دو تصمیم مهم برای مشاغل سخت و زیان‌آور بررسی شد قیمت نفت با خبر پایان تعطیلی دولت آمریکا رشد کرد (۱۹ آبان ۱۴۰۴) طلای جهانی دوباره صعودی شد (۱۹ آبان ۱۴۰۴) بودجه استان خراسان رضوی آب رفت! قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۱۹ آبان ۱۴۰۴) | افزایش شدید قیمت لیمو‌شیرین چرا افزایش قیمت بنزین اجتناب‌ناپذیر است؟ پرکارترین و کم‌کارترین کشورهای جهان کدام‌اند؟ | ایران در چه جایگاهی قرار دارد؟ ویدئو | فقط ۱۵ درصد زعفران با نام و نشان ایران صادر می‌شود عیدی ۱۴۰۵ کارگران و کارمندان چقدر است؟ عاقبت مرغ‌های تریاکی چه شد؟ پرداخت ارز ترجیحی ادامه خواهد داشت قیمت سکه پارسیان امروز یکشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۴ کارت‌های سوخت جایگاه‌ها جمع‌آوری نشده‌اند (۱۸ آبان ۱۴۰۴) بررسی قیمت امروز خودروهای داخلی و مونتاژی (۱۸ آبان ۱۴۰۴) | تایید تعرفه پلکانی، خریداران را در انتظار نشاند ۹۰ درصد مشترکان گاز در خراسان رضوی، مصرف بهینه و متعارف دارند | اسراف‌کاران سرمایه ملی، نقره‌داغ می‌شوند ویدئو | وارد کردن ۷۴ هزار تن برنج خارجی از اواسط هفته (۱۸ آبان ۱۴۰۴) | قیمت برنج‌های وارداتی چقدر است؟ قیمت گل زعفران در بازار تربت‌حیدریه اعلام شد (۱۸ آبان ۱۴۰۴) | برداشت زعفران تا چه زمانی ادامه دارد؟ مصرف آب در تهران ۲ برابر میانگین جهانی | مشهد، رتبه ۱۲ مصرف آب در کشور یادی از عباسقلی صابر، صاحب بزرگ‌ترین برند فرش ایران | بِرند بَرنده صابر اولتیماتوم استاندار خراسان رضوی به بانک‌های خصوصی مستقر در استان چگونه برای نوزادان سهام بورسی بگیریم؟ کارآفرینی و ثروت ارزش است ریزش سنگین بورس | خروج پول از بازار شدت گرفت (۱۸ آبان ۱۴۰۴) مبلغ ارز تأمین نهاده‌های دامی مشخص شد (۱۸ آبان ۱۴۰۴) قیمت دلار بازار آزاد در آرامش (۱۸ آبان ۱۴۰۴) قیمت جدید محصولات هایما اعلام شد+جدول باورهای کهنه، واقعیت کیفیت تولید ملی را  از دیدگان مردم پنهان کرده است | «ساخت ایران» زخمی بی اعتمادی
سرخط خبرها

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد: دوخطه‌سازی مسیر سنگان-بافت، گام بعدی توسعه ریلی شرق کشور

  • کد خبر: ۳۳۴۳۸۰
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۲:۳۸
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد: دوخطه‌سازی مسیر سنگان-بافت، گام بعدی توسعه ریلی شرق کشور
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، درخصوص برنامه‌های آینده راه‌آهن برای ارتقای شبکه ریلی شرق گفت: در نظر داریم مسیر سنگان تا بافق را دوخطه کنیم تا ظرفیت این محور به‌طور چشمگیری افزایش یابد؛ این اقدام در کنار طرح کمربندی سالار-شادمهر، زیرساخت ترانزیت شرق را متحول خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، جبارعلی ذاکری روز شنبه (۳ خرداد ۱۴۰۴) در حاشیه بهره‌برداری از بهره‌برداری کمربندی ریلی سالار–شادمهر در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: این طرح با حذف چهار ساعت مانور روزانه قطار‌ها و افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی ظرفیت ترانزیت، تحولی در شبکه ریلی شرق کشور ایجاد کرده و مسیر تجارت با افغانستان را آسان می‌کند.

وی ادامه داد: پیش از این، روزانه برای هر قطار ترانزیتی چهار ساعت عملیات مانور در ایستگاه تربت‌حیدریه انجام می‌شد، اما با احداث این کمربندی، حرکت قطار‌ها منظم‌تر شده و زمان توقف و مانور به حداقل می‌رسد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به افزایش ظرفیت گذرراه شرق کشور یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح، ظرفیت حمل و نقل ریلی در این مسیر حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یابد، البته گلوگاه‌های دیگری نیز در مسیر وجود دارد که برای رفع آنها، برنامه‌ریزی شده است.

ذاکری درخصوص برنامه‌های آینده راه‌آهن برای ارتقای شبکه ریلی شرق گفت: در نظر داریم مسیر سنگان تا بافق را دوخطه کنیم تا ظرفیت این محور به‌طور چشمگیری افزایش یابد، این اقدام در کنار طرح کمربندی سالار–شادمهر، زیرساخت ترانزیت شرق را متحول خواهد کرد.

تسهیل تجارت با افغانستان؛ حذف توقف‌های طولانی در ایستگاه‌ها

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی با اشاره به نقش این طرح در تجارت بین‌المللی گفت: پیش از این، قطار‌های حامل کالا از بندرعباس به سمت افغانستان، به دلیل محدودیت‌های مسیر، ساعات طولانی در ایستگاه‌ها توقف می‌کردند، اما اکنون با بهینه‌سازی مسیر، زمان حمل و نقل کالا کاهش یافته و تاثیرات اقتصادی این طرح در سال‌های آینده بیش‌تر آشکار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->