مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها
شهردار مشهد در مراسم افتتاح فاز سوم جلوخان آرامگاه فردوسی

تصویب طرح تفصیلی توس ظرف ۱۴۰ روز آینده

  • کد خبر: ۳۳۶۷۷
  • ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶
تصویب طرح تفصیلی توس ظرف ۱۴۰ روز آینده
شهردار مشهد با اشاره به درخواست های چندین ساله مردم منطقه، ادیبان و فرهنگدوستان برای تعیین تکلیف منطقه تاریخی توس گفت: طرح تفصیلی توس به عنوان مطالبه ۳۰-۴۰ ساله مردمی ظرف ۱۴۰ روز آینده تصویب خواهد شد.
به گزارش شهرآرانیوز، محمد رضا کلائی در مراسم افتتاح فاز سه ساماندهی جلوخان آرامگاه فردوسی و آغاز عملیات اجرایی احداث مسیر دسترسی به کهن دژ که با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد و مدیران شهری برگزار شد، افزود: امیدواریم در اولین جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی که ظرف یکی دو هفته آینده برگزار می‌شود طرح راهبردی توس مصوب شود.
وی اضافه کرد: همکاران ما در حوزه شهرسازی قبلا اقدامات را برای تهیه طرح تفصیلی آغاز کرده اند و تاکید دارم مجموعه شهرسازی با همکاری سایرمجموعه‌ها و کمیسیون ماده پنج تلاش کنند ظرف ۱۴۰ روز آینده بزرگترین هدیه را به ساکنان بافت پیرامونی آرامگاه فردوسی، مردم مشهد و دغدغه‌مندان ادب، فرهنگ و هنر دهند.
وی با بیان این که شاید بسیاری از بزرگواران پروژه‌های پی درپی و درآمیخته‌ای که در پیرامون آرامگاه فردوسی اجرا یا طراحی شده است را مجموعه پروژه‌های عمرانی بدانند اظهار کرد: گرچه منکر این موضوع نیستم، اما معتقدم مجموعه این پروژه‌ها بیشتر نمادی از آن چیزی است که حکیم ابوالقاسم فردوسی به ما تاکید کرده و خودش نیز به آن اهتمام داشته است.
کلائی تصریح کرد: اگر بخواهیم همه نکات را در یک عبارت خلاصه کنیم باید بگویم آن عبارت «نباید فراموش کنیم» است، اکنون جامعه ما دچار فراموشی است، در زمان فردوسی بزرگ نیز همینطور بوده است او در سرودن شاهنامه همت کرده است برای این که بسیاری از مفاهیم انسانی فراموش نشود، بسیاری از میراث گذشتگان و بسیاری از ارزش‌ها فراموش نشود.
شهردار مشهد ادامه داد: اهتمام امروز ما نیز برای انجام اقداماتی در ساماندهی توس، پیرامون شخصیت حکیم ابوالقاسم فردوسی در تقابل با فراموشی بسیاری از این ارزش‌ها قرار دارد.
وی گفت: فکر می‌کنم چیزی که موتور محرکه مجموعه مدیریت شهری و پیوند دهنده ما با ارکان حاکمیتی برای تلاش شبانه روزی در این قضیه است، پاسخ به نیاز جامعه در خصوص این است که فراموش نکنیم چه توانمندی‌هایی داریم و چگونه می‌توانیم در مقابل بدخواهی و بی عدالتی‌ها ایستادگی کنیم و چگونه می‌توانیم در این مسیرخستگی ناپذیر باشیم.
وی تاکید کرد: اقداماتی که در این مسیر انجام داده ایم شاهد این موضوع است که در مقابل ناملایمات و بد عهدی‌ها خستگی ناپذیر بوده ایم و امیدواریم این میراث معنوی ما باشد برای آیندگان.
وی در ادامه با اشاره به این که پروژه‌های تعریف شده پیرامون آرامگاه فردوسی در زمان خودش پیگیری خواهد شد، افزود: موضوعی که اکنون باید به آن توجه شود این است که مقبره شعرا در مجاورت آرامگاه فردوسی پر شده است و دیگر فضایی برای دفن ادیبان و شعرا ندارد.
کلائی اضافه کرد: باید دغدغه میراث فرهنگی را برای توسعه این مکان در نظر گرفته و مکان جدیدی برای بزرگان، ادیبان و شعرا در محدوده آرامگاه فردوسی درنظر بگیریم، آن چیز که در این راستا خواسته من است ایجاد یک مجموع باغ به عنوان باغ مفاخر برای این امر است.
شهردار مشهد ادامه داد: خود شعرا، ادیبان و بزرگان عرصه فرهنگ و ادب نیز باید کمک کنند که باغی برای این منظور در نظر گرفته شود و ما نیز این قول را می‌دهیم با همکاری میراث فرهنگی به سرعت کار را پیش ببریم.
وی با بیان این که اقدامات میراث فرهنگی در حوزه بازسازی دیوارباره جای تقدیر دارد تصریح کرد:، اما باید بگوییم که برای احداث پردیس نیاز به تسهیل در شورای فنی میراث داریم تا بتوانیم آن را از این وضعیت خارج کنیم.
وی به آغاز عملیات اجرایی احداث مسیر دسترسی آرامگاه فردوسی به کهن دژ اشاره کرد و گفت: امیدوارم این پروژه نیز طبق زمانبندی و ظرف ۱۴۰ روز آینده آماده بهره برداری شود.
کلائی افزود: ما به حکیم ابوالقاسم فردوسی مدیون هستیم که امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها دین خود را به این شاعر بزرگ ادا کنیم.
شهردار مشهد در ادامه با گلایه از فضای سبز منطقه منفصل توس، بولوارشاهنامه و پیرامون آرامگاه فردوسی گفت: امیدوارم ظرف چند ماه آینده این وضعیت به صورت قابل توجهی بهبود پیدا کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->