چارلی دنیلز، خواننده معروف سبک کانتری، از دنیا رفت

  • کد خبر: ۳۳۳۵۲
  • ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
چارلی دنیلز، خواننده معروف سبک کانتری، از دنیا رفت
چارلی دنیلز خواننده، آهنگساز و نوازنده سبک کانتری و فیوژن راک که در دهه‌های هفتاد و هشتاد به اوج شهرت خود رسید با عارضه سکته مغزی درگذشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ چارلی دانیلز ساعاتی قبل در ایالت تنسی براثر سکته مغزی در ۸۳ سالگی درگذشت.

 

این هنرمند که سابقه همکاری با بزرگانی چون باب دیلن و لئونارد کوهن داشت در سال‌های آغازین دهه هفتاد میلادی موفق شد به عنوان خواننده و رهبر گروه موسیقی به شهرتی افسانه ای دست یابد.

 

بسیاری از صاحبنظران دنیلز را به عنوان یک موزیسین بزرگ و خوش‌سخن توصیف کرده‌اند و در وصف این هنرمند فقید گفته‌اند: «او دوست‌داشتنی بود و موسیقی جذابی هم می‌ساخت».

 

حتی پیش از اینکه دنیلز آهنگ‌های معروف ملی داشته باشد، در میان موسیقیدان‌های راک کانتری شناخته شده بود. او بیش از همه به خاطر آهنگ «شیطان به جورجیا رفت» شناخته شده است. این آهنگ توانست به صدر لیست پرفروش‌ترین‌های کانتری برسد و در سال ۱۹۷۹ در لیست پاپ هم سوم شد و یک میلیون نسخه فروخت.

 

این آهنگ همچنین توانست یک جایزه گرمی برای بهترین اجرای ووکال کانتری برای دنیلز به ارمغان بیاورد. این هنرمند موفق شده بود تا آلبوم «تفکرهای یک میلیون مایلی» خود را به پنجمین آلبوم پرفروش‌ترین در لیست پاپ تبدیل کند.

 

دنیلز متولد ۲۸ اکتبر سال ۱۹۳۶ در ویلمینگتون بود، و هنرمندی بود که در فعالیت های خیر خواهانه نیز از همتایان خود پیشی گرفته بود.

 

او در سال ۲۰۱۶ وارد تالار مشاهیر موسیقی کانتری شد و در سال ۲۰۱۷ کتاب خاطرات خود را با عنوان «هرگز به صندلی‌های خالی نگاه نکن» منتشر کرد و سال ۲۰۱۸ هم کتاب دیگری با «بیایید از روزهای‌مان استفاده کنیم: دانش‌های روزمره چارلی دنیلز» را منتشر کرد.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->