افت ۲۰۰ هکتاری سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی چه دارایی‌هایی شامل مالیات می‌شوند؟ | مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پاداش ۴۷ میلیونی برای مشترکان خانگی | گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد مراحل ثبت رایگان قرارداد اجاره بها در سامانه خودنویس چگونه است؟ + لینک و راهنما آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو + نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش چراغ خاموش قیمت خودرو‌های داخلی در بازار (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۵۰ درصدی پژوپارس ایران خودرو اشک مشتریان را در آورد رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد | انفجار قیمت خودروی نوستالژیک! + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بورس قرمزپوش شد | دیدگاه مثبت کارشناسان درباره روند آتی بازار سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان رهن و اجاره ملک در منطقه آبکوه مشهد چقدر است؟ + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰۰کیلو زعفران فردا (۵ اردیبهشت) در بورس کالا عرضه می‌شود افزایش احتمالی حقوق و دستمزد کارگری منوط به استقرار مجلس جدید | ۶۵ درصد واحد‌های صنعتی خراسان‌رضوی به طرح طبقه‌بندی مشاغل پیوستند تورم در خراسان رضوی افزایشی شد + علت طلای سرخ در سیطره دلال‌ها آیا سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ هدف سازمان امور مالیاتی، شناسایی بدون‌پرونده‌ها و زیرزمینی‌هاست | شناسایی ۱۰۰ مؤدی جدید و مطالبه  بیش از  ۳۰۰۰ میلیارد تومان مالیات + فیلم کاهش قیمت و افزایش حباب سکه به دنبال گران‌شدن دلار + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بخش املاک «دیوار» و «شیپور» مسدود می‌شود + علت توضیحات دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو تامین زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنج‌شنبه تخلف است مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو دستخوش تغییر می‌شود زمان پایان اعتبار مجوز‌های کاغذی اعلام شد پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران
سرخط خبرها

سود سهام عدالت باید از طریق سجام واریز شود

  • کد خبر: ۳۳۱۰۹
  • ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
  • ۱۶
سود سهام عدالت باید از طریق سجام واریز شود
سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت با بیان اینکه تعداد سهم سهامداران عدالت در شرکت‌های ۳۶گانه خُرد و پراکنده است، گفت: مدیران این شرکت‌ها باید سود سالانه سهام عدالت را از طریق سجام مستقیماً به حساب سهامداران واریز کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، بعد از آزادسازی سهام ۴۹ میلیون نفر سهامدار عدالت، حدود ۱۸.۹ میلیون نفر از این افراد روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را برگزیدند که این افراد در حال حاضر سهامدار ۳۶ شرکت بورسی و فرابورسی هستند که در هرکدام از این شرکت‌ها از تعداد یک عدد تا حداکثر ۱۲۰۰ عدد سهام دارند.

 

همچنین قرار است حق‌تقدم سهام ۱۳ شرکت دیگر که هنوز وارد بورس نشده‌اند، نیز به سهامداران عدالت تعلق گیرد و با توجه به اینکه هر سال مجامع شرکت‌های بورسی و فرابورسی برگزار می‌شود و سود سهام عدالت باید به حساب سهامداران واریز شود، بنابراین اگر شرکت‌ها به روش سنتی و قدیمی بخواهند عمل کنند، باید هریک از سهامداران عدالت برای دریافت سود‌های ناچیز خود به ۳۶ بانک و یا ۳۶ شرکت مراجعه کنند که این علاوه بر گرفتن وقت و انرژی، دارای هزینه است و گاهی اوقات سهامداران از دریافت این سود ناچیز به دلیل وقت گیر بودن و هزینه داشتن، خودداری می‌کنند.


بیشتر بخوانید: پول سهام عدالت در روز‌های آینده به حساب شبای سهامداران واریز می‌شود | تأخیر در واریزی‌ها به‌دلیل اطلاعات نادرست مردم است؟


با توجه به اینکه برای همه سهامداران عدالت کد بورسی صادر شده و کسانی که روش مدیریت مستقیم سهامداری عدالت را برگزیده‌اند، باید از طریق سامانه‌های کارگزاری اقدام به خرید و فروش سهام خود کنند، بنابراین همه این سهامداران در سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام ثبت‌نام کرده و علاوه بر مشخصات شناسنامه خود، شماره تلفن همراه متعلق به خود و شماره شبای حساب بانکی خود را در سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام ثبت کرده‌اند، بنابراین مدیران شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت بهتر است برای آسان شدن کار‌ها و جلوگیری از مراجعه مردم به بانک‌ها، سود سالانه سهام آن‌ها را مستقیما در شماره شبای حساب بانکی آن‌ها مندرج در سجام واریز کنند.


بر اساس این گزارش، تعداد ۸۵ هزار و ۳۶۲ نفر از با ثبت موضوع «عدم واریز سود مجامع بورس توسط سامانه سجام» و تعداد ۱۰۳۷ نفر با ثبت موضوع «انتقال سهام عدالت به پرتفوی سهامداران» و تعداد ۶۱۵ نفر با ثبت موضوع «واریز سود مجامع شرکت‌های بورسی توسط سامانه سجام» خواستار پیگیری و پاسخ مسئولان شدند.

