اثر پروانه‌ای افزایش قیمت طلا بر بازارهای نوظهور ۶۰ درصد کالاهای صادراتی ایران از دوغارون به افغانستان صادر می‌شود پیش‌بینی بورس سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۴ پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۴ مجوز برای خرید ۲ فروند هواپیمای ایرباس صادر شد (۲۸ مهر ۱۴۰۴) قیمت خودرو امروز خودروهای داخلی و خارجی (۲۸ مهر ۱۴۰۴) | موتور معاملات بازار خودرو خاموش ماند سکه‌های پارسیان ارزان شدند (۲۸ مهر ۱۴۰۴) + جدول قیمت افت قیمت گل تازه زعفران (۲۸ مهر ۱۴۰۴) تکلیف مغایرت چک‌ها چه شد؟ شمش نقره ایرانی چقدر قیمت دارد؟ (۲۸ مهر ۱۴۰۴) بورس منفی شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۸ مهر ۱۴۰۴) نسخه جهانی برای بازگشت تعادل به بازار مسکن چیست؟ هزینه‌های تعمیر گیربکس اتوماتیک درسال (۱۴۰۴) چقدر است؟ دومین مرحله فروش خودروهای خارجی از امروز (۲۸ مهر ۱۴۰۴) | پول‌های مرحله قبل بلوکه شد، اما خودرو‌های وارداتی نیامد پتروشیمی ها و فولادی ها به جای تأمین مواد اولیه صنعت، آن ها را صادر می کنند | تولید زیر فشار خصولتی‌ها دلار امروز در مشهد چند؟ (۲۸ مهر ۱۴۰۴) آیا آبیاری گیاهان با آب قند باعث رشد آنها می‌شود؟ شرط دریافت وام جدید ۵ میلیارد تومانی اشتغال چیست؟ قیمت طلا در مشهد اعلام شد (۲۸ مهر ۱۴۰۴) اخطار وزیر جهاد کشاورزی به مرغداران | قیمت مرغ تا پایان سال نباید تغییر کند ترخیص برنج در فصل برداشت بار دیگر آزاد شد قیمت طلای جهانی در بازار امروز (۲۸ مهرماه ۱۴۰۴) اعلام شد | افزایش قیمت طلا در بازار جهانی چشم‌انداز کوتاه مدت از بازار خودرو | گرانی در انتظار خودرو است؟ (۲۸ مهر ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۲۸ مهر ۱۴۰۴) | کاهو و کلم چند؟ کارشناسان در مورد افزایش قیمت طلا چه می‌گویند؟ پیامک سازمان هدفمندی یارانه‌ها به سرپرستان خانوار | ثبت حساب بانکی در سامانه «سیمین» الزامی شد وام ضروری به ۱۴۴ هزار بازنشسته پرداخت شد
سرخط خبرها

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد: دوخطه‌سازی مسیر سنگان-بافت، گام بعدی توسعه ریلی شرق کشور

  • کد خبر: ۳۳۴۳۸۰
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۲:۳۸
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد: دوخطه‌سازی مسیر سنگان-بافت، گام بعدی توسعه ریلی شرق کشور
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، درخصوص برنامه‌های آینده راه‌آهن برای ارتقای شبکه ریلی شرق گفت: در نظر داریم مسیر سنگان تا بافق را دوخطه کنیم تا ظرفیت این محور به‌طور چشمگیری افزایش یابد؛ این اقدام در کنار طرح کمربندی سالار-شادمهر، زیرساخت ترانزیت شرق را متحول خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، جبارعلی ذاکری روز شنبه (۳ خرداد ۱۴۰۴) در حاشیه بهره‌برداری از بهره‌برداری کمربندی ریلی سالار–شادمهر در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: این طرح با حذف چهار ساعت مانور روزانه قطار‌ها و افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی ظرفیت ترانزیت، تحولی در شبکه ریلی شرق کشور ایجاد کرده و مسیر تجارت با افغانستان را آسان می‌کند.

وی ادامه داد: پیش از این، روزانه برای هر قطار ترانزیتی چهار ساعت عملیات مانور در ایستگاه تربت‌حیدریه انجام می‌شد، اما با احداث این کمربندی، حرکت قطار‌ها منظم‌تر شده و زمان توقف و مانور به حداقل می‌رسد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به افزایش ظرفیت گذرراه شرق کشور یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح، ظرفیت حمل و نقل ریلی در این مسیر حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یابد، البته گلوگاه‌های دیگری نیز در مسیر وجود دارد که برای رفع آنها، برنامه‌ریزی شده است.

ذاکری درخصوص برنامه‌های آینده راه‌آهن برای ارتقای شبکه ریلی شرق گفت: در نظر داریم مسیر سنگان تا بافق را دوخطه کنیم تا ظرفیت این محور به‌طور چشمگیری افزایش یابد، این اقدام در کنار طرح کمربندی سالار–شادمهر، زیرساخت ترانزیت شرق را متحول خواهد کرد.

تسهیل تجارت با افغانستان؛ حذف توقف‌های طولانی در ایستگاه‌ها

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی با اشاره به نقش این طرح در تجارت بین‌المللی گفت: پیش از این، قطار‌های حامل کالا از بندرعباس به سمت افغانستان، به دلیل محدودیت‌های مسیر، ساعات طولانی در ایستگاه‌ها توقف می‌کردند، اما اکنون با بهینه‌سازی مسیر، زمان حمل و نقل کالا کاهش یافته و تاثیرات اقتصادی این طرح در سال‌های آینده بیش‌تر آشکار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->