ملاقات امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در گامبیا قرار گرفتن نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه آخرین خبرها از توافق حماس و رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس در غزه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سفیر ایران در عراق: بسیاری از مقامات برای عملیات «وعده صادق» به ما تبریک گفتند ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد آیت‌الله علم‌الهدی: امامت سیاسی، دلیل نفرت دشمنان اهل بیت (ع) بود | ضرورت واکاوی فلسفه مظلومیت ائمه اطهار (ع) تصاویری از ویرانی بندر غزه در نتیجه بمباران اشغالگران اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد وزیر خارجه آمریکا: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم اردوغان: هدف ما از توقف تجارت با اسرائیل، مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان بازدید کرد سپاه از بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم خبرداد حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام
سرخط خبرها

تکذیبیه خانم نماینده یک روز بعد از افشاگری علیه هیئت رئیسه مجلس!

  • کد خبر: ۳۳۳۲۰
  • ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
تکذیبیه خانم نماینده یک روز بعد از افشاگری علیه هیئت رئیسه مجلس!
محمودی نماینده شهرضا، با انتشار نامه‌ای به هیئت رئیسه مجلس نقل قولی که از طرف وی با این عنوان که «هیئت رئیسه مجلس به نمایندگان زن گفته است زنان باید بچه داری کنند» را تکذیب کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، سمیه محمودی، نماینده شهرضا، پیرو انتشار خبری در یکی از خبرگزاری‌ها با عنوان «افشاگری یک نماینده زن علیه هیئت ۷ نفره هیئت رئیسه مجلس/ به ما گفتند زن باید بچه داری کند»، اظهار کرد: مصاحبه انجام شده در خصوص دلایل عدم بکارگیری زنان جهت تصدی در سمت دبیران کمیسیون‌های تخصصی بوده است.

محمودی، همچنین با انتشار نامه‌ای به هیئت رئیسه مجلس نقل قولی که از طرف وی با این عنوان که «هیئت رئیسه مجلس به نمایندگان زن گفته است زنان باید بچه داری کنند» را تکذیب کرد.
 
 

گفت‌وگوی این خانم نماینده روز دوشنبه ۱۶ تیر بر خروجی ایرنا قرار گرفت که بازتاب گسترده‌ای داشت. در مطلبی که به نقل از نماینده مردم شهرضا و دهاقان منتشر شده بود، او با بیان اینکه از ظرفیت زنان در ترکیب هیئت رییسه مجلس و کمیسیون‌ها استفاده نشده است، گفته بود: در پاسخ به درخواست زنان مجلس برای ورود به هیئت رئیسه تاکید کردند که زن باید بچه داری کند و به امورات خانه رسیدگی کند.


سمیه محمودی در مورد مقابله سیاست‌های ضدخانواده که مجلس یازدهم از آن به عنوان اولویت‌های خود یاد می‌کند، اشاره کرده بود: وقتی در مجلس از ظرفیت زنان در ترکیب هیئت رییسه مجلس و کمیسیون‌ها استفاده نمی‌شود و یا کارمندان زن حتی نمی‌توانند در آزمون دبیری کمیسیون‌ها شرکت کنند چطور می‌توان با سیاست‌های ضد خانواده مقابله کرد در حالی که زن رکن اصلی آن است.

به گفته او، یکی از انتقادات مجلس یازدهم به دولت، عدم پرداخت یارانه به کودکانی است که تازه متولد می‌شوند و این در حالی است هیئت هفت نفره متشکل از اعضای هیئت رییسه مجلس بعد از بررسی درخواست زنان نماینده برای حضور در هیئت رییسه کمیسیون‌ها تاکید کردند که زن باید بچه داری کند و به امورات خانه رسیدگی کند. این گونه اظهارنظر‌ها خلاف سیاست‌های تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده است که رهبری برآن تاکید فراوان داشتند. چرا که باعث می‌شود زن احساس کند داشتن فرزند باعث دوری وی از اجتماع خواهد شد و در پی آن بنیان خانواده نیز تضعیف می‌شود.

محمودی این را هم گفته بود: مجلس در حالی در مورد عدم اجرای سیاست‌های تشکیل و تحکیم و تعالی خانواده می‌تواند انگشت اتهام به سمت دولت بگیرد که اصلاح دیدگاه نسبت به جایگاه زن و خانواده را از بدنه خود آغاز کند. زمانی می‌توانیم طرح‌هایی در جهت تحکیم بنیان خانواده و ارتقاء جایگاه زن را به تصویب برسانیم که نگاه سنتی مجلس نسبت به خانم‌ها تغییر کند.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->