 

در این زمینه با حسینی فهیمی سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت تماس برقرار شد و موضوع را مطرح کرد که وی گفت: برای واریز سود شرکت‌های سهام عدالت به ویژه برای کسانی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، منطقی این است که به جای مراجعه به بانک‌های مختلف، سود سهام آن‌ها به صورت مستقیم و از طریق شماره شبا واریز شود.

 

وی گفت: هریک از سهامداران عدالت در ۳۶ شرکت بورسی و فرابورسی سهامدار است و منطقی نیست که برای دریافت سود ناچیز سهام خود به ۳۶ شرکت مراجعه کند یا از ۳۶ بانک سود خود را دریافت کند. با توجه به اینکه شماره شبای حساب بانکی سهامداران عدالت در سامانه سجام وجود دارد، بهترین روش برای توزیع سود سهام عدالت که به صورت پراکنده وجود دارد این است که از طریق سجام، این سود به صورت متمرکز واریز شود.

 

فهیمی در عین حال تأکید کرد: متأسفانه در سطح ناشران (شرکت‌های بورسی) این مشکل وجود دارد که ناشران بورسی تمایلی به پرداخت سود سالانه به روش متمرکز ندارند و ترجیح می‌دهند سود شرکت خود را رأساً از طریق بانک‌های منتخب به حساب سهامداران واریز کنند.

 

وی در عین حال اظهار امیدواری کرد: حداقل برای سهامداران خُرد که سهم مدیریتی در شرکت‌های سرمایه‌پذیر ندارند، یک زمینه قانونی و حقوقی محکم فراهم شود که وقتی سود مجمع برای تقسیم بین سهامداران تصویب می‌شود، مدیران شرکت‌ها متعهد شوند، آن سود را به صورت متمرکز دراختیار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه قرار دهند تا از طریق شماره شبای حساب بانکی افراد، مستقیما به حساب‌شان واریز شود.

 

فهیمی گفت: تمام کسانی که در سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام ثبت‌نام کرده‌اند، هم شماره شبای حساب بانکی آن‌ها و هم شماره تلفن همراه به نام آن‌ها ثبت شده است و سود سهام شرکت‌ها از این طریق به راحتی قابل واریز است.

 

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی این را هم گفت: ما آنچه را که لازم است از نظر زیرساخت فنی و اجرایی فراهم کرده‌ایم و البته سهامداران هم باید در این امر به ما کمک کنند و در مجمع عمومی شرکت‌های سرمایه‌پذیر خود که شرکت می‌کنند، در آنجا به هیأت مدیره شرکت‌ها تکلیف کنند تا سود سهام آن‌ها را از طریق شماره شبا در سامانه سجام به حساب‌شان واریز کنند.

 

