نقدی بر کیفیت دوربین گلکسی S۲۱ اولترا روی خوش گوگل مپ به کاربران ایرانی احتمالا سونی دو بازی God of War و Ghost of Tsushima را برای کامپیوتر عرضه کند آذری جهرمی: تا آخر سال اینترنت 5G خانگی راه‌اندازی می‌شود با میلیاردر ژاپنی به ماه سفر کنید + فیلم درباره پروژه جدید ناسا | آغاز ساخت هتل فضایی در سال ۲۰۲۵ + ویدئو میلیون دلاری‌ها: نگاهی به گران‌ترین شهاب سنگ‌های کشف شده توییتر برای کاربران توئیتر قابلیت چت صوتی Spaces قرار داد پرواز و فرود موفق استار شیپ + فیلم لحظه انفجار Deep Nostalgia، فناوری جدید و بحث‌برانگیزی که تصاویر قدیمی را متحرک می‌کند تفاوت ال سی دی اصلی و فیک سامسونگ از کلاب هاوس چه می‌دانید؟ + فیلم خیز توئیتر برای مبارزه با اخبار گمراه کننده کرونایی آیفون تاشوی ۸ اینچی احتمالا در سال ۲۰۲۳ راهی بازار می‌شود درباره رقابت‌های چین، روسیه و آمریکا در خارج مدار زمین | جنگ‌های فضایی در راه است؟ نگاهی به بازی مستقل «HEAL»، تجربه یک بازی داستان محور عمیق شبکه‌های اجتماعی پولی می‌شوند؟ روان شناسی به اشتراک گذاشتن محتوا (بخش سوم: استانداردها) گفت‌وگو با بنیان‌گذار «وکیل باشی»، استارت آپی مشهدی که پرمخاطب‌ترین پلتفرم حقوقی کشور است
خبر ویژه
ساخت قطعات سبک، اما مقاوم‌تر برای خودرو‌ها بانانو کامپوزیت‌ها
محققان کشور در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیر کبیر با استفاده از نانو کامپوزیت‌ها موفق شدند قطعات سبک، اما مقاوم‌تر برای خودرو‌ها تولید کنند. گفته می‌شود این فناوری در خودرو‌های هیبریدی هم کاربرد ویژه‌ای دارد. از جمله کاربرد‌های نانو کامپوزیت‌ها استفاده از آن در صنعت خودروسازی است.
 به گزارش شهرآرانیوز، امیدوار عضو هیئت علمی دانشکده مواد دانشگاه امیرکبیر اظهار کرد: سبک سازی در بحث خودرو‌ها و توسعه خودرو‌های هیبریدی با توجه به وزن انباشته‌ای که در باتری به آن اضافه می‌شود، کاربرد نانو کامپوزیت‌ها را در این موضوع حائز اهمیت می‌کند.
 
ساخت قطعات سبک، اما مقاوم‌تر برای خودرو‌ها بانانو کامپوزیت‌ها

امیر کاوه مسئول دفتر طراحی (دکتری پلیمر) گفت: از شرکت‌هایی که در داخل به صورت بومی این نانو را توانسته اند سنتز کنند، مواد اولیه خود را تهیه کرده ایم.

کاوه کلاهیار آذری، مسئول بخش تحقیقات و نوآوری (کارشناس ارشد مواد) مطرح کرد: این نانوکامپوزیت اثرات ناشی از ضربه در حین تصادف، به سرنشینان خودرو را به شدت کاهش می‌دهد.

امیدوار عضو هیئت علمی دانشکده مواد دانشگاه امیر کبیر افزود: حدودا یک چهارم در قطعه‌ای که جا به جا می‌شود تا یک پنجم سبکتر می‌شود.

امیر کاوه مسئول دفتر طراحی گفت: درصدی که از نانو استفاده می‌کنیم زیر نیم درصد است، یعنی چگالی پلیمر اگر حدود یک باشد و کنار قطعه فلزی قرار بگیرد در حالی که چگالی فلز حدود ۷ یا ۸ باشد، در اصل یک هفتم یا یک هشتم می‌توان وزن آن را سبک کرد. در عین حال که خواص مکانیکی و خواص حرارتی و خواص خوردگی خیلی خوبی می‌توان به قطعه داد.

امیر کاوه مسئول دفتر طراحی بیان کرد: در بخشی از سپر خودرو کربنارو تیوپ استفاده کرده ایم و توانسته ایم ۳۰ درصد ضربه آن را بهبود ببخشیم. خواص مکانیکی و خواص فیزیکی را با خودروساز‌هایی که در واقع قطعه ساز‌های خودرو هستند هماهنگ کرده ایم و این موضوع را تست کرده اند.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
سرخط خبرها

{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}