ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود
سرخط خبرها

جدیت دولت برای پاک کردن چهره خشن فقر

  • کد خبر: ۳۲۱۷
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۳
جدیت دولت برای پاک کردن چهره خشن فقر
با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، ۲۵۰۰ پروژه عمرانی و اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی (ره) به بهره‌برداری رسید

ترنج وزیری - معاون اول رئیس‌جمهور روز پنجشنبه همراه وزیر اقتصاد و امور دارایی، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، استاندار خراسان‌رضوی و جمعی از مسئولان استانی و شهری در همایش تجلیل از کارآفرینان برتر و آیین افتتاح 2500پروژه عمرانی، اشتغال‌زایی و اردوهای دانشجویی کمیته امداد حضور یافت. اسحاق جهانگیری در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار به اهالی رسانه، گفت: دشمنان یک جنگ روانی و رسانه‌ای جدی را در کنار جنگ اقتصادی علیه کشور آغاز کرده‌اند و به همین دلیل امروز نقش رسانه‌ها بسیار تعیین‌کننده است. او همچنین خط قرمز جمهوری اسلامی را حفاظت از مرزها دانست و افزود: احدی حق تعرض به مرزهای ما را ندارد و نظام جمهوری اسلامی ایران در حفاظت از مرزهای آبی قدرت و قاطعیت خود را نشان داده است.
جهانگیری در ادامه گفت: ما در حفاظت از مرزهای آبی کشورمان نشان دادیم حتی اگر قدرتی مانند آمریکا به اشتباه هم وارد مرزهای ما بشود، با برخورد قاطعانه ما مواجه می‌شود و همه باید این را بدانند. او افزود: محرومیت‌زدایی از اصلی‌ترین رسالت‌های ترسیمی امام راحل بود که رهبری هم بر آن تأکید دارند و در این راستا نهادهایی مثل جهاد سازندگی در کشور تأسیس شد تا محرومیت را از مناطق برطرف کنند.
جهانگیری با بیان اینکه دولت بنا دارد تا با جدیت چهره خشن فقر را از کشور پاک کند، افزود: در این راستا باید به نقطه‌ای برسیم که با افتخار اعلام کنیم فقیر و نیازمند شدید نداریم. طبق اعلام او از ابتدای سال96 با کمک کمیته امداد مستمری همه مددجویان این کمیته و بهزیستی بین 3 تا 4برابر شده است.
جهانگیری با اشاره به اینکه کمیته امداد سالیانه بین 2 تا 3هزار میلیاردتومان منابع قرض‌الحسنه دارد که به‌خوبی استفاده می‌شود، گفت: بخش مهم دیگری که باید به آن پرداخته شود، مسئله توانمندسازی است.


کمیته امداد باید هر سال ۷۰ هزار شغل ایجاد کند
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این مراسم گفت: برنامه‌های اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) برای توانمندسازی مددجویان بر اساس برنامه پنج‌ساله ششم این است که هر سال ۷۰هزار شغل ایجاد کند؛ در بودجه سال۹۸ نیز 3۵۰۰میلیاردتومان برای این منظور در نظر گرفته شده است. مرتضی بختیاری افزود: بر اساس تصمیمی که در کمیته امداد گرفته شد، قرار است امسال ۱۷۰هزار شغل در کشور ایجاد کنیم که اکنون از این برنامه جلوتر هستیم.
معاون اول رئیس‌جمهور در این مراسم ضمن قدردانی از 8کارآفرین برتر کمیته امداد امام خمینی(ره)، به‌صورت ویدئوکنفراس 2هزار واحد مسکونی و ۵۰۰طرح اشتغال مربوط به ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در درگز و چناران را افتتاح کرد.
طبق اعلام حبیب‌ا... آسوده، مدیرکل کمیته امداد استان برای راه‌اندازی این تعداد طرح در مجموع 97میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است که 85میلیاردتومان آن مربوط به پروژه‌های مسکونی و 12میلیاردتومان آن مربوط به طرح‌های حوزه اشتغال است.
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور همچنین روز گذشته از روند آزمون استخدامی مشاغل آتش‌نشانی که با حضور بیش از ۱۳هزار داوطلب از استان خراسان‌رضوی برگزار شده بود، بازدید کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->