مهلت ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۴ تمدید شد حمله مستقیم رژیم صهیونیستى به تیم هاى امدادى هلال احمر در حین عملیات | احتمال شهادت ٢ امدادگر اولویت در برنامه‌ریزی امتحانات، آرامش روان دانش‌آموزان است جزئیات اصابت پرتابه به آزادراه تهران-قم آزمون‌های ورودی مقطع متوسطه دوم در البرز به تعویق افتاد امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی حضوری شد سامانه‌های ۱۴۸۰ و ۱۲۳، آماده حمایت روانی از مردم در شرایط جنگی مدارس مشهد و خراسان رضوی آماده اسکان اضطراری در شرایط بحرانی هستند توصیه های حیاتی برای بیماران قلبی در شرایط بحرانی نشانه‌ها و امید‌ها سرنوشت صدور شناسنامه ویژه برای مادران دارای سه فرزند و  بیشتر چه شد؟ | سرنوشت نامعلوم امتیاز‌های مادری تولد اولین بره آهو در سال ۱۴۰۴ در دشت مغان کمک قارچ‌های ناشناخته زیرزمینی به حفظ اکوسیستم‌ها وعده بانک مرکزی برای تخصیص ارز به واردات دارو و تجهیزات پزشکی افزایش خطر شیوع بیماری سالک در فصول گرم سال بیماری خطرناکی که ممکن است حجاج ناقل آن باشند جزئیات استرداد هزینه بلیت پروازهای لغوشده گلایه مردم مشهد از گرانی انشعاب برق، نبود شفافیت در خرید کنتور و بلاتکلیفی در جبران خسارات نوسانات برقی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (دوشنبه، ۲۶ خرداد ۱۴۰۴) | تداوم روند افزایش دما تا فردا آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش، امروز (۲۶ خرداد ۱۴۰۴) + جزئیات سرقت‌های سریالی با  خودرو‌های سرقتی آسیب به بیمارستان فارابی کرمانشاه در حمله رژیم صهیونیستی (۲۶ خرداد ۱۴۰۴) سامانه ۱۱۰ فعال است | درخواست سخنگوی فراجا از مردم برای اعلام فعالیت‌های مشکوک دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی بر تشدید رصد و نظارت بر فضای مجازی تأکید کرد توصیه‌های طب سنتی به سالمندان در شرایط جنگی لغو موقت امتحانات پایان ترم در دانشگاه ملی مهارت خراسان رضوی وضعیت ذخایر خونی در کشور مطلوب است آیا زمان مصرف مکمل ویتامین دی مهم است؟
سرخط خبرها

نزدیک به ۹۰ هزار معلم جدید تا مهر ۱۴۰۴ استخدام می‌شوند

  • کد خبر: ۳۳۰۲۰۵
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۳:۱۴
نزدیک به ۹۰ هزار معلم جدید تا مهر ۱۴۰۴ استخدام می‌شوند
وزیر آموزش و پرورش از استخدام ۸۵ هزار معلم جدید تا مهر سال جاری خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا کاظمی به فعالیت برخی مدارس با تنها یک دانش‌آموز اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی این است که نرخ پوشش تحصیلی دانش‌آموزان را از کمتر از ۴۰ درصد به بیش از ۹۶ درصد رسانده‌ایم.

کاظمی در ادامه این برنامه به توسعه عدالت آموزشی و محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی کشور اشاره کرد و گفت: یکی از چالش‌های مهم نظام تعلیم و تربیت در دوران پس از انقلاب اسلامی، این بود که آموزش و پرورش اولویت اول دولت‌ها نبوده است. از این مسئله آسیب‌های بسیاری را در جامعه شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد ما اتکا به منابع دولتی نیست، گفت: بیش از ۵ هزار تیم تشکیل دادیم و برای هر نقطه، یک تیم پروژه‌ای مشخص کردیم که به آنجا می‌رود، ظرفیت‌ها را شناسایی می‌کند و از آن استفاده می‌کند و هرجا کم آورد، کمک می‌کنیم.

کاظمی افزود: خیران مدرسه‌ساز سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان را تعهد کرده بودند که بعد از ورود رئیس‌جمهور، این رقم به ۱۸ هزار میلیارد تومان رسید.

