واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی
سرخط خبرها

پیش بینی وضعیت بورس تا آخر هفته

  • کد خبر: ۳۲۹۲۷
  • ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
پیش بینی وضعیت بورس تا آخر هفته
امروز شنبه ۱۴ تیر ماه کارشناسان و تحلیل‌گران بازار مالی در کنار فعالان بازار سرمایه پیش بینی خود را درباره شرایطی که تا پایان هفته برای بازار سرمایه رخ می‌دهد اعلام کردند. این تحلیل می‌تواند به تعیین استراتژی معاملاتی شما کمک کند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ معاملات بورس تهران در هفته گذشته باز هم با قدرت ادامه یافت تا پازل بازدهی‌های خیره کننده سال جاری با ثبت یک هفته صعودی دیگر تکمیل شود. بر همین اساس علی رغم نوسانات در میانه هفته، شاخص کل طی دومین هفته معاملاتی تیر ماه با رشد بیش از ۱۳ درصدی نماگر بازار به پایان رسید. امری که  حکایت از تقاضای چشمگیر سهام و خوش بینی نسبت به آینده بورس دارد.

نتایج نظر سنجی این هفته نیز تاییدی بر این امر است. برهمین اساس غالب سهامداران و کارشناسان حاضر در نظر سنجی سایت تحلیلی «دنیای بورس» روند شاخص کل در هفته جاری را صعودی ارزیابی کرده اند.

کارشناسان چه می‌گویند؟
صعودی: ۷۳ درصد از کارشناسان حاضر در این نظر سنجی روند شاخص سهام را صعودی ارزیابی کرده اند. این کارشناسان می‌گویند میزان نقدینگی و پول موجود در بازار در سطوح قابل توجهی است و این امر پتانسیل رکورد شکنی‌های های دیگری را نیز دارد. از سوی دیگر مشارکت بیش از ۴ میلیون و پانصد هزار نفری در خرید عرضه اولیه اخیر (مربوط به «سیتا») نشان می‌دهد در راستای مشارکت افرادتازه وارد، ورودنقدینگی و پول جدید به  بازار نیز بسیار محتمل است.

بر همین اساس  پیش بینی می‌شود که این مسیر با قدرت تقاضا همچنان تداوم یابد. از سوی دیگر موج افزایش نرخ دلار و سکه و به طور کلی افزایش تورم در بورس در افزایش قیمت سهام نیز منعکس خواهد شد. باید توجه داشت با افزایش تورم قیمت محصولات صنایع یکی پس از دیگری با رشد مواجه خواهد شد و این امر در مجموع منجر افزایش درآمد اسمی شرکت‌ها را سبب می‌شود. (در مجموع  با افزایش تورم ارزشگذاری سهام در سطوح بالاتری قرار خواهد گرفت).

از سوی دیگر به دلیل سطوح قیمت بالای ارز و سکه نقدینگی سرمایه گذاران کمتر وارد این بازار‌ها خواهد شد. مسکن نیز به دلیل افزایش قیمت قابل توجه در یک سال گذشته در وضعیت رکود به سر می‌برد و در این بین بازار سهام می‌تواند میزبان سرمایه‌های خرد و کلان سرمایه گذاران باشد. در بخش صنایع صادراتی نیز که بخش قابل توجهی از بازار را در اختیار دارند، نرخ ارز محرک رشد قیمت‌ها خواهد بود.

از سوی دیگر نشست کشور‌های اروپایی در مورد صدور قطع نامه علیه ایران علیه آمریکا خاتمه یافت و در این نشست تاکید شد آمریکا باید دست از تعهد شکنی نسبت به برجام بردارد. همچنین باید توجه داشت اخیرا سیاست گذار احتمالا به دلیل شرایط اقتصادی فعلی بر حمایت از بورس چندین بار تاکید کرده است و سهامداران نیز به نظر می‌رسد روی این امر حساب باز کرده اند. از لحاظ تکنیکالی نیز عبور از مقاومت ۵/۱ میلیون واحدی در افزایش تقاضا مهم خواهد بود. در مجموع به نظر می‌رسد این موارد در کنار یک دیگر ثبت یک هفته صعودی دیگر در را در کارنامه بازار سهام کشور به ثبت برسانند.

