برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟
سرخط خبرها
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران:

نمونه‌های ایرانی واکسن کرونا تا پاییز، تزریق انسانی می‌شود

  • کد خبر: ۳۳۵۸۵
  • ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
  • ۳
نمونه‌های ایرانی واکسن کرونا تا پاییز، تزریق انسانی می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: فاز اولیه آزمایشگاهی واکسن کرونا انجام شده و تا ۲ ماه آینده آزمایش و تزریق انسانی آن انجام خواهد شد. پیش بینی ما این است که ایران تا فصل پاییز و یا اوایل زمستان بتواند به نمونه‌هایی از واکسن کرونا که قابل استفاده در سطح بین‌الملل هم باشد، دست یابد.
به گزارش شهرآرانیوز، جلیل کوهپایه زاده با اشاره به اینکه در سطح بین‌المللی تحقیقات زیادی بر روی واکسن انجام شده است، اظهار کرد: در کشور ما نیز بیش از ۱۰ گروه بر روی تولید واکسن کرونا تحقیق می‌کنند که فعلاً دو گروهشان بیشتر از بقیه کار را پیش برده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: ترکیبات واکسن چند فاز دارد و نوع واکسن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است؛ برخی واکسن‌ها برای ویروس‌های ضعیف کشته شده است، برخی دیگر از آن‌ها ترکیبات نوترکیب ویروسی است و برخی هم ممکن است با متد‌های جدیدی ساخته شود.

کوهپایه زاده ادامه داد: پیش بینی ما این است که ایران تا فصل پاییز و یا اوایل زمستان بتواند به نمونه‌هایی از واکسن کرونا که قابل استفاده در سطح بین‌الملل هم باشد، دست یابد.

وی افزود: البته ممکن است این واکسن‌ها وارداتی هم بشود که بسته به زمان دارد و پیش بینی‌های وزارت بهداشت در این خصوص در حال انجام است. اما اگر بتوانیم به تولید واکسن در ایران دست یابیم، برای کشور ارزش افزوده بالاتری خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: دو گروه محقق در دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال کار بر روی تولید واکسن هستند که در حال حاضر فاز اولیه آزمایشگاهی آن انجام شده و به اتمام رسیده است و تقریباً تا یکی دو ماه آینده تزریق و آزمایش انسانی آن انجام خواهد شد.

وی افزود: در صورت موفقیت‌آمیز بودن این مراحل واکسن به تولید انبوه خواهد رسید.

منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Romania
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
0
با سلام واکسن 4 فاز دارد
و یک پیش فاز که مربوط مرحله مقدماتی ساخت واکسنه یعنی ازمایش روی حیوان
ماهنوز وارد فاز اول هم نشدیم
اکسفورد که این همه تو بوق و کرنا میکنه که ساختیم ساختیم تازه تو فاز سومه و گفته اگه همینجوری پیش بره تا پاییز روانه ی بازار میشه
روانه ی بازار اونجا نه اینجا
بعد شما ادعا میکنید تا پاییز یا زمستون میسازید؟
میگوزید
ناشناس
Romania
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
0
با سلام واکسن 4 فاز دارد
و یک پیش فاز که مربوط مرحله مقدماتی ساخت واکسنه یعنی ازمایش روی حیوان
ماهنوز وارد فاز اول هم نشدیم
اکسفورد که این همه تو بوق و کرنا میکنه که ساختیم ساختیم تازه تو فاز سومه و گفته اگه همینجوری پیش بره تا پاییز روانه ی بازار میشه
روانه ی بازار اونجا نه اینجا
بعد شما ادعا میکنید تا پاییز یا زمستون میسازیدمیگوزید
بابا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
0
0
کجای کارین ما قبلا ساختیم واکسن روغن بنفشه فاز ماز هم نمیخواد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->