سامانه ملی حمایت از گزارشگران فساد رونمایی شد زاکانی: ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در تعهد شهرداری نیست | مشکلی برای تأمین آب شرب در تهران نداریم بیشتر از ۵۰ درصد سطح خراسان رضوی درگیر خشکسالی بسیار شدید است تصادف بسیار شدید در بزرگراه شهید چراغچی مشهد (۱۷ تیر ۱۴۰۴) + عکس مراقب سکته گرمایی باشید بیمه مسافرتی چیست؟ انواع، پوشش ها، نحوه خرید و دریافت خسارت پنج مرکز تولید بستنی غیر بهداشتی در نیشابور تعطیل شد (۱۷ تیر ۱۴۰۴) پانسمان‌های تخصصی بیماران پروانه‌ای تحویل شد نکات تغذیه‌ای برای کاهش آثار مخرب ریزگرد‌ها شکستن صفحه سنگ فرز موجب مرگ کارگر مشهدی شد برنامه‌های مجازی و حضوری آموزش‌وپرورش برای اوقات فراغت دانش‌آموزان سقف بیمه عمر بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۴ چقدر است؟ آخرین مهلت ویرایش محل آزمون ورودی مدارس سمپاد، امروز (۱۷ تیر ۱۴۰۴) میانگین سن ازدواج در کشور اعلام شد یک نماینده مجلس: آلودگی هوا به موضوعی عادی تبدیل شده است! بازگشت آثار تاریخی ایران از چین اعلام شرایط خروج از کشور مشمولان متولد ۱۳۸۶ برای اربعین ۱۴۰۴ ارتباط دوسویه مدیران شهرستان‌های خراسان رضوی با اعضای انجمن‌های میراث فرهنگی، بر رونق گردشگری تأثیرگذار است مروری بر کلاهبرداری رایج فروش بلیت جعلی | سفر ناتمام، روایتی از یک اعتماد نابجا! تشکیل کمیته‌های مشاوره‌ای برای دانش‌آموزان و فرهنگیان آسیب‌دیده آغاز فرایند اصلاح روش‌های آموزش و یادگیری در مدارس ابتدایی ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت اوقات فراغت دانش‌آموزان در زیباسازی فضاهای آموزشی فراخوان دانشگاه شهید بهشتی برای ارسال یادداشت اساتید در محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (سه‌شنبه، ۱۷ تیر ۱۴۰۴) | تداوم روند کاهش دما تا فردا رئیس سازمان مدارس غیردولتی: محاسبه ۳۰ روز بیمه برای معلمان اجباری است اسامی فرآورده‌های غذایی غیرمجاز اعلام شد (۱۷ تیر ۱۴۰۴) لیست دانشگاه‌های خارجی مورد اعتماد وزارت علوم در سال ۲۰۲۶ نوجوان مرگ مغزی در مشهد به ۵ بیمار نیازمند عضو زندگی بخشید (۱۷ تیر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

نزدیک به ۹۰ هزار معلم جدید تا مهر ۱۴۰۴ استخدام می‌شوند

  • کد خبر: ۳۳۰۲۰۵
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۳:۱۴
نزدیک به ۹۰ هزار معلم جدید تا مهر ۱۴۰۴ استخدام می‌شوند
وزیر آموزش و پرورش از استخدام ۸۵ هزار معلم جدید تا مهر سال جاری خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا کاظمی به فعالیت برخی مدارس با تنها یک دانش‌آموز اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی این است که نرخ پوشش تحصیلی دانش‌آموزان را از کمتر از ۴۰ درصد به بیش از ۹۶ درصد رسانده‌ایم.

کاظمی در ادامه این برنامه به توسعه عدالت آموزشی و محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی کشور اشاره کرد و گفت: یکی از چالش‌های مهم نظام تعلیم و تربیت در دوران پس از انقلاب اسلامی، این بود که آموزش و پرورش اولویت اول دولت‌ها نبوده است. از این مسئله آسیب‌های بسیاری را در جامعه شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد ما اتکا به منابع دولتی نیست، گفت: بیش از ۵ هزار تیم تشکیل دادیم و برای هر نقطه، یک تیم پروژه‌ای مشخص کردیم که به آنجا می‌رود، ظرفیت‌ها را شناسایی می‌کند و از آن استفاده می‌کند و هرجا کم آورد، کمک می‌کنیم.

