درباره کوچه امام خمینی ۲۴ در مشهد و روزگار رفته بر آن | خیام؛ کوچه بود‌ها و نابود‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مدیریت دهه پایانی صفر، هر سال منسجم‌تر می‌شود پژمان‌فر خبر داد: افزایش ۴ درصدی تعداد زائران ایرانی شرکت‌کننده در مراسم اربعین ۱۴۰۴ نسبت‌به سال گذشته شهردار مشهد مقدس: رزق و روزی مدیریت شهری از اربعین و دهه آخر صفر است + فیلم عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد: مردم، بیت‌الغزل خدمات در دهه آخر صفر بودند رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد: هدف تیم بزرگ مدیریت شهری در دهه پایانی صفر، خدمت به زائران حضرت رضا(ع) بود ثبت جهانی توس همچنان در بلاتکلیفی| رفع ترافیک سه‌راه فردوسی اولویت مدیریت شهری است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه باغ‌راه شاهنامه چهره توس را دگرگون خواهد کرد پژمان‌فر: امروز فرزندان ما اسطوره‌های دیگری انتخاب می‌کنند، چون ظرفیت‌های خود را معرفی نکردیم انجام بازدید دوره ای از وسایل بازی کودکان در بوستان های مشهد شهرداری مشهد پیشگام در خدمات آبرسانی به مواکب در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ شهردار مشهد مقدس: هزینه‌های زیادی در حوزه توس و بولوار شاهنامه توسط مدیریت شهری صرف شده است | طرح تفصیلی توس دغدغه ۱۲ساله مردم به شمار می‌رود + فیلم معاون عمران شهرداری مشهد: باید ۷ پل دیگر بر روی بزرگراه پیامبراعظم(ص) ساخته شود شهردار منطقه ۱۲ مشهد: پیگیر طرح تفصیلی شاهنامه هستیم آغاز عملیات اجرایی پل چپگرد غیرهم‌سطح سه‌راه فردوسی مشهد (۹ شهریور ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد همچنان ناسالم است (۹ شهریور ۱۴۰۴) مدیر عالی حرم مطهر رضوی: خدمات شهرداری در دهه آخر صفر امسال، روان‌تر، متنوع‌تر و بهتر از سال‌های گذشته بود + فیلم دیدار شهردار مشهد با مدیر عالی حرم مطهر رضوی | قلندرشریف: فاز نخست خط ۳ متروی مشهد رهاورد همکاری آستان قدس رضوی با مدیریت شهری بود + فیلم مزین شدن ۵۰ قاب مفاخر شهری مشهد به تصاویر شهدای ترور آغاز عملیات اجرایی پل چپگرد غیرهمسطح سه راه فردوسی و افتتاح ۴۷ پروژه عمرانی منطقه ۱۲ مشهد
سرخط خبرها

کاهش سرفاصله زمانی قطار‌های خط یک مترو مشهد با تامین ۶۰ واگن جدید

  • کد خبر: ۳۲۲۹۸۳
  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹
کاهش سرفاصله زمانی قطار‌های خط یک مترو مشهد با تامین ۶۰ واگن جدید
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد، گفت: تامین واگن‌های مورد نیاز برای قطارشهری مشهد موجب افزایش ظرفیت ناوگان و بهبود خدمات رسانی به شهروندان میشود.

داوود همتیان در گفت‌و‌گو باشهرآرانیوز در خصوص اهمیت تامین واگن‌های مورد نیاز قطار شهری مشهد گفت: مناقصه ۶۰ واگن قطارشهری به منظور افزایش ظرفیت ناوگان و بهبود خدمات رسانی به شهروندان انجام می‌شود.

وی با اشاره به کمبود واگن در خط یک، گفت: در ابتدای بهره‌برداری در سال ۱۳۸۹، ۶۰ دستگاه واگن داشتیم، در حالی که طبق برنامه، باید ۱۲۰ دستگاه واگن در ناوگان موجود باشد. این کمبود باعث شده که نتوانیم سرویس‌دهی مطلوبی به همشهریان داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد با بیان اینکه تراکم مسافری در حال حاضر حدود ۹۰ درصد است و در برخی ساعات به ۱۰۰ درصد نیز می‌رسد، افزود: این تراکم بالا منجر به ازدحام مسافری و جاماندن مسافران در ایستگاه‌ها می‌شود که از این بابت از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد تاکید کرد: با تامین ۶۰ دستگاه واگن جدید، فاصله زمانی بین قطار‌ها کاهش یافته و امکان تعمیر و نگهداری ناوگان نیز بهبود خواهد یافت.

وی افزود: در حال حاضر با ۶۰ دستگاه واگن، تنها ۴۸ دستگاه در خط فعال هستند، اما با افزایش تعداد واگن‌ها به ۱۲۰ دستگاه، حدود ۱۰۰ دستگاه به خدمت رسانی به مردم اختصاص می‌یابد و ۲۰ دستگاه برای تعمیر و نگهداری روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همتیان با اشاره به ایمنی بالای سفر‌های قطارشهری مشهد، اظهار داشت: برای حفظ این وضعیت مطلوب، نیازمند تامین ۶۰ دستگاه واگن باقی‌مانده هستیم.

وی همچنین از باز شدن پاکت‌های مناقصه و بررسی‌های فنی برای مشخصات فنی تجهیزات و قطعات خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با پیمانکار منتخب، این موضوع ظرف هفته آینده جمع‌بندی شود و قرارداد تا اول اردیبهشت ماه به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد از حمایت‌های مدیریت شهری، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، معاون حمل و نقل و همکاران خود در شرکت‌های ساخت و بهره‌برداری قدردانی کرد و این قرارداد را بزرگترین قرارداد مدیریت شهری تاکنون خواند.

وی ابراز امیدواری کرد که پس از اخذ مصوبه شورا در فروردین ماه، قرارداد منعقد شده و اولین قطار‌ها ظرف دو سال آینده وارد شهر شوند.

همتیان در پایان با اشاره به اینکه مناقصه از منابع شهرداری تامین شده است، گفت: به موازات این اقدام، شهرداری در تلاش است تا از منابع دولتی نیز برای تامین نیاز‌های خطوط قطارشهری استفاده کند.

وی افزود: قطار‌های خط یک از نوع LRV (قطار‌های کف کوتاه) هستند که برق‌رسانی آنها از طریق سقف انجام می‌شود و به همین دلیل، راه‌اندازی خط تولید آنها زمان‌بر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->