قهرمانی کوراش کاران خراسانی در کشور فرهاد مجیدی ایران بیا نیست! عالیشاه برای بازی با سپاهان آماده می‌شود بیرانوند به بازی با آلومینیوم می‌رسد؟ تغییر مدیرعامل در باشگاه صنعتی کلید خورد شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر
سرخط خبرها

رفتار عجیب مسئولان وزارت ورزش در برابر کرونا

  • کد خبر: ۳۳۴۲۳
  • ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
رفتار عجیب مسئولان وزارت ورزش در برابر کرونا
در شرایطی که آمارها نشان می‌دهد کشور در شرایط بدی به واسطه شیوع گسترده کرونا قرار دارد، اما خانواده ورزش بدون توجه به پروتکل‌ها به انجام فعالیت‌های روزمره می‌پردازند.

به گزارش شهرآرانیوز، روز سه‌شنبه سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۲۶۳۷ بیمار کووید-۱۹ در شبانه روز گذشته اعلام کرد که متاسفانه ۲۰۰ تن از بیماران جان خود را از دست دادند؛ آماری که بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس رو از زمان ورود آن به کشور نشان می‌دهد.


بنابراین با وجود شیوع گسترده ویروس و ناتوانی در کنترل آن مانند کشورهای توسعه یافته در حوزه ورزش، پرسشی مطرح می شود مبنی بر اینکه علت انجام فعالیت های غیر ضروری نظیر بازدیدهای پرتعداد و سریالی مسئولان ارشد ورزش کشور از فداسیون های ورزشی، برگزاری آیین های تجلیل از قهرمانان ورزشی، انجام مجامع انتخاباتی با حضور پر تعداد مسئولان و اهالی رسانه، نشست های غیرضروری یا سایر برنامه های مرتبط به ورزش چیست؟


این در حالی است که پیش از آغاز سال ۱۳۹۹ و در شرایطی که شیوع ویروس کووید-۱۹ تا این حد فراگیر نشده بود، شاهد تعطیلی بسیاری از برنامه های ورزشی و حتی مجامع انتخاباتی بودیم و قرار بر این بود که با کنترل شیوع کرونا در کشور و بهبود شرایط نسبت به برگزاری برنامه های در نظر گرفته شده اقدام شود، حال این سوال مطرح است که بر چه اساسی با بدتر شدن وضعیت و افزایش شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس تا این به برگزاری برنامه های ورزشی مبادرت می شود و آیا اساسا مقوله سلامت در این زمینه مورد توجه و اهمیت قرار می گیرد یا خیر؟


اگر خدای نکرده در برخی از این برنامه های ورزشی که ضرورتی نسبت به برگزاری آنها در این مقطع و شرایط زمانی وجود ندارد، افرادی به کرونا مبتلا شوند چه کسی پاسخگو است؟ ابتلا به کرونا تنها به یک فرد مربوط نمی شود و سلامت خانواده افراد را نیز تهدید خواهد کرد.


به طور مثال طی یک هفته اخیر همزمان با اوج گیری شیوع ویروس کرونا در کشور، رییس کمیته ملی المپیک همراه با چند تن دیگر از مسئولان این کمیته و با دعوت از اصحاب رسانه طی بازدیدهای متوالی و پر فشار چند ساعته، از چهار فدراسیون ورزشی بازدید کرد. جالب آنکه در همان روز نیز مجمع انتخاباتی فدراسیون ووشو با حضور معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، روسای هیات‌ها و سایر دست اندرکاران برگزاری این مجمع در کنار اهالی رسانه برگزار شد.


متاسفانه کار فقط به بدنه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ختم نمی شود. شنبه هفته جاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در اقدامی عجیب - آن هم بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی - با حضور وزیر علوم، رییس کمیته ملی المپیک، اصحاب رسانه و تعداد بسیاری از ورزشکاران دانشجو، آیین تجلیل از قهرمانان، مدال آوران و دست اندرکاران رویدادهای بین المللی ورزشی دانشجویان را برگزار کرد.


در این بین هنگام برگزاری برنامه و بعد از اتمام آن شاهد انجام مصاحبه رسانه ها با مسئولان هستیم، آن هم در شرایطی که نه خبری از فاصله گذاری اجتماعی است و نه پروتکل‌های بهداشتی رعایت می شود تا جایی که حتی فاصله افراد در جمعیت شکل گرفته به شدت کاهش می یابد؛ اتفاقی که به تنهایی می تواند انتقال و شیوع ویروس را به بالاترین احتمال برساند و علی رغم اینکه مسئولان ذی ربط بارها و بارها با چنین پدیده ای روبرو شده اند اما نه خود آن ها و نه مسئولان بخش روابط عمومی‌شان به فکر حل مساله نبوده و نیستند!


نکته مهم در این رابطه موکول شدن برگزاری برنامه های غیرضروری مرتبط با ورزش به آینده یا برگزاری مجازی چنین برنامه هایی است که متاسفانه در برهه زمانی کنونی که شیوع ویروس به بالاترین حد خود رسیده و بسیاری را مبتلا کرده و جان بسیاری از هموطنانمان را نیز گرفته است، مورد توجه قرار نمی‌گیرد! اگر خدا نکرده جان حاضرین در چنین برنامه هایی به خطر افتد خانواده های آنها نیز درگیر بحران و چالش جدی خواهند شد و متولیانی که در این زمینه تصمیم گیرنده هستند در قبال این مساله باید پاسخگو باشند.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->