معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

اریکا، اولین ربات بازیگر سینما، در فیلمی نقش اصلی را بازی می‌کند + ویدئو

  • کد خبر: ۳۲۲۲۵
  • ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
اریکا، اولین ربات بازیگر سینما، در فیلمی نقش اصلی را بازی می‌کند + ویدئو
رباتی مبتنی بر هوش مصنوعی، برای اولین‌بار در تاریخ سینما در نقش اول یک فیلم ظاهر می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بازی در نقش اصلی فیلم علمی-تخیلی بی (b) به یک ربات مبتنی بر هوش مصنوعی به نام اریکا (Erica) واگذار شده است.

 

اریکا، رباتی ژاپنی است که  پیشتر  گوینده خبر هم شده بود. این ربات که در تقلید حالت چهره و حرکات، بسیار به انسان شبیه است، در دانشگاه اوزاکا ساخته شده است. هیروشی ایشی‌گورو، سازنده و پدر این ربات عجیب به رسانه‌ها گفته بود که اریکا در اوایل سال ۲۰۱۸ اولین برنامه تلویزیونی خود را آغاز خواهد کرد.

این ربات ژاپنی حتی می‌تواند میان صحبت‌هایش از کنایه و جوک استفاده کند. اریکا با این‌که نمی‌تواند در اطراف یک اتاق به تنهایی راه برود اما قادر است که پشت میز بنشیند و سر، گردن و شانه‌هایش را حرکت دهد. ۱۴ حس‌گر قوی این ربات، او را قادر به تشخیص جهت صدا و چهره افراد می‌کند.

 

تعداد بازدید : 520

 

خود اریکا در مصاحبه‌ای رادیویی-تلویزیونی گفته بود که حافظه بلندمدتش هنوز کامل نیست اما حافظه کوتاه‌مدتش در تشخیص صدا و چهره به خوبی عمل می‌کند.

 

فیلمی که قرار است اریکا در آن بازی کند بودجه‌ای ۷۰ میلیون دلاری برای آن در نظر گرفته شده، و داستان دانشمندی را روایت می‌کند که ماموریت ساخت دی.ان.ای عالی انسانی را برعهده دارد اما در ادامه مشکلاتی بروز می‌کند که این دانشمند را به فراری دادن مخلوق خود یعنی «اریکا» وا می‌دارد.   

 

درواقع داستان این فیلم با ماجراهای اریکا در دنیای واقعی هم تطابق دارد. هیروشی ایشیگورو و کوهی اوگاوا این ربات را برای مطالعه تعامل بین انسان و کامپیوتر ساختند. این دانشمندان با پیاده‌سازی اصول بازیگریِ مطابق با هوش مصنوعی، به اریکا بازیگری یاد دادند.

 

سم خوزه (Sam Khoze) نویسنده و تهیه‌کننده فیلم بی در این‌باره می‌گوید: «در دیگر روش‌های بازیگری، هنرپیشه‌ها به هنگام نقش‌آفرینی تجارب زندگی خود را نیز به کار می‌گیرند اما اریکا هیچ تجربه‌ای ندارد و از پایه برای بازی‌کردن در این نقش ساخته شده است. می‌بایست حرکات و احساسات او را در جلسات رو در رو شبیه‌سازی می‌کردیم.

 

اریکا ابتدا قرار بود در یک فیلم دیگر به کارگردانی تونی کی (Tony Kaye) بازی کند اما تداخل در برنامه‌ها باعث لغو این پروژه شد.   

 

هنوز کارگردان فیلم بی و همبازی انسانی اریکا مشخص نشده است با این حال برخی از صحنه‌ها در سال ۲۰۱۹ با حضور این ربات در ژاپن فیلمبرداری شده و صحنه‌های باقیمانده تابستان ۲۰۲۱ در اروپا ضبط خواهد شد.

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->