کم نوسان: ۹ درصد کارشناسان حاضر در نظرسنجی «دنیای بورس» در هفته جاری روند کم نوسانی را برای شاخص کل پیش بینی می‌کنند. این دسته کارشناسان می‌گویند، حجم نقدینگی موجود در بازار  می‌تواند همچنان بورس را در مسیر صعودی حرکت دهند با این  همه فرصت شناسایی سود در بسیاری از  سهام پس از چندین هفته صعود پی در پی با افزایش فروش سهام از رشد قیمت‌ها جلوگیری می‌کند. به خصوص آنکه  دلار و سکه رشد قابل توجهی را تجربه کرده اند و به این علت که بازار ارز و سکه زودتر از دیگر بازار‌ها نسبت به تحولات واکنش نشان می‌دهد، این امر با تزریق نگرانی مانع از تحرک سهامداران می‌شود.

هر چند در مقابل تورم با چشم انداز رشد درآمد ریالی و اسمی  شرکت‌ها مانع از فشار فروش در سهام خواهد شد. از سویی دیگر فضای نااطمینانی ناشی از شیوع جهانی ویروس کرونا خود در احتیاط سهامداران موثر است جایی که برخی مقامات از سازمان جهانی بهداشت وضعیت شیوع این ویروس همچنان ابراز نگرانی کرده اند. تمامی این عوامل در کنار یکدیگر به ثبت یک هفته کم نوسان دیگر منجر خواهد شد.

 نزولی: ۱۸ درصد کارشناسان مزبور روند شاخص بورس در هفته پیش رو را نزولی عنوان کرده اند. این دسته از کارشناسان معتقدند صعود پرشتاب قیمت‌ها نیاز به اصلاح دارد. زمینه اصلاح این روند را نیز  برخی نگرانی‌ها در سطح سیاسی به وجود آورده است. از طرفی نیز قیمت دلار و طلا افزایش یافته است و این امر هر چند عامل حمایت از بخشی از سهام است، اما می‌تواند به خروج نقدینگی از بازار به سوی این ارز و دلار (به عنوان دارایی امن تر)  نیز منجر شود.

ضمن آنکه این افزایش سیگنالی نسبت به نگرانی از  آینده است که در فعالیت سرمایه گذاران اثر خواهد داشت. سطوح تکنیکال را نیز نباید از نظر پنهان داشت. هر چند شاخص بالاخره در سطح یک میلیون و پانصد هزار واحد عبور کرد، اما تشدید فشار فروش در میانه هفته نشان از شکننده بودن این عبور دارد و این امر نیز می‌تواند موجب افزایش عرضه سهام شود. در مجموع به زعم این کارشناسان احتمالا شاخص کل در هفته جاری در مسیر نزولی حرکت کند.
سهامداران چه می‌گویند؟
صعودی: ۶۱ درصد سهامداران شرکت کننده در نظر سنجی دنیای بورس روند نماگر اصلی بورس تهران را افزایشی پیش بینی کرده اند. این سهامداران معتقدند فضای بازار سهام تحت تاثیر عبور شاخص از سطح مقاومت یک میلیون و پانصد هزار واحدی، نقدینگی قابل توجه موجود در بازار، افزایش نرخ ارز، آزادسازی قیمت‌ها در بسیاری از صنایع   منجر به افزایش تقاضای سهام خواهد شد و تحت تاثیر  این موارد بورس بازان احتمالا همچنان شاهد ورود نقدینگی به معاملات سهام خواهند. موضوعی که  منجر به صعود بیشتر قیمت‌ها می‌شود.

کم نوسان: ۲۲ درصد سهامداران شرکت کننده در نظر سنجی «دنیای بورس» معتقدند شاخص سهام طی معاملات این هفته روند کم نوسانی را تجربه خواهد کرد. به زعم این افراد در شرایط فعلی در نزدیکی سطح جدید شاخص، نماگر بازار سهام نوسان اندکی را ثبت می‌کند تا بورس بازان با ارزیابی وضعیت جدید از لحاظ اقتصادی و سیاسی الگوی سهامداری خود را ترسیم کنند. از این رو در این فضا احتمالا شاخص کل با نوسان اندک مواجه شود.

نزولی: ۱۷ درصد سهامداران حاضر در نظر سنجی دنیای بورس معتقدند شاخص سهام در هفته جاری روند نزولی را تجربه خواهد کرد. این دسته از سهامداران می‌گویند رشد بی محابای قیمت‌ها طی ماه‌های گذشته در بسیاری موارد سهام را با افزایش قابل توجه قیمت مواجه کرد بر همین اساس فرصت شناسایی سود قابل توجهی را برای معامله گران فراهم شده است و بسیاری در صدد کسب این بازدهی و خروج از بازار هستند.
منبع: دنیای اقتصاد
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->