کاظمی با تأکید بر اینکه هدف اصلی، کیفیت آموزشی است که در دو بخش دنبال می‌شود، تصریح کرد: اگر قرار باشد کیفیت مدارس ارتقا یابد، باید در دو مؤلفه کلاس درس، معلم و مدیریت تحول ایجاد شود. برای معلمان و کلاس درس، چهار برنامه داریم که از جمله آموزش و توانمندسازی معلمان، تحول در روش یاددهی و یادگیری، تغییر چیدمان کلاس درس و توجه به کنشگری دانش‌آموزان و تجهیزات سخت‌افزاری در کلاس است.

وی درباره توانمندسازی مدیران نیز گفت: تمرکز بر توانمندسازی مدیران به‌گونه‌ای است که قدرت برنامه‌ریزی و تحول در برنامه‌های پرورشی را داشته باشند و بتوانند از ظرفیت محیطی مدرسه استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به اجتماعات یادگیری برای افزایش کیفیت آموزشی در دوره ابتدایی اشاره کرد و گفت: اجتماعات یادگیری را ایجاد کردیم. گروه‌هایی به هم متصل شدند که می‌توانند تولید محتوا و به توانمندی خودشان کمک کنند.

وی افزود: ۳۰۰ هزار معلم ابتدایی در این اجتماعات فعال شدند. این طرح امسال در شهر قدس اجرا شد و از سال آینده در کل کشور اجرا می‌شود.

کاظمی با اشاره به تعریف جامع عدالت آموزشی، گفت: تغذیه دانش‌آموز، بهداشت و نیروی انسانی، همگی در بحث عدالت جای می‌گیرند. یکی از کارهایی که انجام دادیم، ایجاد قرارگاه عدالت آموزشی بود. معلمان در مدرسه البرز، دروس پایه دوازدهم را تدریس می‌کنند و آن را در اختیار دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی قرار می‌دهند. این برنامه تاکنون ۲۰ هزار دانش‌آموز مدارس شبانه‌روزی را تحت پوشش قرار داده است.

وزیر آموزش و پرورش یکی از چالش‌های نظام تعلیم و تربیت را برنامه درسی حافظه‌محور و ارزیابی‌های غیرتربیتی دانست و گفت: در تلاشیم برنامه درسی را به سمت برنامه‌ای یکپارچه با کنشگری دانش‌آموز ببریم تا تربیت فقط محدود به کلاس درس نباشد.

وزیر آموزش و پرورش درباره فناوری‌های نوین گفت: سند ملی هوش مصنوعی در آموزش و پرورش طراحی شده و تابستان امسال با معاونت علمی و وزارت ارتباطات برنامه‌ریزی کردیم که صد هزار معلم و دو میلیون دانش‌آموز را آموزش دهیم.

کاظمی به وضعیت بودجه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در این حوزه دو چالش زیربنایی داریم که شامل کفایت منابع انسانی به لحاظ کمی و کیفی و دوم، توانمندی نیروی انسانی است. مدیر آموزش و پرورش اول مهر نگران است که چگونه کمبود نیروی انسانی را جبران کند. توانایی معلم نیز باید به‌طور مستمر به‌روز شود. در حوزه نیروی انسانی نیازمند تقویت دانشگاه فرهنگیان هستیم. این دانشگاه بیش از ۹۰ مرکز و پردیس، ۱۱۰ هزار دانشجو معلم و ۱۶۰۰ عضو هیئت علمی دارد. به لحاظ توانمندسازی، فضا و تجهیزات نیز اتفاقات خوبی افتاده است.

وی گفت: امسال ۳۲ هزار ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و رجایی داریم. نسبت استاد به دانشجو که قبلاً یک به ۸۵ بود، اکنون به یک به ۳۵ رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش به مجوز جذب نیرو از سازمان اداری و استخدامی اشاره کرد و افزود: مجوز جذب ۸۵ هزار نفر صادر شده است. دفترچه‌ها آماده شده و طی یک تا دو هفته آینده اطلاع‌رسانی می‌شود. تلاش می‌کنیم پذیرفته‌شدگان پیش از مهر آماده باشند. از این تعداد، ۳۲ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و رجایی، ۳۰ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی و ۳ هزار نفر از طریق آئین‌نامه جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند. بخشی از ظرفیت استخدام نیز مربوط به استخدام بابای مدرسه است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->