نخستین پرواز مشهد به کویته؛ گامی مؤثر در توسعه روابط ایران و پاکستان آخرین وضعیت تردد و تصادفات در مسیر‌های منتهی به مرز‌های خروجی اربعین مصدومیت ۹ نفر در تصادف شبانه در محور نیشابور - مشهد (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) ۳۰ مصدوم در پی خروج قطار از ریل در مسیر کرمان _ زرند (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) مأمور پلیس آستانه اشرفیه در درگیری با قاتل مسلح یه شهادت رسید (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) قطار تهران - کرمان از ریل خارج شد (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) زلزله تربت‌جام خسارت نداشت (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) زلزله تربت جام را لرزاند (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) ۴ شرور تهران با شلیک پلیس دستگیر شدند زلزله تهران را لرزاند | واکنش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به اعلام نشدن زمین لرزه (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) کلثوم اکبری قاتل ۱۱ شوهر در دادگاه | ماجرای قتل‌ها چه بود؟ نوروفیدبک برای چه کسانی مناسب است - 5 متخصص زبده نوروفیدبک قوچان، خنک‌ترین شهر ایران در بامداد امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) غرب استان تهران لرزید (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) تسکین درد‌های معده و روده با این دانه تابستانی استفاده از دم‍پایی در پیاده روی اربعین مناسب نیست هشدار وزارت بهداشت نسبت به مخاطرات تابش مستقیم نور خورشید شرایط دریافت مستمری توسط بازماندگان + نحوه محاسبه میزان مستمری تمامی امتحانات علوم پزشکی دانشگاه آزاد حضوری شد وزیر آموزش و پرورش در مشهد: شهادت حق شهید کاظمی بود و حیف بود که این مقام نصیب او نشود ۷ زائر ایرانی در تصادف ون با تریلی در ناصریه عراق مصدوم شدند (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) ۵۷۰۰ مجروح در جنگ اخیر | وزیر بهداشت خواستار پیگیری بین‌المللی جنایات رژیم صهیونیستی شد شروع اعزام‌های حج عمره از ابتدای شهریور | حضور پررنگ بانوان در لیست زائران وزیر آموزش و پرورش: بازنشستگان ۱۴۰۳ در اولویت پرداخت پاداش قرار دارند | پیگیری قرارداد کار معین معلمان خرید خدمات بیشترین علت نیاز زائران به امدادرسانی در پیاده‌روی اربعین، تصادفات جاده‌ای است پیش‌بینی هواشناسی امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) | کاهش نسبی دما در شمال و غرب کشور سازمان هواپیمایی کشوری درباره‌ی تهیه بلیت پرواز‌های اربعین اطلاعیه صادر کرد آیا شیرین‌کننده‌های غذایی، بلوغ را در کودکان تسریع می‌کنند؟ چگونه احساس تشنگی را در پیاده‌روی اربعین کاهش دهیم؟
سرخط خبرها

کاهش حدود ۳ درصدی تلفات تصادفات در ۱۴۰۳| خراسان رضوی رتبه سوم مرگ‌بارترین استان‌ها در تصادفات را دارد

  • کد خبر: ۳۳۲۳۷۶
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۱
کاهش حدود ۳ درصدی تلفات تصادفات در ۱۴۰۳| خراسان رضوی رتبه سوم مرگ‌بارترین استان‌ها در تصادفات را دارد
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در روز‌های اخیر آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات از سوی سازمان پزشکی قانونی استخراج و در سایت نه به تصادف! به همراه مقایسه با متوفیات سال ۱۴۰۲ تصادفات به صورت استانی مقایسه شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بنابر اعلام وزارت بهداشت، طبق آمار‌های سازمان پزشکی قانونی که متولی اعلام آمار‌های فوتی تصادفات در کشور است، سال گذشته در این حوادث ۱۹ هزار و ۴۳۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند و در مقایسه با سال ۱۴۰۲ که متوفیات این حوادث ۲۰ هزار ۴۵ نفر بوده، ۶۱۰ نفر کمتر جان باخته‌اند؛ به عبارت دیگر ۳.۱ درصد کاهش متوفیات در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۲.