وی گفت: همچنین تصمیم‌گیران که اطلاعات شرکت‌های آن‌ها نزد سازمان بورس و شرکت بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ثبت شده است، باید شرکت‌های بورسی را ملزم کنند که سود مصوبه سالانه خود را به صورت متمرکز در اختیار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار دهند تا سود آن‌ها بدون کم و کاست و در اسرع وقت از طریق شبا برایشان واریز شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
محمد الماسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
1
1
نظرات حاوی توهین چی چی هستش و دم گیر آوردید ١٣خرداد ثبت نام کردم ولی هنور انصار پول نداده میگه صبر کنید رفیقم یک هفته ثبت نام کرده پول گرفته رفتم بانک گفتم آقا مشکل حساب شبا ندارم تو سامانه هیچ مشکلی نیست میگن نه اریز میشه اگر محتاج پول نبودم بفروش نمی‌دادم کسی نیست بداد ما برسه همه فقط حرف می‌زنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
4
1
بازی جدید اما کهنه و غیر بعید و تقریبا عادت شما شده که هر بار با گندکاریهاتون از مردم مثل واسطه و ضمانت مالی و کولبرسیاسی استفاده میکنید.....شما فک کردید مردم نمیفهمند چیکار میکنید؟ با این حواله بازیهاتون و دور زدن به اصطلاح خودتون کلک زدن میخواین از حساب مردم و اعتبار هویتیشون استفاده ابزاری کنید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
1
5
من که نگرفنم چی شد.سامانه سجام برای ثبت نام 10 تومان پول میخواد. خب پس برای یه نگاه یندا م نمیشه واردش شد. امتیاز این سامانه چه برتر داره که پول میخوا؟ برای فروش 30% ایا نیاز به سجام داره یا نه .
غریبه
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
4
5
واله این بازی جدیدیه البته ما عادت کردیم گفته مردم اطلاعات خود را غلط دادند اولا ما با همین اطلاعات سود سهام میگرفتیم و دوما ما وقتی وارد سایت سهام عدالت شدیم سبز رنگ زد و اعلام کرد درست است هم شماره شبا هم تلفن چطور میشه من خودم تو خونه این اطلاعات ثبت کزدم برای همسرم فرزندم بانک ملی واریز کرده انهم نه قیمتی که بلید واریز میکرد کمتر برای من واریز نکرده از دولت حسن روحانی خواهش میکتم این یک سال درست خدمت کن حداقل بزار مردم کمی در این مدت ارامش داشته باشند این یارانه سهام هم که ابتکار اقای احمدی تژاد بود اگر واقعا میخواستید برای مردم کار کنید اولا مبلغ سهام بیشتر بوده و دوما یک نماینده ارگان برای رسیدگی به بانک می گذاشتید این کار ها مرد میخواهد مثل احمدی نژاد شما امدی جا پای بزرگان بگذاری نتوانستید من قید این مبلغ زدم از خدا میخوام این دولت حسن زودتر تمام شود دولت بد یوم بود فقط شعار دادن قیمت ماشین مسکن شما اقای روحانی تحویل گرفتید چند بود الان چند شده تازه ان زمان ماددر بدترین تخریم و قطعنانه شورای امنیت بودیم شما چنان کشور خراب کردی که سالها باید دانشمندان جمع شوند تا اثار تخریب شما را جمع کنند شما در توصیح یک پول سهام مانده اید بعدا دلار جهار دویستی رامعلوم نیست به چه کسانی داد ه اید خدایی خودتان میدانید چه میکنید مجلس حق داشت با دویست امصا شما را استضیاح کند و فحشی که به وزیر شما در مجلس دادند گوارای وجودتتان دعا میکنم این یک سال نکبت شما تمام شود خدا از شما و خانواده گرامیتان نگذرد روزی را دعا میکنم به یارانه چهل و پنچ هزار تومان محتاج شوی این دعا قلبی من برای ریس دولت و وزرا ایشان میباشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
6
سلام والا بخدا لازم دارم ک فروختم از طریق بانک انصار ۲۰روز سرپرست خانواده ام تورو خداپولمو بریزین سمیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
3
چرا پول سهام واریز نمیشه همه مشکل دارن گرفتار ن تا صدسال که نمیتونندبشینند که کی آیا واریز بشه خییلی ها واسه نون شبشون مشکل دارن خدا رو خوش نمیاد
توفیق فاتحی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
3
باسلام.چرا۳۰درصدسهام آزادشده مراکه کدبورسی گرفتم وعضوکارگزاری آگاه بودم..به آن کارگذاری واگذارنکردند وهمه خانه های آن کارگزاریم خالیست..البته دریک کارگزاری دیگر۳۰درصدم بفروش رفت وپولش هم دریافت وبه من رسیده..اماچندین آشنای دیگردارم که هم کدبورسی وهم کارگزاری دارند واز۱۳خردادبه بانک مربوطه داده انداما۵۵روزگذشته وهنوزریالی دریافت نکردن وبانک هم جواب قانع کننده نمیده بهشون...لطف کنید درصدهای آزادشده درآینده را برای کسانیکه کدبورسی سجام وکدکارگزاری خودرادارند..دراختیارکارگزاری هایشان قراردهید..وکسانی رابه بانک ها ارجاع بدید که فاقدهرنوع کدبورسی هستند..باتشکرخسته نباشید
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
2
تو گارگزاری بانک ملت سهام رو فروختم.میرم مشاهده دارایی ..پیام میده هیچ درخواست فروشی ثبت نشده.میریم بانک ملت که عوضش کنیم پیام میده قبلا واس فروش گذاشتی.خر تو خره ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
0
1
چرا
سود سهام باقی ماند نمی ده بانک کشاورزی مردم دسته بانک کشاورزی ناراحت حذاب درد سرگردان بی بچاره خخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
0
1
چرا
سود سهام باقی ماند نمی ده بانک کشاورزی مردم دسته بانک کشاورزی ناراحت حذاب درد سرگردان بی بچاره خخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
سی درصد اول رفت عمو بیخیال دوم رو بگین من براتون میفروشم بعد ببینید پول ریختن واریزی واقعان یعنی چی بخدا قسم
امیرحسین شهنوازی
Turkey
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
0
2
خیلی این بیخوده
هاوره
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
0
2
ما سهام عدالت فروختیم توی حساب نیامده
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
0
1
من بانک ملت سهام فروختم 2300ریختن الباقی پول چی میشه یکی نیست جواب ما رو بده
Niloo
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
1
0
من سه ماه ۳۰٪سهام عدالتم رو فروختم تو بانک سپه تو این چند وقته فقط چهارصد تومان ریختن به حسابم بانک هم که میرم میگن به ما ربطی ندارد با بورسه من چیکار کنم
امروز رفتم میگه برو تو سایت سحام پیگیری کن من باید چیکار کنم منظورش از پیگیری چیه؟
mamichka
Austria
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
دوستان این سود سجام کیی واریز میشه خبر ندارین من برای سجام غریب بر 50 تومن پول دادم میگن فقط سالی ی بار واریز میشه یعنی چی اخه من سود پولمو ماهانه میخوام چه باید بکنیم لطفا راهنمای کنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->