کاظمی افزود: خیران مدرسه‌ساز سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان را تعهد کرده بودند که بعد از ورود رئیس‌جمهور، این رقم به ۱۸ هزار میلیارد تومان رسید.

کاظمی با تأکید بر اینکه هدف اصلی، کیفیت آموزشی است که در دو بخش دنبال می‌شود، تصریح کرد: اگر قرار باشد کیفیت مدارس ارتقا یابد، باید در دو مؤلفه کلاس درس، معلم و مدیریت تحول ایجاد شود. برای معلمان و کلاس درس، چهار برنامه داریم که از جمله آموزش و توانمندسازی معلمان، تحول در روش یاددهی و یادگیری، تغییر چیدمان کلاس درس و توجه به کنشگری دانش‌آموزان و تجهیزات سخت‌افزاری در کلاس است.

وی درباره توانمندسازی مدیران نیز گفت: تمرکز بر توانمندسازی مدیران به‌گونه‌ای است که قدرت برنامه‌ریزی و تحول در برنامه‌های پرورشی را داشته باشند و بتوانند از ظرفیت محیطی مدرسه استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به اجتماعات یادگیری برای افزایش کیفیت آموزشی در دوره ابتدایی اشاره کرد و گفت: اجتماعات یادگیری را ایجاد کردیم. گروه‌هایی به هم متصل شدند که می‌توانند تولید محتوا و به توانمندی خودشان کمک کنند.

وی افزود: ۳۰۰ هزار معلم ابتدایی در این اجتماعات فعال شدند. این طرح امسال در شهر قدس اجرا شد و از سال آینده در کل کشور اجرا می‌شود.

کاظمی با اشاره به تعریف جامع عدالت آموزشی، گفت: تغذیه دانش‌آموز، بهداشت و نیروی انسانی، همگی در بحث عدالت جای می‌گیرند. یکی از کارهایی که انجام دادیم، ایجاد قرارگاه عدالت آموزشی بود. معلمان در مدرسه البرز، دروس پایه دوازدهم را تدریس می‌کنند و آن را در اختیار دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی قرار می‌دهند. این برنامه تاکنون ۲۰ هزار دانش‌آموز مدارس شبانه‌روزی را تحت پوشش قرار داده است.

وزیر آموزش و پرورش یکی از چالش‌های نظام تعلیم و تربیت را برنامه درسی حافظه‌محور و ارزیابی‌های غیرتربیتی دانست و گفت: در تلاشیم برنامه درسی را به سمت برنامه‌ای یکپارچه با کنشگری دانش‌آموز ببریم تا تربیت فقط محدود به کلاس درس نباشد.

وزیر آموزش و پرورش درباره فناوری‌های نوین گفت: سند ملی هوش مصنوعی در آموزش و پرورش طراحی شده و تابستان امسال با معاونت علمی و وزارت ارتباطات برنامه‌ریزی کردیم که صد هزار معلم و دو میلیون دانش‌آموز را آموزش دهیم.

کاظمی به وضعیت بودجه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در این حوزه دو چالش زیربنایی داریم که شامل کفایت منابع انسانی به لحاظ کمی و کیفی و دوم، توانمندی نیروی انسانی است. مدیر آموزش و پرورش اول مهر نگران است که چگونه کمبود نیروی انسانی را جبران کند. توانایی معلم نیز باید به‌طور مستمر به‌روز شود. در حوزه نیروی انسانی نیازمند تقویت دانشگاه فرهنگیان هستیم. این دانشگاه بیش از ۹۰ مرکز و پردیس، ۱۱۰ هزار دانشجو معلم و ۱۶۰۰ عضو هیئت علمی دارد. به لحاظ توانمندسازی، فضا و تجهیزات نیز اتفاقات خوبی افتاده است.

وی گفت: امسال ۳۲ هزار ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و رجایی داریم. نسبت استاد به دانشجو که قبلاً یک به ۸۵ بود، اکنون به یک به ۳۵ رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش به مجوز جذب نیرو از سازمان اداری و استخدامی اشاره کرد و افزود: مجوز جذب ۸۵ هزار نفر صادر شده است. دفترچه‌ها آماده شده و طی یک تا دو هفته آینده اطلاع‌رسانی می‌شود. تلاش می‌کنیم پذیرفته‌شدگان پیش از مهر آماده باشند. از این تعداد، ۳۲ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و رجایی، ۳۰ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی و ۳ هزار نفر از طریق آئین‌نامه جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند. بخشی از ظرفیت استخدام نیز مربوط به استخدام بابای مدرسه است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->