؛ ضمن اینکه شهرداری مشهد هم تمام امکاناتش را برای کمک به این مناطق بسیج کرده است.
معاون اول رئیس‌جمهور درباره قطاربرقی تهران- مشهد افزود: طرف چینی همچنان پای قرارداد است، ولی به دلیل تحریم‌ها مشکلات بانکی وجود دارد که این موارد هم حل خواهد شد.
جهانگیری درباره وضعیت وزیر آموزش‌وپرورش هم گفت: ما باید وزیر جدید را تا 2هفته آینده معرفی کنیم.
او در پاسخ به این سؤال که امکان دارد وزیر خانم برای این منصب انتخاب شود، اظهار کرد: گزینه وزارت می‌تواند خانم باشد، ولی باید دید که آقای رئیس‌جمهور تا 2هفته دیگر گزینه‌ای دارند؟


اختلاف و درگیری سیاسی شایسته شهر امام رضا(ع) نیست
استاندار خراسان‌رضوی نیز در این مراسم مضجع شریف امام رضا(ع) را بزرگ‌ترین سرمایه معنوی و اجتماعی برای مشهد دانست و افزود: شایسته نیست که در شهری مانند مشهد اختلاف و درگیری سیاسی وجود داشته باشد.
علیرضا رزم‌حسینی ادامه داد: با عنایت حضرت رضا(ع) و حمایت‌های دولت و رئیس‌جمهور محترم نیت کرده‌ایم که دولت کار را در خراسان‌رضوی راه‌اندازی و با ایجاد همدلی و هم‌زبانی میان همه ارکان حاکمیت، زمینه توسعه و آبادانی استان را فراهم کنیم.
رزم‌حسینی با اشاره به همدلی ائمه‌جمعه به‌ویژه آیت‌ا... علم‌الهدی با طرح مثلث اقتصادی گفت: آمادگی داریم تا هر طرح ناکام یا ایده موفقی که از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز امکان اجرای آن فراهم نبوده است را با همدلی و هم‌زبانی ارکان حاکمیت به‌صورت آزمایشی در خراسان‌رضوی اجرایی کنیم.
او با بیان اینکه دولت در دوره پنجم شورای اسلامی شهر مشهد کمک‌های خوبی به مدیریت‌شهری مشهد کرده است، افزود: اواخر سال قبل بدهی شهرداری مشهد به مبلغ ۴۴۰۰ میلیارد تومان با مطالبات از دستگاه‌های اجرایی تهاتر شد و اکنون مدیریت‌شهری یک ریال بدهی به بانک‌ها و دستگاه‌ها ندارد و این می‌تواند زمینه توسعه شهر را فراهم کند.


نیمی از پروژه مترو مشهد به بهره‌برداری رسید
طبق اعلام شهردار مشهد در این مراسم، طول مترو مشهد حدود ۸۳ کیلومتر است و امروز با افتتاح ایستگاه کاوه، نیمی از آن به بهره‌برداری می‌رسد.محمدرضا کلائی گفت: ما حدود یک‌سال‌ونیم گذشته وعده‌ای دادیم مبنی بر اینکه در پایان تیرماه امسال به ایستگاه پایانی خط یک مترو برسیم و خوشبختانه با وجود تحریم‌ها و اقتصاد متلاطم کشور توانستیم این پروژه را به نتیجه برسانیم.
او با بیان اینکه ارزش 5/4 کیلومتر باقی‌مانده خط دوم قطارشهری 3۳۰۰ میلیارد تومان است، افزود: برنامه ما این است که تا سال ۱۴۰۰ بخش اول خط سوم را به پایان برسانیم. این طرح افزون بر اتصال خط یک و دو قطارشهری به هم، مناطق مرکزی شهر و حرم مطهر را پوشش خواهد داد.
کلائی همچنین اظهار کرد: قطارشهری مانند رودخانه‌ای است که طراوت و زندگی را در شهر جاری می‌کند و امروز خوش‌حالم که رودخانه‌ای دیگر به رودخانه‌های امید و زندگی اضافه شد.
او در ادامه افزود: شورای پنجم و مدیریت‌شهری از ابتدا به دنبال توسعه عدالت شهری بوده و معتقدیم توسعه خطوط قطارشهری مظهر عدالت شهری است که با ایجاد نظم، همسانی و استفاده گروه‌های مختلف به‌نوعی عدالت شهری را برقرار کند.


پیشرفت 45درصدی خط3 مترو
فرمـــــانده‌قـــــرارگاه‌سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) نیز در این مراسم گفت: خط2 قطارشهری مشهد به طول 5/14 کیلومتر با 12 ایستگاه، 20 رام قطار (100واگن) به روش ای‌پی‌سی با هزار میلیارد تومان اعتبار ریالی و حدود 300میلیون یورو اعتبار ارزی اجرا شده است.
دکتر سعید محمد افزود: عملیات اجرایی خط3 قطارشهری به‌صورت سازه توسط قرارگاه در حال انجام است که با حفاری 13کیلومتر تونل 45درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور نیز در حاشیه این مراسم گفت: تا پایان سال97 در مجموع بیش از 10هزار میلیون ریال منابع عمومی و بیش از 11 هزار و 170 میلیون ریال منابع داخلی در مترو مشهد هزینه شده است و مجوز انتشار 29هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای توسعه مترو مشهد از سوی شهرداری صادر شده که بازپرداخت 50درصد آن بر عهده دولت است.
خلیل‌ا... کاظمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد نیز در حاشیه این مراسم گفت: ایستگاه‌های الندشت و کوهسنگی خط2 قطارشهری مشهد تا پایان شهریور به بهره‌برداری خواهد رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->