۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص ۴۴۷۲ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت شاخص بورس بالاخره قرمز پوش شد| ریزش ناچیز نماگر بازار سرمایه سه شنبه (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

طلا چرا گران شد؟

  • کد خبر: ۳۲۶۸۱
  • ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
طلا چرا گران شد؟
طی ماه‌های اخیر ارزش طلا روندی صعودی داشته است و انتظار می‌رود که این روند در هفته‌های آتی هم ادامه پیدا کند. حدود یک ماه پیش رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در اظهاراتی اعلام کرد که چشم‌انداز قیمت جهانی طلا افزایشی است، موضوعی که نشریه معتبر و سرشناس فوربس هم مهر تایید بر آن می‌زند و به ۵ دلیل اصلی برای گران شدن طلا درآینده اشاره می کند.
 به گزارش شهرآرانیوز، نشریه فوربس پیش بینی می‌کند که بهای جهانی طلا در روز‌ها و هفته‌های آتی بیشتر و بالاتر از آنچه اکنون هست، می‌رود، ۵ دلیلی که این نشریه برای گران شدن قیمت طلا عنوان می‌کند عبارتند از موج دوم کرونا، تعرفه‌های جدید احتمالی آمریکا علیه اروپا، جنگ تجاری آمریکا و چین، نرخ بیکاری در آمریکا و فصل درآمدها.

دلیل اول:
اما نخستین دلیلی که فوربس اعلام کرده عبارت است از موج دوم کرونا، درواقع تهدیدات بروز موج دوم شیوع کووید ۱۹ موجب شده بسیاری از سرمایه گذاران دارایی‌های خود را در معرض خطر ببینند.

دلیل دوم:
دومین دلیلی که فوربس برای تداوم روند صعودی قیمت طلا نام برده عبارت است از تعرفه‌های جدید احتمالی آمریکا علیه اروپا، با توجه به اینکه ترامپ در حال سنجش اعمال تعرفه جدید بر ۳.۱ میلیارد دلار صادراتی است که از انگلیس، اسپانیا، فرانسه و آلمان وارد می‌شود. اگر تنش در روابط آمریکا و اروپا بر سر این مساله ادامه یابد و ترامپ از موضع خود عقب نشینی نکند، بعید است که دارایی سرمایه گذاران از خطر دور بماند.

دلیل سوم:
سومین دلیل به جنگ تجاری آمریکا و چین بازمی گردد، چین کشوری نیست که دست روی دست گذاشته و اجازه دهد ایالات متحده موجب آزار و اذیت تجاری و اقتصادی آن شود و معامله تجاری شماره یک میان واشنگتن و پکن به دلیل وجود ویروس کرونا، به شدت شکننده است.



دلیل چهارم:
اما چهارمین دلیل به نرخ بیکاری در آمریکا باز می‌گردد، اطلاعات هفتگی مربوط به مطالبات بیکاری همچنان نقاشی کسل کننده‌ای از بازار کار در ایالات متحده است. متأسفانه، با تعطیلی منطقه‌ای فروشگاه‌ها در آمریکا، به نظر می‌رسد که بهبودی جزئی که تاکنون شاهد آن بودیم نیز ممکن است مورد تهدید جدی قرار بگیرد.

دلیل پنجم:
آخرین دلیل به فصل درآمد‌ها باز می‌گردد، با از سرگیری مجدد اقتصادها، امید‌هایی برای بهبود و پیشرفت ایجاد شده است، اما ظهور موج دوم کرونا ویروس به احتمال زیاد بخش اعظمی از شرکت‌های آمریکایی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد که سرمایه گذاران آن را دوست ندارند.
 
منبع:کاماپرس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->