سال گذشته بر اساس آمارها، استان‌های فارس با ۱۵۶۰ نفر، تهران با ۱۴۳۹ نفر، خراسان رضوی با ۱۳۳۵ نفر، کرمان با ۱۳۱۱ نفر، سیستان و بلوچستان با ۱۲۸۰ نفر، خوزستان با ۱۲۱۰ نفر و اصفهان با ۱۱۸۶ نفر، مرگ‌بارترین استان‌ها در تصادفات بوده‌اند که مرگ و میر آنها بیش از ۱۰۰۰ نفر بوده است. به بیان دیگر، ۹۳۲۱ نفر و حدود ۴۸ درصد از فوتی‌های تصادفات سال گذشته در کشور مربوط به این هفت استان بوده است.

از سوی دیگر گرچه آمار‌های فوتی‌های تصادفات سال گذشته نسبت به ۱۴۰۲ حدود ۳.۱ درصد کاهش یافته، اما برخی استان‌ها در همان سال گذشته هم نسبت به سال قبل از آن، فوتی‌های بیشتری را تجربه کرده‌اند. از جمله یزد با ۱۵.۶ درصد، اردبیل با ۱۱.۹ درصد، کردستان با ۱۰.۷ درصد، گلستان با ۸.۵ درصد، خوزستان با ۶.۹ درصد، زنجان و قزوین با ۶.۲ درصد، سمنان با ۳.۸ درصد، کهگیلویه و بویراحمد با ۲.۷ درصد و کرمانشاه با ۱ درصد افزایش.

همچنین استان‌های خراسان جنوبی با ۱۹.۷ درصد، مرکزی با ۱۵.۶ درصد، آذربایجان غربی با ۱۳.۶ درصد و سیستان و بلوچستان با ۱۰.۹ درصد کاهش، بیشترین کاهش فوتی‌های تصادفات در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۲ را تجربه کرده‌اند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، فوتی‌های ۲۰ هزار نفری تصادفات که البته از دیدگاه صاحب نظران و سیاستگذاران حوزه سلامت، تا حد زیادی قابل پیشگیری است، وزارت بهداشت را بر آن داشت که پیشنهاد اجرای پویش ملی نه به تصادف! را به هیات دولت ارائه دهد که اواخر سال گذشته در فاز نخست با هدف ارتقای فرهنگ رانندگی و تقویت اطلاع رسانی در زمینه کاهش تصادفات از ابتدای اسفندماه ۱۴۰۳ تا ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۴ در کشور با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، اطلاع رسانی، رسانه‌ها، اعضای هیات دولت، هنرمندان و سیاستگذاران اجرایی شد.

در فاز‌های بعدی این پویش در بلندمدت، اهدافی همچون ارتقای زیرساخت‌های جاده‌ای، خودرو‌ها و قوانین راهنمایی را به عنوان سایر اجزای تصادفات در کنار عامل انسانی - که در فاز نخست تمرکز بر آن بود- را در دستور کار دارد.

دکتر حسین کرمانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت و معاون اجرایی پویش ملی نه به تصادف! نیز در توییتی در شبکه ایکس با اشاره به آمار‌های فوتی‌های تصادفات در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ تاکید کرد که «البته به عنوان مجری پویش نه به تصادف صادقانه می‌گویم که این کاهش ارتباط معنی‌داری با پویش ندارد، اما نوعی ذخیره مردمی برای سال پیش رو، بویژه تیر، مرداد و شهریور خواهد بود. ما مردم می‌دانیم که در وضعیت موجود قانون، جاده و ماشین، چاره‌ای جز رانندگی ایمن نداریم!».

دکتر ظفرقندی، وزیر بهداشت نیز بار‌ها تاکید کرد، این پویش یک خیر عمومی است که البته برای مشارکت در آن، هیچ گروه و دیدگاهی، اختلاف نظری برای مشارکت ندارند چراکه هدف غایی آن، نجات جان انسانهاست که امید می‌رود با اجرای این پویش، هر سال تعداد فوتی‌ها و آسیب‌های ناشی از تصادفات در کشور کاهش یابد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->