تجارت خارجی ۵۴ میلیارد دلاری ایران در نیمه اول سال ۱۴۰۴ | تبادلات تجاری کشور با ۱۰۰ کشور جهان دلار امروز در مشهد چند قیمت خورد؟ (۸ مهر ۱۴۰۴) خطر کم‌برآوردی نیاز واقعی کشور به مسکن حراج سکه فردا (۹ مهر ۱۴۰۴) برگزار می‌شود | واریز وجه تا ساعت ۲۳ امشب قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۸ مهر ۱۴۰۴) | سیب‌زمینی و پیاز کیلویی چند؟ شوخی با سفره مردم! | تهران سهمیه برنج مشهد را نمی‌دهد نرخ واقعی دستمزد مشخص شد | به‌روزنشدن دستمزد چه آسیبی می‌زند؟ طلا در مشهد سر به فلک کشید (۸ مهر ۱۴۰۴) + علت چرا نقره گران شد؟ کاهش کم فروشی واحد‌های تولیدی خراسان رضوی | میزان شدن ترازوی کارخانه‌ها توقف کانال نرخ‌ساز دلار همزمان با قطع اینترنت در افغانستان ! پیش‌بینی بورس سه‌شنبه ۸ مهر ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار سه‌شنبه ۸ مهر ۱۴۰۴ جاماندگان دریافت سود سهام عدالت فقط ۲۴ ساعت فرصت دارند پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز سه‌شنبه ۸ مهر ۱۴۰۴ شرایط بخشودگی جرائم مربوط به تکالیف مالیات بر ارزش افزوده بهار ۱۴۰۴ کشف بیش از ۹ تن آردگندم و ۱۴ تن روغن خوراکی در مشهد (۷ مهر ۱۴۰۴) ریزش دسته‌جمعی قیمت خودرو‌های داخلی (۷ مهر ۱۴۰۴) قیمت خودرو‌های خارجی و مونتاژی کوتاه آمد (۷ مهر ۱۴۰۴) | کاهش ۹۰ میلیونی فیدلیتی آغاز روند جایگزینی پاکبانان اتباع با نیرو‌های ایرانی بررسی قیمت امروز سکه‌های پارسیان (۷ مهر ۱۴۰۴) + جدول وقتی قاچاق آرد، پرسودتر از هروئین می‌شود | اختلاف ۲۷ برابری قیمت آرد دولتی و آزاد افزایش قیمت گوشت و مرغ در مشهد (۷ مهر ۱۴۰۴) + جدول صعود بورس به کانال ۲.۷ میلیونی | رشد ۶۱ هزار واحدی شاخص بورس (۷ مهر ۱۴۰۴) ویدئو | رکورد ۷ ساله تولید نفت ایران شکسته شد پلمب ۴ سالن زیبایی در مشهد به دلیل دخالت در امور پزشکی (۷ مهر ۱۴۰۴) جولان فروشندگان خانگی در بازار طلای مشهد چه خانواده‌هایی مشمول قطع یارانه نمی‌شوند؟
سرخط خبرها

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد: دوخطه‌سازی مسیر سنگان-بافت، گام بعدی توسعه ریلی شرق کشور

  • کد خبر: ۳۳۴۳۸۰
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۲:۳۸
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد: دوخطه‌سازی مسیر سنگان-بافت، گام بعدی توسعه ریلی شرق کشور
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، درخصوص برنامه‌های آینده راه‌آهن برای ارتقای شبکه ریلی شرق گفت: در نظر داریم مسیر سنگان تا بافق را دوخطه کنیم تا ظرفیت این محور به‌طور چشمگیری افزایش یابد؛ این اقدام در کنار طرح کمربندی سالار-شادمهر، زیرساخت ترانزیت شرق را متحول خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، جبارعلی ذاکری روز شنبه (۳ خرداد ۱۴۰۴) در حاشیه بهره‌برداری از بهره‌برداری کمربندی ریلی سالار–شادمهر در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: این طرح با حذف چهار ساعت مانور روزانه قطار‌ها و افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی ظرفیت ترانزیت، تحولی در شبکه ریلی شرق کشور ایجاد کرده و مسیر تجارت با افغانستان را آسان می‌کند.

وی ادامه داد: پیش از این، روزانه برای هر قطار ترانزیتی چهار ساعت عملیات مانور در ایستگاه تربت‌حیدریه انجام می‌شد، اما با احداث این کمربندی، حرکت قطار‌ها منظم‌تر شده و زمان توقف و مانور به حداقل می‌رسد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به افزایش ظرفیت گذرراه شرق کشور یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح، ظرفیت حمل و نقل ریلی در این مسیر حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یابد، البته گلوگاه‌های دیگری نیز در مسیر وجود دارد که برای رفع آنها، برنامه‌ریزی شده است.

ذاکری درخصوص برنامه‌های آینده راه‌آهن برای ارتقای شبکه ریلی شرق گفت: در نظر داریم مسیر سنگان تا بافق را دوخطه کنیم تا ظرفیت این محور به‌طور چشمگیری افزایش یابد، این اقدام در کنار طرح کمربندی سالار–شادمهر، زیرساخت ترانزیت شرق را متحول خواهد کرد.

تسهیل تجارت با افغانستان؛ حذف توقف‌های طولانی در ایستگاه‌ها

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی با اشاره به نقش این طرح در تجارت بین‌المللی گفت: پیش از این، قطار‌های حامل کالا از بندرعباس به سمت افغانستان، به دلیل محدودیت‌های مسیر، ساعات طولانی در ایستگاه‌ها توقف می‌کردند، اما اکنون با بهینه‌سازی مسیر، زمان حمل و نقل کالا کاهش یافته و تاثیرات اقتصادی این طرح در سال‌های آینده بیش‌تر آشکار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->